17 جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا

17 جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا
برترین های گردشگری, ترکیه, جهان گردی

آنتالیا در کشور ترکیه یکی از مکان‌های جذابی است که همیشه کارهای زیادی را برای انجام دادن برای گردشگران در خود داشته و دارد. شاید تا همین چند وقت پیش فکر می‌کردید که سفر به آنتالیا فقط محدود به تفریحات داخل هتل و آفتاب گرفتن لب ساحل محدود می‌‎شود، ولی امروز در این مقاله از یابکس ما جاذبه های گردشگری آنتالیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول ارزان کلیک کنید.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا این تفریجات و بهترین جاذبه‌‎های گردشگری آنتالیا را به شما معرفی کنیم.

شهر قدیمی کالئیچی (Kaleiçi)

شهر قدیمی کالئیچی (Kaleiçi)

محله پیچ و خم Kaleiçi جایی جذاب برای قدم زدن و لذت بردن است. عمارت‌های قدیمی و سفیدرنگ با سقف‌های قرمز و خیابان‌های سنگ فرش شده که از زمان عثمانیان به جای مانده، از زیبایی‌های این منطقه است.

علاوه بر بافت قدیمی و سنتی این مکان شما تعداد زیادی هتل، بوتیک، فروشگاه‌های جذاب برای خرید سوغاتی، گالری‎های هنری و کلی رستوران خواهید دید. شاید این منطقه همان‎طور که از اسمش پیداست بافتی قدیمی و سنتی داشته باشد، ولی جاذبه‌های گردشگری خیلی زیادی دارد که از آنها قطعا لذت خواهید برد.

میدان اصلی این قسمت که ” Kale Kapisi” نام دارد، یک دروازه و یک برج ساعت سنگی دارد که زیبایی خاصی را به این قسمت بخشیده است. یکی دیگر از دیدنی‎‌های شهر قدیمی مسجد Tekeli Mehmet Pasa است که در قرن هجدهم ساخته شده است. این مسجد به خاطر معماری خارق‌العاده و کاشی‎‌کاری‎‌های داخلی که دارد، بسیار زیباست و ارزش دیدن دارد.

بندر قدیمی (Old Harbor)

بندر قدیمی (Old Harbor)

بندر قدیمی آنتالیا در یک فرورفتگی در صخره‌‎ها قرار گرفته است. در این مکان شما تعداد زیادی بوتیک، کافه‌‎های زیبا ، بازار و قایق‌‎های تفریحی خواهید دید که بسیار زیبا و آرامش‌بخش است. این مکان در زمان‌های قدیم، قطب اصلی اقتصادی آنتالیا بوده است. تجارت و رونق این شهر همه بسته به این بندر بود و جزو یکی از مکان‌های مهم شهر به حساب می‌‎آمد.

این روزها دیگر هیاهوی قدیم را نخواهید دید. امروز این مکان، جای مناسب برای نوشیدن یک قهوه و تماشای غروب خورشید است. همین‌طور می‎توانید خیلی راحت از این مکان قایق تفریحی اجاره کنید و از زیبایی‌های دریای مدیترانه استفاده کنید.

 موزه آنتالیا (Antalya Museum)

 موزه آنتالیا (Antalya Museum)

اگر به تاریخ و تمدن ترکیه علاقه‏‌مند هستید، تماشای این موزه عالی را از دست ندهید. در این موزه بهترین چیزهای کشف شده از سایت‏‌های حفاری در سراسر سواحل ترکیه را خواهید دید. مجموعه‌‎ای کامل از چیزهای قدیمی را خواهید دید که به وسیله‌ی آن تاریخ غنی و نسبتاً پیچیده‌ی ترکیه را درک خواهید کرد.

بازدید از این موزه‌ی تاریخی که جزو یکی از 17 جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا است را به هیچ وجه از دست ندهید.

مناره یولی (Yivli Minare)

مناره یولی (Yivli Minare)

یکی از متمایزترین بناهای دیدنی در آنتالیا مناره یوولی یا مناره فلوت است. این مناره توسط سلطان علائدین کیکوباد سلجوقی (1236-1219) ساخته شده است. این مناره یکی از شاهکارهای معماری از دوره‌ی سلجوقیان است. این مکان با پایه مربع شکل که توسط یک هشت ضلعی که شافت فلوت روی آن سوار شده ساخته شده است.

این مکان منظره‌ی خارق‌العاده‌ای دارد که به هیچ وجه دیدنش را نباید از دست دهید. با اینکه این سازه در قرن 14 ساخته شده است، ولی همچنان سرپاست و جزو یکی از 17 جاذبه‎ گردشگری برتر در آنتالیا شده است. جالب است که بدانید روبروی مناره، برج ساعت آنتالیا در دوران عثمانی قرار دارد که دیدن آن نیز خالی از لطف نیست.

دروازه هادریان (Hadrian’s Gate)

دروازه هادریان (Hadrian's Gate)

دروازه هادریان یکی از اصلی‎ترین (و چشم‎گیرترین) دروازه‎های ورود به منطقه کالئیچی است. قسمت‌های قابل توجهی از دیوارهای شهر هلنیستی و رومی در ضلع شرقی شهر قدیمی حفظ شده است. جالب اینجاست که دروازه هادریان، برجسته‎ترین و زیباترین قسمت این بخش است.

این دروازه ساخته شده از سنگ مرمر است که وزنش توسط سه طاقه کنترل شده است. این مکان معماری و تزئینات برجسته و زیبایی دارد. هنگام قدم زدن در بین طاق‎‌ها اگر به سقف نگاه کنید متوجه عمق ظرافت و زیبایی این مکان خواهید شد.

قلعه رومی (Hidirlik Kalesi)

قلعه رومی (Hidirlik Kalesi)

این برج استوانه‌‎ای با ارتفاع 14 متر، یکی از سازه‌هایی است که در قرن 2 ساخته شده است. از بالای بندر در حاشیه پارک Karaalioglu شما این قلعه را خواهید دید. هنوز کسی به درستی نمی‌‎داند که از این مکان برای چه استفاده می‌‎شد. اکثرا معتقدند که از این قلعه به عنوان برج دیده بانی یا فانوس دریایی استفاده می‎شد.

این روزها از این مکان به عنوان یک مکان خارق‎‌‎العاده برای تماشای غروب خورشید و یا دیدن مناظر زیبای اطراف استفاده می‎‌کنند.

این منطقه که امروزه بیشتر مثل یک پارک تفریحی است، یک منطقه مهم برای پیک نیک و یک مکان آرام و پر از گل برای فرار از شلوغی زندگی شهر است. پس دیدن از این مکان که یکی از 17 جاذبه گردشگری در آنتالیا است را از دست ندهید.

آسپندوس (Aspendos)

آسپندوس (Aspendos)

آسپندوس در حدود 47 کیلومتری آنتالیا قرار دارد. این مکان یک اثر باستانی و خانه تئاتر رومی است. این مکان هم یکی از جاذبه‌های گردشگری در آنتالیا و ترکیه است. اوج روزهای شکوه و جلال این مکان باستانی در طول قرون 2 و 3 میلادی بود. متاستفانه این روزها بیشتر یک ویرانه از آن همه جلال و شکوه باقی مانده است.

به غیر از آمفی تئاتر که به طور کامل مرمت شده است، جایگاه 15000 نفری ولی همچنان پابرجاست! البته قسمت اعظم این مکان هنوز ویرانه است ولی با این حال دیدنش بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است.

هنگام بازدید از این مکان می‎‌توانید تور آبشارهای Aspendos ، Perge و Manavgat را هم در برنامه خود داشته باشید. در یک روز می‎‌توانید از هر سه مکان دیدن کنید. شک نکنید که اوقات خوشی را در این مکان تجربه خواهید کرد.

ترمسوس (Termessos)

ترمسوس (Termessos)

با دیدن عکس این مکان شاید فکر کنید که ترمسوس هم جایی مثل آسپندوس است. ولی مکان نیز یکی دیگر از 17 جاذبه گردشگری در آنتالیا است. ترمسوس در 34 کیلومتری شمال غربی آنتالیا قرار گرفته است. این مکان یکی از بازمانده‌‎های جنگ بین یونانی‌‎ها و رومی‌‎هاست که بسیار با شکوه و زیبا است.

بقایای به خوبی حفظ شده این شهر باستانی در امتداد دامنه کوهی ناهموار با چشم‌‏انداز بسیار زیبا جایی قشنگ برای بازدید است. اگر قصد بازدید از این مکان باستانی را دارید سعی کنید که کفش مناسب پا کنید و اماده‌ی کلی پیاده روی برای کشف دنیای ناشناخته این ویرانه‎‌ی باستانی باشید. در این مکان شما شاهد چشم‌انداز زیبایی از قله‎‎‎‌های کوه‎‌‎های توروس خواهید بود.

پرژ (Perge)

پرژ (Perge)

استادیوم وسیع و پرآوازه‌‎ی پرژ، یکی از معابد نیمه ویران شده با آجرهای بزرگ و ستون‌های استوار از زمان‌های قدیمی است. این شهر روزگاری پایتخت پامفیلیای باستان بود که در زمان حکومت یونان و سپس روم شکوفا شد. خرابه‌‏های این مکان در حدود 17 کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد. آرامش و ابهت این مکان به قدری است که می‌توانید ساعت‌ها خیره شوید و به فکر فرو روید. از جمله دیدنی‌های این مکان حمام‌های رومی، دروازه‌های یونانی و آکروپلیس است که نظر شما را جلب خواهد کرد.

اولیمپوس و چیرالی (Olympos and the Chimaera)

اولیمپوس و چیرالی (Olympos and the Chimaera)

روستاهای دوقلوی اولیمپوس و چیرالی در حدود 84 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا قرار گرفته است. رودخانه‌‎ای وجود دارد که این دو شهر را از هم جدا کرده است. طبیعت این دو شهر تقریبا شبیه هم هستند. در نگاه اول احساس خواهید کرد که کارت پستالی از تایلند با ساحل سفید و جنگل‌‏های سرسبز را در پیش روی خود دارد.

با رفتن به این مکان می‌توانید در دریا شنا کنید و کلی لانه‌های لاک‏پشت‌ها کشف کنید.

در اولیمپوس می‌‎توانید در خانه‏های درختی بمانید، صخره نوردی کنید و کلی با افراد جدید معاشرت کنید. این مکان مربوط به دوران هلنیستی است. بازدید از این مکان رویایی را هنگام سفر به آنتالیا از دست ندهید و سعی کنید که با دیدن از این مکان تجربه‌‎ای جدید از سفر را به دست آوردید.

ساحل کنیالتی (Konyaalti Beach)

ساحل کنیالتی (Konyaalti Beach)

در شرق مرکز شهر آنتالیا، ساحل کنییالتی یکی از زیباترین سواحل ترکیه است قرار دارد. یکی از دلایل اصلی که این ساحل را جزو 17 جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا معرفی کردیم زیبایی و تمیزی این ساحل است.

در این ساحل بیشتر هتل‌‏ها و اقامتگاه‎‌های این ناحیه، تفریحات متنوع ساحلی را در اختیار شما قرار خواهند داد. جالب این است که افرادی که در هتل‌‎های این ساحل اقامت ندارند نیز می‌‏توانند به  تفریح و گردش در ساحل کنیالتی بپردازند و از تفریحات عمومی آن استفاده کنند.

ساحل کنیالتی مناظر و کوه‎‌های اطراف را به خوبی به تصویر کشانده است. در آن می‌‎توانید مناظر بسیار زیبایی را شاهد باشید. یکی از بهترین کارهایی که در این مکان می‎‌توانید انجام دهید عکاسی از منظره زیبای ساحل است. از آنجا که این ساحل یکی از زیباترین سواحل آنتالیا است، نمای زیبایی از کوه، درختان سرسبز و دریای آبی مدیترانه را در کنار هم و یک جا خواهید داشت.

چشمه های کارست (Karst Springs)

چشمه‏‌های کارست (Karst Springs)

چشمه‌های کارست در نواحی اطراف آنتالیا قرار گرفته‌اند. این چشمه‌ها حاصل نفوذ آب از مخازن بزرگ‌تر زیرزمینی به مخزنی کوچک‌تر و خروج آن از چشمه است. رسوبات آهکی به جامانده از این چشمه‌ها، پس از گذراندن دوره‌ی ۱.۵ تا ۲ میلیون ساله، به تراس‌های تراورتنی وسیعی تبدیل شده‌اند که مشابه آن را می‌توان در پاموکاله دید. این منطقه با صخره‌ها و پلکان‌های آهکی، میزبان آبشارها و آبگیر‌های متعددی است.

رفتن و استفاده کردن از زیبایی‌هایی این منطقه، یکی از جذابیت‌های سفر به آنتالیا است. فراموش نکنید که دیدن و استفاده کردن از آب و هوای بسیار جذاب این منطقه را به هیچ وجه از دست ندهید.

ساحل لارا (Lara Beach)

ساحل لارا (Lara Beach)

ساحل لارا که حدود 8 کیلومتر طول دارد، یک ساحل ماسه‌‎ای نرم و طلایی است. هتل‎های مشهور و پنج ستاره‌ای در این مکان قرار دارد. فضای سرسبز، رستوران‎های جذاب و پارک‎های آبی متعدد از جمله امکاناتی است که در این مکان شما خواهید داشت. شاید باور نکید ولی بسیاری از مردم دنیا، ساحل لارا را به عنوان جایگزین ترکیه برای لاس وگاس می‏‌دانند!

ساحل لارا که در زبان ترکی “لارا پالجی” گفته می‎‌شود، از سواحل زیبای مدیترانه‎‌ای در قسمت شرق شهر توریستی آنتالیا است که تقریبا 12 كیلومتر با شهر فاصله دارد. در این ساحل امکانات زیادی را خواهید داشت. از جمله منطقه محافظت شده برای شنا و غرفه‎های فروش تنقلات و نوشیدنی، زمین‌‎های والیبال ساحلی و…

داشتن نجات غریق‌های متعدد در ساحل لارا، این مکان را به یکی از بی‏‌نقص‌‎ترین و امن‌ترین سواحل دنیا تبدیل کرده است!

غار کارائین (Karain Magarasi)

غار کارائین (Karain Magarasi)

غار کارائین در حدود 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا در نزدیک Dösemalti  قرار گرفته است. غار کارائین که برخی آن را با نام غار کاراین نیز می‏‌شناسند،در گذشته‌های دور محل زندگی انسان‌های پیش از تاریخ بوده است.

باستان‌شناسان یافته‌هایی را از هر دو دوران پارینه‌سنگی زیرین و پارینه‌سنگی میانی در این غار کشف کرده‌اند. آثار کشف‌شده در این غار، شامل استخوان‌ها و دندان‌های انسان دوران نوسنگی است. تعدادی از این یافته‌ها در قالب یک موزه در محل غار به نمایش درآمده‌اند.

 غارهای عریض و طاقدار این مکان، فرصت خوبی برای غارنوردی است که قطعا اوقات جذاب و پرهیجانی را تجربه خواهید کرد. به همین خاطر است که غار کارئین یکی از 17 جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا شده است.

فازلیس (Phaselis)

 تصویری زیبا از بندر فازلیس (Phaselis) از جاذبه های گردشگری آنتالیا

بندر قدیمی فازلیس در حدود 60 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا قرار گرفته است. فازلیس یک شهر بندر باستانی است که الکساندر بزرگ مجموعه‎های زمستانی خود را در 334 پیش از میلاد در این مکان به بنا کرده است. باقی مانده‎های تاریخی، معابد، آمفی تئاتر و رودخانه‌های باستانی زیادی هنوز در این مکان وجود دارد.

بندر فازلیس در نگاه اول به نظر شما شبیه جایی مثل بهشت است که قطعا از آن لذت خواهید برد. در این بندر یک موزه نیز وجود دارد که یافته‏‌های مختلف حفاری شده را در خود دارد. این مکان یکی از 17 جاذبه گردشگری در آنتالیا است که حتما باید از آن دیدن کنید.

 اگر وقت دارید، سفر به Olympos Teleferik را از دست ندهید. با یک وسیله نقلیه کابلی از طریق کوه تاهتالی Tahtali به سوی بالا می‎روید. در این مکان شما می‎‌توانید از مناظر پانوراما لذت ببرید.

کوکین ماگاراسی (Kocain Magarasi)

کوکین ماگاراسی (Kocain Magarasi)

کوکین ماگاراسی هم یکی دیگر از 17 جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا است. این مکان در عمق کوهستان و در 45 کیلومتری شمال آنتالیا قرار گرفته است. کوکین ماگاراسی یکی از مهم‌ترین غارهایی است که تاریخ و باستان شناسی آنتالیا و محیط اطراف آن را با استالاکتیت های برجسته و استالاگمیت‌‏ها نشان داده است.

در سال 1919 برای اولین بار در تحقیقات باستان شناسی، این غار توسط دانشگاه آنکارا و گروه جغرافیا کشف شد. ورودی غار بزرگ و طبیعی با استالاگمیت های استالاکتیت غول پیکر است. این مکان حدود 20 متر و 75 متر عرض دارد.

طول غار 633 متر است و شامل دو سالن بزرگ و ارتفاع سقف 80 متر است. این غار باستان شناسی منطقه از دوران ماقبل تاریخ تا دوره بیزانس را نشان می‌دهد. اگر به تاریخ و کشف چیزهای جدید علاقمند هستید، دیدن از این مکان را هرگز از دست ندهید!

پارک ملی کوپرولو کانیون (Köprülü Canyon National Park)

پارک ملی کوپرولو کانیون (Köprülü Canyon National Park)

پارک ملی کوپرولو کانیون یک دره عمیق و پارک در آنتالیاست. این پارک دارای ۳۶۶  کیلومتر مربع مساحت است که در سال ۱۹۷۳ تأسیس شده است. این مکان جایی محبوب برای انواع ورزش‌‌های آبی است. پارک ملی کوپرولو کانیون در وسط زیبایی‌های طبیعی در یک دره بارور قرار گرفته است.

اگر به ورزش‎‌های آبی در مکانی ایمن و زیبا علاقمند هستید، بازدید از این مکان را به هیچ وجه از دست ندهید! این مکان نیز یکی از 17 جاذبه گردشگری برتر در آنتالیا است که دیدنش خالی از لطف نیست.

سوالات متداول

بهترین مکان برای اقامت در آنتالیا کجاست؟

اینکه در چه مکانی اقامت می کنید کاملا سلیقه ای و متناسب با نظر شما کاربران عزیز یابکس است اما اگر به مکانی برای آفتاب گرفتن به دنبال بهترین جا هستید، شهر تفریحی ساحلی لارا برای شما عالی است.

فاصله کوش آداسی تا آنتالیا چقدر است؟

فاصله زميني آن حدود 400 كيلومتر است. طي كردن اين مسير با خودرو حدود 7-8 ساعت به طول مي‌انجامد. مدت زمان پرواز بين كوش آداسي تا آنتاليا نيز حدود 1 ساعت است.

فاصله بین لارا تا کندو چقدر است؟

لارا و كندو جزو مناطق آنتاليا مي‌باشند که به هم چسبيده‌اند. مي‌توان گفت كه از مركز لارا تا مركز كندو حدود 5 كيلومتر فاصله است كه با دلموش (ميني‌بوس‎‌های محلي) تقريبا 10 دقيقه به طول مي‌انجامد. كرايه دلموش در حال حاضر 3 لير مي‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *