محدودیت ها و شرایط هواپیمایی ایران ایر در کرونا

هواپیمایی ایران ایر
دانستنی های سفر, ویروس کرونا

در این مطلب قصد داریم تا درباره محدودیت ها و شرایط هواپیمایی ایران ایر در کرونا سخن گوییم. همین طور برای کسب اطلاعات بیش تر درباره محدودیت ها و شرایط پروازهای خارجی در کرونا می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

اطلاعیه‌های هواپیمایی ایران ایر، پرواز به مقصد ایران

بر طبق قانون جدید وزارت بهداشت مقرر شده است که همه مسافران خارجی از 26 مرداد 1400 باید 96 ساعت پیش از سفر تست پی سی آر را انجام داده باشند و نتیجه تست به زبان انگلیسی باشد. انجام این آزمایش برای کلیه کسانی که سن آن ها بالاتر از هشت سال است ضروری است. همین طور این قوانین برای کسانی که کارت واکسن دارند هم صدق می کند و مسافرانی که تست منفی پی سی آر نداشته باشند، پذیرش نخواهند شد.
بر اساس اطلاعیه صادره در تاریخ 26 اسفند سال 99 پذیریش مسافران در پروازهای خارجی به ایران به صورت زیر است:

  • مهم نیست که مسافران چند روز خارج از ایران بوده اند، تمامی کسانی که سن آن ها بالاتر از هشت سال است و به ایران وارد می شوند که این شامل افراد عادی و دیپلمات نیز می گردد، باید 96 ساعت پیش از پرواز تست PCR را انجام دهند. نتیجه تست منفی باید به صورت زبان انگلیسی باشد و در فرودگاه به مسئولین وزارت بهداشت ارائه گردد. اگر زبان نتیجه تست در حالت انگلیسی نباشد، چه نتیجه مثبت باشد چه منفی، باید کنسول گری آن را توضیح دهد و توسط آن مهر شود.
  • تمامی اشخاص ایرانی و غیر ایرانی باید تست پی سی آر را انجام دهند و چنانچه فرد گواهی لازم را نداشته باشد در مبدا از پرواز وی جلوگیری می شود. کلیه مسافرانی که دارای علائم کرونا هستند و کسانی که از کشورهای پر خطر مسافرات کرده یا نقطه ترانزیت آن ها بوده است در فرودگاه از آن ها تست کرونا گرفته می شود و هزینه آن برعهده خود مسافر است.
  • فرم های مربوط به خود اظهاری و تعهد باید پیش از پرواز پر شود و در فرودگاه امام خمینی به مسئولین بهداشت مرزی تحویل داده گردد.
  • در زمان حضور در فرودگاه و همین طور در زمان پرواز استفاده از ماسک اجباری است.
  • صدور ویزا تا زمانی که اعلام شود، برای مسافران توریستی به ایران ممکن نیست.

اطلاعیه های هواپیمایی ایران ایر برای پرواز از مبدا ایران

نمایی از هواپیمایی ایران ایر

طبق اطلاعیه های صادر شده در تیرماه سال 99 کلیه افراد مقیم یا غیر مقیم اتباع هندی، افغانستانی، عراقی و پاکستانی در هنگام ورود به کشور شامل مقررات زیر می شوند:

  • تمامی افرادی که از طرف مسئولین ایران مدرک اقامت، ویزای درمانی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای ورود چندباره، ویزای سرمایه گذاری و دارای مهر خروج و بازگشت هستند، از تیر ماه 99 می توانند از کلیه مرزها به کشور وارد شوند. مسافران این کشورها باید در مبدا فرم خود اظهاری را پر نمایند و در فرودگاه مقصد به مسئولین وزارت بهداشت تحویل دهند.
  • کلیه اتباع خارجی پیش از اینکه به خاک کشور وارد شوند باید مدرک سلامت خود را به مسئولین وزارت بهداشت تحویل دهند و برای گرفتن ویزا به مسئولین کنسولی کشور ارائه دهند.
  • صدور ویزا در جهت توریستی و زیارتی فعلا امکان پذیر نیست.
  • تمام کسانی که گذرنامه سیاسی و خدمتی دارند، باید تمام اصول بهداشتی را رعایت کرده و مدرک سلامتی که نشان دهنده عدم ابتلا به بیماری کرونا است، داشته باشند. همین طور پر کردن فرم خوداظهاری الزامی است.
  • طبق قانون نوشته شده در بند “و” ماده دو که برای وارد شدن و اقامت اتباع خارجی است، گرفتن مدرک سلامت و تکمیل فرم اجاری است. پلیس مهاجرت و مسئول گذرنامه کلیه قوانین را بررسی کرده و کسانی که دارای مدرک سلامت نباشند، قادر به ورود به کشور نخواهند بود. کسانی که از این مقررات تخلف کنند، به مسئولین مرتبط گزارش خواهد شد.

قوانین حمل بار در کابین

بیش‌ترین ابعاد باری که فرد می تواند با خود به همراه داشته باشد باید به طول 56 سانتی متر یا 22 اینچ، عرض 45 سانتی متر یا 18 اینچ و ارتفاع 25 سانتی متر یا 10 اینچ باشد. همین طور وزن بار دستی که در کابین اکونومی فرد می تواند با خود داشته باشد به پنج کیلوگرم و در کابین هما به هفت کیلوگرم می رسد. همین طور مسافران می توانند بار چرخی را با رعایت مقررات به داخل کابین حمل کنند.

پرواز ترکیه

کلیه کسانی که تابعیت ایران را دارند، قادرند تا با در دست داشتن مدرک اقامتی در حالت توریستی به ترکیه سفر کنند.
همه کسانی که سن آن ها از دوازده سال بیش تر است در پرواز به ترکیه باید تست PCR را انجام دهند و آزمایش باید 72 ساعت قبل از سفر گرفته شود و همین طور به زبان انگلیسی باشد.
همین طور تمام افرادی که سن آن ها از شش سال بیش تر است باید به این سایت مراجعه و اطلاعات خود را وارد نمایند. سپس یک کپی از تایید نهایی و QR CODE را با خود داشته باشند. توجه به این نکته ضروری است که داشتن ماسک در پرواز و در فرودگاه اجباری است.
کلیه آزمایشگاه هایی که وزارت بهداشت آن ها را تایید کرده است مورد قبول هواپیمایی ایران ایر برای پرواز به ترکیه هستند.
همچنین تا زمانی که اعلام شود سفر مسافرانی که تابعیت افغانستانی دارند ممکن نیست.

پرواز اتریش

کلیه کسانی که دارای مدرک زیر باشند، می توانند به اتریش سفر کنند:

  • مسافرانی که پاسپورت آن ها متعلق به آمریکا، اروپا، کانادا، ایسلند، انگلستان، نروژ و سوئیس است.
  • کسانی که اقامت سوئیس، اروپا، انگلستان، ایسلند و نروژ را دارند. همچنین همراه داشتن بلیط تایید شده اتوبوس، هواپیما یا قطار در حالت ترانزیت برای رفتن به کشوری که کارت اقامت را صادر کرده است اجباری است.
  • کسانی که ویزای تایپ D اتریش را دارند و این ویزا باید دارای اعتبار باشد.
  • کسانی که ویزای تایپ D شنگن را دارند. این مسافران نیز باید بلیط تایید شده اتوبوس، هواپیما یا قطار در حالت ترانزیت برای رفتن به کشوری که کارت اقامت را صادر کرده است را با خود داشته باشند.

مسافران ترانزیت بین المللی هوایی

تصویری از هواپیما ایران ایر

تمامی افرادی که سن آن ها از 12 سال بیش تر است و همچنین کودکانی که همراه ندارند در هنگام سفر به اتریش باید تست پی سی آر را 72 ساعت قبل از پرواز انجام دهند و این آزمایش باید در مراکز مورد تایید وزارت بهداشت است. همین طور نتیجه تست باید به زبان انگلیسی باشد. برای اطلاع از لیست مراکز مورد تایید می توانید به سایت وزارت بهداشت مراجعه کنید.
کلیه افراد پیش از سفر باید در این سایت ثبت نام کرده و کپی تایید نهایی و QR CODE را با خود داشته باشند. همچنین بعد از سفر به اتریش همه مسافران باید به مدت ده روز در حالت قرنطینه خانگی قرار گیرند.
افرادی که بیست و یک روز از زمان تزریق واکسن جانسون یا از زمان تزریق واکسن سینوفارم، فایزر، آسترازنکا و مدرنا دو هفته گذشته باشد از انجام آزمایش پی سی آر و قرنطینه در هنگام ورود به اتریش معاف خواهند بود. البته لازم به ذکر است که از زمان واکسن آن ها نباید بیش تر از 270 روز گذشته باشد. این قانون شامل افرادی که سن آن ها بین 12 تا 18 سال است و والدین آن ها واکسن شده اند نیز می شود.
طبق بخشنامه هواپیمایی ایران ایر تمام مسافرانی ورودی و خروجی مسیر آلمان و اتریش باید از ماسک FFP2 استفاده کنند.

پرواز فرانسه

  • کلیه افرادی که قصد سفر به فرانسه را داشته باشند با مدارک زیر می توانند وارد خاک این کشور شوند.
  • مسافرانی که پاسپورت سوئیس، اروپا، انگلستان، ایسلند و نروژ را دارند.
  • مسافرانی که اقامت سوئیس، اروپا، انگلستان، ایسلند و نروژ را دارند.
  • مسافرانی که برگه Laissez-Passer را دارند.
  • مسافرانی که ویزای نوع D دارای اعتبار را دارند.
  • مسافرانی که ویزای نوع D شنگن را دارند. این مسافران نیز باید بلیط تایید شده اتوبوس، هواپیما یا قطار در حالت ترانزیت برای رفتن به کشوری که کارت اقامت را صادر کرده است را با خود داشته باشند.
  • کسانی که ویزای تایپ C فرانسه و پاسپورت آمریکا و کانادا را دارند. البته افرادی که کارت واکسن دارند، باید از تزریق واکسن جانسون آن ها 28 روز و از تزریق دوز دوم واکسن آسترازنکا، فایزر و مدرنا یک هفته گذشته باشد. کسانی که روی ویزای تایپ سی آن ها حروف FAM DE FRANCAIS نوشته شده باشد، می‌توانند بدون استفاده از کارت واکسن وارد فرانسه گردند.
    کسانی که ویزای تایپ C شنگن را دارند اگر بلیط تایید شده ترانزیتی برای رفتن به کشور صادر کننده داشته باشند، باید قبلا به کشوری که ویزای آن ها را صادر کرده است سفر کرده باشند و کارت واکسن جانسون که از زمان تزریق 28 روز گذشته باشد یا از زمان تزریق واکسن آسترازنکا، فایزر و مدرنا یک هفته گذشته باشد.
    همه افرادی که سن آن ها از 12 سال بیش تر است باید تست پی سی آر را 48 ساعت قبل از پرواز انجام داده باشند و مرکزی که در آن آزمایش انجام می شود باید به تایید وزارت بهداشت رسیده باشد. مدرک تست باید به زبان انگلیسی باشد. همچنین مسافران به مدت ده روز به صورت خانگی قرنطینه خواهند شد. همین طور کلیه افراد باید در این سایت فرم تعهد را پیش از پرواز پر کنند.
    همه افرادی که کارت واکسن دارند باید از زمان تزریق واکسن جانسون آن ها 28 روز و از زمان تزریق واکسن آسترازنکا، فایزر و مدرنا یک هفته گذشته باشد. این افراد از انجام تست پی سی آر و قرنطینه خانگی معاف هستند. همین طور کارت واکسن باید به صورت انگلیسی باشد.

پرواز انگلستان

کسانی که مدارک زیر را دارند می توانند به انگلستان مسافرت کنند:

  • افرادی که پاسپورت آمریکا، اروپا، کانادا و انگلستان را دارند.
  • مسافرانی که مجوز اقامت یا کارت اقامت این کشور را دارند. کسانی که دارای اقامت دائم هستند و بیش تر از دو سال در خارج انگلستان بوده اند و اجازه آن ها باطل شده است، نمی توانند به انگلستان پرواز کنند.
  • کسانی که ویزای معتبر انگلستان را دارند. افرادی که دارای ویزای توریستی هستند، باید بلیط رفت و برگشت را با خود داشته باشند.
  • کلیه افرادی که سن آن ها بیش تر از یازده سال است، باید 72 سال قبل از پرواز تست PCR را انجام دهند. انجام تست باید در مراکز مورد تایید وزارت بهداشت باشد و زبان نتیجه تست منفی در حالت انگلیسی باشد.
  • مسافران می توانند برای اطلاع از آزمایشگاه های مورد تایید از این لینک استفاده کنند. همین طور مسافران در هنگام ورود ده روز در قرنطینه خانگی به سر خواهند برد.
  • همه افراد باید پیش از پرواز به انگلستان فرم خود اظهاری را تکمیل نموده و QR CODE را دریافت کنند و کپی آن را داشته باشند. افرادی که کارت واکسن آن ها از ایران صادر شده است باید آزمایش روز دوم و هشتم را خریداری نمایند.
  • اشخاصی که کارت واکسن دارند و اسم کشور آن ها در این سایت است باید از زمان تزریق واکسن آسترازنکا، فایزر، مدرنا و جانسون به مدت دو هفته گذشته باشد، همین طور کلیه افرادی که سن آن ها بین یازده تا هجده سال است و مقیم این کشورها هستند از انجام تست پی سی آر، رزرو تست برای روز 8 ام و قرنطینه معاف خواهند بود. البته به همراه داشتن مدرک واکسیناسیون که QR CODE داشته باشد و به زبان انگلیسی باشد، ضروری است.

پرواز اسپانیا (هواپیمایی ایران ایر)

کلیه افرادی که مدارک زیر را داشته باشند می توانند به اسپانیا سفر کنند:

  • افرادی که پاسپورت انگلستان، اروپا، استرالیا، ایسلند، سوئیس و نروژ را داشته باشند.
  • کسانی که اقامت سوئیس، اروپا، انگلستان، ایسلند و نروژ را دارند. همچنین همراه داشتن بلیط تایید شده اتوبوس، هواپیما یا قطار در حالت ترانزیت برای رفتن به کشوری که کارت اقامت را صادر کرده است اجباری است.
  • کسانی که ویزای نوع D اسپانیا (دانشجویی، کاری، خانوادگی و اقامتی) را دارند.
  • کسانی که ویزای نوع C Estancia اسپانیا را دارند و همچنین داشتن کارت اقامت منقضی شده در بیرون از منطقه خطر
  • کسانی که به حالت ترانزیت بین المللی هستند
  • دیپلمات های در حال انجام خدمت
  • همه افرادی که می خواهند به اسپانیا سفر کنند 72 ساعت پیش از پرواز باید تست پی سی آر را انجام دهند و نتیجه منفی را به زبان انگلیسی داشته باشند. کلیه مجوزهای مربوط به اقامت موقت و دائم، اقامت پنج ساله، اقامت تحصیلی و اقامت عضو خانوادگی مقیم اروپا را داشته باشند. اگر مجوز آن ها نود روز قبل از وضعیت خطر یا در مدت زمان خطر به پایان رسیده باشد، بدون اینکه به مراحل اداری نیازی باشد مجوزشان تا شش ماه تمدید می شود. کلیه افرادی که ویزای توریستی نوع C دارند، قادر به پرواز نخواهند بود.
  • کلیه مسافران پیش از سفر باید به این سایت مراجعه کنند و یک کپی از تایید نهایی به همراه QR CODE را داشته باشند. همچنین زدن ماسک در مدت زمان پرواز و در فرودگاه ضروری است.

پرواز ایتالیا

هواپیما ایران ایر

کلیه افرادی که مدارک زیر را داشته باشند می توانند به ایتالیا سفر کنند:
افرادی که دارای پاسپورت نروژ، اروپا، سوئیس و ایسلند هستند.
افرادی که اقامت نروژ، اروپا، سوئیس و ایسلند را دارند، همچنین به همراه داشتن بلیط تایید شده به حالت ترانزیتی برای سفر به کشور صادر کننده اقامت ضروری است.

  • کسانی که ویزای نوع D ایتالیا را دارند.
  • کسانی که ویزای نوع C را دارند و از نوع توریستی نیست.
  • کسانی که در حالت ترانزیت بین المللی هستند.
  • تمامی افرادی که سن آن ها بیش تر از دو سال است، باید پیش از سفر تست پی سی آر را 72 ساعت قبل آن انجام داشته باشند. این آزمایش باید در مراکز مورد قبول وزارت بهداشت باشد. همچنین نتیجه تست باید به صورت انگلیسی باشد. همچنین کسانی که کارت اقامت آن ها از اول آگوست 2020 تا 31 جولای 2021 منقضی شود تا 31 جولای 2021 معتبر است. همچنین مسافران باید کارت منقضی شده را با خود داشته باشند.
  • کلیه مسافران باید پیش از سفر به این سایت رفته و یک کپی از تایید پایانی را با خود داشته باشند. همچنین بعد از سفر به اروپا کلیه افراد باید 10 روز در قرنطینه سپری کنند. همچنین به همراه داشتن ماسک در مدت زمان سفر و در زمان حضور در فرودگاه ضروری است.

پرواز آلمان

کلیه کسانی که مدرک های زیر را دارند می توانند به آلمان وارد شوند:

  • افرادی که پاسپورت نروژ، اروپا، سوئیس و ایسلند را دارند.
    افرادی که اقامت نروژ، اروپا، سوئیس و ایسلند را دارند، همچنین به همراه داشتن بلیط تایید شده به حالت ترانزیتی برای سفر به کشور صادر کننده اقامت ضروری است.
  • کلیه افرادی که ویزای نوع D دارای اعتبار را دارند.
  • کلیه افرادی که ویزای نوع D شنگن را دارند، همچنین به همراه داشتن بلیط تایید شده به حالت ترانزیتی برای سفر به کشور صادر کننده اقامت ضروری است.
  • کلیه افرادی که ویزای نوع C شنگن را دارند و کارت واکسیناسیون آسترازنکا، جانسون، مدرنا و فایزر را داشته باشند و همینطور از زمان نوبت تزریق دوم دو هفته گذشته باشد.
  • کسانی که ویزای نوع C دارند و پیش از این یک بار به کشوری که ویزا را صادر کرده باشد رفته باشند و کارت واکسن آسترازنکا، جانسون، مدرنا و فایزر را داشته باشند و همینطور از زمان نوبت تزریق دوم دو هفته گذشته باشد. همین طور داشتن بلیط تایید شده برای مسافران ترانزیت برای ادامه سفر به جایی که ویزا صادر شده باشد ضروری است.
  • تمام افرادی که سن آن ها از دوازده سال بیش تر است باید 72 ساعت قبل از سفر تست PCR را در جاهایی که وزارت بهداشت تایید کرده است انجام دهند. همچنین آزمایش باید به زبان انگلیسی باشد.
  • افراد قبل از سفر باید به این سایت مراجعه کنند و یک کپی از تایید نهایی به همراه QR CODR را داشته باشند. همین طور بعد از ورود به آلمان باید ده الی دو هفته در محل مسکونی خود قرنطینه شوند.
  • کسانی که کارت واکسن برای آسترازنکا، جانسون، مدرنا و فایزر را دارند و از تزریق آن ها دو هفته گذشته باشد نیازی به انجام آزمایش PCR و قرنطینه نخواهند داشت. همین طور کارت واکسن باید به زبان انگلیسی باشد. لازم به ذکر است که استفاده از ماسک های N95، KN95 و FFP2 در زمان سفر و در مدت پرواز ضروری است.

پرواز امارات (هواپیمایی ایران ایر)

کسانی که ملیت امارات را دارند یا دارای کارت اقامت این کشور هستند و کسانی که ویزای توریستی دارند با رعایت قوانینی که در ادامه گفته می شود می توانند از مبدا ایران به امارات سفر کنند:

  • افرادی که سن آن ها از دوازده سال بیش تر است باید 72 ساعت پیش از سفر تست PCR را انجام دهند و این آزمایش در مراکز مورد قبول وزارت بهداشت باشد. همین طور نتیجه منفی باید به زبان انگلیسی و با QR CODE باشد.
  • مسافران باید پیش از سفر به دبی برنامه COVID-19 DXB Smart App را نصب کنند.
  • افرادی که ویزای توریستی دارند باید بیمه نامه مسافرتی و بلیط رفت و برگشت را داشته باشند.
  • افرادی که به امارات وارد می شوند باید آزمایش پی سی آر را انجام دهند.
  • کسانی که کارت اقامت دارند ولی از شش ماه بیش تر بیرون از امارات بوده اند باید به لینک مقیم‌های دبی و لینک مقیم‌های غیر از دوبی مراجعه کنند و فرم مورد نیاز را پر کرده و کپی تایید آن را با خود داشته باشند.

پرواز پاکستان

کلیه افرادی که پاسپورت پاکستانی و POC (Pakistan Origin Card) را دارند می توانند به این کشور سفر کنند. افرادی که ملیت ایرانی دارند تنها در صورتی می توانند به پاکستان سفر کنند که نامه تاییدیه از سمت سفارت داشته باشند.
کلیه افرادی که سن آن ها از هجده سال بیش تر است و از زمان تزریق آن ها دو هفته گذشته باشد و همچنین افرادی که سن آن ها از هجده کمتر باشد، بدون نیاز به کارت واکسن می توانند با رعایت این قوانین به پاکستان سفر کنند:

  • همه اشخاصی که سن آن ها از شش سال بیش تر است برای سفر به پاکستان باید 72 ساعت قبل از سفر تست پی سی آر را در مراکز مورد قبول وزارت بهداشت انجام داده باشند. همچنین زبان تست باید به صورت انگلیسی باشد.
  • مسافران باید پیش از سفر در PASS TRACK یا در اینجا کلیه اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند و کپی آن را در هنگام پذیرش ارائه دهند.
  • همه اشخاصی که سن آن ها از شش سال بیش تر است در هنگام وارد شدن به پاکستان باید تست Rapid Antigen را انجام بدهند. اگر جواب مثبت باشد، مسافران ملزم هستند تا ده روز قرنطینه شوند.

پرواز قطر

کلیه افرادی که ملیت یا کارت اقامت قطر یا ویزای آن را دارند قادر هستند، تا طبق قوانین زیر از ایران به قطر وارد شوند:

  • همه کسانی که سن آن ها از 12 سال بیش تر است و باید 72 ساعت پیش از سفر تست PCR را انجام دهند. این آزمایش باید در مراکز مورد قبول وزارت بهداشت باشد. لازم به ذکر است که مدرک منفی کرونا باید به زبان انگلیسی باشد.
  • کلیه مسافران ورودی به قطر باید یک هفته قرنطینه خانگی گردند.
  • افرادی که دارای کارت اقامت یا ملیت قطر هستند و واکسن زده باشند چنانچه از زمان آخرین تزریق واکسن های آسترازنکا، جانسون، مدرنا و فایزر دو هفته گذاشته باشد نیازی به آزمایش PCR و قرنطینه نخواهند داشت.
  • کلیه افراد پیش از سفر باید به این سایت رفته و اطلاعات خود را وارد نمایند و کپی تاییدیه را با خود داشته باشند.
  • پر کردن اطلاعات در فرم تعهدنامه اجباری است و برای کسب اطلاع بیش تر درباره قوانین سفر به قطر به این سایت مراجعه کنید.
  • افرادی که ویزا دارند با داشتن پاسپورت با اعتبار شش ماه، کارت واکسن سینوفارم، جانسون، آسترازنکا، مدرنا و فایزر که از آخرین زمان تزریق دو هفته گذشته باشد و همراه داشتن بیمه مسافرتی و بلیط رفت و برگشت سه ماهه می توانند به قطر سفر کنند. همچنین انجام آزمایش پی سی آر و گرفتن تاییدیه در این لینک پیش از سفر ضروری است.
  • همه مسافران که ویزا دارند به غیر از مسافران ویزای نوع B باید به مدت یک هفته در هتل قرنطینه شوند.

پرواز لبنان (هواپیمایی ایران ایر)

قوانین سفر به لبنان برای پیشگیری از پخش شدن ویروس کرونا به صورت زیر است:

  • تمامی افرادی که سن آن ها بالاتر از دوازده سال است باید 96 ساعت قبل از سفر تست PCR را در یکی از مراکز مورد قبول وزارت بهداشت انجام دهند. همچنین نتیجه تست باید به صورت انگلیسی و همراه باQR CODE باشد. برای اطلاع از مراکز مورد قبول وزارت بهداشت به این لینک مراجعه کنید.
  • افرادی که کارت واکسن دارند باید از زمان تزریق واکسن دو هفته سپری شده باشد تا از انجام تست پی سی آر معاف شوند. همچنین ارائه کارت واکسن به زبان انگلیسی ضروری است.
  • افرادی که نتیجه تست منفی آن ها بدون QR CODE باشد قادر به پرواز نخواهند بود.
  • پر کردن فرم الکترونیکی Airport Tracking Registration در این لینک ضروری است.
  • تمامی افرادی که قصد سفر به لبنان را دارند در هنگام ورود تست پی سی آر در فرودگاه خواهند داد که هزینه تست باید پرداخت شود.
  • تمامی افرادی که به لبنان وارد می شوند، باید چهار روز قرنطینه گردند.

پرواز هندوستان

افرادی که به هند سفر می کنند باید قوانین زیر را رعایت کنند:

  • به همراه داشتن پاسپورت هند یا اقامت هند.
  • داشتن کارت Overseas Citizen of India،Persons of Indian origin
  • تمامی ویزاها به جز ویزای پزشکی که پیش از اکتبر 2021 صادر شده باشند، ویزای E-tourist visa و توریستی برای سفر معتبر هستند.
  • همه کسانی که سن آن ها از دو سال بیش تر است، باید تست پی سی آر را 72 ساعت پیش از سفر در مراکز مورد قبول وزارت بهداشت انجام دهند و نتیجه منفی را در حالت انگلیسی داشته باشند.
  • تمامی افراد قبل از سفر باید این فرم را پر کنند و سپس در اینجا ثبت نام نمایند و کپی از تاییدیه پایانی را با خود داشته باشند. از همه افراد در فرودگاه تست کرونا گرفته می شود که هزینه تست ششصد روپیه است. در ضمن توجه داشته باشید که پس از ورود به مدت دو هفته قرنطینه خواهید شد.

آزمایشگاه هایی که توسط هواپیمایی ایران ایر تایید شده اند:

تمامی آزمایشگاه هایی که مورد قبول وزارت بهداشت هستند برای انجام تست PCR مناسب هستند.

برای سفر به هند تست PCR ضروری است؟

بله، 72 ساعت قبل از پرواز باید تست گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *