جاهای دیدنی چشمه

هتل کانونی دبی
ترکیه, جهان گردی

در مقاله پیشین درباره چشمه ترکیه که یک شهر کوچک در کنار کشورهای اروپایی اما با طبیعت زیبا و ساحل چشم نواز است صحبت کردیم. اما در این مطلب قصد داریم تا جاهای دیدنی چشمه را به شما معرفی کنیم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید آنلاین بلیط هواپیما استانبول می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید. این شهر به دلیل قرارگیری در کنار دریای ارژه یکی از مناطق مهم در طول تاریخ بوده است.

بهترین جاهای دیدنی چشمه

کاروانسرای کانونی، دیوار آکواریومی، کلیسای آیوس هارالامبوس و سواحل چشمه از جمله بهترین مکان هایی هستند که در طی سفر به این شهر باید از آن ها دیدن کرد. برخی از این جاذبه ها بسیار قدیمی هستند و قدمت آن ها به چند هزار سال پیش باز می گردد. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی چشمه ترکیه می پردازیم.

کلیسای آیوس هارالامبوس (St. Haralambos Church)

کلیسای آیوس هارالامبوس

این کلیسا که شبیه به یک کاخ بزرگ است، در سال 1832 تاسیس شده و در آن زمان به عنوان محلی برای عبادت ارتدکس ها استفاده می شده است. تا اینکه شهرداری این شهر اقدام به بازسازی این سازه کرد. بعد از آن بود که از این کلیسا برای برگزاری مراسم های مختلف، نمایشگاه و همین طور سخنرانی استفاده کردند و به طور کلی این سازه تبدیل به یک مکان فرهنگی شد.

با این حال بخشی در این کلیسا وجود دارد که در آن نقاشی های قدیمی به چشم می خورند. این نقاشی ها به همراه ستون های این مکان و معماری زیبای آن در نظر گردشگران بسیار جالب توجه هستند. همچنین عده ای از توریست ها معتقدند که برگزاری جشنواره ها در این مکان موجب شده تا ماهیت آن تغییر کند.

زمان بازدید از کلیسای آیوس هارالامبوس مشخص نیست و به بستگی به مراسم هایی دارد که در آن برپا می شود. بازدید از نمایشگاه به صورت رایگان است.

آدرس کلیسای آیوس هارالامبوس: شهر چشمه ترکیه، بلوار آتاتورک

هتل و کاروانسرای کانونی

کاروانسرای کانونی

از آن جا که در زمان های گذشته رفت و آمد به این شهر بندی بسیار زیاد بوده، یک کاروانسرا در آن تاسیس کرده بودند. این مکان در قرن 16 میلادی ساخته شده تا بازرگانان بتوانند از آن استفاده کنند. مدتی بعد این محل را بازسازی کردند و به یک هتل تغییر یافت و تا به امروز هم از آن استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت این محل تاریخی نه تنها برای اقامت گردشگران ساخته شده بلکه می توان آن را به عنوان یک مکان دیدنی هم در نظر گرفت. هتل دارای 45 اتاق است و خدمات آن شامل بخش های تفریحی و فروشگاه هایی برای خرید می شود.

زمان بازدید از کاروانسرای کانونی: تمام روز

قیمت بازدید: رایگان

آدرس کاروانسرای کانونی: خیابان 1015 چشمه

قلعه چشمه

قلعه چشمه

این قلعه در بندری به همین نام ساخته شده است. اما با اینکه تحقیقات زیادی حول ساخت این قلعه انجام شده، اما همچنان تاریخ ساخت آن مشخص نیست. با این حال کارشناسان حدس می زنند که زمان ساخت آن به قرن 15 میلادی باز می گردد. در آن موقع عثمانی ها در این منطقه ساکن بوده اند. در آن زمان به دلیل اینکه این مکان ارزش زیادی برای پادشاهان داشته است، در نتیجه آن ها در آن قلعه هایی را تاسیس می کنند تا از شهر در برابر ونیزی ها و افراد دیگر محافظت کنند. در دوره ای از تاریخ بین ترکیه و روسیه جنگی در بر می گیرد که باعث می شود این قلعه دچار آسیب شود که در طی زمان آن را دوباره ترمیم می کنند.

پس می توان گفت که در طی تاریخ قلعه هایی از این دست اهمیت زیادی داشته اند. قلعه تقریبا یازده متر است و 6 برج دارد. دیوارهای بلند این قلعه باعث می شوند که دشمن نتواند به سادگی به آن نفوذ کند. در داخل قلعه هم توپ ها و مجسمه هایی به چشم می خورند که متعلق به افراد سرشناس این کشور بوده اند. در بخش هایی از قلعه هم می توانید ظرف هایی را ببینید که بازمانده از دوران گذشته هستند و ارزش زیادی دارند. موزه چشمه ترکیه هم در داخل این قلعه ساخته شده است.

 زمان بازدید از قلعه چشمه: در نیمه اول سال از ساعت 8 و نیم تا ساعت 19 و نیم و نیمه دوم سال از ساعت 8 و نیم تا ساعت 17 و نیم بعدازظهر

قیمت بلیط قلعه چشمه: 18 لیر

آدرس قلعه چشمه: چشمه، انتهای بلوار آتاتورک

خانه دیوار آکواریومی

خانه دیوار آکواریومی

بدون شک می توان گفت که این خانه ویژه ترین سازه ای است که در جهان ساخته شده است و امکان ندارد کسی به چشمه ترکیه سفر کرده و از آن بازدید نکند. در هنگام ساخت این ویلا فردی به اسم محمت علی کوگچوغلو یک آکواریوم را که طولی به اندازه 17 متر دارد را به جای دیوارها قرار دارد. برای آب این آکواریوم از آب دریا استفاده می کنند و در آن ماهی های زیادی زندگی می کنند. شما می توانید همواره از این آکواریوم دیدن کنید و قیمت بازدید از آن هم به صورت رایگان است.

آدرس خانه دیوار آکواریومی: چشمه، جاده هولوسی اوزتن، خیابان 1136

موزه باستان شناسی چشمه

موزه باستان شناسی چشمه

یکی از اصلی ترین موزه های شهر چشمه در این قلعه قرار گرفته است. نخستین بار ابزارهای جنگی در این مکان به نمایش در آمدند. اما در دوره ای از تاریخ یعنی از سال 1965 الی 1984 به دلیل اینکه رطوبت ساختمان موزه افزایش می یابد، تمام آثار آن را به موزه های دیگر ترکیه منتقل می کنند. سال ها بعد دوباره این موزه راه اندازی شد و در آن مجموعه ای از آثار باستانی را در معرض دید عموم قرار دادند.

از جمله این آثار می توان به ابزارهای کشف شده از دوره عصر برنز، سکه های مختلف، ظرف های شیشه ای، چراغ، اشیایی به جای مانده از بندر اریترای و مجسمه های سنگی اشاره کرد. در این میان یکی از با ارزش ترین اشیای موزه مربوط به ظروفی به اسم آمفورایی است که متعلق به زمان یونانی ها می شوند و هدف از ساخت این ظرف ها نگهداری از مایعات مختلف بوده است.

زمان فعالیت موزه باستان شناسی چشمه: از ساعت 8:30 الی 19:30 در نیمه اول سال و در نیمه دوم سال از ساعت 8:30 الی 17:30 است.

قیمت بلیط موزه باستان شناسی چشمه: 18 لیر

آدرس موزه باستان شناسی چشمه: انتهای بلوار آتاتورک

منطقه مارینا

این ناحیه روستایی بندری است که در اسکله آن کشتی و قایق ها می توانند پهلو بگیرند. این منطقه به قلعه چشمه هم بسیار نزدیک است و در آن کافه و رستوران های زیادی وجود دارد. به طور کلی دهکده مارینا چشمه، منطقه ای دیدنی است که به خاطر بندرگاهی بودن آن تقریبا در طول روز جنب و جوش زیادی در آن دیده می شود.

زمان بازدید از مارینا چشمه: 24 ساعته

قیمت ورود به ناحیه مارینا چشمه: رایگان

آدرس منطقه مارینا: ترکیه، چشمه، مارینا، حوالی خیابان 1016، خیابان آتادا

سواحل چشمه

سواحل چشمه اولین مکانی است که همه گردشگران برای دیدن آن رهسپار می شوند. همه سواحل ترکیه دارای انواع تفریحات آبی مختلف هستند. سواحل دریای اژه بسیار زیبا و تمیز هستند و شما در هر جایی از شهر چشمه هم باشید، همواره به ساحل دسترسی دارید. بهترین سواحل منطقه چشمه ترکیه شامل موارد زیر می شوند:

ساحل ایلیجا (Ilica Plaji)

ساحل ایلیجا

فاصله این ساحل به شهر چشمه بسیار نزدیک است و موقعیت آن در شهر آلاچاتی است. این ساحلی مساحتی به اندازه دو کیلومتر دارد و ساحل آن پوشیده از شن های سفید است. در بهار ساحل هوای بسیار خوبی دارد و افراد زیادی برای موج سواری به آن مراجعه می کنند.

این ساحل از آن جهت شهرت زیادی دارد که در نزدیکی آن کوه های سرسبزی قرار گرفته اند که باعث شده منظره ای زیبا از درختان سرسبز در کنار دریا به وجود بیاید. از آن جا که طول ساحل تقریبا بزرگ است، عده زیادی می توانند هم زمان در آن حضور داشته باشند و برای گردشگران رختکن و دوش هم در نظر گرفته شده است.

زمان بازدید از ساحل ایلیجا: تمام ساعات شبانه روز

قیمت ورودی ساحل ایلیجا: رایگان اما برای پارکینگ باید تقریبا 60 لیر بپردازید.

آدرس ساحل ایلیجا: شرق چشمه، خیابان 5221

ساحل آلتینکوم در چشمه (Cesme Altınkum Beach)

ساحل آلتینکوم در چشمه

ساحل مورد نظر به دلیل شن های طلایی رنگ خود بسیار معروف است. تصور کنید که آب روی این شن های طلایی می ریزد و نور آفتاب روی آن ها منعکس می شود و به این صورت منظره بسیار زیبایی درست می شود. دریای آزاد مقابل این ساحل است، در نتیجه دمای این ناحیه پایین است.

پس چنانچه در تابستان به چشمه سفر کردید، این ساحل به خاطر آب های خنکی که دارد، بهترین جا برای شنا است. با این حال فاصله این ساحل نسبت به سایر ساحل ها از شهر چشمه بیشتر است و برای رسیدن به آن ناچارید تا از سمت جنوبی شهر ده کیلومتر رانندگی کنید.

زمان بازدید از ساحل آلتینکوم: به صورت شبانه روزی

قیمت ورودی ساحل آلتینکوم: رایگان

آدرس ساحل آلتینکوم: جنوب غربی چشمه

ساحل ماوی کوی در چشمه (Mavi koy)

ساحل ماوی کوی در چشمه

ساحل مورد نظر به شهر چشمه بسیار نزدیک است و موقعیت آن در یک جزیره است. این ساحل طبیعت دست نخورده ای دارد و آب های آن بسیار شفاف و تمیز هستند که می توان ماهی های درون آن را هم دید.

پس یکی از بهترین جاهای دیدنی چشمه این ساحل است و می توانید در آن شنا هم بکنید. در صورتی که در تورهای آبی شرکت کنید، شما را به بخش های جذاب ساحل می برند.

زمان بازدید از ساحل ماوی کوی: زمان به تور بستگی دارد.

آدرس ساحل ماوی کوی: شمال شرق چشمه

سواحل دیدنی چشمه کدامند؟

ساحل آلتینکوم، ساحل ایلیجا و سواحل ماوی کوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *