روستای کانلیکا استانبول

روستای کانلیکا
استانبول, جهان گردی

در طی سفر به استانبول می توانید از مناطق زیادی دیدن کنید. یکی از این نواحی روستای کانلیکا استانبول است. در این روستا جاذبه های زیادی در انتظار شما خواهند بود. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای تهیه ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول می توانید به سایت یابکس مراجعه کنید.

تاریخچه روستای کانلیکا

این روستا در زمان عثمانیان محلی برای ساخت خانه های افراد ثروتمند بوده است و موقعیت مکانی آن در منطقه “بسفر” است. در این ناحیه عمارت های قدیمی در کنار آب ها به چشم می خورند. این روستا خانه ای به سبک فضاهای قدیمی دارد. همچنین وجود مغازه های مختلف و فروشگاه ها باعث می شود تا بتوانید از فضای شاداب منطقه لذت ببرید.

جاهای دیدنی روستای کانلیکا استانبول

روستای کانلیکا

جالب است که بدانید فقط یک رصدخانه در استانبول است و آن هم در این روستا واقع شده است. در زمان های گذشته افراد ثروتمند در این مکان زندگی می کرده اند. همین طور رصدخانه این منطقه روی یک تپه قرار گرفته که باعث می شود تا منظره ای زیبا در مقابل شما قرار گیرد.

جنگل های مهرآباد نیز از دیگر بخش های جالب توجه این ناحیه هستند. این روستا در بخش شمالی پل فاتح سلطان محمت واقع شده است. در واقع نکته جالب توجه درباره این روستا خانه های چوبی است که با معماری عثمانی ساخته شده اند. در کنار روستای کانلیکا یک بندر قرار گرفته است و در آن سوی آن می توانید ماست محلی که از شیرگوسفند و گاو تهیه شده است را خریداری کنید.

مسجد قاضی اسکندر پاشا یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این روستا است. محل قرارگیری این مسجد در پشت میدان است. آرامگاه وی هم در این حیاط ساخته شده است. سرانجام به قبرستان کانلیکا می رسیم که روی یک تپه قرار گرفته است.

علت انتخاب اسم روستای کانلیکا

در زمان های گذشته این روستا در نزدیکی یک دروازه بوده و در آن موقع به دروازه ای که در بخش جنوبی آن قرار داشته است فیلا می گفته اند. در قرن 19 بود که فستیوال های مختلفی در زیر نور ماه برپا می شده است.

اگر از این روستا بازدید کنید حس می کنید که به زمان عثمانی ها سفر کرده اید، مخصوصا که محیط روستا کاملا دست نخورده مانده است و حال و هوای قدیمی دارد. در گذشته از این روستا به اسم گلاورس یاد می کرده اند. معنی این کلمه مرغ دریایی است. اما عده ای هم بر این باورند که اسم روستا برگرفته از کانگولیکا است که معنی آن گاری کوچک می شود.

عده دیگری هم تصور می کنند که علت انتخاب این اسم چمن های سرخ رنگی است که در این ناحیه می روند. زیرا کلمه کان معنی خون می دهد و این چمن های قرمز رنگ در بخش دامنه کوه می رویند.

سوغاتی روستای کانلیکای استانبول

یکی از مشهورترین سوغات این ناحیه ماست آن است. شما می توانید برای خرید ماست به رستوران ها یا کافه ها مراجعه کنید. از آن جا که ماست به صورت محلی تهیه می شود مزه بسیار خوبی دارد. برای تهیه این ماست از خاک قند یا پودر شکر استفاده می کنند.

همچنین گفته می شود که لبنیات تهیه شده در این روستا رنگی متمایل به صورتی دارند و علت آن همان چمن های سرخ رنگ است. هنگام سفر به این روستا حتما طعم ماست یا شیر آن را مزه کنید.

آدرس روستای کانلیکا کجاست؟

روستای کانلیکا

از آن جا که روستا به تنگه بسفر نزدیک است، در نتیجه به راحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. مسیر رفتن از استانبول تا این روستا هم تقریبا 14 کیلومتر است. در صورتی که تمایل داشته باشید تا با مترو به این روستا بروید نیم ساعت طول می کشد. اما با قایق 1 ساعت زمان می برد. همین طور استفاده از اسکودار هم یک و نیم ساعت طول می کشد. اگر بخواهید تاکسی سوار شوید در حدود بیست دقیقه طول می کشد تا به مقصد برسید.

تاکسی های آبی در نزدیکی اسکله امیرگان هستند و تقریبا هر یک ربع حرکت می کنند. آخرین راه برای رسیدن به این روستا هم استفاده از اتوبوس های شماره 15 است. همین طور می توانید با استفاده از دولموش به بیکوز بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *