تفریحات رایگان در استانبول

بالات استانبول
استانبول, جهان گردی

همه ما بارها درباره تفریحات مختلف در استانبول شنیده ایم. اما کسانی که قادر نیستند تا هزینه زیادی صرف سفر خود بکنند و از طرفی هم می خواهند تا از شهر زیبای استانبول دیدن کنند آسان ترین راه حل بازدید از تفریحات رایگان در استانبول است. در این مطلب به طور کامل این مورد را برای شما شرح می دهیم پس برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

همین طور از آن جا که مدت زمان سفر معمولا زیاد نیست باید به گونه ای برنامه ریزی کرد بتوان در زمانی کم بیشترین بهره را از بازدید از استانبول ببریم. به همین دلیل اطلاع از تفریحات رایگان استانبول می تواند بسیار برای ما کمک کننده باشد.

تفریحات رایگان استانبول

در صورتی که در نیمه اول سال به استانبول می روید هوای خوب باعث می شود تا بتوانید از زمان خود در این شهر به خوبی لذت ببرید. پس یکی از بهترین تفریحات رایگان در استانبول در این موقع از سال پارک گردی است.

زیرا فضای پارک ها سرسبز و خنک هستند. اکثرا پارک هایی که در استانبول ساخته شده اند هزینه ورودی ندارند و اگر با خانواده باشید می توانید در آن ها یک پیک نیک ویژه برگزار کنید. بهترین پارک های استانبول امیرگان و آتاتورک هستند.

قایق سواری در تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر

تنگه بسفر یک بخش مهم در این شهر است و علت آن اتصال بخش اروپایی و آسیایی در به یکدیگر است. این بخش باعث شده تا قسمتی از استانبول در آسیا و بخشی دیگر از آن در اروپا باشد.

طول این تنگه تقریبا سی کیلومتر است و عرض آن هفتصد متر است. البته در بخش هایی هم به اندازه 3550 متر می رسد. در میان این تنگه جریان تند آبی وجود دارد که با سرعت سه و نیم کیلومتر در ساعت در حرکت است و از طرف دریای سیاه به دریای مرمره می رود.

جذابیت این تنگه به این دلیل است که شما می توانید در ساحل آن چند بنای تاریخی زیبا مانند کاخ چراغان، ویلا، کاخ دولما باغچه و چند کاخ سنگی دیگر را ببینید. همین طور برای رفاه گردشگران تعدادی رستوران هم در کنار این محل وجود دارد که در منو آن غذاهای محلی و دریایی سرو می شوند.

موزه مدرن استانبول از تفریحات رایگان در استانبول

موزه مدرن استانبول

این موزه در روزهای پنجشنبه به صورت رایگان درهای خود را به روی عموم مردم باز می کند تا بتوانید از بازدید آثار آن لذت ببرید. آثاری که در این محل در معرض نمایش قرار دارند، مربوط به هنرمندانی از کشورهای دیگر یا کشور ترکیه می شوند. این موزه همچنین چند نمایشگاه فصلی و دائمی هم دارد که در زمان های مختلف سال آن ها را برگزار می کنند. قدمت موزه هنرهای مدرن به سال 2004 باز می گردد که از آن موقع در شهر بی اوغلو مشغول به کار است.

هنر معاصر با هنر مدرن در این موزه با یکدیگر در هم آمیخته شده اند تا موزه ای منحصر به فرد را در استانبول ایجاد کنند. ساختمان این مکان به صورت 2 طبقه است که آثار هنری مختلف در طبقه اول آن وجود دارند و طبقه بعدی برای کافی شاپ است. یک فروشگاه هم در این طبقه وجود دارد که آثار هنری در آن به فروش می رسند. زمان فعالیت موزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعدازظهر است و روزهای پنجشنبه هم از ساعت ده صبح تا هشت بعدازظهر باز است و می توانید به صورت رایگان به آن مراجعه کنید.

پل گالاتا (Galata Bridge)

پل گالاتا استانبول

پل گالاتا یکی از پل های استانبول است که در نزدیکی برجی به همین نام ساخته شده است. معمولا عده زیادی از مردم محلی و همین طور گردشگران برای پیاده روی به آن مراجعه می کنند. پل باعث شده که 2 طرف شاخ طلایی به یکدیگر متصل شوند و قرارگیری آن در مرکز شهر آن را برای پیاده روی ایده آل کرده است.

در کنار این پل رستوران هایی هستند که غذاهای محلی سرو می کنند. همینطور معمولا روی این پل ماهیگیری هم انجام می شود. یکی از تفریحاتی که می توان در این مکان انجام داد گرفتن عکس است، زیرا این پل در قرن 19 میلادی ساخته شده و داشتن یک عکس سلفی با پل می تواند جالب باشد. مرغان دریایی هم در کنار این پل پرواز می کنند و منظره آن را تماشایی تر کرده اند. مجموعه ای از فروشگاه های مواد غذایی دریایی هم وجود دارند که می توانید از آن ها خرید کنید.

منطقه بالات

منطقه بالات استانبول

یکی از محله های قدیمی استانبول منطقه بالات است که اگر برای اولین بار پای خود را در آن بگذارید، از دیدن رنگ های گوناگون آن تعجب خواهید کرد. این محله از تفریحات رایگان در استانبول به شمار می رود و می توانید از درون ساختمان ها به صورت مجانی بازدید کنید.

خانواده های ارتودکسی پیش از این در محله زندگی کرده و مالک آن بوده اند تا اینکه این مکان تبدیل به یک جای عمومی شد. تنها خانه های رنگی عامل جذابیت آن نیستند، بلکه می توانید کلیسای سنت استفان، کالج ارتدکس یونان فنار و چند کلیسای دیگر را هم در آن مشاهده کنید و نیازی به پرداخت هزینه هم ندارید.

بوسفر را رایگان تماشا کنید

محله بسفر

بازدید از منطقه Bosporus از تفریحات رایگان استانبول است. منطقه ببک و اورتاکوی را می توان از این تنگه به راحتی تماشا کرد و همین طور به آسانی به آن دسترسی داشت. کافی است که سوار اتوبوس شوید تا بتوانید به این مناطق بروید یا حتی می توانید به میدان تکسیم هم بروید تا از وسایل نقلیه آن استفاده کنید. کشتی هایی که در این منطقه روی آب حرکت می کنند به نوبه خود یکی از جذابیت های آن هستند. در این محله مسجد اورتاکوی هم وجود دارد که می توانید به صورت رایگان از آن بازدید کنید.

بازار سرپوشیده استانبول

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یکی از بازارهایی است که به صورت سرپوشیده در این شهر ساخته شده است و حتی اگر قصد خرید از این بازار را ندارید، می توانید به صورت رایگان از آن بازدید کنید. زیرا معماری این بازار به صورت خاصی است و کالاهای متنوعی در آن به فروش می رسند.

تعداد مغازه های این بازار به چهارهزار واحد می رسند، پس مشخص است که کالاهای بسیار متنوعی دارند. اما اگر قصد خرید در این بازار را دارید، بهتر است که پیش از رفتن به آن مطالبی درباره فروشگاه های آن بخوانید یا از تجربیات دیگران برای خرید استفاده کنید.

بازدید رایگان از گالری های استانبول

گالری های استانبول

خیابان استقلال شامل چندین گالری هنری می شود. نکته ویژه درباره این گالری ها این است که ممکن است در هنگام بازدید از این گالری افراد معروف را هم ببینید و از آن جا که این گالری ها بخش فرهنگی و هنری استانبول هستند، بازدید از آن ها به صورت رایگان میسر شده تا گردشگران بهتر با شهر آشنا شوند.

تعدادی از گالری های این محله هم به خاطر داشتن آثار زیبا بسیار مشهور هستند که new gallery یکی از آن ها است. در این میان یک گالری بسیار زیبا با طراحی جالب در خیابان استقلال ساخته شده است که در واقع یک گالری جداگانه در هر طبقه آن وجود دارد. از آن جا که بازدید از این گالری ها رایگان است، حتما به آن ها سر بزنید.

مسجد زِیرِک استانبول (Zeyrek Mosque)

مسجد زیرک استانبول

یکی از مساجد قدیمی استانبول مسجد زیرک است که قصه های جالبی برای گفتن به شما دارد. بازدید از این مسجد هم جزو تفریحات رایگان استانبول به شمار می رود. البته قبلا از این سازه به عنوان یک صومعه استفاده می شده و صاحب آن پانتونز بوده است.

صومعه شامل دو کلیسای جداگانه بوده که یکی از آن ها به کلیسای مذهبی تعلق داشته و دیگری برای ارتدوکس ها استفاده می شده است. هنگامی که دولت عثمانی به روی کار آمد کلیساها هم کاربری خود را از دست دادند و تبدیل به مسجد شدند. مسجدی که درباره آن صحبت می کنیم، مربوط به دوره بیزانس می شود و امروزه افراد زیادی از آن بازدید می کنند، زیرا بازدید آن کاملا رایگان است.

سالت گالاتا استانبول (Salt Galata)

سالات گالاتا

این سازه در زمان عثمانیان ساخته شده و به عنوان بانک از آن استفاده می کرده اند. اما هم اکنون به عنوان یکی از تفریحات رایگان استانبول می توان از آن بازدید به عمل آورد. معماری سالت گالاتا می تواند توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند. شما می توانید به صورت رایگان از آن بازدید کنید.

با اینکه این بنا در زمان های گذشته ساخته شده است، اما فضای داخلی آن با معماری نوینی طراحی شده و در آن کتابخانه هم ساخته اند، گاهی اوقات هم در آن نمایشگاه و گالری هایی برگزار می شود. وجود فروشگاه کتاب، رستوران و کافی شاپ سبب شده که این مکان برای گردشگران جذاب باشد. همچنین یک موزه بانک عثمانی هم در این سازه درست شده است.

موزه استانبول

موزه استانبول

در این موزه که مختص هنرهای تجسمی و مجسمه سازی است، نشان از نخستین کارهایی دارد که به دست مردم این ناحیه ساخته شده اند. آتاتورک در سال 1937 این موزه را باز کرد و بازدید از آن در تمام روزهای هفته غیر از یکشنبه و دوشنبه رایگان امکان پذیر است. البته اگر در بعدازظهر های یکشنبه و دوشنبه به این موزه مراجعه کنید، هزینه برای شما نصف خواهد شد.

خیابان کاراکوی با نقاشی های دیواری

خیابان کاراکوی استانبول

آیا تا به حال نمایشگاهی درون خیابان دیده اید؟ خیابان کاراکوی استانبول یکی از مکان هایی است که می توانید این تجربه را به دست آورید و همین طور از جمله تفریحات رایگان در استانبول هم است. برای رفتن به این خیابان باید به بخش جنوبی میدان تکسیم بروید. در ابتدای این منطقه یک راه پله وجود دارد که به صورت رنگارنگ نقاشی شده است و چندین چتر هم از سقف این خیابان آویزان هستند. خیابان رنگارنگ کاراکوی با نقاشی های خوش آب و رنگ محلی مناسب برای گرفتن عکس های خانوادگی است. کافه هایی هم در خیابان کاراکوی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

واگن های برقی و قرمز رنگ استانبول

واگن های قرمز استانبول

واگن های برقی استانبول قطارهای کوچکی هستند که به سرعت در خیابان های شهر حرکت می کنند و مردم را از سمتی به سمت دیگر می برند. این واگن های قرمز نمای شهر را جالب کرده اند و برای گردشگران هم جذاب هستند.

برای استفاده از آن ها می توانید به میدان تکسیم یا خیابان استقلال بروید. واگن های قرمز استانبول هم از تفریحات رایگان آن به شمار می روند. البته در سال های اخیر استفاده از آن ها کمتر شده و در حال حاضر فقط در بعضی از محله ها استفاده می شوند.

موزه شخصی پرا (Pera Museum)

موزه شخصی پرا

یکی دیگر از تفریحاتی که می توان در استانبول از وجود آن به صورت رایگان استفاده کرد بازدید از این موزه است. البته این مکان فقط در روزهای جمعه از ساعت 6 تا 10 شب رایگان است. موزه در سده 19 میلادی ساخته شده و آثار هنری مختلفی در آن در معرض نمایش قرار دارند و همچنین می توانید نقاشی های شرقی را هم در آن پیدا کنید. برپایی نمایشگاه های فصلی هم جزو جدایی ناپذیر این مکان هستند.

بازار محلی بومونتی استانبول

بازار محلی بومونتی

بازارگردی به نوبه خود می تواند برای ما جالب باشد. بازار بومونتی هم گزینه جذابی برای این کار است. تماشای حجره های گوناگون و صحبت با مردم محلی از جمله کارهایی است که می توان در این بازارها انجام داد. زمان فعالیت این بازار در روزهای یکشنبه است و از ساعت نه صبح تا شش بعدازظهر باز است.

پارک ییلدیز استانبول

پارک ییلدیز

در زمان حکومت سلطان عبدالحمید دوم این پارک ساخته شده است. البته در آن زمان پارک بخشی از یک کاخ به همین نام بوده و به اسم باغ سلطنتی ییلدیز هم معروف بوده است. اما بعدها این پارک تبدیل به یک فضای سبز عمومی شده تا همگان بتوانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند. پارک شامل دو قسمت می شود که از قسمت خارجی آن همه مردم می توانند استفاده کنند و بخشی دیگر مربوط به کارخانه چینی سازی است.

پارک آتاتورک استانبول

پارک آتاتورک استانبول

از دیگر تفریحات رایگان در استانبول می توان به پارک جنگلی آتاتورک اشاره کرد. وزارت کشاورزی بر این پارک نظارت داشته و در آن دریاچه زینتی، مزارع کوچک، طبیعت سبز، باغ وحش و … وجود دارد. همین طور یک گلخانه هم در آن تاسیس شده است. گردشگران می توانند زمان زیادی را در این پارک برای دیدن بخش های مختلف آن صرف کنند.

سایر تفریحات ارزان استانبول

تم پارک های استانبول

تم پارک ها برای گروه های سنی کودک و نوجوان بسیار جذاب هستند. با این حال شما می توانید به همراه فرزندان خود در این پارک ها حاضر شوید و به اندازه آن ها از بازدید تم پارک لذت ببرید. تعدادی از تم پارک های استانبول شامل موارد زیر می شوند:

لگولند استانبول

لگولند استانبول

لگولند یکی از تم پارک های استانبول است که برای علاقمندان به لوگو بسیار جذاب خواهد بود. بناهای مختلف استانبول در این تم پارک با استفاده از لوگو درست شده اند. دیگر بخش های این پارک شامل کارخانه، بخش های ساخت لوگو و سواری هایی است که کودکان می توانند از آن ها استفاده کنند. یکی از این سواری ها قلعه شاه است.

بلیط ورودی لوگو لند 290 لیر است.

آدرس لگولند استانبول: محله بایرام پاشا، رو به روی مرکز خرید فروم لند

مینیاتورک استانبول

مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتوری استانبول تنها با هدف نشان دادن بناهای مختلف ترکیه در ابعاد کوچک احداث شده است. این پارک بهترین مکان برای کسانی است که علاقه به بازدید از جاهای دیدنی استانبول دارند، اما وقت کافی در اختیار ندارند. این پارک با تم مینیاتورک ساخته شده و بازدید از آن می تواند برای شما بسیار جالب باشد. قیمت بلیط پارک مینیاتورک استانبول تقریبا بیست لیر برای هر نفر است.

آدرس پارک مینیاتورک استانبول: منطقه بی اوغلو، محله ارنتکپه، خیابان امراهور

خانه خون آشام استانبول

خانه خون آشام استانبول

حتی اسم این خانه هم می تواند ترس را به جان شما بی اندازد! خانه مورد نظر اتاق فراری است که داستانی ترسناک را برای شرکت کنندگان آماده کرده است. معماهای این اتاق فرار بسیار سخت هستند و زمان طولانی برای حل آن ها نیاز است. در صورتی که میانه ای با چیزهای ترسناک ندارید، بهتر است تا این اتاق فرار را تجربه نکنید. برای شرکت در بازی اتاق فرار خون آشام باید از پیش بلیط رزرو کنید و فقط افراد بالای شانزده سال می توانند در آن شرکت کنند.

آدرس خانه خون آشام استانبول: منطقه بی اوغلو، بلوار تالار باشی، خیابان شهید مختار بی

تفریحات شبانه استانبول

هنگامی که خورشید غروب می کند و ماه در آسمان استانبول ظاهر می شود همچنان این شهر از شور و نشاط برخوردار است و تاریکی مانع از فعالیت مردم نمی شود. تماشای فواره های رنگارنگ میدان سلطان احمد در هنگام شب می تواند جذاب و جالب باشد. در ادامه به معرفی برخی از تفریحات شبانه استانبول می پردازیم.

کافه های شبانه استانبول

کافه های استانبول محلی مناسب برای گذراندن وقت در هنگام شب هستند. مخصوصا که در شب ها موسیقی هم توسط هنرمندان در کافه ها اجرا می شود. کلاب های زیادی هم در استانبول باز هستند. شما می توانید انواع نوشیدنی ها و قهوه های ترکی را در این مکان ها تجربه کنید یا اینکه غذا سفارش دهید و در کنار موسیقی از آن لذت ببرید. کلاب آنجل و جاز نارسیس از مشهورترین کلاب های استانبول در شب هستند.

خیابان استقلال و تفریحات شبانه در آن

این خیابان به خودی خود به عنوان یک عامل گردشگری شناخته می شود و علت آن وجود بناهای دیدنی، مراکز خرید و رستوران هایی است که می توانید در آن پیدا کنید. پس فقط گشت و گذار در این خیابان به عنوان یکی از سرگرمی های استانبول به شمار می رود.

اگر می خواهید هزینه زیادی برای غذای خود نکنید، فروشندگان غذای خیابانی هم انتخاب مناسبی هستند. بناهای تاریخی این خیابان برای بازدید یک روزه می توانند مناسب باشند و در هنگام شب می توانید شام خود را در یکی از رستوران ها صرف کنید.

مراکز خرید استانبول

مال استانبول

استانبول با وجود مراکز خرید گوناگون توانسته جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی داشته باشد و افراد زیادی به خاطر برندهای فروشگاه های استانبول به این شهر سفر می کنند. شما می توانید کالاهای مختلفی را در مراکز خرید پیدا کنید که نه تنها از کیفیت خوبی برخوردارند، بلکه قیمت مناسبی هم دارند.

این تمام ویژگی نیست که مراکز خرید استانبول را متمایز کرده است، بلکه وجود سالن های بازی، فضای سرسبز، رستوران، سینما و … باعث جذابیت بیشتر این فروشگاه ها شده اند. اکثر این مراکز در شب هم باز هستند و می توانید همراه با خانواده به آن ها مراجعه کنید.

تفریحات زمستانی استانبول

شهربازی استانبول

عده ای از مسافران هم به دلیل کاهش هزینه بلیط هواپیما استانبول زمستان را هدف سفر خود قرار می دهند. در زمستان هم می توان سرگرمی های خاصی را در این شهر تجربه کرد. برای مثال شهربازی هایی در شهر استانبول هستند که فرزندان شما می توانند از آن استفاده کنند. سرگرمی های دیگری هم برای بزرگسالان در نظر گرفته شده که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

حمام ترکی در استانبول

حمام ترکی استانبول

حمام های ترکی در استانبول می توانند در روزهای سرد زمستان سرما را از تن شما ببرند. این حمام ها با داشتن اتاق های داغ و گرم می توانند حس لذت بخشی را برای شما ایجاد کنند. همچنین در صورت درخواست می توانید از امکانات ماساژ هم استفاده کنید. در این حمام ها یک بوفه کوچک هم در نظر گرفته شده که بعد از یک مشت و مال حسابی در اتاق استراحت می توانید یک غذای سبک بخورید. در این مقاله به طور کامل حمام های ترکی در استانبول را به شما معرفی کرده ایم.

پیست اسکی کاراتپه استانبول

پیست اسکی کارتاپه

پیست اسکی کاراتپه فقط مخصوص اهالی استانبول نیست، بلکه از شهرهای دور و اطراف هم برای اسکی سواری به این پیست مراجعه می کنند. در صورتی که مبتدی باشید هم مشکلی وجود ندارد و تجهیزات مناسب در اختیار شما قرار می گیرد. پس این پیست برای حرفه ای ها و مبتدیان مناسب است. وجود رستوران و کافی شاپ هم گزینه مناسب دیگری در این مکان ها است.

تفریحات آبی استانبول

پارک آبی استانبول

آیا در فصل تابستان به استانبول رفته اید؟ نگران گرمی هوا نباشید، زیرا پارک های آبی استانبول در انتظار شما هستند! پارک های آبی می توانند تجربه ای دل انگیز در روزهای گرم سال باشند از آن جا که چندین پارک آبی در این شهر است پس می توانید نزدیک ترین به هتل خود را پیدا کرده و بلیط آن را خریداری کنید. در روزهای گرم تابستان رفتن به جزایر اطراف استانبول هم گزینه مناسب دیگری است که از معروف ترین آن ها جزایر پرنس هستند.

سواحل استانبول

سواحل استانبول

در سواحل استانبول می توان قایق سواری کرد یا اگر مهارت دارید سوار جت اسکی بشوید. اگر هم دنبال هیجان نیستید، می توانید گزینه شنا و ماهیگیری را انتخاب کنید. همچنین امکان ساختن قلعه های شنی هم در این سواحل وجود دارند. آب های این سواحل تمیز هستند و امکانات آن ها مناسب است.

سخن پایانی

استانبول شهر زیبایی است که بازمانده از روزگاران گذشته است. این شهر می تواند یک مقصد مناسب برای سفر مجردی یا همراه با خانواده محسوب شود. تم پارک ها برای کودکان شما مناسب هستند و خود شما می توانید به مراکز خرید سر بزنید. در این مطلب سعی شد تا تمام تفریحات رایگان در استانبول به همراه تفریحات ارزان آن را برای شما شرح دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *