مکان های تاریخی دبی

بستکیه دبی
جهان گردی, دبی

دبی را می توان در تکنولوژی به همراه سنت خلاصه کرد. با وجود پیشرفت های بسیار و ساختمان های بلن دبالایی که در این شهر وجود دارند، اما همچنان می توان بوی مکان های تاریخی را از گوشه و کنار آن حس کرد. در این مطلب به معرفی مکان های تاریخی دبی می پردازیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما چارتر دبی کلیک کنید.

گردشگرانی که به این شهر وارد می شوند، در ابتدا نیم نگاهی به برج خلیفه که از مرتفع ترین برج های دنیا است می اندازند. سپس توجه آن ها به سمت سواحل دبی جذب می شود، جایی که دریا و بیابان به هم می رسند.

برای خرید می توانید به دبی مال مراجعه کنید که هیچ کمبودی از نظر کالاهای مختلف ندارد و همچنین یک آکواریوم شگفت انگیز هم در آن ساخته شده است. در صورتی که بدنبال هیجان هستید، می توانید سری به پارک آبی وایلد وادی بزنید. در این میان پیست اسکی دبی هم یک ماجراجویی هیجان انگیز برای شما خواهد بود.

سرگرمی های دبی انتها ندارد و حتی یک هفته برای تجربه آن ها کافی نیست اما از آن جا که مسافران زمان زیادی ندارند، برای آن هایی که بدنبال بازدید از مکان های تاریخی دبی هستند، لیستی از مراکز را برای شما آماده کرده ایم که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

محله بستکیه از مکان های تاریخی دبی

بستکیه

در کنار ساختمان بلند و برج های عظیم آن یک منطقه قدیمی و سنتی به اسم بستکیه وجود دارد که به جای مانده از قرن 18 ام است. این محله مکانی برای زندگی ایرانیانی بوده که از سمت هرمزگان و محله بستک به دبی مهاجرت کرده اند. این موضوع باعث شده تا این محله به این اسم شهرت یابد. شما می توانید معماری این محله را با مکان های ایرانی مقایسه کرده و شباهت های زیبایی را ببینید. یکی از این شباهت ها وجود برج های بادگیر است که در مناطق گرم ایران برای خنک کردن خانه ها از آن ها استفاده می شده است.

هرچند نمی توان جذابیت این محله را فقط به تاریخی بودن آن اختصاص داد. هم اکنون افراد زیادی در این محله زندگی نمی کنند. بلکه گالری، کافه و هتل و … جای خانه های مسکونی را گرفته است. در کافه ها می توان چای سفارش داد و با مردم محلی گفت و گو کرد. در بخش ارتباط فرهنگی شیخ محمد دبی اطلاعاتی درباره میراث امارات در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. این مکان هزینه ورودی ندارد و می توانید در هر زمانی از آن بازدید کنید.

محله الفهیدی، تاریخی ترین مکان دبی

محله الفهمیدی

معماری قدیدمی، موزه های متنوع، ساختمان سنتی؟ همه این ها را در منطقه الفهیدی پیدا می کنید. موزه سکه، موزه دبی و قهوه در این محله ساخته شده اند. قایق های ابرا از قایق های قدیمی هستند که در این محله در رفت و آمد دارند. سپس هنگامی که به دیره برسید می توانید سری به بازار ادویه و طلای آن بزنید.

قلعه الفهیدی یکی از جاهای تاریخی دبی

قلعه الفهمیدی

در سال 1787 قلعه الفهمیدی در دبی ساخته شد تا برای دفاع در برابر دشمنان از آن استفاده کنند. این قلعه دیدنی در محله بستکیه است. اگر همراه با تور هستید، ابتدا از این قلعه بازدید می کنید، سپس با استفاده از تاکسی های آبی شما را به بازار ادویه می برند تا گشتی در آن جا داشته باشید. مسجد جمیرا هم در این حوالی است که سری هم به آن جا خواهید زد.

موزه ساروق الحدید دبی

موزه ساروق الحدید دبی

تاریخ دوره های زمانی گذشته در این موزه بازگو می شود، اما برای بیان آن از تکنولوژی های پیشرفته استفاده می کنند. برای مثال درباره سیرتاپیاز عصر آهن اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می گیرد. این کشور 3 دوره از عصر آهن را به خود دیده است. آثاری که در این موزه نگهداری می شوند، از منطقه ساروق الحدید پیدا شده اند.

هجده هزار اثر مصنوعی در این موزه وجود دارند که به صورت دست ساز هستند و از جنس مس، آهن و برنز ساخته شده اند. حتی یک حلقه طلا هم که در این ناحیه یافت شده در این موزه در معرض نمایش قرار دارد.

تاریخ افتتاح موزه در سال 2016 بوده و خانه شیخ سعید آل مکتوم را برای ساخت آن انتخاب کرده بودند. زمان فعالیت موزه از ساعت هشت صبح تا هشت شب است و برای رفتن به آن باید به دهکده میراث شینداغا بروید.

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی

خانه شیخ سعید المکتوم دبی

اگر برای گردش دبی با تور همراه شوید. می توانید یکی یکی به بازدید از مکان های تاریخی دبی مشغول شوید. یک راهنما هم با شما همراه می گردد تا اطلاعاتی جالب در اختیار شما قرار بدهد. معمولا تور از محله شینداغا شروع شده و سپس به خانه شیخ سعید آل مکتوم می رسد.

این شیخ در واقع پدربزرگ پادشاه دبی است که تا سال 1985 در دبی حکمرانی می کرده است. سپس تاکسی شما را به سمت نهر دبی می برد و از آن جا راهی مارینا دبی می شوید. در این مکان یکی از بخش های تفریحی و ساحلی دبی ساخته شده و منظره زیبایی از شهر در مقابل شما قرار می گیرد. سپس شما را به برج خلیفه می برند که در آن کاپوچینو با روکش طلا برای شما سرو می شود و می توانید در حین دیدن منظره شهر از خوردن آن لذت ببرید.

مدرسه آل احمدیه دبی

مدرسه ال احمدیه دبی

تاریخ آموزشی دبی به وسیله این مدرسه دچار تحول شده است. مدرسه مورد نظر در بازار طلای دبی ساخته شده و زمان تاسیس آن به سال 1890 باز می گردد. در آن موقع یک تاجر ثروتمند در این محل اقامت می کرده که شغل آن صید مروارید بوده است.

سپس در سال 1912 مدرسه در این محل ساخته شد و اولین مدرسه ای بود که در این زمینه در شهر احداث شد. سپس سال ها بعد در سال 1995 این مکان را به موزه تبدیل کردند و در حال حاضر می توانید تصاویری از زندگی مردم در زمان های گذشته را در این مکان ببینید. همچنین سیستم آموزشی و تحوالات آن را در طول قرن های گذشته نشان می دهد که شامل لوازم مدرسه و ابزارهای نوشتاری می شوند.

زمان بازدید از موزه از ساعت 8 صبح تا 7:30 دقیقه شب و از شنبه تا پنجشنبه است. در روزهای جمعه هم از ساعت 2:30 ظهر تا ساعت 7 و نیم شب باز است. لازم به ذکر است که بازدید از این مکان هزینه ورودی در پی ندارد.

دیوار قدیمی دبی

دیوار قدیمی دبی

از دیگر مکان های تاریخی دبی می توان به این دیوار اشاره داشت که زمانی در حدود 1800 سال پیش ساخته شده است و در منطقه بستکیه قرار دارد. دیوار را در اطراف شهر ساخته بودند که هم اکنون جزو شهر قدیمی دبی است. مسجد جامع دبی و قلعه الفهمیدی درون این دیوارها قرار گرفته اند. برای ساخت دیوارهای قدیمی دبی از مرجان و گچ استفاده کرده اند. در قرن بیستم ارتفاع دیوار تقریبا 600 متر بوده، اما بعدها در اثر تخریب فقط 4 متر از آن باقی مانده است.

مسجد جمیرا دبی از مکان های تاریخی دبی

مسجد جمیرا دبی

تور دبی باعث می شود که یک بازدید کامل از جاهای تاریخی دبی داشته باشید. مدت این تور معمولا چهار ساعت است که در طول آن معماری بناهای تاریخی گذشته را خواهید دید یا به عمق تاریخ دبی سر می زنید. مسجد جمیرا در قرون وسطی ساخته است. معماری این مسجد بسیار به یادماندنی است و برای ساخت آن از معماری سوریه و مصر الهام گرفته اند. ظرفیت این مسجد 1500 نفر است که می توانند در آن عبادت کنند.

موزه مروارید دبی

موزه مروارید دبی

در زمان های قدیم مردم این ناحیه به صید مروارید مشغول بوده اند و موزه مروارید دبی نشانی از همان زمان ها دارد. در این موزه زیباترین و گران بهاترین مرواریدهای این ناحیه نگهداری می شوند. سلطان الاویس کلکسیون مروارید خود را در اختیار این موزه قرار داده است. اگر از دیدن اشیا گران بها و درخشان لذت می برید به موزه مروارید دبی سر بزنید.

موزه قهوه دبی

موزه قهوه دبی

قهوه جزئی جدانشدنی از کشورهای عربی است و قهوه های عربی بسیار معروف هستند. موزه قهوه دبی درباره سرگذشت قهوه و معرفی انواع مختلف آن پرداخته است و حتی برای کسانی که به این دانه خوشمزه علاقه ای ندارند هم می تواند جالب باشد. در این موزه اطلاعاتی درباره فرهنگ نوشیدن قهوه در کشورهای مختلف هم داده می شود.

موزه آینده دبی

موزه آینده دبی

اسم این موزه می تواند توجه شما را به خود جلب کند. کار این موزه چیست و چه تفاوتی با سایر موزه ها دارد؟ برای رسیدن به این سوال باید به این موزه و سرزمین عجایب وارد شوید. موزه آینده تصویری از آینده جهان و تکنولوژی های آینده را به شما نشان می دهد. حتما شما هم کنجکاو هستید تا بدانید تکونولوژی چه تاثیری در روند زندگی مردم در سال های پیش رو دارد.

موزه اتحاد دبی

موزه اتحاد دبی

برای دیدن عکس و فیلم هایی از زمان های گذشته دبی و آشنایی با تاریخ این کشور می توانید به موزه اتحاد بروید. در این موزه برای شما بازگو می شود که چگونه دبی توانسته از سال های 1968 تا 1974 تغییر کند و دچار پیشرفت بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *