برج اسپایر دوحه

برج اسپایر دوحه
جاذبه های گردشگری, قطر

برج اسپایر دوحه با ارتفاع 318 متر نقطه عطف طراحی آسمان خراش ها در قطر به شمار می رود. مساحت کل این مکان سی هزار متر مربع است و طراحی جالب توجه در کنار تکنولوژی های پیشرفته آن باعث شده که به یکی از بناهای مشهور منطقه تبدیل شود. در ادامه به بیان توضیحاتی درباره این برج، امکانات و معماری آن خواهیم پرداخت، پس با یابکس همراه باشید.

این برج تنها یک مکان دیدنی نیست، بلکه در آن بخش های مختلفی مانند هتل، استخر، رستوران گردان، باشگاه بدنسازی و … هم برای گردشگران فراهم شده است.

برج اسپایر کجاست؟

آدرس برج اسپایر دوحه: منطقه اسپایر، خیابان الوعب، خیابان الحویه

برای توضیح بیشتر باید گفت که برای رفتن به این برج باید در ابتدا به بخش غربی دوحه بروید و می توانید این سازه را در 25 کیلومتری فرودگاه بین المللی حمد پیدا کنید.

مسیر دسترسی برج اسپایر

خودروی شخصی: چنانچه می خواهید با ماشین به این برج بروید، باید به خیابان الوعب رفته، بعد از آن وارد خیابان الحویله شوید و سپس در بخش انتهایی این خیابان به سمت راست بروید. بعد از اینکه 500 متر طی کردید، سپس باید به سمت راست بروید و برج را مقابل خود خواهید دید.

مترو: برای اینکه بتوانید از مترو استفاده کنید، می توانید به ایستگاه العزیزیه بروید. این ایستگاه از مرکز خرید تقریبا نهصد متر فاصله دارد و بعد از ده دقیقه پیاده روی می توانید به آن برسید.

درباره برج اسپایر دوحه

برج اسپایر دوحه

این سازه را به اسم برج مشعل هم می شناسند. این ساختمان تقریبا 51 طبقه است و شروع این پروژه از تاریخ 2005 بوده که بعد از دو سال کار آن تمام شده است. این ساختمان ارتفاعی به اندازه سیصد متر دارد. چندین سال پیش و طی بازی های آسیایی یک شعله روی این برج بوده است که حتی ارتفاع آن به ده متر هم می رسیده است، سپس در سال های بعد یک پروژکتور به جای این شعله ها استفاده شده است.

معماری برج اسپایر دوحه

برای طراحی این سازه از یک معمار مشهور به اسم هادی سیمان کمک گرفته اند که این فرد در توصیف این برج اعلام کرده است که من این سازه را به عنوان نمادی از جشن زمین و آسمان طراحی کرده ام. در این برج یک هسته به کار رفته است که به شکل استوانی شکل و از جنس بتن است و ضخامت آن از 1 الی 1.8 متر تا 12 الی 18 متر است. این بخش را می توان تکیه گاه اصلی برج محسوب کرد. درباره پایه برج باید گفت که تقریبا هفتاد متر قطر دارد و بالای آن قطری به اندازه 45 متر دارد.

تکنولوژی روشنایی این برج به صورت ویژه ای در همه بخش های آن اجرا می شود و برای فراهم کردن روشنایی آن از ال دی های مختلفی استفاده شده است که در فواصل زمانی مختلفی هر لامپی به صورت جداگانه روشن می شود و ترکیب های زیبایی ایجاد می کند. ترکیب لامپ ها و شبکه سیمی باعث می شود تا در این برج ویدئو و متن همزمان به نمایش در آید. این شبکه شامل 3 صفحه نمایش می شود که در آن تصویر با کیفیت بالا و در سایز 15 در 8 به نمایش در می آید. هرچه ال دی ها بیشتر باشد، کیفیت تصویر هم بالاتر می رود، در این خصوص باید گفت که تعداد لامپ های به کار رفته در این سازه بسیار زیاد است.

هتل برج اسپایر

این هتل که یک مجموعه 5 ستاره است در طبقه 51 ام ساخته شده است که شامل 163 اتاق می شود و همه اتاق های آن طراحی بسیار مدرنی دارند.

نکته مهمی که درباره این هتل می توان به آن اشاره کرد این است که یک سیستم هوشمند در همه اتاق های ساختمان وجود دارد که به وسیله آن می توانید، دمای اتاق، چراغ ها، تلویزیون، رادیو، روزنامه آنلاین و پرده را کنترل کنید. حتی امکان سفارش غذا هم به صورت آنلاین توسط آن فراهم شد است است. امکانات این هتل شامل باشگاه، رستوران، کافه، استخر، پارکینگ، اتاق کنفرانس و سونا می شوند و اتاق های آن به صورت زیر هستند:

اتاق‎‌های دولوکس (Deluxe Room)

مساحت این اتاق ها 42 متر مربع است و امکناتی نظیر سشوار، سیستم تهویه با کنترل، تلویزیون ال ای دی، مینی بار، روم سرویس 24 ساعته، صندوق امانات و … دارند.

سوئيت‌های جونیور (Junior Suite)

از دیگر اتاق های برج اسپایر دوحه می توان به این اتاق ها اشاره داشت که مساحتی به اندازه 76 متر مربع دارند و امکانات آن ها شامل سالن نشیمن، سشوار، تلویزیون 40 اینچی، مینی بار، روم سرویس 24 ساعته، سیستم نورپردازی و … می شوند.

سوئیت‌های اجرایی (Executive Suites)

مساحت آن ها تقریبا بزرگ و به اندازه 115 متر مربع است و امکاناتی مانند سالن نشیمن، صندوق امانات، تهویه، سشوار، تلویزیون چهل اینچی، روم سرویس، 2 حمام و … دارند.

سوئیت‌های دیپلماتیک (Diplomatic Suites)

این اتاق ها در بخش بالایی برج واقع شده اند و می توانید از داخل آن ها چشم انداز بسیار زیبایی را مشاهده کنید و امکاناتی که ارائه می دهند، شامل اتاق نشمین، سشوار، سیستم نورپردازی، تلویزیون 60 اینچی و مینی بار رایگان می شوند، همین طور برای دسترسی به این اتاق ها می توان از آسانسورهای خصوصی استفاده کرد.

باشگاه سلامت و استخر برج اسپایر دوحه

باشگاه در طبقه 19 ام برج واقع شده است و می توان از ساعت هفت صبح تا هفت شب به بخش استخر دسترسی داشت و از ساعت هفت تا 21 شب بخش بدنسازی آن به صورت 24 ساعته باز است. لازم به ذکر است که برای استفاده از این باشگاه لازم نیست که حتما مهمان هتل باشید، بلکه تمام کسانی که در این باشگاه عضو هستند، می توانند از آن استفاده کنند. بخش خدمات اسپا هتل از ساعت 11 تا 21 شب باز است و از قسمت سونا می توانید از ساعت هفت الی 21 شب استفاده کنید.

در باشگاه این برج تمام امکانات لازم برای بدنسازی برای مهمانان فراهم شده است و می توانید در بخش سونا از سونای خشک یا بخار آن استفاده کرد. استخر برج اسپایر دوحه در ارتفاع هشتاد متری قرار گرفته است و فقط یک بخش آن به هتل ساختمان این برج متصل شده است و اگر از ارتفاع وحشت دارید، بهتر است، آن را امتحان نکنید.

رستوران های برج اسپایر دوحه

رستوران ۳۶۰ درجه (Three Sixty)

برای رفتن به این رستوران باید به طبقه 47 این ساختمان بروید. ساعت کاری آن از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 15 الی 23 است و جمعه ها و شنبه ها می توانید، از ساعت 12:30 الی ساعت 23 شب از خدمات آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که امکان سفارش غذا تا ساعت ده و نیم وجود دارد و تنها 85 نفر می توانند، به صورت هم زمان از این مکان استفاده کنند.

این رستوران یک سازه گردان است که به صورت چرخش 360 درجه طراحی شده است و به وسیله آن می توانید، چشم اندازی زیبا از آسمان را مشاهده کنید. همینطور باید گفت که در این رستوران امکان سفارش غذاهای عربی و همینطور مدیترانه ای فراهم شده است. برای داشتن یک تجربه ویژه می توانید، غذای مخصوص سرآشپز را سفارش دهید.

رستوران پانوراما (Panorama)

رستوران دیگری که در برج اسپایر دوحه قرار دارد، این رستوران است که در طبقه 50 ام برج ساخته شده است. زمان کاری این مکان از ساعت هفت صبح الی 10 و نیم صبح برای صبحانه و برای ناهار می توانید از ساعت 12:30 الی 15:30 به آن مراجعه کنید. همینطور باید گفت که ظرفیت رستوران صد نفر است.

از آن جا که رستوران در یکی از طبقات بسیار بالای برج واقع شده است، برای اینکه مهمانان بتوانند به خوبی از چشم انداز آن بهره ببرند، میزها را در کنار پنجره های رستوران قرار داده اند و می توانید از آنجا یک منظره پانورامایی را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این رستوران فقط برای مناسبت های ویژه مانند جلسات کاری، معرفی محصولات کمپانی ها یا کارهای اداری دیگر با رزرو قبلی قابل استفاده است.

رستوران فرش پرنده (Flying Carpet)

این رستوران در طبقه دوم هتل واقع شده است و از ساعت 7 الی 10:30 برای صبحانه و از ساعت 12:30 دقیقه تا ساعت 15:30 دقیقه برای ناهار باز است. همینطور باید گفت که ظرفیت این رستوران تقریبا صد نفر است. جالب است که بدانید این رستوران همانند اسم آن به گونه ای تزئین شده است که در آن فرش های پرنده به چشم می خورند و مهمانان می توانند از وعده های صحبانه یا ناهار خود در این مکان لذت ببرند.

باغ چای مشعل (Torch Tea Garden)

باغ در طبقه 21 هتل است و برای دسترسی به آن می توانید از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 15 الی 23 به آن جا مراجعه کنید و همینطور دوشنبه ها هم تعطیل است و ظرفیت آن 74 نفر است. در این باغ می توانید علاوه بر این تماشای یک منظره زیبا از خوردن چای و تنقلات لذت ببرید و علاوه بر این امکان سفارش ساندویچ و شیرینی هم وجود دارد.

رستوران کوفیک (Kufic) در برج اسپایر دوحه

این رستوران در بخش لابی است و از ساعت 7 الی 23 شب باز است و برای صبحانه هم می توانید از ساعت 7 تا 11 بعدازظهر به آن مراجعه کنید. لازم به ذکر است که ظرفیت این رستوران صد نفر است.

از آن جا که رستوران در بخش لابی است، می توانید همایش ها و همینطور جلسات کاری خود را در آن جا برگزار کنید و منوی صبحانه شامل بشقاب پنیر، برش بوقلمون، کیک مافین، کره و عسل، شاک شوکا، مربا و انواع ملت می شود. لازم به ذکر است که امکان سفارش شیرینی، چای و نوشیدنی هم وجود دارد.

دیدنی های اطراف برج اسپایر دوحه

اطراف برج اسپایر دوحه

پارک اسپایر دوحه

پارک اسپایر دوحه

یکی از مکان های دیدنی کنار این سازه پارک اسپایر دوحه است که در بخش جنوبی منطقه بعیا واقع شده است. این پارک ابعادی به اندازه 88 هکتار دارد و از بزرگ ترین پارک های شهر به شمار می رود. از داخل این پارک می توانید چشم اندازهای زیبایی از شهر را مشاهده کنید. امکانات پارک شامل فضای سایه مانند زیر درختان، کافه، دریاچه، نیمکت، مسیر پیاده روی، بخش ورزشی، زمین بازی برای کودک و … می شود.

ویلاجیو مال

ویلاجیو مال

ساعت کاری این فروشگاه شنبه ها از ساعت 9 الی 23، یکشنبه از ساعت 9 الی 22، پنجشنبه از ساعت 9 الی 23 و جمعه ها از ساعت 13 الی 23 است.

ساعت کاری کافه و رستوران: شنبه ها از نه صبح تا یک شب، یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت نه تا دوازده شب و پنجشنبه و جمعه از ساعت نه الی یک بامداد.

 این مرکز خرید از برج تقریبا ششصد متر فاصله دارد و تنها با اندکی پیاده روی می توانید به آن برسید. مساحت ویلاجیو مال تقریبا 36 هکتار است و در حدود 200 فروشگاه مختلف در آن هستند. اگر بخواهیم بیشتر درباره این مرکز خرید تعریف کنیم، باید گفت که طراحی این سازه برگرفته از معماری ایتالیایی است و در میان آن یک کانال آبی وجود دارد که خریداران می توانند با قایق هایی در آن رفت و آمد کنند. همینطور نیمکت هایی هم در کنار آن واقع شده است که می توان در آن ها استراحت کرد.

فروشگاه هایی که در این مرکز خرید هستند، در بخش همکف قرار گرفته اند و می توانید در آن ها کالاهای لوکس مختلف مانند لوازم خانگی، عینک، پوشاک، وسایل ورزشی و … را خریداری کنید. علاوه بر خرید می توانید از بخش های تفریحی آن مانند سینما، کافه، بولینگ، مینی گلف و پارک موضوعی هم لذت ببرید.

موزه ورزش و المپیک قطر (Qatar Olympic and Sports Museum)

موزه ورزش و المپیک قطر

آدرس موزه: خیابان الوعب، کنار ورزشگاه بین‌المللی خلیفه

تلفن موزه ورزش و المپیک قطر: ۴۴۵۲۵۲۰۰ ۰۰۹۷۴

زمان فعالیت موزه: شنبه الی پنجشنبه از ساعت 9 الی 19، جمعه از ساعت 13:30 الی 19

این موزه از برج تقریبا 700 متر فاصله دارد و با اندکی پیاده روی می توان به آن رسید.

این موزه را می توان بدون شک از بزرگ ترین موزه های دنیا به شمار آورد. مساحت این مکان تقریبا 19 هزار متر مربع است و در آن به موضوعاتی همچون تاریخ و دانش ورزش پرداخته می شود. در این موزه همانطور بازی های المپیک بررسی می شود تا ورزشکاران از آن ها الهام بگیرند. گالری های مختلف موزه شامل موارد زیر می شوند:

گالری دنیای احساسات:

موضوعات این موزه درباره ورزش در قطر است.

گالری تاریخ جهانی ورزش:

بررسی تاریخ ورزش از زمان های قدیم تا اوایل قرن 20 ام، که اشیایی تاریخی مربوط به این سال ها در این موزه به نمایش در می آید.

گالری المپیک:

بررسی بازی های المپیک از زمان یونان تا به امروز.

تالار ورزشکاران:

این تالار سه طبقه است و در آن قهرمان های ورزشی مربوط به اعصار گذشته را می توانید مشاهده کنید.

گالری قطر:

 تصاویری از رویدادهای ورزشی که تاکنون در این کشور انجام شده است.

گالری فرهنگ و ورزش قطر:

به نمایش گذاشتن بازی های سنتی چند هزار ساله.

در این موزه همینطور شما می توانید از فروشگاه هدیه خرید کنید یا سوغاتی بخرید. همینطور در طبقه سوم آن یک کافه قرار دارد که می توانید در آن یک میان وعده سفارش دهید.

کورنیش دوحه (Doha Corniche)

کورنیش دوحه

فاصله این منطقه تا برج اسپایر دوحه تقریبا دوازده کیلومتر است. گردشگران می توانند در طول روز از این منطقه زیبا بازدید کنند و جالب است که بدانید جشن روز ملی ورزش هم در این ناحیه برگزار می شود. علاوه بر این در مسیر پیاده روی آن می توانید، سری به موزه هنرهای اسلامی بزنید.

بخش های مختلف کورنیش دوحه شامل درختان نخل، آب های خلیج فارس، بخش های مخصوص دویدن، دوچرخه سواری، گل های فصلی و … می شوند. همینطور شما می توانید با قایق های سنتی در رودخانه آن قایق سواری کنید. در این ناحیه همچین بخش های دیگری هم مانند میدان پرچم، بخش گنبدی با چترهای رنگی، بنای مروارید و مجسمه دوگونگ وجود دارند.

بعد از یک پیاده روی طولانی در این منطقه و دیدن بخش های مختلف آن می توانید به کافه و رستوران ها سر بزنید و از خوردن و نوشیدن غذاهای بین المللی و عربی لذت ببرید. برای برگزاری پیک نیک میزهایی هم فراهم شده است و در این منطقه سرویس بهداشتی و مسجد هم وجود دارد.

آدرس برج اسپایر دوحه چیست؟

این برج در بخش غربی شهر واقع شده است.

ارتفاع برج دوحه چقدر است؟

ارتفاع این برج تقریبا 51 طبقه است.

امکانات مختلف برج اسپایر دوحه چیست؟

باشگاه بدنسازی، رستوران، استخر، کافه و سونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *