شهربازی های استانبول

شهربازی های استانبول
استانبول, جهان گردی

شهر استانبول یکی از شهرهای دیدنی خاورمیانه است که مکانی مناسب برای تفریح و سرگرمی به شمار می رود. در این شهر شهربازی های مختلفی هم ساخته شده است که در این مطلب قصد معرفی آن ها را به شما داریم. پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همین طور برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما استانبول کلیک کنید.

پارک اسفانبول، ویالند سابق (Isfanbul Park) از شهربازی های استانبول

پارک اسفانبول

این پارک در سال 2013 ساخته شد و بعدها تبدیل به یکی از پارک های موضوعی استانبول شد. این پارک مساحتی برابر با 200 هزار متر مربع دارد و در آن حتی هتل، شهربازی و مراکز خرید هم وجود دارند.

این شهربازی امکانات بسیار خوبی دارد و همین طور معماری قابل توجه آن هم بسیار دیدنی است، به گونه ای که به این پارک دیزنی لند هم می گویند. تمام افراد از گروه های سنی مختلف می توانند از این شهربازی و امکانات آن استفاده کنند. در این پارک سه قسمت مختلف به اسم دنیای افسانه ها، بازی و هیجان برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

پارک اسفانبول وسایل بازی هیجان انگیزی مانند غول کینگ کونگ، آتش نشان قهرمان، پرندگان دیوانه، قلعه عدالت، سینمای چهاربعدی، چرخش 360 درجه، جت اسکی، سینمای چهاربعدی و سرسره های وایکینگ دارد. البته توجه داشته باشید که برای استفاده از این وسایل باید به محدودیت سنی هم توجه داشته باشید.

هزینه بلیط پارک اسفانبول 46 دلار است. زمان فعالیت این پارک از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ده صبح تا هفت بعدازظهر است و جمعه و یکشنبه از ساعت ده صبح تا نه شب است.

آدرس پارک اسفانبول: محله ایوب استانبول

استار پارک (Star park) از شهربازی های استانبول

این پارک در سال 1961 ساخته شده است. در این پارک انواع وسایل سرگرمی به چشم می خورند، در نتیجه به همین علت است که می توان آن را دنیای سرگرمی هم صدا زد.

در این پارک شما می توانید از وسایل مختلفی مانند جاذبه صفر، ماشین سواری، چرخ و فلک و کشتی دزدان دریایی استفاده کنید. همین طور برای گروه سنی کودکان هم انواع خاصی از چرخ و فلک ها و قطار در نظر گرفته شده است.

آدرس استارپارک: استانبول، منطقه کوچوک چکمه، خیابان هالکالی، محله توفیق بی

پارک ساحلی مالتپه (Maltepe Beach Park and Event Space)

پارک ساحلی مالتپه

این پارک در کنار اقیانوس احداث شده است و شما می توانید به صورت 24 ساعته از آن استفاده کنید. همچنین امکان اینکه حیوانات خانگی خود را به این پارک بیاورید مهیا شده است. پارک ساحلی مالتپه در تمام ساعات شبانه روز باز است.

در این ساحل امکان دوچرخه سواری هم وجود دارد. پس گردشگران می توانند در کنار تماشای جزایر زیبا در کنار ساحل هم گردش کنند. اگر هم قصد پیک نیک دارید می توانید وسایل مورد نیاز خود را بیاورید و در کنار خانواده اوقات خوبی داشته باشید.

آدرس پارک ساحلی مالتپه: جنوب شرقی استانبول، محله مال تپه

پارک مینیاتورک (Miniaturk Park)

پارک مینیاتورک

این محل به صورت مینیاتوری ساخته شده است و قدمت ساخت آن مربوط به سال 2003 می شود. در این پارک شما می توانید نمونه های کوچکی از دیدنی های استانبول را ببینید. برای مثال گنجینه هایی از این شهر و دیگر بخش های کشور عثمانی جمع آوری شده است که نمونه های مینیمال آن ها را می توانید در این پارک ببینید.

در این پارک تقریبا 150 اثر مختلف در معرض نمایش قرار دارند. از این آثار می توان به برج ساعت ازمیر، خانه مریم مقدس، پل سنگی آدانا و خرابه های کوه نمرود اشاره کرد.

آدرس پارک مینیاتورک: ساحل شمال شرقی گلدن هورن

پارک ماجراهای اکس‌ترم (Xtrem Aventures İstanbul)

پارک ماجراهای اکس‌ترم

این پارک در حالت کوهستانی قرار دارد و شما می توانید برای صخره نوردی از آن استفاده کنید. همین طور در صورتی که به پرش از ارتفاع علاقه دارید می توانید از یک درخت بلند به ارتفاع 15 متر بپرید. از دیگر امکانات پارک اکس ترم وجود یک زیپ لاین است.

برای گروه سنی کودک هم یک تور بزرگ زیر درخت قرار گرفته است که از زمین ده متر فاصله دارد تا کودکان بتوانند در امنیت پرش از ارتفاع را انجام دهند. همچنین امکان رزرو پارک برای جشن تولد هم وجود دارد که مسئولین پارک یک تور برای شما فراهم می کنند که هیجان زیادی در پی خواهد داشت.

آدرس پارک ماجراهای اکس‌ترم: استانبول، ساری یر، مسلک، محله هوزور

موپارک (Moipark) از شهربازی های استانبول

موپارک

این پارک یک مجموعه سرپوشیده در استانبول است. پارک در سال 2014 در مرکز خرید استانبول به بهره برداری رسیده است. گروه سنی این پارک از کودکان دو تا 14 ساله است. در این پارک امکان استفاده از وسایلی مانند ترن هوایی، چرخ فلک و آسانسور جنگلی وجود دارد. همچنین شما می توانید یک کارت اعتباری خریداری کنید و با شارژ کردن آن از بازی ها استفاده نمایید.

آدرس پارک موپارک: منطقه باشاک شهیر، بلوار سلیمان دمیرال، مرکز خرید استانبول

شهربازی بوستان‌چی (Bostancı Lunapark)

شهربازی بوستان‌چی

این پارک با اینکه مساحت زیادی ندارد، اما محلی مناسب برای تفریح به شمار می رود. قدمت این پارک به سال 1983 باز می گردد. پارک فقط به کودکان اختصاص ندارد و والدین هم می توانند از آن لذت ببرند. در این پارک شما می توانید از وسایل بازی مختلف مانند چرخ و فلک و … استفاده کنید.

نمایش های گوناگونی هم در پارک بوستان چی لونا پارک برگزار می شود که دیدن آن ها می تواند برای شما سرگرم کننده باشد. این پارک در مرکز شهر قرار گرفته است و توسط ماشین شخصی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

آدرس شهربازی بوستان‌چی: استانبول، قسمت آسیایی، منطقه کادیکوی، محله بوستانچی

پارک آبی آکوا مارین (Grand Aqua Marine)

پارک آبی آکوا مارین

پارک مورد نظر یک پارک خانوادگی است و از مقاصد گردشگری ترکیه به شمار می رود. پارک آبی آکوا مارین در سال 1999 ساخته شده است و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. در این پارک امکان استفاده از سرسره های آبی و بوفه های خوراکی و استخرهای گوناگون فراهم شده است.

برای اینکه بتوانید از بخش های مختلف پارک لذت بهتری را ببرید، بهتر است تا در وسط هفته به پارک بروید، با این حال در روزهای آخر هفته هم چناچه صبح ها به پارک مراجعه کنید، با شلوغی چندانی مواجه نخواهید شد. همچنین شاتل های رایگانی هم از میدان تقسیم به سمت این پارک وجود دارند.

آدرس پارک آبی آکوا مارین: بیوک چکمک در محله فاتح

سرزمین ژوراسیک (Jurassic Land) از شهربازی های استانبول

سرزمین ژوراسیک

پارک ژوراسیک مجموعه ای از فیلم های معروف است که چندین پارک متناسب با آن در سرتاسر دنیا ساخته شده است. یکی از این پارک ها، پارک ژوراسیک است که مساحتی به اندازه ده هزار متر مربع دارد.

این پارک در مرکز خرید فروم قرار دارد. یک شرکت از آمریکا مسئول ساخت پروژه سرزمین ژوراسیک استانبول بوده است. جالب است که بدانید در هنگام ساخت این مرکز خرید کارگران استخوان های دایناسوری را در زیر زمین پیدا می کنند که همین قضیه باعث می شود تا ایده ساخت سرزمین ژوراسیک در این محل آغاز شود.

یکی از بخش های جالب این شهربازی امکان حفاری کردن نقاط مختلف توسط کودکان است. از دیگر بخش ها می توان به اسلحه های لیزر اشاره کرد. همین طور در حدود هفتاد نوع از دایناسورها به همراه تخم های آن در این پارک شبیه سازی شده و در معرض نمایش قرار دارند.

ساعت کاری سرزمین ژوراسیک از 10 صبح تا 21 شب است.

بلیط ورودی سرزمین ژوراسیک استانبول: 20 تا 29 لیر است.

آدرس سرزمین ژوراسیک استانبول: استانبول، محله بایرام پاشا، کجاته، خیابان پاشا، مرکز خرید فروم

شهربازی ویاسی‌تما پارک  (ViaSea Tema Park)

شهربازی ویاسی‌تما پارک

پارک مورد نظر از دیگر شهربازی های استانبول به شمار می رود. قسمت های مختلف این پارک موضوعی شامل بخش بولینگ، آکواریوم، سالن بازی و سینما می شوند.

این پارک با موضوع آب و هوا در سال 2015 به بهره برداری رسیده است. آکواریوم پارک ویاسی محل زندگی تقریبا 12 هزار آبزی است. آکواریوم مورد نظر طولانی ترین تونل زیر آب را دارد.

نکته جالب درباره آکواریوم ویاسی این است که بازدیدکنندگان می توانند به ماهی ها غذا بدهند یا حتی سفره ماهی ها را ناز کنند. پس این آکواریوم امکان نزدیکی به موجودات دریایی را به شما می دهد.

آدرس شهربازی ویاسی‌تما: استانبول، منطقه توزلا، میدان ویا پورت مارینا

پارک شهر بایرام پاشا  (Bayrampaşa City Park)    

پارک شهر بایرام پاشا

این پارک فضای بسیار آرامش بخشی دارد و قسمت های مختلف آن شامل بسکتبال، برج پرچم، مسیر دوچرخه سواری، ترن هوایی، فوتبال، موتورسواری، آبشار، والیبال، و بازی های مختلف برای کودکان می شوند.

پارک شهر بایرام پاشا دارای رستوران، سالن سینمای روباز، بخش آموزش هنر، کافی شاپ و سالن تئاتر نیز است. همچنین بازدیدکنندگان می توانند از پارکینگ این مجموعه استفاده کنند.

آدرس بایرام پاشا: منطقه بایرام پاشا، خیابان هودوت، محله کوجاتپه

فان لب (Fun Lab) از شهربازی های استانبول

فان لب

شهربازی فان لب دارای شعبه های مختلفی در کشور ترکیه است که یکی از آن ها در مرکز خرید فروم استانبول قرار گرفته است. از این شهربازی کودکان و بزرگسالان می توانند به صورت هم زمان استفاده کنند. این شهربازی مساحتی برابر با سه هزار متر مربع دارد و یکی از بزرگ ترین شهربازی های استانبول به شمار می رود. بازی های مخصوص کودکان و بزرگسالان در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارند.

از سایر شعبه های این شهربازی می توان به مرکز خرید جواهر اشاره کرد. بخش بازی های کامپیوتری و ماشین سواری را حتی بزرگسالان هم می توانند استفاده نمایند.

آدرس فان لب: محله بایرام پاشا، کجاته، خیابان پاشا، مرکز خرید فروم

لگولند (Legoland) از شهربازی های استانبول

لگولند

خانه سازی یکی از بازی های مورد علاقه کودکان است. یکی از شهربازی های استانبول به اسم لگولند این فرصت را در اختیار کودکان قرار می دهد تا آن ها بتوانند با استفاده از قطعه های مختلف لوگو کاخ یا خانه ایجاد کنند. همچنین در این شهربازی بخش هایی مانند سینمای 4 بعدی و کارخانه لوگو هم وجود دارند. همچنین یک فروشگاه هم وجود دارد که گردشگران می توانند از آن سوغاتی تهیه کنند.

آدرس لگولند: محله بایرام پاشا، مرکز خرید فروم استانبول 

پارک کودک فشانه (Feshane Childrens Amusement Park)

پارک مورد نظر به صورت ویژه برای کودکان ساخته شده است. فرزندان شما می توانند از انواع وسایل بازی در این پارک لذت ببرند. هزینه بلیط ورودی این پارک 60 لیر است. کودکانی که سن آن ها از 14 سال کمتر است، باید 45 لیر پرداخت کنند و برای کودکان زیر دو سال لازم نیست تا هزینه ای پرداخت شود.

آدرس پارک فشانه: استانبول، منطقه اروپایی ایوب، محله نیشانجی، خیابان یاوه‌دوت، پلاک 1

فلوریا لونا پارک (Florya Lunapark)

فلوریا لونا پارک

پارک فلوریا لونا امکان تفریح برای کودکان و بزرگسالان را در کنار هم فراهم می کند. این پارک از جمله شهربازی های استانبول هم به شمار می رود. همچنین از این پارک امکان تماشای سواحل دریای مرمره هم وجود دارد. گردشگران می توانند تجربه دوچرخه سواری در کنار ساحل را هم داشته باشند. در این شهربازی می توان از رستوران، کارتینگ، کافی شاپ و چرخ و فلک هم استفاده کرد.

آدرس فلوریا لونا پارک: استانبول، قسمت اروپایی، منطقه باکرکوی، محله فلوریا، جنب آکواریوم استانبول

ویا کریزی پارک (Via/Crazy Park)

ویا کریزی پارک

از دیگر شهربازی های استانبول می توان به ویا کریزی پارک اشاره کرد. این پارک محلی مناسب برای تفریح کودکان و تجربه ای هیجان انگیز برای بزرگسالان به شمار می رود. همچنین تمام اعضای خانواده می توانند از بخش بولینگ این شهربازی استفاده کنند. پیست اسب سواری از دیگر بخش هایی است که به صورت ویژه برای کودکان آماده شده است. بخش دیگر ویا کریزی پارک شامل یک سینما 8 بعدی می شود که در آن فیلم ها با جلوه های ویژه به نمایش در می آیند.

آدرس ویا کریزی: پندیک، خیابان دداپاشا ۱۹، محله ینی شهیر

پارک باکرکوی (Bakirkoy Botanik Park)

پارک باکرکوی

بسیاری از شهروندان استانبول در روزهای آخر هفته به سمت شهربازی باکرکوی می روند. این محله یکی از بخش های لاکچری این شهر است به همین دلیل در آن تفریحات مختلفی وجود دارد. همین طور رستوران و کافی شاپ هم برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. از دیگر امکانات این محل می توان به وجود چندین مرکز خرید در کنار آن اشاره کرد.

آدرس پارک باکرکوی: منطقه باکرکوی، اتوبان Fig5

دلفیناریوم استانبول (Istanbul Dolphinarium)

دلفیناریوم استانبول

دلفیناریوم استانبول یکی از بخش های جذاب ترکیه است که در هنگام بازدید از شهر استانبول حتما باید سری به آن جا بزنید. جالب است که بدانید پارک مورد نظر از بزرگ ترین دلفیناریوم های اروپا محسوب می شود. گردشگران می توانند در این پارک از دیدن موجودات دریایی مختلف مانند فوک، نهنگ های بزرگ و دلفین ها لذت ببرند. همچنین بازدید از این مکان به گروه سنی خاصی محدود نیست.

آدرس دلفیناریوم استانبول: منطقه ایوب سلطان، گلدن هورن

ویاپورت (Viaport) از شهربازی های استانبول

ویاپورت

در این شهربازی شما می توانید از بازی های مختلف استفاده کنید که نه تنها برای کودکان است بلکه بزرگسالان هم می توانند از آن استفاده کنند. موقعیت مکانی این شهربازی در مرکز خرید ویاپورت اوت لت است که گردشگران می توانند با خیال راحت از این مرکز هم خریدهای خود را انجام دهند، زیرا قیمت اجناس آن به صرفه است. همچنین چنانچه تمایل داشته باشید تا سوغاتی تهیه کنید، این مرکز خرید انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های این شهربازی وجود یک دریاچه مصنوعی است که می توانید در حین خوردن یک چایی داغ به همراه باقلوا از چشم انداز آن لذت ببرید. همچنین یک رستوران هم در حوالی دریاچه برای گردشگران ساخته شده است. یکی از بخش های بسیار هیجان انگیز این پارک اسب سواری با پونی است که کودکان و نوجوانان می توانند از آن استفاده کنند.

آدرس ویاپورت: بخش آسیایی، نزدیک به فرودگاه صبیحه گوکچن، منطقه پندیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *