سافاری دبی و تجربه لحظات هیجان انگیز

سافاری دبی
جهان گردی, دبی

کشور دبی پر از جذابیت های رنگارنگ است، از برج خلیفه بلندترین برج دنیا تا مراکز خرید و جاهای دیدنی دبی همه عواملی هستند که باعث می شوند شما را به مسافرت به این کشور ترغیب کنند. اگر قصد سفر به دبی را دارید می توانید برای خرید بلیط هواپیما ارزان دبی به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

در این میان یکی از جاذبه های این کشور سافاری دبی است. اما اگر تا به حال علاقه ای به کویرگردی و دیدن ستارگان در محیط آرامش بخش صحرا نداشته اید، بهتر است تا در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید گوشه ای از زیبایی کویر دبی را ببینید.

معنی سافاری چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که با تاریخچه پیداش این کلمه آشنا شوید. در گذشته بازی ای بین مردم انجام می شده است که در آن به شکار حیوانات می پرداخته اند. کلمه سافاری برگرفته از واژه سفر است. در یکی از این بازی ها در حدود 11400 حیوان از انواع مختلف فیل، شیر، کرگدن سفید، بوفالو و … کشته می شوند. این قضیه باعث شد که محیط زیست در معرض خطر قرار بگیرد، به همین دلیل امروزه از این تفریح برای محافظت از جانوران استفاده می کنند.

سافاری در پارک های ملی مخصوصی صورت می گیرد که میزبان آن ها بومیان هستند. بازدیدکنندگان در این پارک ها به دیدن حیوانات در محل زندگی خود می پردازند و همین طور از آن ها هم عکس می گیرند.

سافاری اولین بار در آفریقا ایجاد شد و بعد از آن به سایر کشورها هم راه یافت. در کشور دبی هم سافاری در بخش کویری صورت می گیرد.

انواع سافاری در دبی

ماشین سواری در کویر

معمولا اکثرا سافاری را به عنوان آفرودسواری در کویر در نظر می گیرند، اما در دبی شما می توانید نوع جدیدی از سافاری را تجربه کنید که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

بادیه نشینی در سافاری دبی

کویر همیشه محلی برای کسب آرامش و دوری از زندگی شهری بوده است. حال تصور کنید که به کویر دبی بروید و لحظات زیبایی را در زیر آسمان پر ستاره برای خود رقم بزنید.

تور سافاری در ساعت سه بعدازظهر شروع می شود. در آغاز این تور یک ماشین به دنبال شما در جلوی هتل می آید. اولین مرحله سافاری، ماشین سواری روی تپه ها است که با هیجان زیادی همراه است.

بادیه نشینان دبی

سپس غروب آفتاب را تماشا خواهید کرد و می توانید عکس هم بگیرید.  دیگر تفریحات سافاری دبی شامل موتورهای چهارچرخ، اسکی روی شن و شترسواری می شوند. سرانجام شما را به یک کمپ می برند که در آن پخش موزیک و پذیرایی با انواع نوشیدنی ها صورت می گیرد.

تفریحات مختلف در سافاری دبی

با اینکه سافاری زمان زیادی ندارد، اما بهتر است تا برای تجربه کردن تفریحات آن عجله نکنید، زیرا آرامش کویر هم تجربه ای زیبا است که باید حتما آن را بدون عجله امتحان کنید.

لندکروزسواری روی شن

در حین ماشین سواری روی تپه ها، هیجان و ترس را در کنار هم تجربه خواهید کرد. برای رانندگی روی تپه ها باید مهارت خوبی داشته باشید تا بتوانید در حین حرکت روی شن ها سرعت خود را کنترل کنید.

شترسواری در سافاری دبی

شترسواری در دبی

هنگام که خورشید در بیابان غروب می کند، شترسواری هم شروع می شود. تصور حرکت کردن در بیابان و تماشای غروب زیبای آفتاب بسیار زیبا خواهد بود. شما می توانید در حین حرکت تصاویر زیبایی را هم ثبت کنید.

تماشای حیات وحش بیابان‌های دبی

حیات وحش سافاری دبی

در کویر دبی حیوانات مختلفی مانند غزال و گربه وحشی یا مارمولک ها زندگی می کنند. سافاری فرصتی به شما می دهد تا شما بتوانید از نزدیک آن ها را تماشا کنید و با شرایط زندگی آن ها آشنا شوید.

اسکی روی شن در سافاری دبی

در گذشته ها تنها راه اسکی در برف های کوهستان بود. اما هم اکنون راه های جدیدی توسط بشر ابداع شده است که یکی از آن ها اسکی سواری در روی شن ها است.

سافاری دبی به شما این فرصت را می دهد که بتوانید در روی کوه ها لیز بخورید و گرمای کویر را روی پوست خود حس کنید. یکی دیگر از مزایای اسکی سواری روی شن ها این است که در صورت زمین خوردن مشکلی برای شما ایجاد نمی شود.

موتورسواری یا چهارچرخه‌سواری در کویر دبی

نوع خاصی از موتورها به اسم دون باگی هستند که شما می توانید به وسیله آن ها با سرعت زیادی حرکت کنید. موتورهایی که در سافاری استفاده می شوند، دو مدل هستند که یکی از آن ها اندازه بزرگتری از دیگری دارد. موتوری که ابعاد 350 دارد، برای بزرگسالان استفاده می شود و موتور دیگر هم مخصوص کودکان است.

رقص تانورا

تانورا نوعی از رقص است که در آن از دامن های رنگی استفاده می کنند. دیدن این نوع رقص حتی ممکن است شما را هم به هیجان بیاورد.

حنا در سافاری دبی

بعضی از کشورها قدمت زیادی در امر استفاده از حنا دارند. در ایران هم از حنا برای موارد گوناگونی استفاده می شود. سافاری دبی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از حنا روی دست ها یا پای خود استفاده کنید.

چشیدن غذاهای محلی

یکی دیگر از بخش های سافاری دبی آشنایی با زندگی مردم بیابان است. در این تور شما را به سمت اقامتگاه هایی خاصی می برند تا بتوانید از نزدیک نحوه زندگی بادیه نشینان صحرا را مشاهده کنید. در این اقامتگاه ها شما می توانید در کنار آتش بنشینید و غذاهای خوشمزه ای بخورید و در این حین رقص تانورا را هم تماشا کنید.

حیات وحش در سرزمین کویری دبی

دبی در حین ساخت و ساز تصمیم گرفت که بخشی را به حیات وحش خود اختصاص دهد تا هم محیط زیست حفظ شود و هم مردم بتوانند به بازدید از حیوانات بپردازند. البته در دبی حیوانات چندانی زندگی نمی کرده اند، به همین دلیل گونه های مختلفی از بخش های مختلف جهان به این ناحیه آورده شده اند.

پارک سافاری دبی یکی از پارک های مخصوص است که در آن می توانید انواع مختلف حیوانات را مشاهده کنید و تعداد آن ها به 2500 عدد می رسد. این حیوانات شامل 250 گونه مختلف می شوند.

سافاری ویلیج دبی

همان طور که گفتیم در کشور دبی حیوانات مختلفی وجود نداشته اند، در نتیجه دولت این کشور حیوانات مختلفی را برای گردشگران به این پارک آورده است. از جمله این حیوانات می توان به پلنگ، کروکودیل، خرس، بوفالوی سفید، شیر، اسب آبی و گورخر اشاره کرد. قابل ذکر است که هر حیوان در محیطی کاملا طبیعی زندگی می کند که علاوه بر پوشش گیاهی آبشار هم برای آن ها در نظر گرفته شده است.

بخش مخصوص آفریقا

حیوانات در پارک سافاری

قاره آفریقا یکی از بخش های جهان است که در آن جا حیوانات نادری زندگی می کنند، این گونه های جانوری در داخل جنگل ها یا بیابان ها هستند. بخش آفریقای پارک سافاری حیواناتی مانند شامپانزه، زرافه، شاخ درازان، سگ های وحشی، گوریل، لمور و لاک پشت های بزرگ دارد.

قسمت آسیایی پارک سافاری دبی

هنگام وارد شدن به این بخش از پارک تعجب زیادی خواهید کرد. زیرا به طور ناگهانی از منطقه ای بیابانی پا به سرزمینی سبز خواهید گذاشت. در این بخش حیواناتی مانند میمون دست دراز، اژدهای کومودو، اورانگوتان و خرس سیاه زندگی می کنند. همین طور یک سالن تئاتر هم وجود دارد که در آن نمایش های مختلفی درباره شکار حیوانات صورت می گیرد.

بخش وادی ویلیج دبی

وادی اسم یک دهکده در کنار پارک سافاری است که در آن می توانید قهوه عربی یا غذاهای خوشمزه ای را بخورید. همچنین تفریحات این منطقه شامل دیوارنوردی، زیپلاین، کوهنوردی و بانجی جامپینگ می شوند.

مزرعه مخصوص کودکان یا کیدز فارم

این مزرعه فرصتی مناسب است که کودکان شما بتوانند با نحوه زندگی روستایی آشنا شوند و همین طور با حیوانات اهلی مانند بز، مرغ، گاو و خروس آشنا شوند و بتوانند تخم مرغ جمع کنند یا شیر گاو بدوشند و همین طور به زرافه ها هم غذا بدهند.

انتخاب میان سافاری دبی یا سافاری لند دبی

برای انتخاب تور دبی دو گزینه مقابل شما قرار دارد. در تور سافاری می توانید از زیبایی آسمان کویر بهره مند شوید، اما اگر دوست دارید تا حیوانات را ببینید بهتر است تا سری به سافاری لند بزنید، در این مکان می توانید شیر و فیل و انواع دیگری از حیوانات را از نزدیک مشاهده کنید.

سافاری در دبی با چه ماشین هایی انجام می شود؟

ماشین سواری در دبی

برای سافاری در تپه های شنی دبی از خودروهای 4 دیفرانسیل استفاده می کنند. این نوع از ماشین ها به راحتی در میان ماسه و برف حرکت می کنند. به طور معمول دو نوع ماشین در سافاری دبی استفاده می شود و آن ها از نوع پاترول و تویوتا هستند. البته به طور کلی هر ماشینی که در سافاری دبی استفاده می شود، باید موتور قدرت مندی داشته باشد تا بتوانید به راحتی روی تپه ها مانور دهید.

وسایل مورد نیاز در سافاری

از آن جا که پارک سافاری دبی تجربه ای است که احتمالا دیگر تکرار نخواهد شد، پس حتما با خود دوربین داشته باشید تا بتوانید این لحظات شیرین را ثبت کنید. همراه داشتن وسایلی مانند کلاه، ضدآفتاب، پماد دفع حشرات و …. ضروری است. البته از آن جا که با تور همراه هستید به وسایل چندانی نیاز نخواهید داشت با این حال بهتر است تا حتما دوربین داشته باشید تا بتوانید حیوانات را بهتر ببینید.

اما به طور کلی سایر وسایلی که می توانید در این سفر با خود داشته باشید شامل چاقوی جیبی، دستمال مرطوب، کیسه، پارچه، وسایل شنا، ضدعفونی، دوربین و کتاب راهنما می شوند.

نکاتی که باید در حین سافاری رعایت کنید

در هر گونه سفری توجه به نکاتی که راهنمای تور به شما می گوید، ضروری است. مخصوصا در سفر سافاری دبی این نکات مهم تر هستند. زیرا اگر به آن ها توجه نشود ممکن است که مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کنند.

خدمات تور سافاری دبی

در تور سافاری دبی شما مجموعه ای از چندین تجربه دلپذیر را خواهید داشت که از ماشین سواری در تپه ها شروع می شود و به تماشای غروب آفتاب در بیابان و خوردن غذا در نزد بادیه نشینان ختم می شود. از جمله خدماتی که در تور سافاری دبی عرضه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیابان نوردی با ماشین های آفرود

سرویس رایگان رفت و برگشت

شترسواری

تماشای رقص عربی

اسکی روی شن

استفاده از موتورهای چهار چرخ

عکس گرفتن از مناظر بیابانی

تماشای نمایش عروسکی

گرفتن عکس با شاهین

سرویس شام

استفاده از حنا و لباس های سنتی

رفتن به کمپ و خوردن چای و تنقلات

هزینه سافاری دبی باید به صورت کامل در ابتدای سفر پرداخت شود، البته می توانید هزینه خدمات عمومی را پرداخت کنید، سپس در صورت استفاده از خدمات جانبی هزینه آن ها را هم جداگانه بپردازید.

از هزینه های جانبی سافاری می توان به عکس گرفتن با شاهین ها، بخش مخصوص برای خوردن غذا، موتور چهار چرخ، اسکی روی شن و نوشیدنی های ویژه اشاره کرد.

بهترین زمان برای سافاری دبی

از آن جا که سافاری در بیابان است و دبی هم شهری گرم است باید پیش از سفر به دبی و تجربه سافاری شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید. در همین خصوص مشخص است که بهترین زمان برای تجربه سافاری دبی در زمستان تا بهار است.

اما باید در نظر داشته باشید که در این موقع از سال گردشگران زیادی به دبی سفر می کنند و این شهر مقداری شلوغ خواهد بود، با این حال شما از گرمای شدید تابستان در امان خواهید بود. زیرا در تابستان هوا به شدت گرم است، حال تصور کنید که بخواهید به بیابان هم بروید، مطمئنا شرایط خوبی را تجربه نخواهید کرد.

سایر تفریحات کویر

سافاری دبی

از دیگر کارهای جالبی که می توان در بیابان دبی انجام داد، تجربه موتورسواری با موتورهای چهارچرخ، اسکی روی شن ها، شترسواری، تماشای غروب آفتاب و عکاسی می شود.

شن اسکی

این تفریح شبیه به اسکی روی برف است، زیرا از چوب اسکی برای آن استفاده می کنند. البته باید توجه داشته باشید که هزینه شن اسکی را باید جداگانه پرداخت نمایید.

 رصد ستارگان

تماشای ستارگان در یک آسمان تمیز و بدون ابر می تواند بسیار دلپذیر باشد. شما می توانید در زیر آسمان کویر بنشینید و ستاره ها را تماشا کنید.

پیاده‌روی

حتما شما هم قدم زدن در ساحل دریا را بدون کفش تجربه کرده اید، اما تا به حال قدم زدن روی شن ها را هم تجربه کرده اید؟ گرمای دلپذیر کویر می تواند حس جالبی را در شما ایجاد کند. البته توجه داشته باشید که نباید در هنگام ظهر اینکار را انجام دهید، زیرا به پاهای خود آسیب وارد خواهید کرد.

زیپ‌لاین در سافاری دبی

تفریح زیپ لاین باعث می شود که هیجان زیادی را تجربه کنید. مخصوصا که دیدن بیابان از بالا می تواند بسیار لذت بخش باشد.

باگی‌سواری

باگی وسیله ای با لاستیک های بزرگ است که به صورت تک یا دو نفره طراحی شده اند. از این وسایل می توان در کویر استفاده کرد. برای باگی سواری نیاز نیست که حرفه ای باشید، پس در سافاری دبی هم به شما اجازه می دهند تا از این وسیله استفاده کنید.

پاراگلایدر

با پاراگلایدر می توانید در روی شن ها پرواز کنید. تصور کنید که همانند شاهینی در حال پرواز روی کویر هستید. مطمئنا جالب توجه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *