همه چیز درباره موزه آینده دبی

موزه آینده دبی
جهان گردی, دبی

در دبی ساختمان های شگفت انگیز زیادی وجود دارند. مردم این منطقه در سال های اخیر سازه های مختلفی در این شهر ایجاد کرده اند و همین عوامل سبب شده است تا تعداد گردشگران هم افزایش یابد. یکی از این ساختمان ها موزه آینده دبی است. معماری این موزه بسیار ویژه است و هدف از ایجاد آن نشان دادن آینده به کسانی است که از موزه بازدید می کنند. اگر قصد رفتن به دبی و دیدن موزه را دارید، می توانید برای خرید بلیط هواپیما دبی به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

موزه آینده دبی کجاست؟

آدرس موزه آینده دبی: دبی، بزرگراه شیخ زاید، ترید سنتر دو

تلفن تماس: ۰۰۹۷۱۸۰۰۲۰۷۱

وب‌سایت:  www.dubaifuture.ae

این موزه دارای ساختمانی بزرگ است و نزدیک ترین مکان به آن برج های بزرگ امارات هستند. موزه مورد نظر را به اسم Museum of The Future می شناسند. این موزه در اواخر سال 1400 به بهره برداری رسیده است. آمارها نشان می دهد که برای ساخت این موزه 136 میلیون دلار هزینه کرده اند.

هدف از ساخت این موزه همان طور که در بالا هم ذکر کردیم، نشان دادن آینده به جهانیان بود. در این مکان همچنین ایده های مختلف هم پرورش داده می شود و محلی برای بازاریابی در جهت رشد همین ایده ها است.

موزه آینده دبی

امارات این موزه را ایجاد کرده است تا نشان دهد می خواهد همواره از سایر کشورهای دنیا در امر تکنولوژی جلوتر باشد. در این مکان سعی شده تا مسائلی مانند هوش مصنوعی و رباتیک پرورش داده شوند. همین طور موزه آینده می خواهد به مخاطبان نشان دهد که تکنولوژی چه تاثیری در قدرت ذهنی و جسمی انسان ها دارد. در هنگام بازدید از این موزه می توان به این نتیجه رسید که چگونه علم و تکنولوژی می تواند باعث حل مشکلات مختلف اقتصادی و … شود. در این مکان جدیدترین اختراع هایی که توسط انسان ها صورت گرفته است، در معرض دید عموم قرار می گیرند.

نکته جالب درباره این موزه این است که برخلاف همه موزه ها که با نمایش آثار تاریخی گذشته سعی در بررسی زمان های پیشین دارند، در این مکان شما به جای گذشته، آینده را خواهید دید.

نحوه دسترسی به موزه آینده دبی

برای رفتن به این موزه می توانید از مترو خط قرمز استفاده کنید. مکان مورد نظر در نزدیکی مترو برج امارات واقع شده است و یک پل آن را به مترو وصل می کند. پس بعد از پیاده شدن از مترو با چندین دقیقه پیاده روی می توانید خود را به موزه برسانید.

طراح موزه آینده دبی کیست؟

برای ساخت این موزه چندین شرکت طرح هایی را ارائه دادند که سرانجام یکی از این شرکت ها به اسم کیلا موفق شد تا به عنوان طراح آن انتخاب شود. معماری این مکان به صورت یک بیضی نقره ای است که مرکز آن باز است.

معماری موزه آینده و بخش های مختلف آن

موزه آینده دبی

این موزه ابعادی به اندازه سی هزار متر مربع دارد. ارتفاع این ساختمان 77 متر است. حالت بیضی شکل موزه توسط ربات ها و الگوهای جدید ساخت و ساز و همین طور از فولاد ضد زنگ ایجاد شده است. برای محکم کاری این بنا از 1024 قطعه فولادی استفاده کرده اند که هر کدام از آن ها 14 کیلومتر طول و 4 لایه دارند.

این مکان به گونه ای ساخته شده است که می تواند چند هزار مگاوات انرژی خورشیدی را دریافت کند. انرژی مورد نظر به وسیله ایستگاهی که به ساختمان موزه اتصال دارد، تامین می گردد.

گواهی پلاتینیوم نوعی از گواهی است که به ساختمان های سبز جهان به خاطر نوع انرژی ای که کسب می کنند داده می شود. این نوع گواهی به این موزه هم اعطا شده است. همین طور چندین نوع از گیاهان مختلف در کنار این موزه پرورش داده می شوند که آبیاری آن ها به صورت خودکار صورت می گیرد.

طراحی نمای بیرونی موزه آینده

موزه آینده دبی

طراحی ویژه این بنا باعث شده تا یکی از زیباترین ساختمان های این منطقه به شمار رود. همین طور خطوط خوش نویسی هم روی این دیوارها حک شده اند. کلمات حک شده از طرف امیر دبی است که درباره آینده این شهر صحبت کرده است. این سخنان با استفاده از قطعه های کامپوزیت ایجاد شده اند. متن این کلمات به صورت زیر هستند:

آینده به کسانی تعلق دارد که قدرت تصور، طراحی و اجرای چیزی را دارند. آینده برای کسی منتظر نمی ماند، بلکه باید امروز ایجاد شود.

راز ادامه حیات و پیشرفت انسان ها در نوآوری نهفته است.

با اینکه ما نمی توانیم صدها سال زندگی کنیم، با این حال می توانیم سازه ای را ایجاد کنیم تا صدها سال دوام داشته باشد.

طراحی سه بعدی موزه باعث شده که مهندسان در هنگام ساخت آن با مشکلاتی روبه رو باشند. حتی گاهی هم مجبور شدند تا از فناوری پیشرفته یعنی اسکن لیزری برای مقایسه این سازه با طرح سه بعدی استفاده کنند. همچنین از 14 کیلومتر لامپ برای نورپردازی این سازه استفاده کرده اند که باعث شده تا منظره شگفت انگیزی ایجاد شود.

بخش های مختلف موزه آینده دبی

موزه شامل 3 قسمت می شود که این بخش ها فضای خالی، تپه سبز و ساختمان بیضی شکل آن هستند و هر کدام از این ها معنی خاص خود را دارند. برای مثال تپه نمادی از سرسبزی طبیعت است. ساختمان موزه نشان دهنده نوع بشر به شمار می رود و فضای خالی موزه نشان دهنده خلاقیت انسان است.

موزه به شکل خمیده ساخته شده است تا نشان دهنده انعطاف پذیری آن باشد. موزه آینده دبی مخصوصا به شکلی جدید ساخته شده است تا به بشر نشان دهد که بناها می توانند با خلاقیت جدید ایجاد شوند.

این موزه شامل 7 طبقه است. بازدیدکنندگان می توانند از 5 طبقه آن دیدن کنند و بقیه طبقات به بخش اداری و قسمت VIP مربوط می شود. پس بازدیدکنندگان موزه می توانند از قسمت هایی مانند محیط زیست، منابع فضایی و سلامت بازدید کنند. دو بخش دیگر هم وجود دارند که یکی از آن ها برای کودکان است و به اسم قهرمانان آینده معروف است و بخش دیگر به اسم فناوری شهرت دارد.

در این موزه همین طور یک زیر زمین هم همراه با 3 طبقه در فضای پایین آن ساخته شده است که در این طبقات کافه، لابی، پارکینگ، سالن اجتماع، رستوران، خدمات ساختمانی و … وجود دارند. همین طور گفته شده که محتوای این موزه طی ده سال دوباره عوض خواهد شد.

نحوه عملکرد بخش‌های موزه آینده دبی

تور بازدید از این موزه برای 5 طبقه برنامه ریزی شده است. نکته ای که شاید برای شما جالب باشد این است که بعد از ورود به موزه شما را به صورتی جالب توجه به طبقه پنجم آن انتقال می دهند و سپس بازدید از آن طبقه به سمت پایین صورت می گیرد. در ادامه توضیحاتی درباره طبقات مختلف این سازه می دهیم.

طبقه 5 ام و ایستگاه فضایی Hope

طبقه 5 موزه آینده دبی

در طبقه 5 ام شما می توانید آینده جهان را مشاهده کنید. بازدید از این طبقه دو ساعت به طول می انجامد. در این بازدید یک آواتار مجازی و یک راهنمای انسانی با شما وارد یک فضاپیما می شوند.

در نتیجه بازدیدکنندکان می توانند آینده دبی را در آن مشاهده کنند. داخل فضاپیما صفحه های نمایشگری وجود دارند که فضا را به شما نشان می دهند و همین طور چگونگی سازو کار این فضاپیما هم به شما توضیح داده خواهد شد. در این بازدید شما می توانید شاهد وضعیت دبی در 50 سال آینده باشید.

طبقه 4 ام و موسسه شفا

موزه آینده دبی

در این طبقه محیط زیست در الویت قرار می گیرد و راهنمای تور تلاش می کند تا به مردم برای درک بهتر تغییرات آب و هوای زمین و همین طور استفاده از ابزارهای مختلف برای ایجاد آینده ای بهتر کمک کند.

در این طبقه یک بانک DNA هم وجود دارد. در این بانک 2400 کد از ژنتیک موجودات مختلف مانند حشرات، گیاهان، حیوانات و دانه ها نگهداری می شود.

طبقه 3 و بخشی به اسم واحه

موزه آینده دبی

در طبقه سوم موزه بخشی به نام واحه قرار گرفته است که در آن حواس مختلف شما درگیر می شود و هدف از این کار به وجود آمدن ارتباط میان جسم و ذهن است. در طبقه سوم موزه شما می توانید درمان های مختلفی را با توجه به نیاز خود دریافت کنید. این درمان ها شامل موارد زیر می شوند:

احساس درمانی: در این بخش یک صفحه ارتعاشی وجود دارد که بازدیدکنندگان مختلف دست خود را روی آن قرار می دهند و شما می توانید امواج الکترومغناطیسی را دریافت کنید و این امواج برای درمان استفاده می شوند.

حرکت درمانی: در این بخش آموزش هایی به مخاطبان داده می شود که آن ها به چه صورت می توانند با حرکت کردن باعث جوان سازی بدن و ذهن خود بشوند.

زمین درمانی: افرادی که در این بخش قرار می گیرند، می توانند به صداهای ویژه ای گوش دهند و این کار باعث می شود تا شما بتوانید به فرکانس مخصوص دست پیدا کنید و همین طور حالت طبیعی خود را به دست آورید.

ارتباط درمانی: در ارتباط درمانی شش نفر در کنار یک میز قرار می گیرند و در میکروفون با یکدیگر صحبت می کنند. هدف از این کار تمرین برای برقراری ارتباط با افراد دیگر است.

مرکز مدیتیشن: یک بخش کاملا مجزا برای مدیتیشن ایجاد شده است که بازدیدکنندگان می توانند در آن دراز بکشند و ارتعاشات مخصوصی را دریافت کنند.

طبقه 2 ام و آینده در زمان حال

در این طبقه تکنولوژی های مختلفی که همواره در حال تغییر هستند به شما نشان داده می شوند. برای مثال شما می توانید جت های الکترونیکی، دستگاه هایی که به صورت خودکار وسایل را تحویل دهند، مدل هایی از وسایل حمل و نقل برقی در آینده و … را مشاهده کنید. همین طور در عرشه این طبقه می توانید نمای زیبایی را شاهد باشید.

طبقه اول و قهرمانان آینده

طبقه اول موزه آینده دبی

این بخش ویژه کودکان آماده شده است. کودکانی که سن آن ها از ده سال کمتر است می توانند در این بخش به اکتشاف بپردازند و در ماموریت های مختلف شرکت داشته باشند تا بتوانند خلاقیت های خود را نشان دهند.

طبقه همکف

این موزه یک لابی در بخش همکف دارد. شما می توانید در این محل نوشیدنی و خوراکی های مختلف را خریداری کنید. همچنین یک ربات باریستا هم وجود دارد که برای مشتریان خود قهوه آماده می کند. همچنین یک فروشگاه هدیه هم ساخته شده که در آن جاکلیدی، کیف، نوت بوک و وسایلی از این دست ارائه می شود.

قیمت بلیط موزه آینده دبی: 145 درهم است.

یکی از مقامات دولت امارات به این موزه نام زیباترین سازه روی زمین را داده است. معماری و هدف جالب این موزه باعث شده تا گردشگران زیادی به سمت آن جذب شوند. شما می توانید بلیط های این موزه را به صورت آنلاین هم خریداری کنید، با این حال بخشی از موزه شامل فروش بلیط می شود.

ساعت کاری موزه آینده دبی:

زمان فعالیت این موزه از ساعت ده صبح تا شش بعداظهر است.

بازدید کلی از این موزه تقریبا سه ساعت به طول می انجامد. در وب سایت این موزه عنوان شده است که بازدید از هر بخش موزه در زمان های مشخص برنامه ریزی شده است، در نتیجه شما می توانید کل موزه را در بازه معینی بازدید کنید.

کودکان، افراد معلول و افراد کهنسال می توانند به صورت رایگان از این موزه بازدید کنند. یک پارکینگ برای بازدیدکنندگان موزه هم ساخته شده است. این پارکینگ به صورت 2 طبقه است و در حالت سرپوشیده قرار دارد. همینطور یک مکان هم برای اسکوتر برقی و دوچرخه در نظر گرفته شده است.

فضای داخلی موزه آینده دبی

موزه آینده دبی

این سازه در میان یک فضای سرسبز قرار دارد. این موزه که فضای پویایی دارد با هدف هم نشینی دانشمندان، متخصصان و سایر افراد حرفه ای تشکیل شده است تا بتوانند انقلابی در صنعت مدرن ایجاد کنند. در واقع این بنا برای آیندگان است تا بتوانند با ارائه روش های جدید مشکلاتی که امروزه نسل بشر با آن گریبانگیر است را حل کنند.

در ورودی این مکان تعدادی حیوان غول پیکر وجود دارد که در فضا معلق هستند. این حیوانات شامل پنگوئن، مانتا و … می شوند. در این موزه شما می توانید آینده بشر را مشاهده کنید و در آن وضعیت زندگی مردم در سال های آینده به تصویر کشیده شده است.

حتی پیش از اینکه این موزه به بهره برداری برسد، مجله معروف نشنال جئوگرافیک آن را به عنوان یکی از زیباترین موزه های جهان در نظر گرفته بوده است.

آدرس موزه آینده دبی چیست؟

دبی، بزرگراه شیخ زاید دبی

چه کسی طراح موزه آینده دبی است؟

مطر بن لاحج

موزه آینده دبی دارای چند طبقه است؟

این موزه 7 طبقه دارد.

قیمت بلیط موزه آینده دبی چقدر است؟

قیمت بلیط موزه دبی برای افرادی که سن آن ها بالاتر از 3 است، 145 درهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *