محله فاتح استانبول

محله فاتح استانبول
استانبول, جهان گردی

در بخش اروپایی استانبول محله فاتح خودنمایی می کند. این محله قدیمی استانبول در میان گردشگران معروف است و دلیل آن وجود مراکز خرید متعددی است که در آن قرار گرفته است. برای اقامت هم می توانید در هتل های آن اتاق رزرو کنید. برای آشنایی با محله فاتح استانبول با یابکس همراه باشید. همین طور برای رزرو بلیط هواپیما تهران استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

محله فاتح استانبول روی گوگل مپ

هتل های محله فاتح استانبول

هتل ها در استانبول بسیار زیاد هستند و وقت کافی برای بررسی همه آن ها نیست، اما اگر مقصد شما منطقه فاتح است، بهترین هتل های محله فاتح را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید متناسب با امکانات هتل ها و همچنین هزینه ای که از پس آن بر می آیید، اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هتل آکگون استانبول

هتل آکگون استانبول

این هتل پنج ستاره به ایستگاه متروی اولوباتلی نزدیک است و این مورد باعث می شود تا به سادگی بتوانید جاهای دیدنی استانبول را بازدید کنید. همچنین تعدادی از این جاذبه ها مانند مسجد آبی استانبول و برج گالاتا به آن نزدیک هستند که اولی پنج کیلومتر و دومی شش کیلومتر از آن فاصله دارند. اتاق های هتل بسیار لاکچری هستند و امکانات آن ها مناسب است.

آدرس هتل آکگون استانبول: محله فاتح، منطقه توپکاپی

هتل آجوا استانبول

هتل آجوا استانبول

هتل در بخش مرکزی شهر قرار گرفته و داخل آن رستوران و کافه هم در دسترس است. کاخ توپکانی از هتل سه کیلومتر فاصله دارد و از موزه ایاصوفیه هم 5 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس هتل آجوا استانبول: بخش اروپایی استانبول، محله فاتح

هتل دابل تری بای هیلتون اولد تاون

هتل دابل تری بای هیلتون اولد تاون

نزدیکی هتل به مسجد ایاصوفیه و گرند بازار آن می تواند نکته ای مثبت به آن اضافه کند. این هتل خدمات و امکانات مناسبی در اختیار گردشگران قرار می دهد.

آدرس هتل دابل تری بای هیلتون اولد تاون: فاتح، بایزید

هتل لگاسی اتومان استانبول

هتل لگاسی اتومان استانبول

اگر هتل را ببینید تصور می کنید که با یک بنای تاریخی مواجه هستید، زیرا هتل دارای 2 گنبد است. هتل در منطقه امینونو ساخته شده و از بازار بزرگ استانبول 14 دقیقه فاصله دارد. بعد از طی کردن دو کیلومتر هم می توانید به مسجد ایاصوفیه برسید.

آدرس هتل لگاسی اتومان استانبول: فاتح، حمیدیه

هتل کراون پلازا استانبول

هتل کراون پلازا استانبول

امکانات هتل شامل پارکینگ، حمام ترکی، سالن بدنسازی، رستوران، سونا و … می شوند. فاصله هتل ها از مترو ایستگاه یازده دقیقه است. برای رسیدن به مسجد سلطان احمد باید نه کیلومتر طی کنید و برج گالاتا هم چهار کیلومتر از آن فاصله دارد.

آدرس هتل کراون پلازا استانبول: استانبول، سیسیلی

طریقه رفتن از تکسیم به محله فاتح استانبول

از تکسیم تا این محله فقط سی دقیقه فاصله است. ساده ترین روش این است که از ایستگاه تارلاباشی استفاده کنید و با استفاده از اتوبوس خودتان را به ایستگاه Oğuzhan برسانید. ایستگاه مورد نظر در فاصله ده دقیقه ای از فاتح است که می توانید با پیاده روی به آن برسید.

سیستم حمل‌ و ‌نقل محله فاتح استانبول

تاکسی، اتوبوس و تراموا در این محله یافت می شوند که در ادامه به توضیح کامل وسایل حمل و نقل عمومی این محله می پردازیم.

مترو محله فاتح استانبول

مترو وسیله ای است که حمل و نقل با آن آسان تر می شود. برای استفاده از مترو باید سوار خط M1 بشوید که ایستگاهی به اسم Emniyet—Fatih دارد. البته ایستگاه های دیگری هم مانند اولوباتلی، مرمرای، آکسارای، بایرام پاشا و … در آن هستند. مترو محله فاتح از ساعت شش صبح تا دوازده نیمه شب فعالیت دارد. توجه داشته باشید که هزینه مترو نسبت به تاکسی کمتر است.

خطوط مترو زیر در ایستگاه فاتح توقف دارند:

امنیت-فاتح، آکسارای

حالیج، تراموا، ینی کاپی، توپکاپی-اولوباتلی، وزنه جیلر- دانشگاه استانبول

تراموا محله فاتح استانبول

تراموا هم یکی دیگر از وسایلی است که می توانید با کمک آن در این محله رفت و آمد کنید و هزینه رفت و آمد هم اندک است. اما سرعت بالایی ندارد. ایستگاه های این محله شامل مرمره، مین اونو و مرمره، سیرکسی، وزنه چیلر هستند. زمان فعالیت تراموا از ساعت شش صبح تا دوازده شب است.

ایستگاه های تراموا شامل موارد زیر می شوند:

گلخانه، چمبرلیتاش، بایزید -کاپالاچارشی، سیرکجی، امینونو، سلطان احمد، آکسارای، یوسف پاشا، چاپا-شهرمینی، هاسیکی، فیندیک زاده، لاللی-دانشگاه استانبول، توپکاپی، پازارتکه

تاکسی

تاکسی شناخته شده ترین وسیله نقلیه در هر شهری است، اما اکثرا اوقات به خاطر هزینه بالایی که دارد، بیشتر مردم ترجیح می دهند تا از مترو و اتوبوس استفاده کنند. اما ویژگی تاکسی این است که با آن به سادگی می توان در سطح شهر جابه جا شد و همچنین سرعت آن بیشتر است. افرادی هم که بار زیادی دارند یا فردی کهنسال با آن ها همراه است، بهتر است تا از تاکسی استفاده کنند.

تاریخچه محله فاتح استانبول

منطقه فاتح استانبول

محله فاتح منطقه ای قدیمی است، به همین دلیل تاریخچه آن هم به سالیان دور باز می گردد و داستان های زیادی حول آن وجود دارد که در این بخش به چگونگی شکل گیری این منطقه خواهیم پرداخت.

تاریخچه محله فاتح آنقدر طولانی است که به طور قطع تمام آن در یک مقاله نمی‌گنجد. اما ما در این قسمت از مقاله شما را با نحوه شکل‌گیری و جایگاه این منطقه در زمان پادشاهان مختلف آشنا می‌کنیم.

یونانیان نخستین کسانی بودند که به این محله وارد شدند. آن ها اسم محله را بانزنتیوم انتخاب کردند. سپس هنگامی که رومیان به این منطقه مسلط شدند، اسم آن به کانستنتینیپول تغییر یافت. سپس حاکمان عثمانی روی کار آمدند و فاتح را پایتخت کشور قرار دادند. در این دوره فاتح پیشرفت های زیادی کرد و تعداد زیادی مسجد در آن ساخته شد که بیشتر آن ها توسط حکومت عثمانی ها تاسیس شده اند.

ارزش منطقه فاتح

علت اهمیت این منطقه برای مردم محلی شهر این است که در این مکان تعداد زیادی اداره، شهرداری، سازمان های دولتی، اداره پلیس، دانشگاه و همین طور سیستم حمل و نقل وجود دارد.

ساختار شهری فاتح استانبول

از آن جا که اولین بار یونانی ها در این مکان ساکن شدند، پس مشخص است که ساختار آن را به سبک خودشان درست کرده اند. با این که در طی سال ها این محله تغییراتی کرده است، اما همچنان می توانید نمونه ای از هنر یونانی ها را در آن ببینید. بالات هم جزو محلات فاتح به شمار می رود و این نوع معماری در آن به کار رفته است.

فاتح کنونی

منطقه فاتح استانبول

این محله که از مناطق مهم استانبول است، به واسطه دانشگاه استانبول مهاجران زیادی را به خود جذب کرده است و منطقه ای شلوغ محسوب می شود. همچنین تعداد زیادی هتل و فروشگاه هم در این محله افتتاح شده اند. پس با اینکه فاتح مرکز ترکیه نیست، اما از محلات اصلی آن به شمار می رود.

مراکز خرید فاتح استانبول

در محله فاتح چندین مرکز خرید وجود دارند که عرضه کننده کالاهای مختلفی هستند. اگر به خرید علاقه دارید می توانید در هنگام سفر به استانبول سری به مراکز خرید فاتح بزنید.

گرند بازار فاتح

گرند بازار استانبول

چهار هزار مغازه در این بازار فعالیت می کنند و شامل کالاهای معروفی می شوند. این بازار بزرگ اجناس ارزان قیمتی هم دارد.

آدرس گرند بازار فاتح: منطقه فاتح، خیابان کالپاچیلار

مرکز خرید هیستوریا استانبول

مرکز خرید هیستوریا استانبول

این مرکز خرید برندهای مشهور جهانی را عرضه می کند. یکی از عوامل ویژه درباره این مرکز خرید این است که یک کانتر تکس فری در آن قرار داده اند که به وسیله آن مالیات کالاهایی که خریداری کرده اید، به شما باز گردانده می شود.

بازار کتاب ساهافلار فاتح

بازار کتاب ساهافلار فاتح

با ورود به این منطقه هرجایی را که نگاه کنید، کتاب ها شما را احاطه کرده اند، پس همانند بهشتی برای کتابخوانان خواهد بود. در این بازار همچنین متن های باستانی و نقشه های قدیمی هم یافت می شوند.

آدرس: منطقه فاتح، محله بایزید، خیابان کالپاکچیلار

بازار ادویه فاتح استانبول

بازار ادویه نام دیگری دارد و آن بازار مصری ها است. نام گذاری اسم این بازار به خاطر وجود مصریانی بوده که پیش از این در این ناحیه زندگی و تجارت می کرده اند. بیشتر محصولات این بازار شامل ادویه، زیورآلات، میوه، طلا و سبزی های خشک می شوند.

آدرس بازار ادویه فاتح استانبول: منطقه فاتح، خیابان چیچک بازاری

محله فِنِر در فتاح

محله فنر استانبول

در این منطقه یونانیان زندگی می کنند و منطقه ای قدیمی است که در آن کلیساهایی برای مسیحیان ساخته شده است که معروف ترین آن کلیسای جامع سنت جورج است. در هنگام ورود به این محله می توانید، ببینید که جاده ها باریک شده و شیب آن ها بیشتر می شود. خانه های این محله رنگی هستند و تماشای آن برای گردشگران جالب خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری محله فاتح استانبول

انواع مختلف تفریحات در این ناحیه یافت می شوند. شما می توانید در این منطقه به رستوران های آن مراجعه کرده و دلی از عزا در بیاورید. همین طور گزینه مراکز خرید هم بسیار جذاب هستند. بازارهای محلی و گشت و گذار در میان آن ها و صحبت با مردم عادی می تواند برای شما جالب باشد.

تنگه بسفر هم به این ناحیه نزدیک است و می توانید در این میان به پل گالاتا هم سر بزنید. اگر وقت کافی دارید باید به طرف مسجد آبی یا بازار ادویه بروید تا گشت و گذار خود را کامل کنید. در ادامه شما را با مکان های دیدنی فاتح آشنا می کنیم.

مسجد فاتح استانبول

مسجد فاتح استانبول

ساخت این مسجد تقریبا هشت سال به طول انجامیده و ساخت آن در سال 1470 تمام شده است. و دستور ساخت آن به وسیله حاکمی به اسمی محمد فاتح داده شده است. موقعیت مکانی آن در بالای تپه ای است که روزگاری پادشاهان رومی در آن خاک شده بودند. در این منطقه چندین بار زمین لرزه هایی رخ داده، در نتیجه مسجد فعلی با مسجدی که اولین بار ساخته شده متفاوت است.

این سازه هم اکنون شبیه به معماری باروک است و می توانید از تماشای فضای داخلی آن لذت ببرید. توجه داشته باشید که مقبره سلطان محمد در قسمت پشتی این سازه قرار دارد.

آدرس مسجد فاتح استانبول: منطقه فاتح، خیابان فزی پاشا

کاخ توپکانی منطقه فاتح استانبول

کاخ توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی مربوط به دوره عثمانیان می شود و یادگاری زیبا از آن دوره به شمار می رود. در این قصر می توانید اشیای گران قیمتی که بازمانده از زمان های گذشته است را مشاهده کنید.

آدرس کاخ توپکانی: محله چانکوتانان، خیابان کندی

ساماتیا در منطقه فاتح استانبول

اسم این منطقه به اسم کاسه ماسه ای شناخته می شود و از آن جا که اسم آن تغییر یافته باید در نقشه ها به دنبال اسم مصطفی پاشا باشید. این محله تاریخی شبیه به منطقه “فنر” فاتح است. بسیاری از فیلم سازان از این ناحیه به عنوان لوکیشن خود استفاده می کنند.

سال ها پیش افراد ارمنی، ترک، یهود و یونانی در این ناحیه زندگی می کرده اند و هیچ مشکلی هم با یکدیگر نداشته اند، به همین دلیل منطقه فرهنگی محسوب می شود. در این میان چندین کلیسا، عبادتگاه و همین طور صومعه هم در این محله ساخته شده است. اگر خانه های چوبی و سنتی را دیدید باید بدانید که به ارمنیان تعلق داشته اند.

آدرس ساماتیا: منطقه فاتح، محله مصطفی پاشا

رستوران‌های محله فاتح

از آن جا که این منطقه محله ای شلوغ است، در نتیجه چندین رستوران در آن وجود دارند. هفت تپه شامل یک رستوران در بخش پشت بام خود است که مخصوصا اگر در هنگام شب به آن مراجعه کنید، نمای زیبایی از مسجد آبی را می بینید.

معرفی محله‌های منطقه فاتح استانبول

بخش های مختلف منطقه فاتح استانبول شامل موارد زیر می شوند:

محله سلطان احمت (SULTAN AHMET MAHALLESİ)

محله زیرک (ZEYREK MAHALLESİ)

محله یاووز سلطان سلیم (YAVUZ SULTAN SELİM MAHALLESİ)

محله یاووز سینان (YAVUZ SİNAN MAHALLESİ)

محله تاهتاکاله (TAHTAKALE MAHALLESİ)

محله توپکاپی (TOPKAPI MAHALLESİ)

محله سونبول افندی (SÜMBÜL EFENDİ MAHALLESİ)

محله یدیکوله (YEDİKULE MAHALLESİ)

محله سیلیوریکاپی (SİLİVRİKAPI MAHALLESİ)

محله سوروری (SURURİ MAHALLESİ)

محله سعید عمر (SEYYİD ÖMER MAHALLESİ)

محله تایا حاتون (TAYA HATUN MAHALLESİ)

محله شهسوار (ŞEHSUVAR BEY MAHALLESİ)

محله سلیمانیه (SÜLEYMANİYE MAHALLESİ)

محله شهر مینی (ŞEHREMİNİ MAHALLESİ)

محله ساری دمیر (SARIDEMİR MAHALLESİ)

محله ساراچ اسحاک (SARAÇ İSHAK MAHALLESİ)

محله رستم پاشا (RÜSTEMPAŞA MAHALLESİ)

محله نیشانجا (NİŞANCA MAHALLESİ)

محله مولاناکاپی (MEVLANAKAPI MAHALLESİ)

محله محسن حاتون (MUHSİNE HATUN MAHALLESİ)

محله مولا حوسری (MOLLA HÜSREV MAHALLESİ)

محله مولافناری (MOLLA FENARİ MAHALLESİ)

محله کوچوک ایاصوفیا (KÜÇÜK AYASOFYA MAHALLESİ)

محله میمار کمال الدین (MİMAR KEMALETTİN MAHALLESİ)

محله مرجان (MERCAN MAHALLESİ)

محله مولا گورانی (MOLLA GÜRANİ MAHALLESİ)

محله میمار هایرتدین (MİMAR HAYRETTİN MAHALLESİ)

محله مسیح پاشا (MESİHPAŞA MAHALLESİ)

محله کمال پاشا (KEMALPAŞA MAHALLESİ)

محله کاتیپ کاسیم (KATİP KASIM MAHALLESİ)

محله کاراگومرک (KARAGÜMRÜK MAHALLESİ)

محله کوجا مصطفی پاشا (KOCA MUSTAFAPAŞA MAHALLESİ)

محله کالندرحانه (KALENDERHANE MAHALLESİ)

محله اسکندر پاشا (SKENDERPAŞA MAHALLESİ)

محله هوجا قیاصدین (HOCA GIYASETTİN MAHALLESİ)

محله هوبیار (HOBYAR MAHALLESİ)

محله هیرکایی شریف (HIRKA-İ ŞERİF MAHALLESİ)

محله هوجاپاشا (HOCAPAŞA MAHALLESİ)

محله هاسکی سلطان (HASEKİ SULTAN MAHALLESİ)

محله امین سینان (EMİN SİNAN MAHALLESİ)

محله درویش علی (DERVİŞ ALİ MAHALLESİ)

محله حاجی کادین (HACI KADIN MAHALLESİ)

محله دمیرتاش (DEMİRTAŞ MAHALLESİ)

محله جراح پاشا (CERRAHPAŞA MAHALLESİ)

محله جیبالی (CİBALİ MAHALLESİ)

محله جانکورتاران (CANKURTARAN MAHALLESİ)

محله بینبیردیرک (BİNBİRDİREK MAHALLESİ)

محله بیازیک (BEYAZIT MAHALLESİ)

محله بالابانائا (BALABANAĞA MAHALLESİ)

محله علی کوشچو (ALİ KUŞÇU MAHALLESİ)

محله بالات (BALAT MAHALLESİ)

محله آیوان سرای (AYVANSARAY MAHALLESİ)

محله آتیکالی (ATİKALİ MAHALLESİ)

محله آکشم ستّین (AKŞEMSETTİN MAHALLESİ)

محله آکسارای (AKSARAY MAHALLESİ)

محله علمدار (ALEMDAR MAHALLESİ)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *