کارهای ممنوعه در دبی

دبی
جهان گردی, دبی

همواره پیش از سفر به هر شهری لازم است تا نکات مهمی را درباره آن بدانیم. به جز اطلاع از مکان های دیدنی یا رستوران های این شهر بهتر است با قوانین و مقررات آن هم آشنایی داشته باشیم. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا به معرفی لیست کارهای ممنوعه در دبی بپردازیم. مسافران می توانند برای تهیه بلیط هواپیما چارتر دبی به سایت یابکس مراجعه نمایید.

با این که دبی شهری توریستی است و از همه نقاط جهان به آن سفر می کنند، با این حال قوانین آن نسبت به کشورهای غربی سخت گیرتر است، پس باید نسبت به آن اطلاع داشته باشید.

نوشیدن الکل در اماکن عمومی

نوشیدن الکل در اماکن عمومی

دبی شهری اسلامی است، در نتیجه نوشیدن الکل به جز جاهایی که از پیش تعیین شده است، غیر مجاز خواهد بود. از آن جا که گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند، امکان خوردن الکل در هتل، کلاب و رستوران ها فراهم شده است. پس توریست های خارجی فقط می توانند در این مکان ها الکل مصرف کنند.

رفتار رمانتیک در جاهای عمومی

رفتار رمانتیک در جاهای عمومی

در شهر دبی انجام کارهای رمانتیک در سطح شهر به سختی دیده می شود و از جمله رفتارهایی است که در لیست کارهای ممنوعه دبی قرار گرفته است. همین طور بهتر است که بدانید امکان رزرو اتاق در بعضی از هتل ها برای کسانی که ازدواج رسمی نکرده اند، امکان پذیر نخواهد بود.

البته این مورد اخیرا بسیار کمتر شده، اما اگر می خواهید در مناطق سنتی دبی اتاق رزرو کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید. از دیگر کارهایی ممنوعه در دبی پخش موسیقی با صدای بلند و همین طور رقص در خیابان است.

پوشیدن لباس‌های نامناسب

به دلیل اینکه دبی شهری اسلامی است، رعایت پوشش های مناسب در آن الزامی است. پوشیدن لباس های باز تنها در کلاب ها یا بعضی از مراکز تفریحی بدون مشکل خواهد بود. از جمله موادی که باید در دبی رعایت کنیم، شامل موارد زیر می شود:

در هنگام بازدید از مکان های مذهبی، روسری سر کنید.

لباس های بدن نما،جذب و نیمه برهنه مشکل دارند.

استفاده از لباس شنا فقط در ساحل امکان پذیر است.

استفاده از وی پی ان

توجه داشته باشید که بر طبق قوانین امارات استفاده از آدرس IP جعلی با جریمه های سنگینی بین پانصد تا دو میلیون درهم روبه رو خواهد شد. همین طور اگر بخواهید مطلبی که دارای حق چاپ است، را دانلود کنید، جریمه خواهید شد.

مصرف دارو‌های غیر قانونی

داروهای غیرقانونی

این قانون برای این تصویب شده تا امکان قاچاق دارو از بین برود و یکی از مهمترین های قانون های دبی است که باید توسط مسافران رعایت شود. چنانچه مواد مخدر در وسایل شما پیدا شود، به زندان و تبعید مجازات خواهید شد.

حتی اگر شما عازم کشور ثالث هم هستید، اگر در وسایل شما موارد ممنوعه پیدا شود، مجازات خواهید شد. در صورتی که نیازمند مصرف یک دارو هستید، باید نسخه آن را به همراه داشته باشید.

بی احترامی به دین اسلام

همان طور که گفتیم بیشتر مردم دبی مسلمان هستند، پس مشخص است که اگر بی احترامی نسبت به این دین انجام شود، عواقب خوبی نخواهد داشت. چنانچه در ایام رمضان به دبی سفر کردید، باید مراقب باشید که از خوردن و نوشیدن و همین طور مصرف دخانیات در فضاهای عمومی خودداری کنید.

همین طور هنگامی که با مردم هم صحبت می کنید، نباید هیچ گونه بی احترامی نسبت به اسلام صورت گیرد.

ماشین کثیف

ماشین کثیف

اگر خودرو شما تمیز نباشد، به دلیل اینکه چهره شهر را مخدوش می کند آن را یدکش کرده و همچنین مشمول جریمه نقدی خواهید شد.

دست دادن با دست چپ

در زمان های گذشته پیش از اینکه استفاده از دستمال توالت مرسوم شود، افراد برای پاک کردن خود از دست چپ و آب استفاده می کرده اند. به همین دلیل دست چپ نوعی ناپاکی به شمار می رود. پس در هنگام دست دادن یا غذا خوردن نباید از دست چپ خود استفاده کنید.

بی احترامی به زنان

امروزه بانوان زیادی در کارهای مختلف در دبی مشغول هستند. پس اگر به هر دلیلی با بانوان مشغول به صحبت شدید، باید کاملا مراقب زبان بدن و کلام خود باشید. لمس کردن بانوان به هر دلیلی جزو کارهای ممنوعه در دبی به شمار می رود و در هنگام صحبت کردن هم دست گذاشتن روی شانه های آن ها ممنوع است.

بی احترامی به خاندان سلطنتی دبی

یکی دیگر از کارهای ممنوعه در دبی صحبت کردن یا مسخره کردن خاندان سلطنتی دبی در اماکن عمومی است و به احتمال زیاد با شما برخورد خواهد شد.

بی اجازه عکس گرفتن

عکس گرفتن

در دبی نمی توانید از افراد بدون اجازه آن ها عکس بگیرید. مخصوصا اگر زنان و کودکان باشند. همین طور اجازه ندارید، تا از صحنه های تصادف هم عکس تهیه کنید. مشخص است که گرفتن عکس از بخش های نظامی هم ممنوع است و با جریمه یا بازگشت به کشور خود مواجه خواهید شد.

آتش بازی کردن

آتش بازی در شهر دبی غیر مجاز است و مجازات سنگینی دارد. حتی همراه داشتن ابزارآلات این چنینی هم ممنوع اعلام شده است. چنانچه این مواد را با خود داشته باشید، به مجازات 6 ماه زندان یا جریمه نقدی دچار خواهید شد.

قانون فوق به دلیل این است که امنیت مردم به خوبی در سطح شهر حفظ شود. البته شرکت هایی که مجوز لازم را دارند، می توانند در بعضی از مناسبت ها نمایش های آتش بازی را برگزار کنند.

کالا‌های غیرقانونی

هر کشوری قوانین خاص خود درباره وسایل ممنوع را دارد. در دبی نیز این قانون برای برخی اقلام ضروری است. برای مثال داشتن کتابی با موضوع بزرگسال غیرمجاز اعلام شده است. همین طور حمل هر نوع سلاح ممنوع است و با مجازات مالی یا زندان روبه رو خواهید شد.

استفاده از الفاظ رکیک در مکان های عمومی

در این شهر باید مراقب باشید تا به هیچ وجه از کلمات ناشایست استفاده نکنید. حتی در پلت فرم های اجتماعی هم نباید از این الفاظ استفاده کنید.

چک کردن گوشی شخصی

چک کردن گوشی شخصی

توجه داشته باشید که چنانچه گوشی فرد دیگری را بدون اجازه چک کنید، مجازات 6 ماهه زندان با پرداخت نقدی بین صد تا پانصد هزار درهم در انتظار شما خواهد بود.

قمار

قمار کردن کاری حرام در اسلام به شمار می رود. پس قمار یا حتی استفاده از وسایل آن در دبی غیرمجاز اعلام شده است. تبلیغ قمار هم ممنوع است. برای مجازات قمار زندان و جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

روزه خواری

در ماه رمضان مردم دبی هم مانند دیگر کشورهای اسلامی روزه می گیرند. در این موقع از سال باید به نشانه احترام از خوردن و آشامیدن در مناطق عمومی خودداری کنیم و خوردن تنها در رستوران های مشخصی امکان پذیر است. البته بچه های کوچک و زنان باردار از این قانون مستثنی هستند.

اقامت در هتل برای افراد زیر 18 سال

در صورتی که سن شما کمتر از هجده سال باشد، برای اقامت در یک هتل باید با یک فرد بزرگسال همراه شوید.

آیا پوشیدن شلوارک در دبی مجاز است؟

در هنگام گشت زدن در شهر نمی توانید شلوارک بپوشید.

آیا می توان در دبی الکل نوشید؟

نوشیدن الکل در دبی در اماکنی مانند رستوران و هتل مشکلی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *