دریاچه سراگاه تالش

دریاچه سراگاه تالش
ایران گردی, گیلان

محل قرارگیری دریاچه سراگاه تالش بسیار دیدنی است. این دریاچه در میان کوه ایجاد شده است. تصور کنید که مه از سمت جنگل بلند می شود و به آرامی به سمت دریاچه می آید. با کنار رفتن مه می توانید بازتاب زیبای درختان و آسمان را در روی آب مشاهده کنید. در این مطلب قصد داریم تا درباره دریاچه سراگاه تالش صبحت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

موقعیت دریاچه سراگاه تالش

این دریاچه به صورت مصنوعی ایجاد شده و فاصله آن از شمال غرب تالش در حدود ده کیلومتر است. این دریاچه همین طور در روستایی به همین نام قرار دارد و در طی تقریبا چهل سال حوادث زیادی در این منطقه روی داده است.

این دریاچه در واقع یک سد است که سرچشمه آب آن از چشمه های زیرزمینی است. با اینکه دریاچه به روستا تعلق دارد، اما می توانید در آن گردش کنید. در این دریاچه همین طور ماهی های مختلف هم پروش داده می شوند و یکی از راه های کسب درآمد توسط مردم این ناحیه است. همین قضیه می تواند علت پرواز مرغ های ماهی خوار را هم در این ناحیه توجیه کند.

آب‌وهوای اطراف دریاچه سراگاه تالش

از آن جا که در کنار این دریاچه شالیزهای برنج و جنگلی با درخت های ازگیل، زردآلو، تمشک و …. وجود دارند، در نتیجه آب و هوای دلپذیری بر این ناحیه حکم فرما است و این هوا همان هوای معتدلی است که در بیشتر نقاط بخش های شمالی کشور دیده می شود. پس با سفر به این ناحیه از نسیم خنکی لذت خواهید برد.

تفریحات کنار دریاچه سراگاه تالش

دریاچه سراگاه تالش

تنها تفریحی که در این ناحیه وجود دارد همان گردش در کنار طبیعت است. البته طبیعت به اندازه کافی زیبا است که باعث وسوسه شما بشود.

عکاسی در کنار دریاچه سراگاه تالش

لازم به گفتن نیست که سفر به یک منطقه زیبا نیازمند ثبت لحظات خاطره انگیز است. پس حتما یک دوربین خوب تهیه کنید تا بتوانید زیبایی های کنار دریاچه را ثبت نمایید.

پیاده‌روی

ساده ترین کاری که در این نواحی می توان انجام داد پیاده روی است. برای اینکار یک کفش راحتی به پا کنید تا بتوانید به راحتی ساعتها در حوالی دریاچه گردش کنید.

پیک ‌نیک

امکان ندارد به این ناحیه سفر کنید و دلتان نخواهد تا ساعتی را در کنار خانواده یا دوستان خود بگذرانید. محیط آرام و هوای خوب بهترین شرایط را برای شما فراهم خواهند کرد.

امکانات رفاهی در نزدیکی دریاچه سراگاه تالش

از آن جا که امکانات چندانی برای گردشگران در نظر گرفته نشده است، حتما پیش از رفتن به دریاچه از گیلان مواد غذایی و بطری های آب را خریداری نمایید.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه سراگاه تالش

دریاچه در مکانی قرار گرفته که دارای هوایی معتدل است. بهترین زمان هم برای سفر به این ناحیه بدون شک در بهار و تابستان خواهد بود. مخصوصا که در این موقع زمین سبز و دریاچه آبی است. اما اگر دوست دارید تا برگ های زرد و قرمز را ببینید، می توانید در پاییز هم به دریاچه سفر کنید.

دریاچه سراگاه کجاست؟

آدرس دریاچه سراگاه: گیلان، ۱۰ کیلومتری تالش، روستای سراگاه

نحوه دسترسی به دریاچه سراگاه تالش

دریاچه سراگاه تالش

برای رسیدن به این منطقه باید در ابتدا به استان گیلان سفر کنید. سپس به طرف شهپر که در مرکز تالش است، راه خود را ادامه دهید. برای رفتن به تالش هم می توانید از اتوبوس یا خودرو شخصی خود استفاده نمایید.

سپس باید به طرف روستای نعلبند بروید، در ادامه مسیر خود به جاده دو مسیره می رسید که یک مسیر شما را به روستای سراگاه می رساند. با اینکه می توانید با ماشین به دریاچه برسید، اما بهتر است با پیاده روی از زیبایی های مسیر لذت ببرید.

نکات مهم در سفر به دریاچه سراگاه

از آن جا که روستاییان توسط پرورش ماهی درآمد کسب می کنند، در نتیجه ماهیگیری توسط گردشگران ممنوع است. امکان شنا کردن و قایق سواری هم در این ناحیه وجود ندارد. با توجه به ارزش طبیعت از ریختن زباله در این مکان خودداری کنید. شبکه موبایل در اطراف دریاچه ضعیف است. بازدید از این دریاچه رایگان است و هیچ هزینه ای در پی ندارد.

اقامت در نزدیکی دریاچه سراگاه تالش

در کنار این دریاچه خانه های چوبی روستاییان وجود دارند که می توانید آن ها را رزرو کنید. اما اگر تمایلی برای اینکار ندارید، می تواند چادر خود را در همین حوالی برپا کنید. با این حال همراه داشتن مواد غذایی ضروری است.

جاهای دیدنی نزدیک به دریاچه سراگاه

پارک جنگلی سیاهداران

پارک جنگلی سیاهداران

این پارک از زیباترین پارک های جنگلی این منطقه است. در این پارک می توانید درختان بلوط را مشاهده کنید. واژه سیاهداران از دو بخش تشکیل شده است. کلمه دار به معنی درخت است، پس سیاهداران یعنی درختان سیاه. همین طور بام تالش هم در بالای این پارک قرار گرفته و می توانید از آن بالا زمین های اطراف را تماشا کنید.

در این پارک می توان از تجربه سورتمه سواری هم بهره مند شد. مسیر سورتمه از میان کوه ها و جنگل ها ساخته شده است و تقریبا برای رسیدن به انتهای آن باید 1 کیلومتر طی کنید. ساخت مسیر این سورتمه توسط مهندسان آلمانی صورت گرفته، به همین دلیل مشکل ایمنی ندارد. سرعت سورتمه تالش چهل کیلومتر در ساعت است. این پارک جنگلی همچنین دارای آلاچیق، پارکینگ و … است.

آدرس پارک جنگلی سیاهداران: گیلان، شهر تالش، میدان امام علی، خیابان جعفر طیار

برای اینکه از قیمت رزرو سورتمه مطلع شوید، می توانید با شماره ۰۹۱۱۳۸۹۲۷۱۹ تماس بگیرید.

جنگل گیسوم و ساحل آن

جنگل گیسوم

این جنگل یک ناحیه گردشگری است که در حوالی دریاچه شکل گرفته است. جنگل مورد نظر در واقع یک دالان است که توسط درختان ساخته شده است. در این مکان امکان دوچرخه سواری و برپایی کمپ وجود دارد و می توان از پارکینگ هم استفاده کرد. از دیگر مزایای آن وجود زمین بازی کودکان و وجود اقامتگاه های مختلف است.

سپس هنگامی که از کنار جنگل عبور می کنید به ساحل می رسید و می توانید دریای خزر را ببینید. در این ساحل محلی جدا برای شنای بانوان و آقایان فراهم شده است و می توانید از پاراگلایدر، پاراسل و جت اسکی یا قایق سواری لذت ببرید.

آدرس جنگل گیسوم: گیلان،  در فاصله ۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی

ییلاق شکردشت

این ییلاق در فاصله نزدیکی در دریاچه واقع شده است. به همین دلیل با اندکی رانندگی می توانید سریعا به آن برسید. در این ییلاق هوای بسیار خوبی در جریان است و می توانید از گل های شقایقی که در آن می روید، لذت ببرید. این ناحیه محل مناسبی برای رویش محصولات مختلف است. توجه به این نکته ضروری است که جاده این مسیر خاکی است، پس باید برای رفتن به آن از وسایل روستاییان منطقه استفاده کنید.

آدرس: گیلان، تالش، ۲۹ کیلومتری شهر تالش

آبشار شیله وشت

آبشار شیله وشت

این آبشار در روستایی به همین نام واقع شده و روستا در منطقه ای کوهستانی ساخته شده است. سقف خانه ها به صورت شیروانی هستند و به خودی خود در نظر گردشگران جذاب خواهند بود. سپس به آبشار روستا می رسیم.

این آبشار از روستا در حدود چهل کیلومتر فاصله دارد. همینطور آبشار 3 طبقه است و طولی برابر با ده متر دارد.

آدرس: گیلان، تالش، روستای شیلهوشت

1 دیدگاه در “دریاچه سراگاه تالش

  1. افشین گفت:

    عالی‌.تالش‌.بهشت‌پنهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *