عجیب‌ترین غذاها در سراسر دنیا

عجیب‌ترین غذاها در سراسر دنیا
غذا و آشپزی

یکی از تعاریف جالبی که از سفر می‌توان کرد این است که سفر به معنای خارج شدن از حالت روتین زندگی و امتحان کردن چیزهای جدید است! از غذاهای لذیذ محلی گرفته تا غذاهای عجیب و غریبی که شاید حتی با شنیدن اسم غذا حالت مشمئز کننده‌ای به شما دست دهد. در ادامه‌ی این مقاله از یابکس ما تصمیم گرفتیم تا در مورد عجیب‌ترین غذاها در سراسر دنیا برای شما بگوییم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد این عجیب‌ترین غذاها در سراسر دنیا بدانید و به این نتیجه برسید که دوست دارید کدام یک از این غذاها را روزی امتحان کنید! همچنین سایت فروش بلیط هواپیما یعنی وب سایت یابکس در خدمت شما است.

فهرست مطالب

رتیل سوخاری در کامبوج

صد در صد در مورد غذاهای عجیب و غریبی که مردم زیادی آنها را با ولع می‌خورند شنیده باشید. یکی از صحنه‌های جالب و فراموش نشدنی که در کامبوج صد در صد با آن مواجه خواهید شد در مورد سینی‌های انباشته شده از رتیل سوخاری است!

رتیل‌هایی با پاهای دراز و رنگ بنفش تیره که به خوبی در روغن زیاد سرخ و سوخاری شده‌اند! اگر در مورد طعم و مزه‌ی این رتیل‌های سوخاری بخواهید بدانید باید بگویم که طبق گفته‌ی مردم این کشور، این غذا طعمی شیرین دارد که قطعا از آن خوشتان خواهد آمد.

شاید باور نکنید ولی این غذا، یکی از وعده‌های اصلی غذایی در این کشور است. گفته شده که حدود سال 1970 که قحطی گریبان مردم این سرزمین را گرفته بود، این غذا یکی از غذاهایی بود که آنها را از گرسنگی نجات داده بود. از آن زمان به بعد مردم به خوردن رتیل علاقمند شدند.

هشت پا، یک غذای دریایی پرطرفدار در پرتغال

هشت پا یا اختاپوس یکی از غذاهای پرطرفدار در کشور پرتغال است که به روش‌های مختلفی این غذا را درست و سرو می‌کنند. یکی از محبوب‌ترین غذاهایی که با هشت پا درست می‌کنند “choquinhos à algarvia” نام دارد. شاید کسانی که غذاهای دریایی را دوست دارند از خوردن این غذا لذت ببرند و آن را دوست داشته باشند. ولی اگر خیلی طرفدار غذاهای دریایی نباشید شاید با دیدن قیافه‌ی این غذا خیلی تمایل به خوردن و تست کردنش نداشته باشید.

اگر دوست داشته باشید در مورد هشت پا یا اختاپوس بیشتر بدانید این گونه باید این موجود را توصیف کرد. هشت پاها معمولا خرچنگ‎های کوچک و گوش ماهی‎ها و برخی از گونه‌های حلزون، ماهی‎ها، لاک‎پشت‎ها، سخت‎پوستان(مثل میگوها) و اختاپوس‎های دیگر را می‎خورند!

جالب است که بدانید هشت پا ۳ قلب دارد و خونش آبی رنگ است. هشت پا گوشت سفید رنگ دارد. در کشور پرتغال  این یک غذای دریایی بسیار لوکس و گران‌بها است. سرشار از مواد مغذی بسیار ارزشمند است!

رتیل سوخاری در کامبوج
هشت پا، یک غذای دریایی پرطرفدار در پرتغال

کرم موپان در زیمبابوه

در کشور زمیباوه کرم‌هایی وجود دارند که از درختان موپان تغذیه می‌کند. (اسم این کرم از درخت موپان گرفته شده است). مردم محلی زیمباوه قسمت‎های داخلی این کرم را جدا می‌کنند و آنها را در مقابل نور خورشید خشک می‎کنند. سپس از این کرم‌های خشک شده به عنوان یک میان وعده‎ی سیاه رنگ و ترد از آن استفاده می‌کنند.

در کشور زیمباوه تنها کرم‌های درخت موپان جزو علایق مردم نیست. اگر از هتل‌های لوکس و رستوران‌های پنج ستاره‌ی این کشور دیدن کنید چیزهای عجیبی خواهید دید.  از دم تمساح سرخ شده گرفته تا خورشت گاومیش و صد البته کرم‎های موپان!

مردم محلی بر این باورند که این کرم‌ها طعم خاصی ندارند و بیشتر مثل میوه‌های خشک شده می‌مانند. اگر دوست دارید یکی از عجیب‌ترین غذاها در سراسر دنیا را تجربه کنید، زیمباوه را از دست ندهید!

کرم موپان در زیمبابوه

نارگیل‌های قاتل تایلند

تایلند هم یکی دیگر از مقاصد جذاب برای گردشگری و سفر به شمار می‌آید. یکی از تجربه‌های شخصی خودم را در مورد این نارگیل‌های قاتل در تایلند را به شما خواهم گفت!

کنار یکی از سواحل زیبا و بکر تایلند در حال آفتاب گرفتن بودم که احساس کردیم جسمی سنگین از بالا در چند سانتی‌متری من پایین افتاد. خیلی خوش‌شانس بودم، چونکه اگر به سرم خورده بود قطعا سرم شکسته بود! خیلی خوشحال از اینکه این نارگیل به سرم نخورده آن را برداشتم و به سمت رستوران هتل رفتم. آن را به سرآشپز دادم و از او خواستم که این نارگیل را برای من سرو کند. احساس کردم که حالش عوض شد و کمی ناراحت شده. دلیلش را از او پرسیدم و جوابش جدا من را شوکه کرد. او گفت چندی پیش همسرش به خاطر اصابت این نارگیل‌ها به سرش ضربه مغزی شده و کشته شده!

ولی اگر بخواهم از طعم و مزه‌ی این نارگیل به شما بگویم، باید بگویم که نظیر این نارگیل را جایی امتحان نخواهید کرد و قطعا عاشقش خواهید شد!

نارگیل‌های قاتل تایلند

کوسه گرینلند، یک غذای ملی و جنجالی در ایسلند

در ایسلند کوسه گرینلند یکی از محبوب‌ترین وعده‌های غذایی به شمار می‌آید. شاید از نظر کسی که خیلی طرفدار غذاهای دریایی نباشد این کوسه طعم خوبی نداشته باشد. مطمئن هستم که هرکسی مایل به خوردن این غذا نیست! به نظر خیلی از افرادی که این غذا را تست کرده‌اند، یکی از بدترین، نفرت‎انگیزترین مزه‌های دنیاست!

خیلی جالب است که بدانید کوسه گرینلند می‌تواند تا 500 سال زندگی کند. از نظر اندازه بسیار بسیار بزرگ است و می‌تواند 3 کیلومتر در ساعت در آب حرکت کند. طبخ این کوسه هم روش‌های خاص خودش را دارد. اگر کسی نداند و این کوسه را صید کند و بلافاصله گوشت آن را بخورد قطعا خواهد مرد! برای خوردن و طبخ این کوسه، باید آن را به خوبی فشار داد و ماه‌ها آن را آویزان کرد تا سمش خارج شود!

کوسه گرینلند، یک غذای ملی و جنجالی در ایسلند

کوسکوس خوری در مراکش

کوسکوس یکی از غذاهای محبوب در بین مردم تونس و الجزایر و لیبی و مراکش و موریتانی و همچنین کشورهای عربی و سواحل غربی جزیره سیسیل و اسپانیا است. کوسکوس در واقع یک میان وعده است که با پاستای ریز سمولینا تهیه می‎شود.

کوسکوس یک منبع غنی از انواع ویتامین و پروتئین‌ها است. این غذا به نسبت به پاستا و برنج کالری بسیار کمتری دارد و چربی آن بسیار کم است. این غذا منبع خوبی از کربوهیدرات است و از آن در تهیه انواع سالادهای رژیمی استفاده می‌شود.

در مراکش کوسکوس را به شکل سنتی در کنار گوشت یا مرغ پخته و سبزیجات یا خورش سرو می‌کنند. شاید از نظر ذاعقه‌ای این غذا برای ما خیلی عجیب نباشد و ممکن است آن را دوست داشته باشیم. ولی در بسیاری از کشورها از دیدن این غذا کمی تعجب می‌کنند و ممکن است آن را دوست نداشته باشند.

چشم‌های ماهی تن در ژاپن

چشم ماهی تن در ژاپن یکی از عجیب‌ترین غذاها در سراسر دنیا است. اگر به یک رستوران در کشور ژاپن بروید، احتمالاً بریدگی شکم تن ماهی در رول‌های ماکی یا به عنوان ساشیمی ببینید. در جاهای دیگر مثل بازار ماهی فروش‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی، چشم‌های ماهی تن با قیمت بسیار اندک را خواهید دید.

 این غذا را سرآشپزهای ژاپن به عنوان پیش غذا یا میان وعده سرو می‌کنند. چشم از یک قسمت بیرونی سخت، معروف به اسکلرا تشکیل شده است. در این قسمت عنبیه و مایع ژلاتینی را در خود نگه می‌دارد که از آن به عنوان غذا استفاده می‌کنند.

جالب است که بدانید چشم ماهی تن یکی از منابع افزایش قابل توجه در سطح انرژی است. به دلیل وجود ویتامین‌های گروه B، می‌توان با مصرف دائم این غذا منتظر بهبود میزان متابولیسم و ​​عملکرد اعضای بدن بود. مصرف ماهی تن یک روش عالی برای فعال نگه داشتن افراد به همراه فعالیت بدنی روزانه است!

کوسکوس خوری در مراکش
چشم‌های ماهی تن در ژاپن

قهوه عاج سیاه در تایلند

شاید باورتان نشود ولی قهوه عاج سیاه درواقع از مدفوع فیل تهیه شده است! برای ساخت این قهوه، دانه‌های مخصوصی از قهوه را به فیل می‌دهند تا بخورد. فیل این قهوه را می‎خورد و مواد موجود در دانه را هضم و در آخر دانه قهوه را از طریق مدفوع خود خارج می‌کند!

برای تهیه قهوه عاج سیاه، مدفوع فیل را بازیابی و شست وشو می‌دهند. بعد از شستشو آن آماده‌ی مصرف می‌شود. شاید باور نکنید ولی این قهوه‌ی عاج سیاه، یکی از گران‌ترین قهوه‌‌ها در دنیا است.

قهوه عاج سیاه در تایلند

کاسو مارسو در کشور ایتالیا

این غذا به نوبه‎ای نوعی پنیر فاسد شده است. همان‌طور که متوجه شدید کاسو مارسو که جزو عجیب‌ترین غذاها در سراسر دنیا شناخته می‌شود، از نوعی پنیر تهیه می‌شود که خراب شده است! مدتی بعد از خراب شدن پنیر به آن لاروهای مگس پنیر اضافه می‌کنند. پس از مدتی کرم‌ها از لارو بیرون می‌آیند و در پنیر سوراخ‌هایی ایجاد کرده و چربی‌ها را هضم می‌کنند. جالب است بدانید که این پنیر به همراه کرم‌های زنده درونش خورده می‌شود!

پنیر کسو مارسو در واقع از شیر گوسفند تهیه می‎شود. لاروها کاملاً سریع در سر پنیر حرکت می کنند و احساس می‌کنند در خانه هستند.  جالب است بدانید که لاروها بعضی اوقات می‎توانند تا 15 سانتی متر بپرند. پس هنگام خوردن این پنیر باید از چشمان خود محافظت کنید.

فرایند ساخت این پنیر بسیار سخت است. چرا که اگر لارو در پنیر بمیرد، پنیر سمی و کشنده خواهد شد. یک فن‎آوری ویژه برای پاکسازی پنیر از لارو وجود دارد. اگر آنها وارد بدن انسان شوند، عواقب نامطلوبی ممکن است رخ دهد. این یک عفونت روده ای ، حالت تهوع ، استفراغ ، درد شدید شکم است!

سوپ لانه پرنده در چین و مالزی

چینی ها با واردات لانه‎های پرندگان آن ها را وارد چرخه تولید سوپ هایی که مورد علاقه مردم این کشور است کرده‌اند.

گفته می‎شود هر کاسه از سوپ لانه این پرندگان که به اعتقاد چینی‎ها قدرت فکر را زیاد می‎کند. در لطافت پوست تاثیرگذار است. بین 30 تا 100 دلار و هر کیلوگرم آن حدود پنج هزار دلار است!

این غذا بیش از 400 سال است در چین مورد استفاده قرار گرفته شده است. این سوپ هم یکی دیگر از غذاهای عجیب در سراسر دنیا است. سوپ لانه پرنده برخلاف اسمی که دارد در ساخت آن از هیچ چوب یا برگی استفاده نشده است. ماده اصلی آن تهیه شده از از بزاق دهان پرستوها است.

پرستو بزاق دهان خود را که به صورت رشته‌ای است، در کنار علف‌های دریای به صورت لانه ایجاد می‌کند. مردم چین این لانه‌ها را جمع‌‌آوری کرده و از آن سوپ تهیه می‌کنند. جالب‌تر اینجاست که این سوپ هیچ طعم و مزه خاصی ندارد و فقط برای تقویت قوای بدن از آن استفاده می‌شود.

چینی ها به طور سنتی معتقدند این سوپ برای سلامت انسان مفید است و به هضم غذا، بالا بردن میل جنسی، بهبود صدا، کاهش آسم، بهبود تمرکز و افزایش قدرت ایمنی بدن کمک می‎کند. گفته می‌شود فضولات داخل این لانه‎ ها که پس از پالایش در سوپ مورد استفاده قرار می‎گیرد، دارای سطح بالایی از کلسیم، آهن، پتاسیم و منیزیم است.

کاسو مارسو در کشور ایتالیا
سوپ لانه پرنده در چین و مالزی

جمع‌بندی و حرف آخر

همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، یکی از تعاریف جالبی که از سفر می‌توان کرد این است که سفر به معنای خارج شدن از حالت روتین زندگی و امتحان کردن چیزهای جدید است! اگر خیلی بد دل نیستید و دوست دارید چیزهای جدید را امتحان کنید، خوردن این غذاهای این چنینی را از دست ندهید!

یابکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *