محله بستکیه دبی

محله بستکیه دبی
جهان گردی, دبی

محله ای قدیم در قلب دبی که یادآور خاطراتی از دوران قدیم و زندگی سنتی مردم است. با اینکه دبی امروزه شهری مدرن محسوب می شود، اما توانسته تا اصالت خود را با زنده نگه داشتن محلات قدیمی مانند این محله که به اسم الفهیدی دبی هم معروف است، حفظ کند و جالب تر اینکه این محله یادگاری از ایرانیانی است که در زمانی دور بار سفر بسته و به این منطقه مهاجرت کرده اند. برای آشنایی بیشتر با محله بستکیه دبی با ما همراه باشید. همین طور برای خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

آشنایی با محله بستکیه دبی (Al Bastakiya)

از آن جا که این محله بسیار قدیمی بوده است، هنگام ساختمان سازی های جدید تصمیم بر این شد که این محله را تخریب کنند، اما بنابردلایلی که در ادامه به شرح آن می پردازیم، این کار صورت نگرفت که باعث شده تا هم اکنون افراد زیادی برای دیدن این محله به دبی سفر کنند.

تاریخچه محله بستکیه دبی، منطقه ای ایرانی نشین

محله الفهمیدی دبی

سال ساخت این محله مربوط به قرن 18 میلادی می شود. در آن زمان ها به دلیل اینکه کار تجارت صدف در این منطقه رونق زیادی داشته است، در نتیجه برخی از ایرانیان از شهر بستاک به این منطقه مهاجرت کردند. همین قضیه باعث شد که تاریخچه این محله شکل بگیرد. پس در هنگام مراجعه به این منطقه می توانید آثاری از معماری ایرانیان را به وضوح در آن ببینید.

برای مثال بادگیرهایی در این مکان ساخته شده است که نماد بادگیرهای ایرانی در مناطق گرم و خشک کشور ما هستند. برای دسترسی به این منطقه می توانید از قایق هایی استفاده نمایید. همان طور که پیش از این به آن اشاره کردیم، پادشاه دبی قصد خراب کردن این ناحیه را داشته است، اما به دلیل اینکه شاهزاده انگلیسی از وی درخواست می کند، این تخریب ادامه نمی یابد، با این حال نصف این محل تقریبا از بین رفته است.

ترکیب معماری ایرانی و عربی در بستکیه دبی

برای اینکه اوج معماری را در این محله مشاهده کنید، می توانید به بازارهای بستکیه مراجعه نمایید. نمونه ای از هنرهای ایرانیان، بخش هایی مینیاتوری است که در مغازه های آن به کار رفته است. بازار بستکیه دبی از مهمترین بخش های سنتی این منطقه است که به زیبایی شکل گرفته است. علاوه بر این خرید سوغاتی را در هنگام مراجعه به این بازار فراموش نکنید.

غذاهای محله بستکیه دبی

غذاهای دبی

غذاهای سنتی دبی بسیار خوشمزه هستند، در صورتی که علاقه دارید تا آن ها را امتحان کنید می توانید به رستوران یا کافه های آن مراجعه نمایید. خوردن و نوشیدن در کنار خانواده لحظات دلپذیری برای شما رقم خواهد زد.

رستوران های دبی کیفیت بسیار خوبی دارند و غذاهای آن ها از بهترین مواد اولیه تهیه می شوند. همچنین اگر مایل به خوردن غذاهای سنتی نیستید، می توانید از رستوران های بین المللی که در این ناحیه هستند، استفاده نمایید.

فرهنگ مردم محله بستکیه دبی

محله بستکیه را می توان چهره ای از تمدن ایرانیان در شهرهای عربی دانست. در این میان وجود گالری، موزه و بخش های فرهنگی دیگر موجب شده تا این محله برای یک روز گردش بسیار مناسب باشد. برای خرید صنایع دستی می توانید به گالری های مختلف آن مراجعه کنید یا فقط با گرفتن عکس لحظات خود را در این شهر ثبت نمایید.

اگر سری به موزه بستکیه یا موزه الفهمیدی بزنید متوجه می شوید که در آن آثار تاریخی از زمان های گذشته در معرض دید عموم قرار دارند. مردم عرب نشین این ناحیه فرهنگ نزدیکی با ایرانیان دارند و دلیل آن هم نزدیکی این شهر به ایران و رفت آمد مردم کشور ما در طول تاریخ به این منطقه بوده است. علاوه بر این مرکز تفکر فرهنگی شیخ محمد هم که در این ناحیه ساخته شده می تواند برای گردشگران جالب توجه باشد. پس در صورت رفتن به این منطقه حتما سری هم به این مرکز بزنید.

خانه های قدیمی در محله بستکیه دبی

شهر بستکیه دبی

باقی مانده خانه هایی که از تخریب حاکم دبی در امان ماندند، شامل خانه های قدیمی و سنتی می شوند. در زمان های گذشته ایرانیان برای ساخت خانه های خود در این محله از معماری ایرانی به همراه بادگیرهای بزرگ استفاده کردند که به خودی خود یک جاذبه گردشگری محسوب می شود.

شهر دبی

منطقه بستکیه دبی

در تمام طول تاریخ این سازه های قدیمی هستند که باعث می شوند ارزش یک منطقه افزایش یابد، به این صورت آیندگان می توانند از تاریخ و فرهنگی که در گذشته در آن محله جریان داشته است، باخبر شوند. محله الفهمیدی دبی یکی از مکان هایی است که بدون شک می تواند به عنوان نمونه ای تاریخی ارزش گذاری شده و تا سال های بعد هم در شهر دبی حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *