قیمت غذا در استانبول چقدر است؟

غذاهای ترکیه ای
استانبول, جهان گردی, غذا و آشپزی

کشور ترکیه علاوه بر مناظر زیبا دارای غذاهای لذیذی نیز هم است. پس اگر قصد سفر و خرید بلیط هواپیما استانبول را دارید پیش از سفر بهتر است بدانید که غذاهای خوشمزه ای در انتظار شما است. با این حال ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که قیمت غذا در استانبول چقدر است. در این مطلب درباره قیمت غذا در جاهای مختلف استانبول صحبت می کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

غذا در استانبول

غذای استانبولی

استانبول از جمله شهرهای گردشگری است که باعث می شود سالانه افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای سفر به این شهر اقدام کنند. همین طور به دلیل اینکه کشور ترکیه با اروپا نیز همسایه است آن را به مکانی جذاب برای گردشگری تبدیل کرده است. استانبول نه تنها مرکز آثار تاریخی است بلکه به خاطر غذاهای خود نیز شهرت خاصی دارد.

خوردن غذاهای ترکی به گردشگران کمک می کند تا با آداب و رسوم کشور ترکیه آشنا شوند. مخصوصا غذاهای خیابانی که گوشه و کنار شهر دیده می شوند، نشان دهنده فرهنگ ترکیه خواهد بود. قیمت غذا در استانبول با توجه به اینکه چه نوع غذایی است یا در کجا صرف شود فرق خواهد داشت، ولی باید گفت که قیمت غذا در استانبول به بودجه هر نوع مسافری می خورد پس می تواند خیالتان از این بابت راحت باشد.

قیمت غذاهای خیابانی استانبول

دونر کباب ترکی

قیمت غذاهای خیابانی استانبول از غذاهای دیگر ارزان تر است. این نوع غذاها مخصوصا به همین علت در بین گردشگران از محبوبت بیش تری برخوردارند. انواع غذاهای خیابانی استانبول شامل ساندویچ ماهی، دونر کباب، سیب زمینی تنوری یا کومپیر و … می شوند.

غذاهای خیابانی استانبول بسیار خوشمزه و خوش عطر هستند. قیمت غذاهای خیابانی استانبول حدودا از 10 تا 30 لیره است. قیمت کباب لقمه می تواند از 10 تا 20 لیره باشد. برای خوردن یک ساندویچ ماهی باید 10 تا 15 لیره خرج کنید. همین طور قیمت سیب زمینی تنوری از 25 تا 30 لیره خواهد بود. قیمت دونر کباب در استانبول نیز بین 15 تا 40 لیره خواهد بود.

قیمت غذاها درفست فودهای استانبول

پیتزا ترکی

فست فودهای استانبول شامل انواع غذاهای غربی یا فست فودهای ترکیه ای می شوند. برای مثال از جمله فست فودهای ترکیه ای می توان به لاهماجون که نوعی پیتزا ترکیه ای است اشاره کرد. قیمت فست فود در استانبول به طور معمول از 15 تا 30 لیره خواهد بود. شما می توانید انواع غذاهای خوشمزه را در این رستوران ها تجربه کنید.

قیمت غذا در رستوران های لاکچری استانبول

رستوران لاکچری استانبول

قیمت غذا مطمئنا در رستوران های لاکچری استانبول گران تر خواهد بود. رستوران های لاکچری استانبول بالاترین استانداردهای غذایی را دارند و در آشپزخانه های آن ها بهترین سرآشپزهایی هستند که غذای مهمانان را آماده می کنند. قیمت غذا در رستوران های لاکچری استانبول معمولا در حدود 400 لیره خواهد بود.

با توجه به اینکه نوع غذاهای موجود در منو این مدل رستوران ها بسیار متفاوت است، در نتیجه باید انتظار این میزان قیمت را هم داشته باشید. یک رستوران در استانبول به نام میکلا در لیست 50 رستوران برتر دنیا قرار دارد. قیمت غذا در این رستوران در یک وعده کامل پیش غذا، دسر و غذای اصلی چیزی در خدود 385 لیره خواهد بود.

قیمت غذا در رستوران های خوب استانبول

غذای استانبول

اگر بودجه اتان به غذاهای لاکچری استانبول نمی رسد، بهتر است تا سری به سایر رستوران های استانبول بزنید. این رستوران ها در حد و اندازه رستوران های لاکچری نخواهند بود ولی مطمئنا شما را راضی خواهند کرد. رستوران های خوب استانبول دارای محیط آرام و دلنشین با تنوع غذاهای خوشمزه هستند. قیمت غذا در رستوران های خوب استانبول چیزی در حدود 40 تا 80 لیره خواهد بود. مسلم است که هرچه تعداد نفرات بیش تر باشد قیمت غذا بالاتر خواهد بود.

قیمت صبحانه های ترکیه ای در استانبول

صبحانه استانبولی

قیمت صبحانه در استانبول با توجه به مکانی که آن را صرف می کنید متفاوت خواهد بود. صبحانه های سنتی استانبول در تمام جهان مشهور هستند که شاید بتوان گفت علت این امر علاقه مردم ترکیه به صبحانه است. صبحانه در استانبول با مخلفات زیادی سرو می شود. در صبحانه های ترکیه ای از موادی مانند مربا، زیتون، خیار، انواع مختلف پنیر و گوجه استفاده می شود.

در صبحانه های تجملی تر می توانید شیرینی، عسل، نیمرو و انواع نان را هم تجربه کنید. همین طور گاهی املت نیز در منوی صبحانه استانبول قرار می گیرد. اگر صبحانه را در استانبول در تنگه بسفر میل کنید هم زمان از دیدن نمای زیبایی از دریا بهره مند خواهید شد.

اگر با همراه خود بخواهید صبحانه میل کنید قیمت صبحانه دو نفره در استانبول در حدود 60 تا 100 لیره خواهد بود. اما کسانی که تنها هستند، می توانند با قیمت 20 تا 25 لیره برای خود صبحانه ای دست و پا کنند که البته باید گفت تنوع صبحانه تک نفره در مقایسه با دو نفره کمتر است.

قیمت غذاهای دریایی در استانبول

از آن جا ترکیه از سه سمت با دریا در ارتباط است پس واضح است که وجود غذاهای دریایی در سفره های غذا جای تعجبی باقی نمی گذارد. همین طور که قبلا هم ذکر کردیم غذاهای دریایی استانبول بسیار معروف هستند. نکته مهم دیگر قیمت ارزان غذاهای دریایی در استانبول است. اگر به ترکیه و استانبول سفر کردید حتما باید سری به رستوران های دریایی استانبول بزنید.

بهترین زمان برای تجربه کردن غذاهای دریایی در استانبول از شهریور تا آخرهای ماه فروردین است. این امر به این علت است که ماهی و سایر موجودات دریایی تازه تر هستند. چون در استانبول فصل ماهیگیری بیش تر در پاییز و زمستان است.

قیمت دسر و قهوه در استانبول

قهوه ترکی

در استانبول کافه های زیادی وجود دارد. همچنین برای خرید شیرینی نیز قنادی های زیادی در سطح شهر موجود است. در کافه های استانبول انواع مختلف دسر و قهوه با طعم های لذیذی سرو می شود. قیمت قهوه در استانبول مثل ایران در کافه های مختلف متفاوت خواهد بود. قیمت دسر در استانبول نیز از این قانون پیروی می کند.

ولی اگر بخواهیم یک قیمت حدودی در اختیار شما قرار دهیم می توانیم بگوییم که قیمت قهوه ترک در استانبول از 10 تا 15 لیره خواهد بود. قیمت شیرینی در استانبول از 2 تا 15 لیره است. قیمت قهوه در کافه های استانبول از 5 تا 10 لیره متفاوت خواهد بود.

قیمت مواد غذایی در سوپرمارکت های استانبول

اگر از جمله کسانی هستید که غذای خانگی را ترجیح می دهید و علاقه دارید خودتان پخت و پز کنید پس باید از قیمت مواد غذایی اطلاع داشته باشید. چنانچه می خواهید از سوپرمارکت های استانبول خرید کنید بهتر است تا قیمت چندین اقلام را از پیش بدانید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

یک لیتر شیر: 5 لیره
یک نان: 1.5 تا 2 لیره
ده عدد تخم مرغ: 8 تا 10 لیره

نیم کیلو پنیر محلی: 25 تا 30 لیره
1 کیلوگرم ماست: 8 تا 12 لیره
یک کیلوگرم سیب زمینی: 2.5 لیره
یک کیلوگرم گوجه: 4 تا 6 لیره
یک کیلوگرم سیب: 5 لیره
یک کیلو سینه مرغ: 25 لیره

برای مردم استانبول قیمت مواد غذایی ارزان است. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت های گفته شده به صورت تقریبی است و مانند ایران می تواند در هر محله ای متفاوت باشد.

کافه گردی در استانبول

کافه گردی در میان کافه های استانبول لذت خاص خود را دارد. مطمئنا نوشیدن چای ترکی در کافه های استانبول و دیدن منظره دریا بسیار لذت بخش خواهد بود. در کافه های استانبول انواع مختلفی از نوشیدنی های سرد و گرم در اختیار مشتریان قرار می گیرد. شاید جالب باشد که بدانید قیمت کافه در استانبول تقریبا با هزینه غذا یکسان است.

برای مثال اگر چای ترکی را در یک کافه معمولی صرف کنید قیمت می تواند در حدود 4 لیره باشد ولی اگر همین چای را در یک کافه شیک با منظره دریا صرف کنید قیمت از 5 تا 10 لیره خواهد بود. مشخص است که اگر کافه مشهور باشد قیمت بالاتر است. پس به طور کلی می توان قیمت کافه های استانبول را از 10 تا 25 لیره تخمین زد.

قیمت غذا در رستوران های استانبول چقدر است؟

قیمت غذا از 40 لیره تا 400 لیره با توجه به نوع رستوران متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *