بایدها و نبایدهای سفر به دبی

نمایی از دبی
جهان گردی, دبی

دبی شهری عربی است که در میان کویر قرار گرفته است. با این حال امکانات و مراکز تفریحی این شهر باعث شده تا به یکی از قطب های گردشگری در خاورمیانه تبدیل شود. شما می توانید بهترین هتل ها، بلندترین آسمان خراش ها و شیک ترین مراکز خرید و … را در این شهر مشاهده کنید. پس اگر قصد سفر به دبی را دارید، برای خرید بلیط هواپیما دبی می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید. در ادامه قصد داریم تا شما را با بایدها و نبایدهای سفر به دبی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

سواحل دبی

ساحل جمیرا

چندین ساحل زیبا در دبی وجود دارند که می توانید از آن ها برای گردش استفاده کنید. از جمله مشهورترین سواحل می توان به ساحل Black Palace، جمیرا و ساحل الممزر اشاره کرد.

البته باید توجه داشته باشید که بانوان نمی توانند لباس های زیاد از حد کوتاه را استفاده کنند. البته به دلیل آب و هوای گرم دبی پیشنهاد می شود که به طور کلی لباس شما کوتاه نباشد، تا باعث آفتاب سوختگی نشود.

ابراز علاقه نکردن در جاهای عمومی

این کار در این شهر نوعی تابوشکنی به شمار می رود. بنابرین بغل کردن و … نباید در این شهر انجام شود. حتی چنانچه کارهایی فراتر انجام شود می تواند به زندانی شدن شما بی انجامد.

از مساجد دیدن کنید

مسجد جمیرا

مسجدهای دبی ترکیبی از هنر و معماری زیبا هستند، که بازدید از آن ها می تواند برای گردشگران جالب توجه باشد. مسجد جامع جمیرا برای بازدید عموم آزاد است و ظرفیتی معادل 1200 نفر دارد.

این مسجد از سنگ ساخته شده است. اگر در هنگام غروب به این مسجد سر بزنید، شاهد زیبایی دوچندان آن خواهید بود. بازدید از مساجد باعث می شود تا شما با آداب و رسوم و فرهنگ دبی بیشتر آشنا شوید. لازم به ذکر است که باید مردان و زنان بدن خود را کاملا بپوشانند و بانوان روسری به سر کنند.

نرقصیدن در محوطه شهر در سفر به دبی

انجام رقص یا پخش موزیک با صدای بلند در دبی غیر مجاز است. همچنین در مکان هایی مانند پارک، ساحل و … هم باید این مورد رعایت شود. البته در کلوب ها و مراکز مخصوص مشکلی از این بابت وجود ندارد.

لذت بردن از غذاهای عربی

غذاهای دبی

هنگامی سفر لذت بخش تر است که غذاهای محلی و سنتی کشور یا شهری که به آن سفر می کنید را تجربه کنید. زیرا کمتر ممکن است این چنین فرصتی برای شما ایجاد شود. غذاهای عربی طعم به خصوصی دارند و در آن ها معمولا از موادی مانند سبزی، گوشت کبابی، نخود، برنج، پنیر، روغن زیتون و … استفاده می شود.

از دست چپ استفاده نکنید

در دبی و بعضی از کشورهای دیگر دست چپ ناپاک تصور می شود. به همین دلیل است که در موقع خوردن غذا باید از دست راست استفاده کنید. همین طور نباید دست چپ خود را به طرف کسی بگیرید.

استفاده از مونوریل در سفر به دبی

شاید جالب باشد که بدانید ماشین هایی که پلیس های دبی استفاده می کنند، بسیار لاکچری هستند. شما می توانید ماشین های فراری و بوگاتی را در سطح شهر ببینید. اگر شما هم دلتان می خواهد تا سواری در یک ماشین لوکس را تجربه کنید، می توانید از مونوریل دبی استفاده کنید.

عدم توهین به افراد در سفر به دبی

در هنگام رانندگی در دبی باید مراقب باشید که به هیچ وجه با سایر افراد درگیر نشوید. حتی اشاره کردن با دست و یا استفاده از لفظ های توهین آمیز می تواند برای گردشگران عواقب ناگواری داشته باشد.

تجربه بیابان گردی در دبی

بیابان گردی در دبی

سپری کردن ساعاتی در بیابان می تواند بسیار آرامش بخش باشد، مخصوصا که اگر شب را در این مکان بگذرانید و به تماشای ستاره ها بپردازید، بسیار لذت بخش خواهد بود. شما حتی می توانید با استفاده از تورهای ویژه که خدمات کمپینگ ارائه می دهند، شترسواری هم بکنید.

عدم ورود لوازم غیرمجاز به دبی

تعدادی از کالاها هستند که نمی توانید آن ها را به دبی وارد کنید. از جمله این کالاها می توان به مجلات مد و زیبایی که تصاویر نامناسب دارند، گوشت خوک، کتاب های و سایر اجناس غیراخلاقی، داروهای کدئین و آرام بخش و … اشاره کرد. البته اگه نیازمند دارویی هستید، حتما باید نسخه پزشک را با خود داشته باشید.

پوشیدن لباس های مناسب

استفاده از لباس شنا در بعضی از مکان ها مثل سواحل اشکالی ندارد. اما در سایر مراکز مانند مساجد یا برای رفت و آمد در سطح شهر، فروشگاه ها و … باید لباس مناسب با فرهنگ دبی بپوشید.

توهین نکردن به حاکمان امارات

به طور کلی به هرجایی که سفر می کنید، نباید به دولت و حکومت آن توهین و انتقادی وارد شود. پس اگر انتقاد خاصی نسبت به قوانین دارید، باید درباره صحبت نکنید. این قانون در کشور تایلند هم یکسان است.

بازدید از برج خلیفه در سفر به دبی

برج خلیفه  دبی

این برج یکی از بلندترین برج های دنیا است و ارتفاعی برابر با 828 متر دارد. اگر علاقمند به مکان های مرتفع هستید، باید حتما سری به این برج بزنید. در طبقه 122 رستورانی وجود دارد که می توانید حین خوردن غذا از منظره شهر لذت ببرید. جالب است که بدانید در ماه مبارک رمضان کسانی که در طبقات بالای برج زندگی می کنند، مجبورند برای افطار چندین دقیقه بیشتر صبر کنند.

لنج سواری در سفر به دبی

لنج سواری در دبی

یکی از بخش های کهن شهر، خور دبی است. با بازدید از این بخش می توانید شاهد لنج های مسافربری چوبی باشد. همین طور پذیرایی ناهار و شام هم در این لنج ها انجام می شود.

نپوشیدن کفش در خانه

در خانه های عربی هم همانند کشور ما نمی توانید با کفش وارد خانه شوید و روی فرش های گران قیمت پا بگذارید. پس اگر به خانه ای دعوت شدید حتما کفش های خود را در بیاورید.

عکس نگرفتن از بقیه بدون اجازه آن ها

عکس گرفتن از جاذبه های گردشگری یا طبیعت ایرادی ندارد، اما باید توجه داشته باشید که بدون اجازه نمی توانید از بانوان و کودکان عکس بگیرید. حتی اگر در زمان عکس گرفتن کسی در کادر شما باشد، باید از وی خواهش کنید تا از کادر بیرون برود.

گردش در بازارهای دبی

گردش در بازارهای دبی

همان طور که می دانید، دبی به خاطر وجود فروشگاه ها و بازارهای خود شهرت دارد. به همین دلیل فروشگاه های زیادی وجود دارند که می توانید خریدهای خود را از آن ها انجام دهید. بازارهای سنتی دبی هم محل مناسبی برای خرید طلا و جواهر یا ادویه و عطر هستند.

روز جمعه در دبی

در دبی هم همانند ایران بسیاری از مراکز در این روز در دبی تعطیل هستند. البته بخش های گردشگری عصرها باز خواهند بود. اما ادارات هم تعطیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *