بهترین رستوران های اصفهان

نمایی از رستوران های اصفهان
اصفهان, ایران گردی

اصفهان یکی از شهرهای ایران است که از نظر تاریخی بسیار غنی است. همانطور که می دانید این شهر به خاطر گز و صنایع دستی خود شهرت زیادی دارد. با این حال هدف تمام گردشگرانی که به اصفهان می روند آشنایی با تاریخ آن است. به همین دلیل تعداد زیادی رستوران خوب در اصفهان برای آسایش گردشگران تاسیس شده است. پس برای اطلاع از بهترین رستوران های اصفهان همراه با شماره تلفن رستوران های اصفهان با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید بلیط لحظه آخری اصفهان کلیک کنید.

رستوران بریانی اعظم

نمایی از رستوران بریانی اعظم اصفهان

رستوران بریانی اعظم از جمله بهترین رستوران های سنتی اصفهان است که قدمتش به 400 سال پیش بازمی گردد. رستوران بریانی در سال 1295 تاسیس شده و از آن موقع محلی برای طبخ بریانی و آبگوشت بریانی بوده است. آبگوشت بریانی این رستوران به این صورت است که در آن گوشت بریانی به همراه نان خرد شده در آن طبخ می شود. این غذا به دلیل اینکه بسیار چرب است انرژی لازم برای یک گشت و گذار کامل را در اصفهان برای شما فراهم می کند. لازم به ذکر است که رستوران بریانی اعظم، 4 شعبه دارد که این شعبات در خیابان های پر از رفت و آمد اصفهان قرار گرفته اند. در ایام تعطیل سال رستوران بریانی اعظم بسیار شلوغ است در نتیجه برای اینکه بتوانید در این رستوران غذا بخورید باید زودتر در محل حاضر شوید البته می توانید غذا رو تحویل بگیرد و آن را در خانه نیز نوش جان کنید. رستوران بریانی همچنین از معروف ترین رستوران های اصفهان نیز به شمار می رود.

آدرس شعبه اول:‌اصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین

شماره تلفن شعبه اول: 03132202070

آدرس شعبه دوم:اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست

شماره تلفن: 03133383070

آدرس شعبه سوم: اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین

شماره تلفن شعبه سوم: 031321257300

آدرس:اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر،جنب پمپ بنزین

تلفن: 03136280939

رستوران شهرزاد از بهترین رستوران های اصفهان

نمایی از رستوران شهرزاد اصفهان

رستوران شهرزاد در لیست رستوران های اصفهان، از جمله بهترین رستوران های قدیمی آن به شمار می رود که از دهه 40 مشغول فعالیت بوده است. از جمله ویژگی های این رستوران دکوراسیون قابل توجه آن به همراه کیفیت بالای غذاها است. از معروف ترین غذاهای این رستوران خورشت ماست آن است که همراه با بریانی مخصوص می توان آن را سفارش داد. رستوران شهرزاد مزین به نقاشی های قدیمی و آینه های رنگی است. دکور این رستوران از زمان 50 سال پیش تا به امروز به همین صورت مانده است و برای کسانی که در قدیم سری به این رستوران زده اند مثل یکی از خاطرات خوش می ماند.

آدرس:‌اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد

تلفن:03112204490

رستوران ترنج

رستوران ترنج یکی از رستوران های جلفای اصفهان است. رستوران ترنج در گذشته تنها یک ساختمان تاریخی بوده که در کنار کلیسای هوانس قرار گرفته بوده است، به همین دلیل به خانه هوانس نیز معروف است. این رستوران سبکی قدیمی دارد که از دو قسمت غربی و شرقی تشکیل شده است. رستوران ترنج در واقع یک مجموع است که از کافی شاپ، رستوران و شربت خانه تشکیل شده است. شربت خانه در سرداب قرار دارد. اگر در روزهای گرم سال به این رستوران می روید می توانید در کنار حوض آب یعنی در حیاط رستوران غذای خود را صرف کنید. رستوران ترنج از بهترین رستوران های اصفهان با موسیقی زنده نیز به شمار می رود.

آدرس:اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین

تلفن: 03136293788

رستوران جارچی باشی از بهترین رستوران های اصفهان

نمایی از رستوران جارچی باشی اصفهان

رستوران جارچی باشی یکی از بناهای تاریخی اصفهان مربوط به سال 1019 شمسی است که در آن زمان یک حمام عمومی بوده است و در دوران صفویه ساخته شده است. شخصی به نام سید احمد افتخاری در سال 1382 الی 1390 این ساختمان را بازسازی و تبدیل به رستوران کرده است. رستوران جارچی باشی ظرفیت 250 تا 300 مهمان را دارد. در نتیجه از جمله بهترین رستوران های اصفهان برای تولد نیز به شمار می رود. این رستوران به دلیل دکور بی نظیر خود مهمانان را در بدو ورود شگفت زده می کند. کاشی کاری های مختلفی در دور تا دور رستوران وجود دارد. منوی رستوران جارچی باشی شامل غذاهایی مانند شیرین پلو و کباب کوبیده می شود. رستوران جارچی باشی به دلیل کوبیده معروف خود از جمله بهترین کبابی های اصفهان نیز است.

آدرس:‌ اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم

تلفن:‌ 03132207453

رستوران خوان گستر جلفا

نمایی از رستوران خوان گستر جلفا اصفهان

برای گردشگرانی که قصد بازدید از کلیسای وانک به عنوان یکی از جاهای دیدنی اصفهان در محله جلفا را دارند، رفتن به رستوران خوان گستر می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا از جمله بهترین رستوران های اصفهان است. این رستوران در هتل جلفا قرار گرفته است. قدمت این رستوران مربوط به ده شصت است در نتیجه دکور مدرنی دارد. رنگ آبی به کار رفته در دکور باعث حس آرامش در فضای رستوران می شود. همینطور نقاشی های زیادی از اشخاص مهم کشور به دیوار آویخته شده اند. مشهورترین غذای موجود در منوی آن ته چین مرغ است.

آدرس:خیابان کلیسای وانک، کنار کلیسای وانک

شماره: 03136278989

رستوران آرک

نمایی از رستوران آرک شیراز

رستوران آرک یک رستوران فضای باز در اصفهان است که گردشگران بعد از بازدید از کلیسا وانک می توانند غذای خود را در آن میل کنند. همین طور کافه رستوران ارک، قهوه های دلپذیری نیز دارد. مهمانان می توانند در حیاط این کافه غذای خود را میل کنند. در منوی رستوران آرک انواع غذاهای ایرانی و ایتالیایی به همراه نوشیدنی های گرم و سرد وجود دارد. رستوران آرک در شمار بهترین رستوران های اصفهان است.

آدرس: اصفهان، جلفا، مقابل کلیسای وانک

تلفن: 03136290920

رستوران هرمس از بهترین رستوران های اصفهان

نمایی از رستوران هرمس اصفهان

کافه رستوران هرمس یک رستوران با دکور ایتالیایی است که به رنگ سیاه و سفید مزین شده است و از بهترین رستوران های اصفهان است. از سقف این رستوران وسایل آشپزخانه آویزان شده است. این رستوران به خاطر غذاهای ایتالیایی خود معروف است. پس اگر علاقمند به پیتزا و پاستا هستید سری به این رستوران بزنید. لازم به ذکر است که امتحان بیف استراگانوف آن هم خالی از لطف نیست. کسانی که صبح سری به این رستوران می زنند می توانند انواع صبحانه های فرانسوی، ایرانی و انگلیسی را سفارش دهند.

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، خیابان جلفا، نرسیده به میدان جلفا 

تلفن: 03135555555

رستوران هوگر از بهترین رستوران های اصفهان

نمایی از رستوران هوگر اصفهان

رستوران هوگر یکی از بهترین رستوران های اصفهان است که نمایی قدیمی دارد. این خانه در زمان قاجار ساخته شده و با ارسی و شیشه های مختلف تزئین شده است. همین طور میز و صندلی های آن نیز از نوع سنتی است. در رستوران هوگر انواع غذاهای فرنگی و ایرانی سرو می شود. علاوه بر غذا می توانید در آن نوشیدنی گرم و سرد هم سفارش دهید. همین طور امکان اقامت در این رستوران نیز وجود دارد.

آدرس:اصفهان، دروازه دولت، خیابان باب الرحمه، کوچه شماره ۱۱۰

تلفن: ٠٩١٣٤٢٠٨٠٠٤

رستوران قصر منشی

نمایی از رستوران قصر منشی اصفهان

رستوران قصر منشی به خاطر پنجره های رنگی خود از شهرت خاصی برخوردار است. این رستوران سلف سرویس است و بعد از کشیدن غذا می توانید از منظره بیرون پنجره لذت ببرید. رستوران قصر منشی در ابتدا یک خانه قدیمی بوده و بعدا تبدیل به یک هتل زیبا شده است. در رستوران هتل قصر منشی علاوه بر مهمانان داخلی، گردشگران خارجی نیز می توانند غذا صرف کنند. این رستوران محلی مناسب برای آشنایی با غذاهای سنتی اصفهان است.

آدرس: خیابان نشاط، کوچه قصر منشی غربی، هتل قصر منشی

تلفن:03132247044

کافه رستوران مس و قالی از بهترین رستوران های اصفهان

نمایی از کافه رستوران مس و قالی  اصفهان

برای آشنایی با این رستوران بهتر است ابتدا با مفهوم تیمچه آشنا شوید. تیمچه یک مکان مربعی است که در مرکز آن یک حوض آب قرار دارد و دور آن را حجره ها گرفته اند. کافه رستوران مس و قالی در محل یکی از تیمچه های اصفهان قرار گرفته است. کسانی که علاقمند به بازدید مکان های تاریخی هستند می توانند سری به این مکان قدیمی بزنند. در حیاط این رستوران میزهایی دورتا دور حوض قرار گرفته است که چه در روزهای سرد و چه در روزهای گرم سال قابل استفاده هستند. منوی کافه رستوران مس و قالی دارای غذاهای ایرانی و فست فود است. همین طور می توانید هر نوع نوشیدنی که علاقه داشته باشید را در آن سفارش دهید. کافه رستوران مس و قالی از بهترین کافه های اصفهان به شمار می رود.

آدرس:اصفهان، میدان نقش جهان، خیابان سپه، خیابان استانداری، مقابل اداره دارایی، تیمچه مثقالی

تلفن: 03132222764

باغ رستوران شب نشین

نمایی از باغ رستوران شب نشین اصفهان

باغ رستوران شب نشین از جمله بهترین باغ رستوران های شیراز است که در در سبک بناهای چینی طراحی شده است. دیوارهای این رستوران شبیه به دژهای چینی است و آسیاب های آبی جالبی در فضای آن وجود دارد. در این رستوران قبلا غذاهای چینی پخت می شده است ولی بعد از مدتی با غذاهای ایرانی جایگزین شده است.

آدرس:اصفهان، بلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه

تلفن: 03133393633

معروف ترین غذای محلی اصفهان کدام است؟

آبگوشت بریانی

بهترین کافه رستوران اصفهان کدام است؟

کافه رستوران آرک

بهترین رستوران اصفهان کدام است؟

رستوران شهرزاد، رستوران ترنج، رستوران خوان گستر جلفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *