پارک اسپایر دوحه

پارک اسپایر دوحه
جاذبه های گردشگری, قطر

پارک سرسبز Aspire با مساحت 88 هکتار یک مرکز برای گردش و دورهمی دوستان و خانواده است این پارک محلی محبوب است و می تواند موجبات سرگرمی را برای دوست داران طبیعت فراهم کند. چمن‌های وسیع، مناطق بازی، مسیرهای دویدن، تجهیزات ورزشی، رستوران و دریاچه‌ای زیبا که در آن می‌توانید، پرندگان را در آب تماشا کنید، همه از ویژگی های این پارک به شمار می روند. برای خرید تور لاکچری قطر می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

نحوه رسیدن به اسپایر پارک دوحه

پارک اسپایر دوحه

یکی از بزرگترین و محبوب ترین پارک های قطر، پارک اسپایر دوحه است. در کنار این پارک بخش های مختلفی مانند Hyatt Plaza Malls و مرکز خرید Villaggio قرار دهد. برای رسیدن به این پارک می توان از خطوط اتوبوس اتوبوس، تاکسی یا مترو استفاده کرد که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم:

خطوط اتوبوس: 301، 31، 32، 41

مترو دوحه: نزدیک ایستگاه العزیزیه است که 15 دقیقه پیاده روی دارد.

ویژگی های پارک اسپایر دوحه

فضای سبز پارک اسپایر دوحه

فضای سبز بزرگ

اسپایر پارک در زمینی به مساحت 880000 متر مربع درست در قلب دوحه ساخته شده است.

تنها دریاچه قطر

چشم انداز سرسبز پارک، پناهگاهی به وسعت 3.37 هکتار برای پرندگان ارائه می دهد.

درختان محلی و عجیب و غریب

هنگامی که از پارک اسپایر بازدید می کنید، گیاهان کمیاب مانند درختان نخ ابریشم را خواهید دید.

امکانات ورزشی پارک

بزرگ‌ترین پارک دوحه که توسط مکان‌های ورزشی معروفی مانند استادیوم خلیفه، Aspire Dome و Hamad Aquatic Centre احاطه شده است، برای تشویق تناسب اندام و آرامش طراحی شده است. این پارک علاوه بر اینکه یک پاتوق محبوب برای مردم محلی دوحه است، به دلیل امکانات ورزشی که در سطح استانداردهای جهانی است و به خاطر بازی های آسیایی سال 2006 مشهور است.

فضای سبز پارک

شما می توانید در پارک قدم بزنید و مجموعه منحصر به فرد آن از گیاهان کمیاب و درختان عجیب و غریب به ویژه درختان نخ ابریشم بطری شکل را از نزدیک ببینید. همچنین تعدادی زیادی مکان سایه دار در این پارک وجود دارد که می توانید از آن جا Torch Tower را مشاهده کنید.

بخش بازی کودکان

شهر مشاغل دوحه برای کودکان

کوچولوهای شما اوقات فوق العاده ای را در بسیاری از مناطق بازی پارک، با تاب سواری و مسیرهای دوچرخه سواری خواهند داشت. شاید حتی بتوانید در حین گشت و گذار در پارک چند ماهی را دریاچه مصنوعی ببینید. امکان قایق سواری یا کایاک سواری هم وجود دارد. این پارک محلی برای ورزش و کسب سلامتی است که در آن کلوپ های مخلتفی هم برای سرگرمی کودکان در نظر گرفته شده است. علاوه بر این در نزدیکی این پارک شهربازی معروف KidZania وجود دارد که همه کودکان می توانند در آن جا مشاغل مختلف را تجربه کنند و آموزش ببینید. در روزهای گرم سال هم می توانید از فواره هایی که روی پل ها آب می ریزند، لذت ببرید.

رستوران های پارک اسپایر قطر

کافه دوحه

در رستوران های متعدد این پارک می توانید، غذاهای مختلفی را برای همه سلیقه ها پیدا کنید. غذاهای سنتی یا بین المللی در دسترس عموم قرار دارند و همینطور امکان سفارش شیرینی جات مانند پنکیک یا کیک فراهم شده است. چندین کافه درست مقابل دریاچه وجود دارد که چشم انداز زیبایی از مناظر آن طرف دریاچه را به شما ارائه می دهند. شما می توانید در این پارک در کنار دوستان یا خانواده ناهار بخورید یا اینکه وسایل پیک نیک خود را همراه خود داشته باشید و در یکی از بخش های مشخص پارک لحظات دلنشینی را تجربه کنید.

مسجد اسپایر پارک

در نزدیکی استادیوم خلیفه، معماری مدرن مسجد پارک اسپایر با مساحت 1460 متر مربع کاملاً با امکانات ورزشی اطراف آن ترکیب شده است و فضای راحت برای 700 مرد و 150 زن را در جهت عبادت فراهم کرده است.

محل دو میدانی پارک

این پارک به خاطر داشتن یک بخش 1.6 کیلومتری برای دویدن در بین ورزشکاران معروف است. همچنین کلاس های ورزشی منظم، ماراتن و رویدادهای تناسب اندام در اطراف پارک برگزار می شوند. علاوه بر این اگر اهل اسکیت بورد هستید، می توانید از فضای دایره شکلی که برای علاقمندان فراهم شده است، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *