اكسپو دوحه 2023

اکسپو دوحه 2023
جهان گردی, قطر

اکسپو دوحه یا نمایشگاه بین المللی باغبانی 2023، یک نمایشگاه بین المللی است که توسط دوحه میزبانی می شود. اکسپو دوحه در ابتدا برنامه ریزی شده بود که در سال 2022 برگزار شود، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا به اکتبر 2023 تا مارس 2024 منتقل شد. کسانی که قصد بازدید از این نمایشگاه را دارند، می تواند برای تهیه تور قطر به صفحه آن مراجعه کنند.

اخبار اکسپو دوحه 2023

بر طبق اعلام مقامات قطری، سیستم هایا کارت در نمایشگاه اکسپو 2023 دوحه برای بازدیدکنندگان در دسترس خواهد بود. سیستم Haya card در واقع برای یک دوره شش ماهه برای پذیرایی از بازدیدکنندگان در اکسپو دوحه 2023 در دسترس خواهد بود.

اگرچه قرار است جزئیات این برنامه اعلام شود، اما انتظار افزایش گردشگری با تسهیل روند ورود وجود دارد. همانطور که محمد الخوری، دبیرکل اکسپو 2023 توضیح داد: ما در طول دوره نمایشگاه انتظار حضور 80 کشور و ورود سه میلیون بازدیدکننده به دوحه را داریم.

اکسپو دوحه 2023

تاریخ های نمایشگاه 2023 دوحه

در مجمع عمومی Bureau International des Expositions (BIE) در پاریس، توافق شد که این رویداد بین 2 اکتبر 2023 تا 28 مارس 2024 به مدت 179 روز برگزار شود. در ابتدا قرار بود از 14 اکتبر 2021 تا 17 مارس 2022 برگزار شود، اما سپس به سال 2023 موکول شد.

محل نمایشگاه 2023 دوحه

نمایشگاه اکسپو 2023 دوحه در پارک البیدا، چند قدم دورتر از خیابان کورنیش، بین خلیج غربی و بندر دوحه واقع شده است. علاوه بر این، با 80 کشور شرکت کننده، مساحت 150000 متر مربع برای شرکت کنندگان بین المللی در نظر گرفته شده است.

موضوع نمایشگاه 2023 دوحه

نمایشگاه بین المللی باغبانی دوحه با موضوع “کویر سبز، محیط زیست بهتر” برگزار می شود. در واقع دوحه در تلاش است تا با این موضوع باعث الهام بازدیدکنندگان شود تا آن ها بتوانند راه حلی مناسب برای گسترش یک فضای سبز در محیطی کویری پیدا کنند.

نمایشگاه 2023 دوحه قطر روی عنوان زیر تمرکز دارد:

کشاورزی مدرن

هدف اصلی این موضوع ترکیب سنت و فناوری مدرن برای استفاده متوازن از منابع و ارائه نوآوری، تحقیقات و پیشرفت های علمی برای تولید غذای سالم، پایدار و مقرون به صرفه، برای جمعیت رو به افزایش جهان است.

کشاورزی مدرن بر 4 موضوع تمرکز دارد:

تقویت نقش کشاورزان

متصل کردن دانش و فناوری

اطمینان از راه حل های کارآمد

ترویج فرهنگ دائمی

فناوری و نوآوری

با هدف ارتقای بهره‌وری و پایداری، اکسپو 2023 دوحه وسیله‌ای برای راه‌حل‌های سبز آینده خواهد بود و در عین حال نقش مهمی در تغییر جهت استفاده از سوخت‌های فسیلی، ایجاد راه‌حل‌هایی برای آلودگی صنعتی شهری و پیشبرد جایگزین‌هایی برای مواد شیمیایی ایفا می‌کند.

فناوری و نوآوری بر چهار موضوع تمرکز دارد:

تجربه عملی

برداشت آب باران

راه حل های انرژی جایگزین

شهر سبز و کشاورزی شهری

آگاهی زیست محیطی

با هدف جلب توجه همگان به تغییر نگرش ها و رفتارها، اکسپو دوحه 2023 ابزاری برای تشویق حفاظت از منابع طبیعی و افزایش حس ارتباط با دنیای طبیعی و در عین حال ارتقای توسعه زیست محیطی خواهد بود.

آگاهی زیست محیطی دو حوزه را برجسته می کند:

 اثر غذا

باغبانی دائمی

پایداری

هدف مشترک همه انسان ها دستیابی به سبک زندگی سازگار با تنوع زیستی و تعادل اکولوژیکی است. این امر مستلزم ایجاد تعادل بین الزامات مختلف در عین آگاهی از اقتصاد، فناوری، محیط زیست و علوم اجتماعی است.

پس سه رکن پایدار با موضوع اکسپو دوحه 2023 شامل موارد زیر می شوند:

  • سرمایه گذاری اقتصادی در فناوری های نوآورانه کشاورزی
  • ارتباط مردم با طبیعت برای افزایش آگاهی های اجتماعی
  • تبدیل زیست محیطی زمین های خشک به مناطق کشاورزی و جنگل

مناطق برگزاری اکسپو دوحه 2023

اکسپو دوحه 2023

این نمایشگاه قرار است تا در پارک البیدا قطر برگزار شود که البته این پارک به سه بخش تقسیم شده است و هر بخش آن به بازدیدکنندگان مخصوص خود اختصاص دارد. برای مثال در بخش شمالی این نمایشگاه قرار است تا نمایشگاه های بین المللی برگزار شود و در سایر بخش ها تجربیات متنوعی ارائه می شود. هر قسمت از سایت به گونه ای طراحی خواهد شد که تجربه ای استثنایی را به شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان ارائه دهد.

منطقه خانواده در اکسپو دوحه 2023

این بخش از پارک با بهره‌گیری از ویژگی‌های موجود، به عنوان یک نقطه کانونی برای لذت بردن خانواده ها از فعالیت‌های مختلف، گردهمایی‌ها و ماجراجویی‌ها عمل می‌کند. مساحت منطقه مرکزی تقریباً 500000 متر مربع است.

منطقه بین المللی اکسپو دوحه 2023

منطقه بین المللی به عنوان ورودی اصلی و مرکز اکسپو عمل می کند و باغ ها، نمایشگاه ها و رویدادهای بین المللی را در خود جای داده است. قسمت شمالی مساحتی در حدود 700000 متر مربع را در بر می گیرد.

حوزه فرهنگی در اکسپو دوحه

منطقه فرهنگی به دلیل نزدیکی به هسته تاریخی دوحه و وجود قلعه قدیمی و صخره های کهن ، مکانی ایده آل برای میزبانی از نمایشگاه های فرهنگی و سنتی است. منطقه جنوبی مساحت تقریبی 500000 متر مربع را در بر می گیرد.

چگونه در اکسپو 2023 دوحه شرکت کنیم؟

اکسپو دوحه 2023 در شب

انتظار می رود حدود سه میلیون بازدید کننده از سراسر جهان در نمایشگاه 2023 دوحه یا نمایشگاه بین المللی باغبانی 2023 شرکت کنند.

در طول یکصد و شصت و چهارمین مجمع عمومی دفتر نمایشگاه های بین المللی (BIE) در 22 نوامبر 2018، اکسپو 2023 دوحه به عنوان یک نمایشگاه بین المللی باغبانی به رسمیت شناخته شد. در همان تاریخ، به برگزارکننده نمایشگاه نیز به طور رسمی این حق اعطا شد که به عنوان شرکت کنندگان رسمی، رویداد را به ایالت های مختلف و سازمان های بین دولتی تبلیغ کند.

نحوه حضور شرکت کنندگان رسمی

لطفاً توجه داشته باشید که شرکت‌کنندگان رسمی، دولت‌ها و سازمان‌های بین‌دولتی هستند که دعوت کشور قطر را برای شرکت در نمایشگاه 2023 دوحه پذیرفته‌اند و غرفه‌دهندگان نیز نهادهای دولتی و غیردولتی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و انجمن‌های خصوصی هستند.

برای شرکت یا داوطلب شدن در نمایشگاه اکسپو 2023 دوحه یا نمایشگاه بین المللی باغبانی 2023، مراحل زیر را دنبال کنید:

تایید مشارکت

مرحله اول فرآیند مشارکت با تایید شرکت با ارسال نامه رسمی یا تبصره شفاهی از مجاری دیپلماتیک در پاسخ به دعوت نامه رسمی ارسال شده توسط کشور قطر انجام می شود.

پاسخ رسمی باید شامل موارد زیر باشد:

  • فرم مشارکت
  • نامه رسمی / یادداشت شفاهی
  • تأیید مشارکت یا تأیید عدم مشارکت

تعیین یک کمیسر کل بخش (لطفاً توجه داشته باشید که کمیسر کل بخش نماینده کشور شرکت کننده است و تنها مسئول بخش کشور در اکسپو 2023 دوحه است)

شناسایی بخش ناظر در داخل دولت یا انتصاب یک نهاد، شرکت یا انجمن باغبانی خاص برای سازماندهی مشارکت در نمایشگاه 2023 دوحه.

تعیین شرایط مشارکت

پس از ارسال فرم مشارکت و نامه رسمی از طریق مجاری دیپلماتیک، ممکن است مذاکراتی بین برگزار کننده و شرکت کنندگان رسمی برای تعیین شرایط مشارکت انجام شود.

با این حال، هنگامی که بیانیه موضوع در فرم مشارکت توسط سازمان دهنده تایید شد، قرارداد مشارکت باید توسط برگزار کننده و شرکت کننده رسمی امضا شود. قرارداد مشارکت باید توسط کمیسر کل بخش، دبیر کل برگزارکننده و همین طور توسط کمیسر کل نمایشگاه 2023 دوحه امضا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *