شهر فیلم قطر، جاذبه ای در بیابان

شهر فیلم قطر
قطر

شهر دوحه به عنوان پایتخت قطر دارای بخش های جذابی است و امکانات گردشگری زیادی را در خود جای داده است. چنانچه به این کشور سفر کردید حتما باید سری هم به بناهای تاریخی یا سایر مکان های آن بزنید که یکی از این مکان ها شهر فیلم قطر است. اگر قصد سفر به قطر را دارید می توانید برای تور قطر ارزان کلیک کنید.

شهر فیلم دوحه در روستایی کوچک و در نزدیکی یک دره ساخته شده است. هنگام سفر به این ناحیه به بیابان شبه جزیره زکریت خواهید رسید. در این مجموعه اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند، خانه های کاهگلی است. همین طور درختان نخل هم به صورت پراکنده در گوشه گوشه آن به چشم می خورند.

جالب است که بدانید مجموعه فوق یکی از مراکز گردشگری محبوب در میان کسانی است که به دوحه سفر می کنند. مردم این کشور معتقد هستند که ساخت این شهر باعث می شود تا مردم از سرتا سر دنیا بتوانند با آداب و رسوم و فرهنگ این کشور آشنا شوند.

شهر فیلم دوحه

نگهبانی در کنار ساختمان های شهر وجود دارد که در هنگام ورود از شما استقبال می کند. برای دیدن معماری این مجموعه بهتر است تا گشتی در میان خانه های آن بزنید. همین طور مسجدهایی هم در این مکان وجود دارند که مناره های آن جلوه بهتری به شهر فیلم قطر بخشیده است.

اگر بخواهیم از ابتدای مسیر همه چیز را برای شما تعریف کنیم باید مسیر خود را از بیابان قطر آغاز کنیم، سپس به صخره ها برسیم، در این میان از دیدن شترها در میان بیابان هم لذت خواهیم برد. در نهایت تپه‌های شنی جای خود را به صخره‌های شنی خواهند داد و در افق منظره‌ای واقعاً عجیب ظاهر می‌شود.

این منظره «شهر فیلم قطر» است، یک دهکده مصنوعی مملو از نخل که برای یک فیلم یا سریال تلویزیونی ساخته شده است. این مجموعه کپی معاصر از یک روستای زیبا و باستانی به سبک بادیه‌نشین ها است.

تصویری از شهر فیلم قطر

این مجموعه متروکه در وسط شبه جزیره صحرای منزوی زکریت قرار دارد. تقریباً هیچ آدم یا ماشینی در اطراف به چشم نمی خورد و هیچ علامتی وجود ندارد که نشان دهد چرا شهر ارواح آنجاست. هدف اصلی ساخت شهر فیلم در حد یک راز باقی مانده است. اعتقاد بر این است که یا برای یک سریال تلویزیونی هالیوودی یا قطری و یا شاید یک فیلم تبلیغاتی برای جام جهانی 2022 قطر ساخته شده است.

بازدیدکنندگان می توانند آزادانه در میدان اصلی خالی قدم بزنند، از برجک ها بالا بروند و واقعاً در فضای سورئال این شهر متروکه در بیابان غرق شوند.

نحوه رفتن به شهر فیلم قطر

برای رفتن به شهر فیلم دوحه باید از سمت بزرگراه دخان به طرف شمال حرکت کنید و پس از طی کردن در حدود 90 کیلومتر به تابلوی زکریت خواهید رسید. سپس باید به سمت راست بپیچید.

البته بهتر است بدون راهنما به این مجموعه سفر نکنید. همچنین ماشین های کوچک برای رفتن به میان بیابان مناسب نیستند. کل سفر شما به این مجموعه می تواند یک الی دو ساعت به طول انجامد و بهتر است از خودروهایی مانند سدان استفاده نمایید.

داخل شهر فیلم قطر

نمایی از شهر فیلم قطر

شهر فیلم در هشتاد کیلومتری دوحه واقع شده است. این مجموعه شامل خانه های سنتی خشتی با درهای چوبی، مسجد، دروازه ها و درهای فراوان و چشم اندازی دیدنی است. دژی با در چوبی باریک در داخل دره وجود دارد. ساختمان‌های داخل دژ مخلوطی از اتاق‌های مستطیلی شکلی هستند که به‌صورت دسته‌ای در اطراف میدان ساخته شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *