سفر به استانبول ترکیه در نوروز 99

yabex blog header image
بلاگ

شهر استانبول در ترکیه، اسمی که فقط با شنیدنش دلتان می‌خواهد چمدان خود را ببندید و سفر به استانبول ترکیه را آغاز کنید. سرزمین تاریخی عثمانی‌ها، سواحل درخشان مدیترانه، محله‌های رنگارنگ، باقلواها و کافه‌های لذیذ. ترکیه با قرارگیری در جنوب شرقی اروپا و شمال غربی آسیا به پل بین دو قاره مشهور است. به دلیل همین موقعیت خاص، 2 همسایه اروپایی و 6 همسایه آسیایی دارد و از سه جهت شمال، جنوب و غرب با دریای سیاه، مدیترانه، اژه و مرمره احاطه شده است. از نظر زمانی ترکیه حدود 1.5 ساعت عقب‌تر از تهران است.

برای خرید بلیط هواپیمایی چارتر استانبول کلیک کنید.

سفر به ترکیه در عید نوروز 99 یکی از پیشنهاد های جذاب یابکس برای شما عزیزان می باشد که می توانید با مطالعه این مطلب تصمیم در رفتن به ترکیه در نوروز بگیرید. نوروز همیشه برای ایرانیان از زمان های قدیم بسیار با اهمیت بوده است زیرا در آغاز فصل بهار سال نو می شود و خانواده ها به دیدار یکدیگر می روند. اما بسیاری دیگر از افراد عید نوروز را زمانی مناسب برای سفر می دانند.

حمل نقل در ترکیه (سفر به استانبول ترکیه)

سفر به ترکیه هم، در نوروز هر سال پر ترفدار تر می شود به علت اینکه ایران با ترکیه هم مرز است و بسیاری از افراد با خانواده و با وسیله نقلیه خود یا اتوبوس به ترکیه سفر می کنند.

نمایی از اتوبوس های استانبول

برای این نوع حمل و نقل می‌توانید از اتوبوس یا ماشین شخصی خودتان استفاده کنید. با ماشین شخصی آسایش و راحتی بیشتری دارید اما دردسرهایی مثل تهیه گواهی بین‌المللی، بیمه آکسا، پلاک ترانزیت و … را باید به جان بخرید. بعد از گذراندن این تشریفات از 3 مرز بازرگان (290 کیلومتری تبریز)، مرز سرو (60 کیلومتری ارومیه) و مرز رازی (70 کیلومتری خوی) امکان عبور دارید.

اتوبوس در ترکیه

اگر هم طاقت تهیه مدارک و رانندگی طولانی مدت ندارید، کافی است یک بلیط اتوبوس تهیه کرده و خودتان را راحت کنید! برای شهر استانبول ترکیه اتوبوس‍هایی از ترمینال تهران و ترمینال تبریز درنظر گرفته شده. هزینه این مسیر چیزی حدود 150-300 هزار تومان است.

نمایی از شهر استانبول

آب و هوای ترکیه در نوروز

همان‌طور که گفتیم ترکیه از چند جهت با دریا احاطه شده و در نتیجه باید انتظار آب و هوای مرطوب را در اکثر شهرها داشته باشید. اما در کل هوای این کشور ترکیبی از اقلیم مدیترانه‌ای، گرمسیری و اقیانوسی است. در نوروز و عید آب و هوای ترکیه بسار مطلوب است و می توانید همراه خانواده از سفر به ترکیه در نوروز 99 لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی در سفر به استانبول در نوروز

نمایی از جاذبه های استانبول

استانبول یک شهر اروپایی و آسیایی می باشد و هر بخش آن، به طور جداگانه دارای جاذبه های گوناگونی می باشد. شما در این شهر وقت اضافه نخواهید آورد و شاید انقدر در تکاپو باشید که بعد از سفر نیز، نیاز به استراحت داشته باشید .

بعداز اینکه به استانبول رسیدید می توانید بعد از یک استراحت کوتاه، گشت و گذار خود را در نقطه به نقطه ی این شهر آغاز نمایید. می توانید روز خود را با قدم زدن به کوچه پس کوچه های این شهر زیبا آغاز نمایید.

نمایی از خیابان های استانبول

خیابان های استانبول چیز های زیادی به شما نشان خواهد داد. قدم زدن در کوچه پس کوچه های رنگی رنگی بالات و صرف یک چای و قهوه ی ترکی در کنار دسر و شیرینی های ترکی می توانید یک روز عالی را برای شما رقم بزند. در سفر به استانبول ترکیه نباید کافه گردی و رستوان گردی را فراموش کنید.

در ترکیه بهترین وسیله حمل و نقل چیست؟

اتوبوس

آب و هوای ترکیه در نوروز چگونه است؟

بسیار خوب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *