برای سفر به دبی چه ارزی را با خود ببریم؟

درهم امارات
جهان گردی, دبی

در روزگاران گذشته شهر دبی فقط یک دهکده کوچک بوده است که مردم آن با گرفتن ماهی امرار معاش می کرده اند اما هم اکنون این شهر تبدیل به یک مکان گردشگری شده است که بخش های تفریحی آن زبانزد عام و خاص است.

شما می توانید خاطراتی خوش را در برج خلیفه رقم بزنید یا در ساحل آن زیر آفتاب دراز کشیده و از مناظر لذت ببرید و اما اگر شما قصد دارید تا به دبی سفر کنید باید بدانید چه نوع ارزی را با خود ببرید. آیا دلار بهتر است یا می توان پول ریالی ایران را در دبی تبدیل به ارز رایج امارات کرد؟ پس برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوال در سفر به دبی چه ارزی را با خود ببریم با ما همراه باشید. همین طور برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

واحد پول امارات چیست؟

پول امارات درهم است که با علامت AED شناخته می شود. پول خرد هم fils است و هر صد فلس یک درهم می شود. پول امارت اولین بار در سال 1973 به جهان معرفی شد و آن را به جای ریال استفاده کردند.

اسکناس های درهم امارات به صورت زیر چاپ می شوند:

اسکانس پنج درهمی

اسکناس امارات

اسکناس ۱۰ درهمی

اسکناس ۲۰ درهمی

 اسکناس ۵۰ درهمی

اسکناس ۱۰۰ درهمی

اسکناس ۵۰۰ درهمی

اسکناس ۱۰۰۰ درهمی

سکه ها و  fils هم در حالت سکه های 1، 5، 10، 25 و 50 درهمی هستند. با این حال چندان از سکه های 5 و 10 درهمی استفاده نمی شود. زبانی که روی اسکناس های این کشور است، در حالت عربی و انگلیسی چاپ شده است اما روی این سکه ها فقط زبان عربی را می بینید.

اما مشکلی از بابت شناسایی سکه ها وجود ندارد، زیرا می توان سکه ها را از روی رنگ آن ها شناسایی کرد. سکه هایی که به صورت 1، 25 و 50 فلسی هستند، رنگ نقره ای دارند. نوع یک، پنج و 10 فلسی در حالت برنزی و طلایی ساخته می شوند. برای تشخیص سکه یک درهمی باید بدانید که یک قهوه جوش روی آن چاپ شده است. سکه 50 فلسی به حالت دایره ای شکل نیست و 7 گوش است و روی آن شکل یک پالایشگاه نفت هم وجود دارد.

در سفر به دبی چه پولی را همراه خود ببریم؟

ارز امارات

حال که با انواع سکه آشنا شدید، به سوال مهم چه ارزی در دبی بهتر است می رسیم. مسافرانی که می خواهند به کشورهای خارجی سفر کنند، می توانند از ارز مسافرتی استفاده نمایند. ارز مسافرتی ارزی است که به شخص به صورت دلار یا یورو و در یک مقدار معین عرضه می شود. حالا شما باید تصمیم بگیرید که در سفر به دبی با خود دلار و یورو داشته باشید یا پول ایران را؟

ارز مسافرتی به صورت یورو به ایرانیان ارائه می شود و تجربه نشان داده که بهتر است تا در ایران درهم امارات را خریداری نکنید، زیرا ممکن است به ضرر شما تمام شود. بهترین کار این است که هزینه سفر را به صورت دلار یا یورو با خود داشته باشید.

شما می توانید ارز خود را در شهر دبی با استفاده از صرافی های مختلف به ارز امارات تبدیل کنید. همین طور در هتل ها و مراکز خرید هم صرافی هایی هستند که می توانید به آن ها هم مراجعه کنید. از جمله این مراکز خرید می توان به مراکز خرید مارینا و دبی مال اشاره کرد. بعضی از صرافی های دبی شامل موارد زیر می شوند:

صرافی شرف (Sharaf Exchange)

سکه های امارات

این صرافی از جمله مشهورترین صرافی های این شهر است که از سال 1996 کار خود را شروع کرده است. هم اکنون این صرافی شعبه های زیادی در شهر دبی دارد و حتی در بخش های تفریحی و مراکز خرید هم می توانید از شعبه های این صرافی استفاده کنید.

صرافی الرستمانی (Al Rostamani Exchange)

این صرافی اولین صرافی است که در این شهر ساخته شده است و در سال 2013 هم به دلیل رضایت مشتریان موفق به دریافت جایزه شد. این کمپانی دارای 16 شعبه در دبی است و می توانید در آن پول خود را چنج کنید یا برای انتقال پول از آن استفاده نمایید. همین طور خدمات مربوط به کارت اعتباری هم در این صرافی قابل انجام است. برای رفتن به شعبه های این صرافی می توانید به خلیج دبی، منطقه شیخ زاید، پارک کاراما و … بروید.

صرافی الفردان (Al Fardan Exchange)

صرافی مورد نظر در سال 2011 کار خود را آغاز کرده است و بهترین شرکت در زمینه امور ارز به شمار می رود. الفردان هم 16 شعبه دارد و می تواند از آن برای تبدیل ارز و امور دیگر مالی استفاده کرد.

صرافی بین المللی امارات متحده عربی (UAE Exchange)

قدمت این شرکت به سال 1980 باز می گردد و شعبه های زیادی در این شهر دارد و تعداد آن ها تقریبا به 60 عدد می رسد. شما می توانید در این صرافی از خدمات پرداخت صورتحساب، انتقال پول یا تبدیل ارز استفاده کنید. همین طور این صرافی به مشتریان قدیمی خود خدمات ویژه ای هم ارائه می دهد.

صرافی الانصاری (Al Ansari Exchange)

پول امارات

آخرین شرکتی که به شما معرفی می کنیم، صرافی الانصاری است که موفق شده به عنوان یکی از شرکت های برتر در این زمینه فعالیت کند. کمپانی مورد نظر همین طور جایزه شیخ خلیفه را هم دریافت کرده است. اولین بار در سال 1966 بود که صرافی مورد نظر کار خود را آغاز کرد و هم اکنون دارای 170 شعبه در امارت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *