دسترسی به اینترنت در ترکیه

دسترسی به اینترنت در ترکیه
ترکیه, جهان گردی

در هنگام سفر به یک کشور دیگر بحث استفاده از اینترنت دغدغه بسیاری از مسافران است تا بتوانند همچنان از سوشیال مدیا استفاده کنند و از طریق مجازی با خانواده خود در ارتباط باشند. همین طور عده ای از مسافران هم هستند که به خاطر شغل خود به اینترنت نیاز دارند. در نتیجه در این مطلب قصد داریم تا درباره نحوه دسترسی به اینترنت در ترکیه صحبت کنیم. برای اطلاع از قیمت بلیط هوایپما استانبول به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

روش های دسترسی به اینترنت در ترکیه

معمولا تمام محل های اقامتی در ترکیه مجهز به وای فای رایگان هستند که از جمله آن ها می توان به خوابگاه، آپارتمان های اجاره ای، سوئیت و … اشاره کرد. البته در هتل های لاکچری هزینه وای فای از شما گرفته می شود.

در سایر مکان ها مانند رستوران، قطار، کافه، فرودگاه، بار و … اینترنت ارائه می شود که البته در بعضی از آن ها باید هزینه مورد نظر پرداخت شود.

پس به طور کلی می توانید برای مدتی در روز از وای فای رایگان استفاده نمایید. این مدت زمان ممکن است برای بعضی از افراد کافی باشد. البته در محل های اقامتی خود باید رمز وای فای را از هتل خود دریافت کنید.

اینترنت در ترکیه

استفاده از رایانه هتل

تعدادی از مکان ها هم مانند هتل ها و هاستل ها هستند که می توانید از رایانه اداری آن ها استفاده کنید و در برخی موارد،  کامپیوتر ویژه ای مخصوص مهمانان دارند.

خرید نقاط اتصال اینترنت در ترکیه

هنگامی که به ترکیه سفر می کنید، می توانید با خرید یک نقطه اتصال وای فای که متعلق به ترکیه است، تمام شبانه روز و طول هفته به اینترنت دسترسی داشته باشید. در این حالت می توانید تا ایمیل و پیام ارسال کنید یا وب گردی کنید. هر روز میزان مشخصی از مبلغ هزینه باید توسط شما پرداخت شود.

همان طور که گفتیم امروزه زندگی بدون اینترنت ممکن نیست و بیشتر ما برای کارهای مختلف به آن نیازمند هستیم. برای مثال اگر قصد آپلود عکسی را در اینستاگرام داشته باشیم یا در صورتی که بخواهیم با دوستان خود در شبکه های اجتماعی صحبت کنیم، نیازمند استفاده از اینترنت هستیم. یکی از راه های دسترسی به اینترنت در ترکیه، خرید سیم کارت ترکیه است که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد.

خرید سیم کارت در ترکیه

تهیه سیم کارت در ترکیه یکی از روش هایی است که توسط آن می توانید هزینه های اینترنت در ترکیه را کاهش دهید.

در کشور ترکیه سه اپراتور به نام های Avea، Turkcell و Vodafone هستند که می توانید از آن ها سیم کارت خود را تهیه کنید. این سه اپراتور تقریبا هزینه یکسانی دارند و با استفاده از آن ها می توان به اینترنت، پیام کوتاه و تماس صوتی دسترسی داشت.

برای تهیه این سیم کارت ها نیازمند تهیه کپی گذرنامه خود خواهید بود. اما کسانی که می خواهند بیشتر از یک ماه در ترکیه بمانند باید حتما تلفن خارجی را ثبت کرده و مشمول پرداخت مالیات خواهند شد.

نحوه تهیه سیم کارت ترکی

فرودگاه های استانبول بخشی دارند که می توانید سیم کارت ترکی خود را در آن جا خریداری کنید. به طور کلی بهتر است تا سیم کارت در فرودگاه خریداری شود، زیرا فروشنده حتما زبان انگلیسی بلد است و بهتر می تواند به شما کمک کند.

با این وجود جای نگرانی نیست، اگر تصمیم به خرید سیم کارت در سایر نقاط شهر گرفتید، فروشندگان به خوبی می توانند کارهای مربوطه را به انجام برسانند.

قیمت اینترنت در ترکیه با سیم کارت ترکی

سیم کارت اعتباری وودافن (Vodafone Turkey)

سیم کارت مورد نظر را تنها می توان در کشور ترکیه استفاده کرد و هزینه این سیم کارت اعتباری 200 لیر است که یک ماه معتبر می باشد و توسط آن می توانید 750 دقیقه مکالمه، بیست گیگابایت اینترنت و 250 عدد پیامک داشته باشید.

سیم کارت ترک تلکام (Turk Telekom)

چندین سیم کارت توسط این اپراتور ارائه می شوند که بسته های آن ها شامل موارد زیر هستند:

سیم کارت با قیمت 150 لیر که 750 دقیقه مکالمه و ده گیگابایت داده تلفن همراه دارد.

سیم کارت با قیمت 200 لیر و 750 دقیقه مکالمه و بیست و پنج گیگابایت داده تلفن همراه دارد.

سیم کارت ترک سل (Turkcell)

این اپراتور تنها یک سیم کارت را عرضه می کند که قیمت آن 149 لیر است و می توانید توسط آن 200 دقیقه مکالمه، بیست گیگابایت داده تلفن همراه و هزار پیامک داشته باشید. مدت زمان استفاده از این سیم کارت یک ماه است و قیمت شارژ اضافی به صورت زیر است:

39 دلار شارژ و شش گیگابایت اینترنت.

49 دلار شارژ و 10 GB

استفاده از MIFI در ترکیه

شرکت Rent ‘n Connect  که در شهر استانبول فعالیت می کند، دو حالت مختلف از اینترنت را در اختیار شما قرار می دهد:

Wi-Fi

با استفاده از وای فای به سرعت می توانید به اینترنت متصل شوید و قابلیت هات اسپات اجازه می دهد تا از ده دستگاه دیگر استفاده نمایید. در نتیجه با استفاده از وای فای همه وسایل الکترونیکی شما از جمله لپ تاپ می توانند به اینترنت متصل گردند. مخصوصا در صورتی که شما تنها نباشید، بقیه اعضا خانواده هم می توانند با استفاده از وای فای شما به اینترنت متصل گردند.

راهنمای دیجیتال با اینترنت نامحدود

در این حالت شما می توانید با استفاده از سیم کارت داده 4 جی از اینترنت استفاده نمایید. همچنین یک نرم افزار هم به شما کمک می کند که از آن به عنوان راهنما استفاده نمایید.

برنامه ای به نام Digital Guide هم وجود دارد که می توانید با استفاده از آن به تمام اطلاعات مورد نیاز درباره رستوران ها و جاهای دیدنی ترکیه دسترسی داشته باشید.

رومینگ در ترکیه

اینترنت در ترکیه

سرویس رومینگ را اپراتورهای تلفن همراه در اختیار افراد قرار می دهند که توسط این خدمت می توانید به راحتی با بقیه تماس بگیرید، پیامک بزنید یا از اینترنت استفاده کنید. برای استفاده از سرویس رومینگ، کاربر باید آن را فعال نماید و نحوه فعال سازی آن راحت است.

با این حال باید توجه داشته باشیدکه معمولا این سرویس قیمت زیادی دارد و برای هر مگابایت باید از شش تا دوازده دلار پرداخت نمایید.

دسترسی به اینترنت در ترکیه چگونه است؟

در حالت کلی مکان های زیادی در ترکیه هستند که وای فای رایگان را در اختیار شما قرار می دهند، ولی یکی از راه های دسترسی به اینترنت تهیه سیم کارت اعتباری است.

سیم کارت های اعتباری ترکیه کدامند؟

سه شبکه سیم کارت ترک سل، سیم کارت اعتباری وودافن و سیم کارت ترک تلکام را در ترکیه می توانید، استفاده کنید که ترک تلکام نسبت به بقیه سیم کارت ها پوشش بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *