مرکز خرید ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطوطه
جاذبه های گردشگری, دبی

در شهر دبی مراکز خرید مشهور زیادی وجود دارند که یکی از آن ها مرکز خرید ابن بطوطه است. هر ساله خریداران زیادی به این مرکز خرید مراجعه می کنند و حتی کسانی که تنها در پی سرگرمی هستند، از بازدید این مکان پیشیمان نخواهند شد. در ادامه به معرفی مرکز خرید ابن بطوطه و امکانات مختلف آن خواهیم پرداخت، پس با یابکس همراه باشید. همینطور می توانید برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما دبی به صفحه رزرو آن مراجعه کنید.

معرفی مرکز خرید ابن بطوطه (IBN Battuta Mall)

معمار سازنده این مکان فردی به اسم نخیل بوده است و اسم آن را از یک پژوهشگر معروف به اسم ابن بطوطه برگرفته اند. جذابیت این مرکز خرید به دلیل وجود مناطق مختلفی است که در آن وجود دارد و هرکدام از آن ها نشان دهنده یک فرهنگ خاص هستند. این مناطق شامل هند، چین، تونس، اندلس، مصر و پاریس می شوند. در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه های مختلف می توانید، تعداد زیادی رستوران و بخش های سرگرمی هم پیدا کنید. مساحت این سازه تقریبا 521 هزار متر مربع است که می توان توسط حمل و نقل عمومی به آن دسترسی داشت.

آدرس مرکز خرید ابن بطوطه کجاست؟

این مرکز خرید در کنار جاده شیخ زیاد ساخته شده است و در نزدیکی آن پارک جمیرا و دیسکاوری قرار دارد.

فروشگاه های مرکز خرید ابن بطوطه

در این فروشگاه ها می توان لوازم مختلف آرایشی، الکترونیکی، مبل، لوازم خانه، پوشاک و سایر کالاهای برند را خریداری کرد. کیفیت همه این کالاها در سطح بالایی قرار گرفته اند. در ادامه نگاهی به فروشگاه های معروف این مرکز خرید می اندازیم.

فروشگاه کارتر (CARTER’S)

در این فروشگاه امکان خرید لباس برای کودک وجود دارد.

فروشگاه کیدستون (CATH KIDSTON)

چنانچه مایل به تهیه وسایل بچه گانه یا لوازم کودک هستید، در این فروشگاه معروف ترین برندهایی که توسط یکی از طراحان برجسته به اسم ایزابل آدری طراحی شده است، را خواهید یافت.

فروشگاه آلدو (ALDO)

مرکز خرید آلدو ابن بطوطه

این فروشگاه مختص لوازم جانبی و همینطور کفش است که همه آن ها با قیمت مناسب برای کسانی که به دنبال مد روز هستند، به فروش می رسد.

فروشگاه سواروفسکی (SWAROVSKI)

اگر به دنبال خرید جواهر یا لوازم جانبی مربوط به آن هستید، می توانید سری به این فروشگاه بزنید.

فروشگاه سفورا (SEPHORA)

مشهورترین مارک های آرایشی در این فروشگاه ها عرضه شده و به فروش می رسند.

فروشگاه اکو (ECCO)

کفش چرمی در انواع مختلف و با کیفیت های مناسب در این فروشگاه عرضه می شوند.

فروشگاه استیو مدن (STEVE MADDEN)

فروشگاه دیگری که در مرکز خرید ابن بطوطه در زمینه کفش فعالیت می کند، مرکز خرید مورد نظر است که در آن کفش های مارک به فروش می رسد.

فروشگاه شرف دی جی (SHARAF DG)

در این فروشگاه همه لوازم مخصوص برای وسایل الکترونیکی عرضه می شوند و می توانید در آن انواع لپ تاپ، لوازم منزل و … را خریداری کنید.

فروشگاه اچ اند ام (H&M)

برای خرید لباس های مد و همینطور لوازم جانبی مربوط به آن ها می توانید به این فروشگاه مراجعه کنید.

فروشگاه هومز آر آس (HOMES R US)

مبلمان های متنوع و با کیفیت در این مرکز خرید یافت می شوند.

رستوران های مرکز خرید ابن بطوطه

رستوران های مرکز خرید ابن بطوطه

بعد از گذراندن یک روز پر جنب و جوش در میان مراکز خرید، می توانید به رستوران های مختلفی که در این مکان وجود دارند، مراجعه کنید و غذاهایی مطابق با سلیقه خود سفارش دهید. علاوه بر این تعدادی کافه هم در این مکان وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

رستوران INDIA PALACE

میانگین متوسط برای دو نفر: 100 درهم

مکان: طبقه همکف مرکز خرید ابن ابطوطه

ساعت کاری: 8 صبح الی 12 صبح و پنجشنبه و جمعه از ساعت 8 صبح الی 1 صبح

رستوران پیتزا اکسپرس

میانگین قیمت برای دو نفر: 235 درهم

ساعت کاری: از هشت صبح تا دوازده شب و پنجشنبه و جمعه از ساعت هشت صبح تا یک شب

رستوران MAX’S ALL ABOUT CHICKEN

هزینه متوسط برای دو نفر: 65 درهم

مکان: مرکز خرید ابن بطوطه

زمان: 11 صبح تا 11:30 دقیقه شب

برخی دیگر از رستوران های آن شامل موارد زیر می شوند:

  • SHAKESPEARE AND CO
  • KAHVE DUNYASI
  • PAUL BAKERY & RESTAURANT
  • YAKITATE
  • XENIA
  • VERDURA
  • ZAROOB

بخش های سرگرمی مرکز خرید ابن بطوطه

در این مرکز خرید همان طور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، تعداد زیادی بخش سرگرمی و تفریحی وجود دارند که می توانید در کنار خانواده از آن ها لذت ببرید. تعدادی از این مراکز سرگرمی را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

بخش FUN CITY

این مرکز برای کودکانی که سن آن ها بین 1 الی 12 است مناسب است و تنها مرکزی برای بازی کردن به شمار نمی رود، بلکه می توانید در کنار بازی ها چیزهای مختلفی هم آموزش دید.

مکان: بخش اندلس

ساعت کاری: همه روزه از 10 صبح تا 10 شب، پنجشنبه الی شنبه از ساعت 10 صبح تا 12 نیمه شب

بخش SKY ZONE

در این بخش از مرکز خرید علاقمندان می توانند، از بازی های مختلفی مثل پرش آزاد، بسکتبال، زمین جنگجو و … استفاده کنند.

مکان: بخش پرشیا

ساعت کاری: همه روزه از 10 صبح تا 10 شب، پنجشنبه الی شنبه از ساعت 10 صبح تا 12 نیمه شب

قیمت بلیط: قیمت برای هر نفر از 60 درهم شروع می شود.

مرکز NOVO CINEMAS – IMAX

در این بخش امکان تماشای فیلم های روز دنیا و همینطور فیلم های هالیوودی یا بالیوودی فراهم شده است که سیستم بخش فیلم دارای آخرین تکنولوژی های بصری و صوتی است.

ساعت کاری: 10 صبح الی 12 بعدازظهر

قیمت بلیط: هر نفر 36.75 درهم

مرکز CHUCK E. CHEESE

در این بخش می توانید بازی های مختلف ویدئویی را امتحان کنید و یکی از بهترین مراکز سرگرمی برای کودکان شما به شمار می رود.

ساعت کاری: از 11 صبح تا 11 شب و پنجشنبه و شنبه از ساعت 10 صبح تا 11 شب، جمعه ها از ساعت ده صبح تا 12 صبح

مرکز SWITCH BOWLING

در این بخش نه تنها می توانید، به صورت انفرادی بلکه در کار خانواده و دوستان به رقابت بپردازید. این مرکز از جمله بهترین مراکز بولینگ در شهر دبی است.

ساعت کاری: هر روز از ساعت ده صبح تا 12 صبح و پنجشنبه و جمعه از ساعت ده صبح تا 12 نیمه شب.

قیمت: از 30 درهم شروع می شود.

خدمات مرکز خرید این بطوطه

برای اینکه بازدیدکنندگان بتوانند لحظات خوشی را در این مرکز تجربه کنند انواع امکانات رفاهی در این مکان فراهم شده است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت:

اتاق تعویض نوزاد

پارکینگ

سرویس رفت و برگشت

تسهیلات خودپرداز

ویلچر

خدمات شستشوی خودرو

نمازخانه

تبدیل ارز

کمک های اضطراری

بخش اشیای گمشده

ساعت کاری مرکز خرید ابن بطوطه دبی

این مرکز خرید از یکشنبه الی چهارشنبه از ساعت ده صبح تا ده شب باز است و پنجشنبه و جمعه می توانید از ساعت ده صبح تا 12 شب به آن مراجعه کنید. به طور کلی اکثر رستوران ها زمان فعالیت یکسانی در این مرکز دارند، اما داروخانه ها به این صورت نیستند و باید قبل از مراجعه از زمان فعالیت آن ها مطمئن شوید.  

بخش پزشکی: ساعت کاری از 9 صبح الی 6 بعدازظهر و جمعه ها هم تعطیل است.

زمان فعالیت داروخانه: از ساعت 9 صبح الی 12 شب

چگونه به مرکز خرید ابن بطوطه در دبی برویم؟

نحوه رفتن به مرکز خرید ابن بطوطه به این صورت است که باید یک ماشین اجاره کنید یا با ماشین شخصی خود به آن جا بروید. پس در ابتدا باید به طرف جبل علی بروید و راه خود را از میان تقاطع 5 باز کنید، بعد از آن در چهارراه باید به طرف راست رفته و سپس مرکز خرید را خواهید دید.

اما افرادی که ماشین ندارند، جای هیچ گونه نگرانی برای آن ها وجود ندارد. شما می توانید از متروی دبی استفاده کنید، برای اینکار باید سوار خط قرمز شوید و در ایستگاهی که به اسم این مرکز خرید است، پیاده شوید. علاوه بر این مسیر اتوبوس رانی هم در دسترس شما است و کافی است از اتوبوس های خط 8 استفاده کنید.

بخش های مختلف مرکز خرید ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطوطه

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، تعداد 6 سالن در این مرکز خرید وجود دارند. در واقع این سالن ها بیانگر شهرهایی هستند که ابن بطوطه در طول عمر خود از آن ها دیدن کرده است که در ادامه به توضیح هر یک از این سالن ها خواهیم پرداخت:

  • حیاط آندولوسی
  • حیاط تونس
  • حیاط مصر
  • حیاط پرشیا
  • حیاط هند
  • حیاط چین

به طور کلی 400 فروشگاه در این مرکز خرید است که در کنار رستوران و کافه ها خدمات مناسبی را برای شما فراهم می کنند.

محوطه چین

محوطه چین مرکز خرید ابن بطوطه

در این بخش مشهورترین نمادهایی که معروف به چین هستند، به نمایش در آمده است که از آن ها می توان به کشتی ها یا دزدان دریایی اشاره کرد. علاوه بر این دکورها را طوری طراحی کرده اند که نشانی از عظمت امپراطوری چین داشته است. مدال های اژدها یا سرهای آن ها هم در گوشه کنار همراه با سنگ های مرمر به چشم می خورند و سقف سالن نمادی از معماری چینی است.

محوطه هند

در بخش هند ترکیبی از معماری اسلامی و هندی وجود دارد، زیرا این کشور در گذشته تحت حکومت مغولان قرار داشته است. بازدیدکنندگان می توانند در بخش میدان این کشور شاهد شکوه حاکمان گذشته در هند باشند. برخی از سازه های مشهور این کشور به اسم قلعه قرمز یا کاخ باد هم در این مکان به نمایش درآمده است. در بخش مرکزی این سالن ساعت فیل قرار دارد که جالب ترین نکته درباره آن اژدها و ققنوسی است که از بخش بالایی ساعت برای اعلام زمان خارج می شوند.

محوطه پرشیا

محوطه پرشیا مرکز خرید ابن بطوطه

پرشیا یا همان کشور خودمان دارای سازه های دیدنی است که در این سالن قرار دارند. البته این آثار همراه با طراحی عربی در بخش میانی آن قرار گرفته اند و سقف آن به صورت طاقی است. از دیگر دیدنی های این سالن سرامیک های آبی فیروزه ای و موزاییک های ایرانی است.

محوطه مصر

سازه های عظیم مصری که همواره همچون رمز و رازی در دنیا به نظر می رسند را می توان در این محوطه به صورت نمونه های کوچک از اهرام تماشا کرد. روی این نمونه ها نقاشی هایی از عبادتگاه ها و همینطور طرح های مصری به چشم می خورند. از دیگر بخش های این محوطه می توان به طاق های نقاشی شده، فانوس های زیبا و ستون های پاپیروس اشاره کرد.

محوطه تونس

ابن بطوطه آغاز سفرهای خود را از کشور تونس شروع کرد. این کشور به خاطر مسجدهای باشکوه، کلاس های درس و کاخ ها و گنبدهای زیبا مشهور است. الگوی طراحی این سالن را از بخش ساحلی تونس گرفته اند و می توانید در آن درهایی آبی، نقاشی های گچی یا شیشه های رنگی را ببینید.

محوطه آندولوسی

سپس به آخرین بخش این سالن یعنی آندولوسی می رسیم که در این بخش می توانید نمونه ای از معماری ها، هنرهای سفالگری و چیزهای دیگری که مربوط به قرن های 13 و 14 می شود، را ببینید. همینطور سقف های این محوطه به صورت ستاره و فواره های شیرمانند هستند که دیوارها با رنگ های قرمز ساخته شده اند.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل درباره مرکز خرید ابن بطوطه و زیبایی ها و امکاناتی که در کنار فروشگاه های لاکچری عرضه می کند، پرداختیم. اگر شما هم تا به حال از این مرکز بازدید کرده اید، می توانید نظر خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *