بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا

تصویری از دبی
جهان گردی, دبی

دبی یکی از شهرهای امارات است که به علت امکانات تفریحی و گردشگری خود سالانه افراد زیادی به آن سفر می کنند. یکی از عوامل جذابیت این شهر وجود ساختمان های غول پیکر در کنار بناهای قدیمی است که باعث شده تضاد خاص و در عین حال جالب توجهی را در شهر ایجاد کند. در این مطلب قصد داریم تا درباره بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا صحبت کنیم پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید، باید اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران دبی نمایید.

بهترین زمان سفر به دبی در چه فصلی است؟

در دبی رویدادها و فستیوال های زیادی برگزار می شوند که اطلاع از زمان آن ها برای گردشگران بسیار ضروری است. با این حال به دلیل اینکه هر کدام از این رویدادها در فصل خاصی از سال برگزار می شوند پس با بهتر است تا از آب و هوای این فصل ها اطلاع داشته باشید.

آب و هوای دبی

دمای هوای دبی در اکثر فصل های سال گرم است. این امر به این علت است که دبی در منطقه ای بیابانی قرار گرفته است. در تابستان دمای هوای دبی بسیار گرم و مرطوب است. درجه حرارت دما در روز به 41 درجه و در شب 30 درجه می رسد.

در زمستان دمای هوا در روز به 23 درجه و در شب 14 درجه خواهد بود. همچنین روزها در زمستان بسیار کوتاه هستند. با اینکه هوای دبی در اکثر روزهای سال آفتابی است اما گاهی اوقات شهر شاهد بارش باران نیز است. باراش باران بیشر در پاییز و زمستان رخ می دهد.

سفر به دبی در تابستان

تحمل گرمای دبی در تابستان ها بسیار دشوار است و اگر از جمله کسانی هستید که به گرما حساس اند بهتر است تا در این فصل سال به دبی سفر نکنید. اما خبر خوب این است که همه مراکز خرید دبی مجهز به خنک کننده های بسیار قوی هستند.

پس حتی اگر در این موقع از سال به دبی سفر کنید مشکلی برای شما به وجود نمی آید. همین طور در هتل های دبی استخرهایی برای گردشگران وجود دارند که با سیستم های ویژه آب استخر را خنک می کنند.

اما از طرفی به دلیل اینکه در تابستان تعداد گردشگران کاهش می یاید هزینه بلیط هواپیما دبی هم کمتر می شود. همین طور قیمت هتل های دبی نیز کاهش می یابد. پس با توجه به این معیارها می توانیم تابستان را بهترین زمان برای سفر به دبی در نظر بگیریم.

پاییز و زمستان (بهترین زمان سفر به دبی)

دبی در زمستان

در پاییز و زمستان از گرمای هوای دبی کاسته می شود و تقریبا می توان گفت که دمای هوا در این موقع از سال معتدل تر است. همین عامل باعث می شود که تعداد توریست ها افزایش یابد.

در زمستان دمای هوا تقریبا در حدود بیست و پنج درجه سانتی گراد است. در شب دما کمتر می شود و از 12 درجه تا 15 درجه متغیر خواهد بود. اگر در فصل زمستان سافاری دبی را تجربه می کنید باید بگوییم که دمای هوا در کویر به 5 درجه هم می رسد.

همین طور باید گفت که رطوبت هوا در بخش های ساحلی شهر به پنجاه درصد می رسد. پس فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به دبی از نظر آب و هوا است. البته باید این نکته مهم را در نظر داشته باشید که هزینه سفر به دبی در این موقع از سال افزایش می یابد.

اگر می خواهید در کریسمس به دبی سفر کنید حتما سری به مقاله سفر به دبی در سال نو میلادی 2022 بزنید.

ارزانترین زمان سفر به دبی

گردشگران زیادی هستند که تمایل دارند در ماه های ارزان سال به دبی سفر کنند. پس اگر می توانید دمای دبی را تحمل کنید فصل تابستان به شما پیشنهاد می شود. در غیر این صورت اگر با هزینه های سفر مشکلی ندارید می توانید در پاییز و زمستان یعنی از نوامبر تا مارس به دبی سفر کنید.

فصل حراجی در دبی

هدف عده ای از مردم برای سفر به دبی شرکت در جشنواره های آن است. حال افراد دیگری دوست دارند تا در فستیوال های خرید دبی شرکت کنند. در جشنواره های دبی فروشگاه های بسیار زیادی شرکت می کنند. در این فروشگاه ها علاوه بر خرید می توانید در کنسرت ها و سایر تفریحاتی که در آن ها برگزار می شوند شرکت کنید.

زمان برگزاری فستیوال های خرید دبی

حراجی های مختلفی در طول سال برگزار می شوند که مهمترین آن ها فستیوال زمستانه است. مخصوصا در جمعه سیاه دبی میزان تخفیف هایی که توسط فروشگاه ها ارائه می شوند به حداکثر خود می رسند. به طور کلی فستیوال زمستانه دبی از 26 دسامبر تا 27 ژانویه برگزار می شود و زمان مناسبی برای خریدهای کریسمس خواهد بود.

تغییرات دمای دبی در طول سال (بهترین زمان سفر به دبی)

دمای دبی در طول سال

ماه مارس (اسفند و فرودین)

در این موقع از سال دمای هوا به بیست و هشت درجه سانتی گراد می رسد و میزان رطوبت نسبت به ماه های دیگر سال بسیار کمتر است. همین طور باید گفت که بارش باران تنها در چند روز رخ می دهد و این میزان به بیست و هفت میلی متر می رسد.

ماه آوریل (فرودین و اردیبهشت)

در آوریل دمای هوا در حدود 32 درجه است و میزان رطوبت هوا زیاد است. در بهار میزان بارش باران تنها به هشت میلی متر می رسد.

ماه می (اردیبهشت و خرداد)

درجه حرارت هوا در ماه های اردیبهشت و خرداد سی و هشت درجه است و رطوبت هوا نیز بالا است. میانگین بارش باران در این ماه ها تنها به یک میلی متر می رسد.

ماه ژوئن (خرداد و تیر)

دمای هوا در این ماه در حدود چهل درجه است و میزان رطوبت و گرمای هوا بسیار بالا است.

ماه جولای (تیر و مرداد)

در جولای دمای هوا به 42 درجه می رسد و همین طور گرما و رطوبت هم بالا است.

ماه آگوست (مرداد و شهریور)

در ماه آگوست درجه حرارت به 43 درجه می رسد. بارش باران در این ماه به ندرت رخ می دهد و میزان گرما و رطوبت هوا بالا است.

ماه سپتامبر (شهریور و مهر)

در این ماه از گرمای هوا مقداری کاسته می شود و دما به سی و نه درجه می رسد. با این حال رطوبت هوا همچنان بالا است.

ماه اکتبر (مهر و آبان)

در فصل پاییز دمای هوای دبی در حدود سی و شش درجه است. گرمای هوا و رطوبت هم همچنان بالا است.

ماه نوامبر (آبان و آذر)

در این ماه دمای هوای دبی به 31 درجه می رسد و همچنان هوا گرم و مرطوب است. احتمال بارش سه میلی متری هوا در این ماه وجود دارد.

ماه دسامبر (آذر و دی)

دمای هوا در ماه دسامبر در حدود 26 درجه است و از شدت گرمای هوا به میزان زیادی کاسته می شود. بارش باران در این ماه افزایش می یابد و به 15 میلی متر می رسد.

ماه ژانویه (دی و بهمن)

در ژانویه دمای هوا در حدود 24 درجه است. در این ماه میزان بارش باران در حدود ده میلی متر خواهد بود. همچنین دمای آب در دریا به 22 درجه سانتی گراد می رسد.

ماه فوریه (بهمن و اسفند)

در ماه فورین بارش باران به 35 میلی متر می رسد و دمای هوا نیز در حدود 25 درجه است.

جمع بندی (بهترین زمان سفر به دبی)

در انتها می توان گفت که بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا در فصل های پاییز و مخصوصا زمستان است. اما اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید می توانید فصل تابستان را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به دبی چه فصلی است؟

فصل زمستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *