لقب جالب كشور هاي دنيا

انگلستان
جهان گردی, دانستنی های سفر

کشورهای مختلف دارای القاب گوناگونی هستند که احتمالا برای شما جالب خواهد بود، تا علت این نام گذاری را متوجه بشوید. گاهی این لقب ها برگرفته از محصول خاصی است که در آن کشور تولید می شود و گاهی به دلیل آداب و رسوم ویژه است. پس برای اطلاع از لقب کشورهای دنیا با یابکس همراه باشید. همین طور برای خرید بلیط هواپیما ارزان می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

ایران

ایران

سرزمین پارس‌های مهمان‌نواز لقبی است که برای کشور ما انتخاب شده است. در واقع در حدود 2500 سال پیش بود که نام پرشیا یا پارس برای این سرزمین انتخاب شد. در واقع اروپاییان کسانی بودند که این نام را برای ما انتخاب کردند. البته نام دیگر کشور ما سرزمین نجیب زادگان است.

چین

چین

کشور چین معروف به اژدهای قرمز است. به این دلیل این مکان را به این اسم نام گذاری کرده اند که یک سازه معروف به اسم آسمانی در آن وجود دارد و از جمله معروف ترین جاهای دیدنی چین به شمار می رود. این مکان در بخش جنوبی شهر ممنوعه واقع شده است. در زمان های قدیم امپراطور چین مناسبت های مختلفی را در این مکان برپا می کرده است.

لبنان

لبنان

لبنان را عروس خاورمیانه می نامند. این کشور سرزمینی سرسبز است که زیبایی آن زبانزد خاص و عام است.

یمن

یمن

به این کشور سرزمین سبا می گویند. حتما داستان معروف حضرت سلیمان و تخت ملکه سبا را شنیده اید. این ماجرا در این کشور رخ داده است.

بحرین

بحرین

این کشور به اسم مروارید خلیج‌فارس شهرت دارد. کشور مورد نظر شامل 33 جزیره است که همه آن ها سرسبز هستند.

ژاپن

ژاپن

شهر ژاپن معروف به کشور آفتاب تابان است. مردم این کشور اعتقاد دارند که آفتاب از این ناحیه به مردم سایر کشورها سلام می کند. البته ژاپنی ها اسم خود را نیهون گذاشته اند اما در زبان سایر کشورها به معنی آفتاب تابان است.

هند

این سرزمین به هفتاد و دو ملت شهرت دارد. اما علت انتخاب این اسم به چه دلیل است؟ در این کشور فرهنگ ها و زبان های مختلفی وجود دارد. این قضیه باعث شده تا اطلاع از این سنت ها برای سایر گردشگران جالب باشد. همچنین می توان گفت که سرزمین هند به غذاهای تند هم معروف است.

تبت

تبت

منطقه تبت به بام دنیا مشهور است. به دلیل وجود بلندترین کوه های دنیا همانند اورست در این منطقه این ناحیه به این اسم معروف شده است. همچنین از آن جا که کوه های هشت هزار متری زیادی در این ناحیه واقع شده اند می توان گفت که بام دنیا کاملا برازنده این ناحیه است.

مغولستان

مغولستان

مغولستان را سرزمین آبی می نامند. جالب است که بدانید این سرزمین کهن طبیعتی دست نخورده دارد. مردم این ناحیه دارای سنت های قدیمی هستند که همچنان در آن حفظ شده است. همین طور مردم زندگی عشایری را انتخاب کرده اند. این موضوع باعث شده تا سرزمین آبی رنگ بماند.

سریلانکا

به سریلانکا اشک هند می گویند. علت این اسم، شکل این کشور است که گویی به حالت اشکی است که از گوشه چشم هندوستان پایین افتاده است.

کره شمالی

کره شمالی

به کره شمالی گوشه ‌نشین زاهد می گویند. همان طور که می دانید این منطقه رابطه ای با سایر کشورها ندارد. به همین دلیل به این اسم معروف شده است.

کره جنوبی

کره جنوبی

به این کشور سرزمین صبح آرام می گویند. کره جنوبی به خاطر طلوع آفتاب خود مشهور است. در هنگام صبح هنگامی که آفتاب طلوع می کند، منظره ای تماشایی نقش می بندد.

سیبری

سیبری

به این منطقه سرزمین یخبندان می گویند. حتی فکر کردن به آن باعث می شود، تا احساس سرما به آدم دست دهد. این کشور همواره پوشیده از زمین های یخ زده است.

تایلند

به تایلند سرزمین لبخندها می گویند. در این دیار مردم روحیه مهمان نواز و خوش اخلاقی دارند. به همین دلیل این کشور به سرزمین لبخند معروف شده است.

فیلیپین

این سرزمین به مروارید دریاهای شرقی معروف است. در این کشور می توانید شالیزارهایی را مشاهده کنید که به صورت پله ای هستند. کشور مورد نظر در نزدیکی اقیانوس آرام واقع شده است و جالب است که بدانید هفت هزار جزیره در این کشور قرار دارند.

مرواریدهای مختلفی با رنگ های متنوع در این سرزمین پیدا می شوند. این مرواریدها رنگ های بسیار زیبایی دارند. برای مثال رنگ های طلایی و کرم از جمله این رنگ ها هستند. همین طور باید گفت که رسم و رسوم های جالبی هم در این کشور پیدا می شوند.

اندونزی

اندونزی

کشور زمرد استوا یکی از کشورهای بزرگ دنیا است. در این کشور 13 هزار جزیره وجود دارند که البته فقط در هشت هزار تا از آن ها مردم سکونت دارند و بقیه جزیره ها دست نخورده هستند. سالانه گردشگران زیادی از این کشور بازدید می کنند.

سنگاپور

سنگاپور

کشور مورد نظر به شهر شیر شهرت دارد. در زمان های گذشته تعداد زیادی شیر در این سرزمین زندگی می کرده اند. به همین دلیل این کشور به این نام معروف شده است. همچنین مجسمه هایی از این موجودات هم در این کشور دیده می شود.

هنگ‌کنگ

هنگ کنگ

هنگ‌کنگ معروف به شهر جهانی آسیا است. این کشور از بخش جنوبی با دریای چین مرز مشترک دارد. هنگ کنگ از نظر صنعت گردشگری غنی است و افراد زیادی به خاطر جاذبه های گردشگری به آن سفر می کنند. البته باید در نظر داشت که از جمله شهرهای گران دنیا محسوب می شود.

نپال

نپال

آرزوی کوهنوردان لقبی است که برای این سرزمین انتخاب شده است. این منطقه کوه های مرتفعی دارد و در بخش شمالی هند قرار گرفته است. نپال را می توان سرزمینی بکر و دست نخورده به شمار آورد که برای علاقمندان به طبیعت گردی بسیار مناسب است.

اورست در این کشور قرار گرفته است و سالانه کوهنوردان زیادی برای بالا رفتن و فتح آن به این منطقه سفر می کنند. البته شما می توانید در ابتدا از مناظر هیمالیا لذت ببرید.

انگلستان

انگلستان

سرزمین شکوه‌ و امید نامی است که برای این کشور انتخاب شده است. در واقع شاه ادوارد 6 ام در زمان خود قطعه ای سروده بود و آن را به عنوان صفت این کشور انتخاب کرده اند. انگلیس از نظر تاریخی غنی است و جاذبه های دیدنی زیادی دارد.

فنلاند

فنلاند

به این کشور سرزمین هزار دریاچه می گویند. علت انتخاب این اسم دریاچه های فراوانی است که در این کشور قرار دارند. این دریاچه ها باعث شده اند که نمای زیبایی به این کشور بخشیده شود.

هلند

هلند

به هلند سرزمین آسیاب‌های بادی و گل‌های لاله می گویند. همان طور که می دانید گل های لاله این کشور بسیار معروف هستند و همین موضوع باعث شده تا نخستین کشوری باشد که در این زمینه صادرات را انجام می دهد. همچنین آسیاب های بادی هم بخشی از این کشور هستند.

اسپانیا

اسپانیا

سرزمین ماتادورها به عنوان لقب این کشور انتخاب شده است. حتما شما هم گاوبازی معروف اسپانیایی ها را دیده اید. این ورزش از دیرباز در این سرزمین رواج دارد. در این ورزش شخصی به درون زمین ویژه ای وارد شده و تنها با یک پارچه قرمز با یک گاو وحشی رو در رو می شود.

تکان دادن پارچه باعث می شود تا گاو عصبانی شود. مدت زمانی که فرد می تواند در زمین دوام آورد، باعث برنده شدن وی می شود. مراسم مورد نظر به طور مرتب هر ساله در این کشور برپا می شود.

سوئیس

سوئیس

سرزمین ساعت ها بدون شک لقب برازنده ای است که آن را به سوئیس نسبت داده اند. در این کشور ساعت های معروف ساخته می شود که کیفیت بالایی دارند، همین مورد باعث شده تا این لقب برای این کشور انتخاب گردد.

جالب است که بدانید از قرن 18 ام تا به امروز این عنوان تنها از آن این کشور بوده است. همچنین دولت هم برای پیشرفت در این صنعت تلاش های زیادی کرده تا آن جا که توانسته مشکل کمبود محصولات کشاورزی را توسط آن جبران کند.

اوکراین

به این کشور سبد نان اروپا می گویند. این سرزمین خاک مناسبی دارد که باعث شده مواد غذایی مانند گندم به خوبی در آن رشد کنند. کیفیت گندم این کشور بسیار بالا است، در نتیجه نان های آن هم مرغوب هستند.

آلبانی

آلبانی

این کشور به سرزمین عقاب‌ها شهره است. در واقع لقب آلبانی را به خاطر یک افسانه قدیمی انتخاب کرده اند. در این داستان یک شکارچی که در کوهستان مشغول شکار بوده است، متوجه ماری در لانه عقاب می شود. شکارچی تصمیم می گیرد که جوجه عقاب را کمک کند.

پس او مار رو می کشد که ناگهان مادر عقاب سر می رسد. شکارچی تصمیم می گیرد تا به علت بی کفایتی مادر خودش از جوجه عقاب نگهداری کند. اما عقاب مادر به او پیشنهادی می دهد که باعث می شود شکارچی با تیزبینی کشور خود را بنا کند و عقاب نیز همه جا همراه او است. علاوه بر لقب این کشور می توانید در پرچم این سرزمین هم دو عقاب را مشاهده کنید.

سوئد

سوئد

کشور باسوادها لقب سوئد است. در این کشور هیچ بی سوادی وجود ندارد. مردم سوئد همواره به تحصیل اهمیت می دهند و آن را جزو برنامه های زندگی خود قرار داده اند. همچنین دانشگاه های این کشور بسیار سطح بالا هستند، در نتیجه دانشجوهای خارجی علاقمند به تحصیل در این کشور هستند.

ایتالیا

ایتالیا

چرا ایتالیا به کشور چکمه معروف است؟ تنها علت آن نقشه این کشور است. البته ایتالیا به خاطر پیتزاهای خود نیز معروف است. با این حال به علت اینکه نقشه این کشور به شکل چکمه است، به این لقب معروف شده است.

ایسلند

ایسلند

سرزمین یخ و آتش عنوانی است که برای این کشور انتخاب شده است و علت آن به دلیل وجود یخچال هایی است که می توان آن ها را در کنار چشمه های آتش فشانی دید. همین مورد باعث شده تا یکی از شگفتی های طبیعت در این منطقه مشاهده شود. تصور اینکه در کنار یخچال ها هستید، اما از چشمه های آب گرم لذت ببرید، بسیار جالب توجه است.

ایرلند

به این کشور جزیره زمرد می گویند. در این سرزمین جاذبه های طبیعی دیدنی وجود دارند که می تواند برای گردشگران بسیار جالب توجه باشد. شخصی به نام ویلیام درنان نخستین فردی بود که از کلمه جزیره زمرد برای این کشور استفاده کرد.

یونان

به این کشور سرزمین فلاسفه و الهه‌ها می گویند. همان طور که می دانید در این کشور فلاسفه معروفی زندگی می کرده اند. همچنین افسانه هایی درباره خدایان مختلف هم در این سرزمین وجود دارد. در حال حاضر افراد زیادی از طریق این کشور وارد اتحادیه اروپا می شوند.

اسلوونی

طرف آفتابی آلپ، نامی است که برای این کشور انتخاب کرده اند. کشور مورد نظر قسمتی از رشته های کوه های آلپ محسوب می شود و دریا هم در کنار آن قرار گرفته است.

بلاروس

روسیه سفید نامی است که برای بلاروس انتخاب کرده اند. این کشور زمستان های شرجی و تابستان های گرمی دارد. مردم این منطقه افرادی مهربان و صمیمی هستند. همچنین معتقدند که جزوی از مردم تزار روسیه هستند. به همین علت است که دولتمردان این ناحیه با عینک سفید در محافل حاضر می شوند.

اتریش

اتریش

سرزمین دانوب آبی و کشور موسیقی، لقب کشور اتریش است. در این کشور نمایش های موزیکال زیادی برگزار می شود و شما می توانید سالن های نمایش را در جاهای مختلف این کشور مشاهده کنید. بهترین بخش سفر به این کشور حضور در اپرای اتریش است.

اما چرا این کشور را دانوب آبی می نامند؟ دانوب در واقع رودی است که از این کشور جریان دارد و دانوب آبی یک رقص دو نفره است که توسط یک موسیقی دان معروف ساخته شده است. مشهورترین هنرمندان موسیقی دنیا در این کشور زندگی کرده اند. همین طور ارکسترهای ملی مشهوری هر ساله در پایتخت این کشور برگزار می شود.

آمریکا

آمریکا معروف به عمو سم است. اگر به حروف USA توجه کنید متوجه این قضیه می شوید. فردی به اسم سموئل ویلسون که از افراد مهم در این کشور بوده است، باعث شده تا مردم این اسم را به عنوان نمادی از وطن پرستی انتخاب کنند. همین طور این سرزمین محلی برای آزادی هم به شمار می رود.

کوبا

کوبا به کشور کاسه شکر شهرت دارد. در واقع به این علت که یکی از بهترین محصولات این کشور شکر است، به این اسم معروف شده است و صادرات زیادی به سایر کشورها صورت می گیرد.

برزیل

برزیل

سرزمین قهوه نامی است که برای برزیل انتخاب کرده اند و علت آن وجود زمین های قهوه است. قهوه برزیل بسیار معروف است. سالانه افراد زیادی به عنوان گردشگر به این سرزمین سفر می کنند.

شیلی

شیلی را سرزمین شاعران می نامند. جایزه نوبل ادبیات تا به حال دو بار به شاعران این کشور داده شده است. به همین دلیل است که این کشور به این لقب معروف شده است.

آرژانتین

آرژانتین را سرزمین نقره می نامند. این سرزمین زمان زیادی جزو مستعمره کشور اسپانیا بوده است، به همین دلیل فرهنگ این کشور در این سرزمین هم وجود دارد. همینطور معادن نقره زیادی در این کشور کشف شده اند.

پرو

به پرو سرزمین اینکاها هم می گویند. این کشور محلی مناسب برای توریست ها به شمار می رود و بهترین جاذبه آن قلعه اینکاها است و اسم این منطقه ماچو پیچو است. منطقه مورد نظر یکی از عجاب هفتگانه دنیا است.

امپراطوری اینکاها از جمله بزرگترین حکومت ها در قرن 16 میلادی بوده است. این واژه در واقع به معنی “خدا در زمین” است. شهر مورد نظر در فهرست یونسکو ثبت شده است.

مصر

این کشور را سرزمین فراعنه می نامند. رود نیل در واقع عاملی است که باعث به وجود آمدن آن شده است. رود مورد نظر در چشم مصریان هدیه ای از طرف زمین است. همین طور به دلیل وجود فرعون های مشهور این سرزمین به این اسم مشهور شده است.

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی

آفریقا را سرزمین الماس یا ملت رنگین‌کمان می نامند. اولین کسی که این عبارت را برای این کشور به کار برده است، یک اسقف اعظم بوده، سپس ماندلا هم از این عبارت استفاده کرد.

ساحل‌عاج

 این سرزمین به کشور فیل‌ها شهرت دارد. در واقع این منطقه در آفریقا قرار گرفته است و فیل ها بخشی از آن محسوب می شوند، به همین دلیل به این لقب شهرت یافته است.

ماداگاسکار

این منطقه را جزیره سرخ می نامند. ماداگاسکار یکی از جزایر بزرگ دنیا است که در زمان قدیم جنگل های زیبایی در آن قرار داشته اند، اما به دلایل تجاری خاک این منطقه فرسوده شده و رنگ آن به قرمزی متمایل گشته است. به همین دلیل اگر به این ناحیه سفر کنید، ماداگاسکار را به رنگ سبز و قرمز خواهید دید.

رواندا

این منطقه را سرزمین هزار تپه می نامند. در واقع به دلیل وجود جنگل های استوایی و وجود آتش فشان ها این منطقه به این نام معروف شده است.

نیوزلند

نیوزلند

لقب سرزمین ابرهای بلند سفید برای این کشور بسیار مناسب است. زیرا طبیعت این منطقه بسیار شگفت انگیز است و آسمان آن همواره از ابر پوشیده است. علاقمندان به طبیعت حتما باید سری به این ناحیه بزنند.

استرالیا

سرزمین گوسفندان نامی مناسب برای این کشور محسوب می شود. زیرا این منطقه بکر بهترین ناحیه برای پرورش گوسفند به شمار می رود. همینطور بیشتر مردم هم به این کار مشغول هستند. استرالیا از جمله کشورهایی است که در زمینه تولید گوشت قرمز رتبه بالایی دارد. بیشتر درآمد این سرزمین از محصولات دامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *