بهترین مناطق دبی برای زندگی

نمایی از دبی
جهان گردی, دبی

شهر دبی در جنوب کشور ایران و بزرگ ترین شهر امارات است. این شهر توریستی سالانه مقصد ایرانیان زیادی است. در سال های اخیر افراد زیادی به قصد خرید خانه به این شهر سفر می کنند. در نتیجه در این مقاله قصد داریم تا بهترین مناطق دبی برای زندگی را معرفی کنیم. برای سفر به شهر دبی می توانید بلیط هواپیما ارزان دبی را از پنل رزرواسیون سایت یابکس خریداری کنید.

معرفی مناطق دبی برای زندگی

دبی با اینکه شهری ساحلی است اما به دلیل اینکه در منطقه ای کویری قرار گرفته است، آب و هوای گرمی دارد. در دبی رودی وجود دارد که آن را به دو قسمت تقسیم کرده است. این دو بخش دیره و بردبی نام دارند.

ناحیه دیره دبی خانه های قدیمی تری دارد و بعضی از بازارهای محلی در آن قرار گرفته اند. بخش دیگر به دلیل وجود آسمان خراش های آن شهرت زیادی دارد که در ادامه به توضیح هریک از محله های آن خواهیم پرداخت.

محله جمیرا دبی

محله جمیرا دبی

محله جمیرا یکی از مناطق مشهور دبی است که مراکز تفریحی زیادی در این ناحیه وجود دارند، همین عوامل باعث شده تا خانه های لوکسی در این منطقه ساخته شوند. این منطقه یکی از محله های گران قیمت دبی محسوب می شود که مهاجران زیادی در آن زندگی می کنند.

اغلب افرادی که در این محله زندگی می کنند شهروندان اروپایی و آسیای شرقی هستند. محله جمیرا شامل سه بخش مختلف می شود. احتمالا با هتل مشهور برج العرب آشنایی داشته باشید. این هتل هفت ستاره در منطقه جمیرا قرار دارد. از دیگر امکانات این محله می توان به پارک آبی وایلد وادی و ساحل جمیرا اشاره کرد.

محله بردبی

محله بردبی

ساختمان های این منطقه کاملا مدرن هستند به همین دلیل یکی از مناطق گردشگری دبی محسوب می شود. در این منطقه بخش هایی مانند جمیرا، کرامه، اودمتا، ام سقیم و … وجود دارند. همچنین مراکز خرید لوکس و هتل های زیادی در این ناحیه قرار دارند.

محله السطوه دبی

محله السطوه دبی

منطقه السطوه دبی در نزدیکی خیابان شیخ زائد است. در این محله هندی های زیادی سکوت دارند. همین امر باعث شده که غذا و پوشاک هندی در این منطقه به راحتی در دسترس باشد. از نکات جالب این محله وجود یک بیمارستان ایرانی است. بازار طلای دبی در محله السطوه دبی قرار دارد.

محله جبل علی دبی

محله جبل علی دبی

این منطقه به دلیل وجود بندری به همین نام توسعه یافته است. بندر مورد نظر یکی از بزرگ ترین بندرهای دنیا است. در این منطقه فرودگاه بین المللی آل مکتوم و مرکز خرید ابن بطوطه قرار دارند.

محله دبی مارینا

محله دبی مارینا

این منطقه یکی از محله های مورد علاقه اروپایی ها است. در محله دبی مارینا یک کانال آب مصنوعی وجود دارد که طولی برابر با سه کیلومتر دارد. از ویژگی های این منطقه نزدیک بودن به محله جبل علی و همین طور دسترسی به پارک آبی وایلد وادی است. محله دبی مارینا نیز یکی از بهترین منطقه های دبی برای زندگی است.

محله کرامه دبی از بهترین مناطق دبی برای زندگی

محله کرامه دبی

محله کرامه دبی منطقه ای مناسب برای تجربه کردن غذاهای خوشمزه است. در این محله رستوران های زیادی وجود دارند. اغلب مهاجرانی که در این ناحیه زندگی می کنند شامل افراد ایرانی، فلیپینی و لبنانی هستند.

محله دیره دبی

محله دیره دبی

این منطقه در نزدیکی شارجه است و از جمله بهترین محله های دبی محسوب می شود. منطقه دیره به جاهای گردشگری دبی و همین طور مراکز تفریحی آن دسترسی خوبی دارد. از دیگر ویژگی های این ناحیه اقتصادی بودن هتل های این ناحیه است. یکی از مکان های تاریخی که در این محله وجود دارد موزه ممرز است.

محله میردیف دبی از بهترین مناطق دبی برای زندگی

محله های این منطقه به صورت دیوارکشی شده هستند و هر محله در ورودی دارد. ساکنان منطقه میردیف شامل شهروندان اروپایی، اعراب و آسیایی می شوند.

محله بستکیه ی دبی

محله بستکیه ی دبی

بستکیه یکی از محله های قدیمی دبی است که بافت سنتی خود را حفظ کرده است. معماری ساخت این خانه ها به صورتی است که بادگیری مناسب باعث خنک شدن داخل ساختمان می شود. جالب است که بدانید نام این محله از یکی از شهرهای جنوبی ایران گرفته شده است. علت این امر وجود ایرانیانی است که از قدیم الایام در آن زندگی می کرده اند.

محله الممزر از بهترین مناطق دبی برای زندگی

محله الممرز یک منطقه ساحلی است. بیشتر ساختمان های این محله به صورت مسکونی هستند. اگر عاشق سکوت و آرامش هستید این منطقه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. پارک ساحلی به همین نام در این محل وجود دارد و منطقه الممزر یکی از بهترین منطقه های دبی برای زندگی به شمار می رود.

منطقه البرشاء

منطقه البرشاء

قرارگیری این محل در نزدیکی مارینا دبی باعث شده است تا نظر مهاجران به این منطقه جلب شود. با این حال جمعیت افرادی که در این محل زندگی می کنند نسبت به سایر محله های دبی کمتر است.

ساختمان های منطقه البرشاء به صورت ویلایی و آپارتمانی هستند. در این ناحیه پارک های تفریحی زیادی هم وجود دارند. یکی از امکانات تفریحی این ناحیه پیست اسکی و پیست اتومبیل رانی است.

منطقه داون تاون دبی

منطقه داون تاون دبی

منطقه داون تاون دبی یکی از بزرگ ترین مناطق دبی است. در این محله مرکز خرید معروف دبی مال و همین طور برج خلیفه وجود دارند. از دیگر جاذبه های منطقه داون تاون می توان به آبنمای دبی و برج ویستا اشاره کرد. این منطقه به دلیل موقعیت توریستی خوبی که دارد باعث شده تا سرمایه گذاری های زیادی در آن صورت گیرد.

مناطق مناسب برای زندگی

بسیاری از ایرانیان در هنگام مهاجرت علاقه دارند تا با هموطنان خود در کشور مقصد تعامل و رفت آمد داشته باشند. زیرا بزرگ ترین موردی که هر شخص در هنگام مهاجرت با آن روبه رو می شود تفاوت فرهنگی است.

همه این عوامل باعث می شود که مناطق ایرانی نشین دبی مورد توجه بیش تری قرار گیرند که از جمله این مناطق می توان به منطقه جمیرا و کرامه اشاره کرد.

سخن آخر

در انتها می توان گفت که با توجه به پیشرفت های زیاد این شهر در سال های اخیر خرید ملک می تواند یکی از راه های مناسب برای سرمایه گذاری باشد.

بهترین مناطق دبی برای زندگی کدامند؟

منطقه داون تاون دبی، محله الممزر، محله جمیرا دبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *