معرفی طرقبه مشهد، تفریحات و رستوران ها

طرقبه مشهد
ایران گردی, مشهد

اگر به مشهد مقدس سفر می کنید حتما باید گوشه چشمی هم به طرقبه آن داشته باشید. این شهر خوش آب و هوا در اطراف شهر مشهد قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم تا تمام امکانات تفریحی طرقبه مشهد را به شما معرفی کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت مشهد به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

معرفی طرقبه مشهد

طرقبه منطقه ای تفریحی در اطراف شهر مشهد است که به علت آب و هوای دل انگیزی که دارد مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این شهر سرسبز رودخانه و چشمه های زیادی دارد که شما می توانید اوقات خوشی را در کنار خانواده خود بگذرانید.

تفریحات طرقبه مشهد

در این منطقه دو مجموعه مهم گردشگری به نام های ویلاشهر و چالیدره وجود دارند. ویلاشهر فاصله بسیار اندکی از طرقبه دارد و می توانید در آن تفریحات زیادی را تجربه کنید.

اسب سواری

اسب سواری در طرقبه

اسب سواری تقریبا از ورزش های لاکچری طرقبه محسوب می شود. اگر در رابطه با هزینه های سفر به مشهد مشکلی ندارید می توانید این تفریح را امتحان کنید.

پیست اتومبیل ‌رانی، تجربه ای هیجان انگیز در طرقبه

پیست اتومبیل ‌رانی

برای کسانی که به هیجان ماشین سواری علاقه دارند یک پیست حرفه ای در نظر گرفته شده که می توانند با سرعت بالایی در آن به رانندگی بپردازند. این تفریح هم تقریبا گران قیمت محسوب می شود.

پیست اسکی

کسانی که در فصل زمستان به مشهد سفر می کنند، می توانند با بازدید از پیست اسکی طرقبه لحظات لذت بخشی را در یک روز برفی رقم بزنند.

چالیدره طرقبه مشهد

این مجموعه تفریحی به دلیل قیمت های مناسب خود باعث شده تا بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد. در چالیدره طرقبه می توانید تفریحاتی مانند تله کابین، زیپ لاین، تله سیژ، قایق سواری و بانجی جامپینگ را تجربه کنید. برای قایق سواری می توانید از دریاچه ای که در این ناحیه وجود دارد بهره ببرید.

رستوران های طرقبه مشهد

اصولا کمتر کسی است که به طرقبه سفر کند اما یک تجربه خوشمزه در رستوران های آن نداشته باشد. رستوران های این منطقه به دلیل غذاهای خود بسیار معروف هستند که در ادامه تعدادی از رستوران های آن را به شما معرفی می کنیم.

رستوران سران

رستوران سران

رستوران سران یکی از رستوران های لاکچری طرقبه است که غذاهای بسیار لذیذی را سرو می کند.کیفیت خدمات دهی در این رستوران بسیار بالا است. این مجموعه یک ساختمان سه طبقه است که شامل کافی شاپ و تالار پذیرایی هم می شود. غذاهای رستوران سران با اینکه مقداری گران قیمت هستند اما کیفیت بالای آن می تواند شما را به صرف یک وعده غذا وسوسه کند.

رستوران تشریفات طرقبه

رستوران تشریفات طرقبه

رستوران تشریفات در مکانی سرسبز واقع شده است. در این رستوران آلاچیق های زیادی برای مهمانان وجود دارد. از امکانات این مجموعه می توان به کافی شاپ، پارکینگ با ظرفیت 1500 خودرو، آلاچیق های ویژه و سالن های مختلف برای برگزاری جلسات و همایش ها اشاره کرد.

در منوی تشریفات طرقبه انواع غذاهای ایرانی و همین طور بین المللی سرو می شوند. کارکنان این مجموعه بسیار حرفه ای هستند و برخورد مناسبی با مشتریان آن دارند. ناگفته نماد که محبوب ترین غذای این رستوران شیشلیک است.

فست فود دیدار

فست فود دیدار مجموعه ای از آلاچیق ها است که در کنار یک رودخانه مصنوعی قرار گرفته است. فضای این فست فود بسیار بزرگ است و ظرفیت دو هزار نفر را دارد. مهمانان می توانند انواع غذاهای خوشمزه را در این مکان تجربه کنند. از ویژگی های فست فود دیدار وجود یک پارکینگ بزرگ برای راحتی مشتریان است.

رودخانه طرقبه

این رودخانه که به اسم رودخانه پنج دره معروف است از سمت کوه های بینالود سرچشمه می گیرد. سپس با رودی دیگر از بخش روستای کلاته آهن پیوند می خورد.

وجود این رودخانه باعث شده تا زمین های این اطراف بسیار سرسبز باشند درنتیجه ویلاهای زیادی هم در این بخش ساخته شده است. برای رفتن به رودخانه پنج دره می توانید از خودرو شخصی استفاده کنید.

پارک های نزدیک طرقبه مشهد

طبیعت این ناحیه به خاطر داشتن رودخانه های زیاد شهرت بالایی دارند.

پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد

این پارک وسعتی برابر با 250 هزار متر مربع دارد و در آن درخت هایی مانند نار، سرو و … دیده می شود. عبور یک رودخانه از وسط این پارک آن را جذاب تر کرده است. این پارک قدیمی در یک دره سرسبز قرار گرفته است که با داشتن رستوران های متعدد به محلی مناسب برای گردشگران تبدیل شده است.

پارک پونه در طرقبه مشهد

پارک پونه

این پارک در واقع باغی زیبا است که یک رودخانه هم در کنار آن قرار گرفته است. از ویژگی های پارک پونه می توان به فواره ها، رستوران ها، مراکز بازی کودکان و آلاچیق های آن اشاره کرد. همین طور شما می توانید تنها در کنار رودخانه قدم بزنید و از صدای طبیعت لذت ببرید.

پارک بهمن

پارک مورد نظر وسعتی برابر با 8500 متر دارد و به دلیل وجود درختان بلند بالا و آب و هوای مناسب محلی برای گذران اوقات فراغت در کنار خانواده خواهد بود. شما می توانید روی نمیکت های پارک بنشینید و از طبیعت دل انگیز آن لذت ببرید. همین طور یک فضای 270 متری هم مخصوص کودکان در نظر گرفته شده است.

روستاهای نزدیک طرقبه مشهد

در این منطقه روستاهای زیادی ساخته شده اند که می توانید از طبیعت آن ها لذت ببرید.

روستای نغندر

روستای نغندر

این روستا در معنی لغوی ابریشم و دره خوانده می شود. علت نام گذاری این روستا به این خاطر است که یکی از مراکز پرورش کرم ابریشم به شمار می رود و همین موضوع باعث شده تا تاثیر زیادی در صنعت نخ ابریشم داشته باشد.

روستای نغندر از طرقبه ده کیلومتر فاصله دارد. از جذابیت های این روستا می توان به وجود باغ ها، مقبره شیخ جمال‌الدین محمد نغندری طوسی و قلعه قدیمی آن اشاره کرد.

روستای کنگ

روستای کنگ

نام این روستا به معنی پرنده ای است که در کوهستان لانه دارد. همین طور از این واژه به معنی دژ هم یاد می کنند. قدمت این روستا به زمان قبل از اسلام باز می گردد. جالب است که بدانید معماری روستای کنگ به ماسوله شباهت بالایی دارد. در نتیجه به صورت پلکانی ساخته شده است.

از مکان های دیدنی این روستا می توان به قلعه تیغ میان، رباط شاه عباسی، قلعه حصار، رودخانه و آبشار کنگ و … اشاره کرد.

روستای کلاته آهن

روستای کلاته آهن

روستای مورد نظر از باقی مانده های کوره های آهنگری به وجود آمده است. به همین علت است که به این نام مشهور شده است. قدمت روستای کلاته آهن به سیصد سال پیش باز می گردد. آهن موجود در کوره های آهنگری موجب شده تا حتی بعد از جوشاندن آب چشمه مقداری رسوبات قرمز رنگ در ته ظرف باقی بماند.

روستای کلاته آهن از طرقبه ده کیلومتر فاصله دارد و بیشتر روستاییان در آن به امور کشاورزی و همین طور باغداری مشغول اند. از محصولات این روستا می توان به سیب، گردو، آلو و … اشاره کرد.
آدرس طرقبه مشهد: 16 کیلومتری مشهد، در کوه های بینالود

مسیر طرقبه مشهد

برای رسیدن به طرقبه می توانید از خودرو شخصی خود استفاده کنید. برای اینکار ابتدا باید به سمت خیابان وکیل آباد بروید سپس با گذر از جاده بلوار امام رضا به طرقبه خواهید رسید. چنانچه می خواهید از مترو استفاده کنید می توانید در ترمینال غربی پیاده شوید سپس با تاکسی به طرقبه بروید.

تفریحات طرقبه کدامند؟

زیپ لاین، قایق سواری، اسب سواری، پیست اسکی و …

طرقبه مشهد کجاست؟

طرقبه در 16 کیلومتری مشهد و در کوه های بینالود قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *