معرفی شیرینی های قطری

شیرینی های قطری
قطر

دسر یک بخش جدانشدنی بر سر سفره غذا به شمار می رود. حتی اگر غذا بسیار لذیذ و مقوی باشد، باز هم نمی توان از یک شیرینی خوشمزه گذشت. دسرها مانند گیلاس روی کیک بعد از یک غذای مقوی هستند. در نتیجه مطمئن باشید که پس از رفتن به قطر از طعم غنی دسرهای مختلف اینجا لذت ببرید. دسرها در قطر دارای طعم‌های خاص عربی هستند و بعد از غذا یا در مناسبت‌های مختلف می توان آن ها را سرو کرد

لذت بردن از طعم های مختلف شیرینی در قطر به شما بینشی از فرهنگ غنی این کشور و همچنین طعم های مختلف عربی می دهد. ما تعدادی از بهترین شیرینی‌های قطری را که می‌توانید در قطر بچشید را فهرست کرده‌ایم که ذائقه‌های شما را به وجد می‌آورند و شما را برای خوردن بیشتر تحریک می کنند. پس با یابکس همراه باشید.

10 دسر برتر در قطر که باید در سفر بعدی خود آن ها را امتحان کنید

قطر به خاطر غذاهای سنتی خود، اعم از غذاهای فانتزی، غذاهای کنار خیابانی و یا شیرینی ها بسیار معروف است. افرادی که برای سفر به اینجا می آیند قطعا باید از این دسرهای عجیب و غریب که بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ غذایی قطر هستند لذت ببرند. در ادامه به معرفی ده شیرینی برتر در قطر می پردازیم:

  • Umm Ali
  • Rez b Haleeb
  • Baklava
  • Basboussa
  • Kunafa
  • Muhallabia
  • Khanfaroosh
  • Qatayef
  • Luqaimat
  • Esh Asarayah

شیرینی Umm Ali

شیرینی ام علی

ام علی اصالتاً یک شیرینی مصری است، اما در قطر نیز بسیار محبوب است. طرز تهیه و طعم ام علی تقریباً شبیه پودینگ نان آمریکای شمالی است. درست کردن ام علی بسیار آسان است، زیرا از مواد اولیه مانند شیر، خامه، پفک، شکر، عصاره وانیل، بادام و کشمش تهیه می شود و روی آن را با نارگیل، پسته و آجیل تزئین می کنند. می توان این شیرینی را به صورت گرم با یک قاشق بستنی وانیلی سرو کرد که طعم کلی این غذا را بهتر می کند و دارای بافتی کرمی با یک لایه ترد قهوه ای در بالای آن است.

مواد اصلی: شیر، خامه، پفک، شکر، عصاره وانیل، بادام، کشمش

شیرینی Rez b Haleeb

شیرینی Rez b Haleeb

یکی از بهترین دسرهای قطری، شیرینیRezb Haleeb  است که در واقع یک پودینگ برنج لبنانی است که فقط از سه ماده اصلی شکر، شیر و برنج درست می‌شود. این دسر به عنوان سحری در ماه مبارک رمضان نیز سرو می شود، اما می توان روزانه در وعده صبحانه نیز میل کرد. طعم دادن به این غذا با شکوفه پرتقال طعم این غذا را بیشتر می کند. ارزش غذایی این دسر کاملاً غنی است زیرا مقدار سرو برای 4 نفر حدود 386 کیلو کالری، 6 گرم چربی اشباع، 13 گرم پروتئین، 54 گرم کربوهیدرات، 1 گرم فیبر، 359 میلی گرم کلسیم است و ویتامین A و C هم دارد.

مواد اصلی: برنج، شیر و شکر

شیرینی Baklava

شیرینی Baklava

باقلوا را می توانید در بیشتر رستوران های قطر پیدا می کنید و یکی از غذاهای اصلی در میان غذاهای ترکی، عربی، ایرانی و عثمانی به شمار می رود. بافت باقلوا نرم و ترد است و در شربت عسل خیسانده می شود. تاریخچه باقلوا به قرن هشتم قبل از میلاد باز می‌گردد، زمانی که در ماه مبارک رمضان توسط سلاطین به بقیه ارائه می‌شده است. این شیرینی چند لایه خمیر فیلو دارد که با روغن نباتی و کره آب شده جدا شده و در تابه های بزرگ پخته می شود. خمیر را بعد از پخت به اشکال مختلف مثل مثلث، مستطیل یا متوازی الاضلاع برش می دهند. باقلوا آغشته به عسل یا شربت شیرین، طعمی بهشتی دارد که آن را به یکی از بهترین شیرینی های عربی در قطر تبدیل می کند.

مواد اصلی: خمیر فیلو، شکر، عسل، کره، روغن نباتی

شیرینی Basbousa

شیرینی Basbousa

دوستداران دسر، باسبوسا را ​​دوست خواهند داشت، زیرا دسری از نوع کیک است که در تمام کشورهای خاورمیانه معروف است. این شیرینی با نارگیل تزئین شده و روی آن میوه های خشکی مانند گردو و بادام وجود دارد که آن را به یکی از بهترین شیرینی های عربی در قطر تبدیل می کند. اساساً این شیرینی یک کیک سمولینا است که منشا آن مصر است و بعداً در تمام کشورهای خاورمیانه بسیار محبوب شد. تهیه این غذا حدود 55 دقیقه طول می کشد و معمولا خنک سرو می شود و روی آن با میوه های خشک مختلف تزئین می شود. این دسر را می توانید، در بسیاری از کافه های دوحه و همچنین در چندین مغازه شیرینی فروشی پیدا کنید. باسبوسا انواع مختلفی دارد، مانند پاستوشا که در کویت سرو می شود.

مواد اصلی: سمولینا، نارگیل، کره، کشک، شکر، اسانس گل رز

شیرینی Kunafa

کونافه در قطر بسیار محبوب است و قطعا باید از طعم های غنی این دسر عربی لذت برد. امتحان و چشیدن غذاها و دسرهای مختلف قطری شما را در مورد سبک زندگی و سنت های غنی مردم محلی اینجا و همچنین از عادات غذایی آنها آگاه می کند. کونافه یک دسر معروف خاورمیانه است که در زمان امپراتوری عثمانی در لبنان به وجود آمد و اکنون در قطر نیز در سه نوع مختلف مانند خشنه، نعمه و محیره یافت می شود. این دسر از خمیر فیلو خرد شده که در شربت شکر آغشته شده، لایه لایه پنیر و روی آن آجیل و پسته درست می شود.

مواد اصلی: شیرینی فیلو رنده شده، شکر، پنیر

شیرینی Muhallabia

شیرینی Muhallabia

حلبیه شیری است که بسیار سبک و آسان است و یکی از بهترین شیرینی های قطر به شمار می رود. شیر خامه ای، گلاب و هل عمده ترین موادی است که برای تهیه ملابیه استفاده می شود. روی آن با میوه های خشک شده تزئین می شود که طعم آن را برجسته می کند. ملابیه در جعبه های بسته بندی شده عرضه می شود، بنابراین می توان آنها را به عنوان سوغاتی از قطر خریداری کرد و بعداً مصرف کرد. می توان آن را بعد از غذا یا در مناسبت های خاص مانند عید و عروسی هم تهیه کرد. بافت غنی و خامه‌ای ملابیه حواس و جوانه‌های چشایی شما را به وجد می‌آورد و باعث می‌شود که بیشتر از آن لذت ببرید.

ترکیبات اصلی: شیر خامه ای، گلاب و هل

شیرینی Khanfaroosh

آیا تا به حال اسم این شیرینی را شنیده اید؟ لیست شیرینی های قطری بدون ذکر Khanfaroosh ناقص خواهد بود که بیسکویتی سرخ شده مانند دیسک های خمیری است و با عسل یا شکر تهیه می شود. نانوایی های مختلف در دوحه این شیرینی را می فروشند، زیرا نه تنها در قطر بلکه در سراسر خاورمیانه بسیار محبوب است. اگر علاقه خاصی به شیرینی دارید، حتما باید شیرینی Khanfaroosh را امتحان کنید.

مواد اصلی: آرد، پودر قند، زعفران، عسل

شیرینی Qatayef

شیرینی Qatayef

این شیرینی یک دسر اصلی در خاورمیانه است و باید حتما آن را در قطر امتحان کنید. قطایف در اصل یک پنکیک است که با مغزهای مختلف و پنیر پر می شود و تا اندازه ای آن را می پزند که به رنگ قهوه ای و سرخ در بیاید. قطایف را هم می‌توان پخت اما بیشتر سرخ می‌شود و هنگام سرو با عسل یا شربت شکر داغ آن را تزئین می کنند. این دسر معروف در قطر در سوق واقف و چندین شیرینی فروشی دیگر در این کشور یافت می شود. قطایف از سمولینا و خامه شیر غلیظ تهیه می شود و به صورت مخروطی که با پنیر بدون نمک پر شده سرو می شود

مواد اصلی: سمولینا، خامه شیر، آجیل، پنیر، عسل

شیرینی Luqaimat

شیرینی Luqaimat

آیا تا به حال پیراشکی شیرین را امتحان کرده اید؟ لقیمات به کوفته شیرین نیز معروف است، این شیرینی را به صورت سرخ شده تهیه می کنند و در شربت شکر درست می شود. برای بهبود طعم و ظاهر غذا، عسل به آن اضافه می شود. همینطور باید گفت که این یکی از شیرینی هایی است که در ماه رمضان سرو می شود.

مواد اصلی: مخمر، آرد، شیر و روغن زیتون

شیرینی Esh Asarayah

شیرینی Esh Asarayah

یکی از محبوب ترین شیرینی های قطر، عش آسارایه است که با تکه های نان، خامه و روی آن مغز پسته درست می شود. این یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که مردم اغلب هوس خوردن آن را دارند. هنگامی که مردم این شیرینی را می خورند علاقه دارند تا مقدار بیشتری از آن را امتحان کنند.

مواد اصلی: نان، خامه، مغز پسته

جمع بندی

در هنگام سفر به قطر بهتر است تا از این دسرهای معروف عربی لذت ببرید تا طعم غنی فرهنگ غذایی قطر را کشف کنید و ذائقه خود را با غنای بافت و طعم آن ها تحریک کنید. شما می توانید برای لذت بردن از طعم این دسرهای خوشمزه، از رستوران ها، کافه ها و شیرینی فروشی های مختلف در قطر دیدن کنید.

محبوب ترین شیرینی فروشی های قطر کدامند؟

شیرینی فروشی های Soghat Sweets، Al Aker Sweets & Bakeries، Turkiana Sweets و ….

معروف ترین شیرینی هایی که در قطر باید امتحان کنید کدامند؟

باقلوا و ام علی دو شیرینی معروفی هستند که در قطر می توانید آن ها را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *