آشنایی با مکان های ترسناک استانبول

استانبول
استانبول, ترکیه, جهان گردی

یکی از دیدنی های ترکیه که احتمالا کمتر کسی با آن آشنایی داشته باشد مکان های ترسناکی است که در استانبول وجود دارند. همان طور که می دانید داستان ساختمان های قدیمی همیشه با ارواح گره خورده است. اگر اهل هیجان و ماجراجویی هستید، دیدن از مکان های ترسناک استانبول تجربه جالبی برای شما خواهد بود، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما تهران استانبول کلیک کنید.

مکان های تاریخی و ترسناک ترکیه

سرزمین ترکیه در زمان های گذشته با پادشاهان مختلفی از ایران، یونان و روم ارتباط داشته است. قدمت باستانی این کشور باعث شده است تا مکان های تاریخی زیادی در آن وجود داشته باشند. حال علاوه بر یادبودهای قدیمی، ساختمان های متروکه ای هم در ترکیه وجود دارند که به خاطر داستان های ارواح آن مشهور هستند. در نتیجه می تواند برای گردشگران بسیار جالب توجه باشد.

روستای ارواح کایاکوی

روستای ارواح کایاکوی

روستایی در نزدیکی شهر فتحیه ترکیه قرار گرفته است که به اسم روستای ارواح کایاکوی (Kayakoy) شهرت دارد. اتفاقات ناگواری در این روستا رخ داده که باعث شده شایعات شومی پیرامون آن وجود داشته باشند.

سال ها پیش بر اثر زلزله ای که در روستای کایاکوی رخ داده است، شهروندان مسیحی که در این منطقه زندگی می کرده اند از این روستا خارج شده اند. این ساختمان قدیمی و متروکه در نظر گردشگران بسیار ترسناک است و افرادی ادعا کرده اند که در این مکان صداهای عجیبی را شنیده اند.

کاخ توپکاپی – مکان های ترسناک ترکیه

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی یکی از مشهورترین مکان های دیدنی استانبول است. با این حال گردشگران زیادی از وجود ارواح در این ساختمان خبر داده اند. این کاخ در زمان های گذشته محل زندگی پادشاهان عثمانی بوده است. در این مکان بت های باستانی زیادی وجود دارند. معماری کاخ توپکاپی به تنهایی باعث جذب گردشگران به این منطقه می شود.

شما هم اگر می خواهید به ترکیه سفر کنید و سری به کاخ توپکاپی بزنید می توانید با خرید بلیط هواپیما ترکیه از سایت یابکس سفری خاطره انگیز را رقم بزنید.

عمارت (Bakirpasa)

عمارت (Bakirpasa)

عمارت (Bakirpasa) از کهن ترین ساختمان های ترکیه است و یکی از مکان های ترسناک استانبول به شمار می رود. متاسفانه قسمت هایی از این مکان تاریخی به مرور زمان تخریب شده است. این عمارت در هنگام شب ظاهر بسیار ترسناکی پیدا می کند.

مردمی که در این ناحیه زندگی می کنند، معتقدند که این ساختمان در زمان هایی از سال ناپدید می شود. اگر عاشق داستان های ترسناک هستید می توانید در نیمه های شب به این عمارت مراجعه کنید و آن را در پس زمینه هوایی مه آلود مشاهده کنید.

عمارت (Cemil Molla) – مکان های ترسناک ترکیه

عمارت (Cemil Molla)

عمارت (Cemil Molla) شهرت شوم خود را مدیون وجود ارواحی است که گفته می شود، هر از چند گاهی در آن به چشم می خورند. از نکات جالب توجه درباره این مکان این است که تا به حال چندین بار برای بازسازی آن تلاش شده است ولی هر بار کارگران ادعا کرده اند که ارواح مانع آن ها شده اند به همین دلیل نتوانسته اند کار خود را ادامه دهند.

حتی گفته شده که در یک مورد کارگری به خاطر ترس، قدرت تکلم خود را از دست داده است. البته بعد از چندین سال بالاخره با تلاش کارگران این ساختمان بازسازی شده است.

عمارت ارواح

عمارت ارواح یکی از مکان های ترسناک استانبول است. این ساختمان در سال 1911 بنا شده است. نمای ساختمان مورد نظر قرمز رنگ با پنجره های بزرگ است. محلی ها از این عمارت به نام Perili Kosk هم یاد می کنند.

بازسازی این عمارت هم مدت ها به دلیل ترس کارگران به تعویق افتاده است. افرادی ادعا داشته اند که گاهی اوقات روح همسر یکی از سیاستمداران عثمانی را در این محل دیده اند. گاهی هم صدای پیانو از آن شنیده شده است.

مسجد ملا زیرک

مسجد ملا زیرک

این مسجد که یکی از مکان های ترسناک استانبول است، در ناحیه ای به همین نام در استانبول قرار دارد. قدمت مسجد ملا زیرک به قرن 12 میلادی باز می گردد. این مکان از کلیساهای متعددی تشکیل شده است.

در سال های اخیر بنابر ادعای مردم صداهای ترسناکی از این محل شنیده شده است. همچنین مردم محلی باور دارند که قسمتی از این مکان توسط تونل زیرزمینی به آیوانسرا متصل است. البته صحت این ادعاها تا به امروز ثابت نشده است ولی با این حال این شواهد باعث شده تا این مسجد در نظر مردم ترسناک باشد.

درینكویو، كاپادوكیه

درینكویو، كاپادوكیه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حدود 36 شهر زیرزمینی در ترکیه و در محله كاپادوكیه وجود دارند. در زمان های گذشته مردم در این شهرها زندگی می کرده اند.

گفته شده است شخصی که این شهرهای زیرزمینی را کشف کرده است در مسیرهای پیچ در پیچ و طولانی آن گم شده و هرگز بازنگشته است. به همین دلیل است که از این مکان به عنوان یکی از مکان های ترسناک استانبول یاد می کنند. بر طبق ادعای گردشگرانی که از درینكویو دیدن کرده اند چهره های عجیب و ترسناکی در این محل وجود دارند.

آب‌انبار باسیلیکا – مکان های ترسناک استانبول

آب‌انبار باسیلیکا

آب‌انبار باسیلیکا یکی از آب انبارهای استانبول است که در مرکز شهر قرار دارد. این آب انبار برای تامین آب شهروندان این محل استفاده می شده است. آب‌انبار باسیلیکا یک منبع زیرزمینی است که قدمت آن به قرن 6 ام میلادی باز می گردد. هم اکنون این مکان جزو مکان های دیدنی استانبول محسوب می شود.

دالان های این آب انبار بسیار وسیع و گسترده هستند و تقریبا می توان در آن 100 هزار تن آب را نگهداری کرد. برای تاسیس این آب انبار برده های زیادی جان خود را از دست داده اند که همین موضوع باعث شده تا از آن به عنوان مکانی ترسناک یاد کنند. همچنین حکاکی های جالبی در این مکان به چشم می خورند.

صومعه سوملا (Sumela Monastery)

صومعه‌ی سوملا

صومعه‌ی سوملا یکی از مکان های ترسناک استانبول است که داستان های جالبی درباره آن وجود دارد. محل قرارگیری این صومعه در دریای سیاه ترکیه است. در این مکان راهبه های یونانی زندگی می کرده اند.

ظاهر این صومعه بسیار ترسناک است و مردم محلی باور دارند که ارواح راهبان این مکان را تسخیر کرده اند.

سخن پایانی

در پایان به شما یادآور می شویم که سفر به ترکیه باید با برنامه ریزی و اطلاع از تمام مکان های گردشگری و تفریحی آن صورت بگیرد، به همین دلیل است که در مقاله دیگری درباره رستوران های دریایی استانبول سخن گفتیم. اگر شما هم قصد سفر به ترکیه را دارید، می توانید قیمت بلیط هواپیما استانبول را در سایت یابکس مشاهده کنید و ارزان ترین بلیط استانبول را خریداری کنید.

مکان های ترسناک استانبول کدامند؟

عمارت ارواح، روستای ارواح کایاکوی ، صومعه سوملا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *