دره مجسمه های قشم، طبیعتی بکر در جزیره هرمز

دره مجسمه های قشم
ایران گردی, قشم

اسرار طبیعت همواره برای انسان جالب توجه بوده است. در این میان یکی از زیباترین و اسرارآمیزترین چهره هایی که طبیعت به ما نشان داده است دره تندیس های قشم است. بنابرین در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات جالبی درباره دره مجسمه های قشم در اختیار شما قرار دهیم پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

جزیره هرمز و دره مجسمه ها قشم

نمایی از دره تندیس های قشم

حس قدم زدن در سواحل هرمز و گوش سپردن به صدای دل انگیز موج های دریا بسیار دلپذیر است. شما حتی می توانید کفش های خود را دربیاورید و به صورت مستقیم نرمی ماسه ها را زیر پاهای خود حس کنید.

اما در کنار این ساحل زیبا شگفتی دیگری در انتظار شما است. دره مجسمه ها در واقع از صخره هایی منحصربه فرد تشکیل شده که هر کدام شکل های بسیار جالب توجهی دارند. علت اصلی شهرت این دره این است که دست هیچ انسانی در شکل گیری آن دخالت نداشته و در گذر سالیان دراز ایجاد شده است.

نحوه شکل گیری دره مجسمه ها

قدمت دره مورد نظر به هزاران سال پیش باز می گردد. مواد معدنی موجود در آب دریا با گذشت زمان رسوب کرده و این صخره ها ایجاد شده اند. اما به هر حال این جزیره یک اثر هنری ساخت طبیعت است که دیدن آن برای هر گردشگری که به قشم سفر می کند ضروری است.

علت نام گذاری دره تندیس های قشم

دره تندیس های هرمز

همان طور که قبلا هم گفتیم صخره های این محوطه شکل های جالبی دارند. با نگاه کردن به این سنگ ها می توانید اشکالی شبیه به انسان، حیوان و … را مشاهده کنید. البته هر کسی می تواند برداشت متفاوتی نسبت به بقیه داشته باشد. ممکن است یک نفر با نگاه کردن به این صخره ها یاد خرس بیوفتد و نفر دیگر حیوانی ماند خرگوش را شناسایی کند یعنی همه چیز به قوه تخیل شما بستگی دارد.

بهترین زمان برای بازدید از دره تندیس ها

دره تندیس های قشم طبیعت دست نخورده ای دارد اما برای اینکه بتوانید به صورت کامل از طبیعت این ناحیه لذت ببرید بهتر است تا از فصل زمستان تا اوایل بهار به این ناحیه سفر کنید زیرا در این هنگام جزیره هرمز و قشم آب و هوای بسیار دلپذیری دارد.

محل قرارگیری دره مجسمه ها

این دره در بخش جنوبی جزیره هرمز است و ده کیلومتر با بخش های مسکونی فاصله دارد. تعدادی دیگر از جاذبه های دیدنی قشم مانند دره رنگین کمان هم در نزدیکی این بخش قرار دارند.

نحوه مسافرت به دره هرمز

دره مجسمه های قشم

اگر قصد سفر به این جزیره جنوبی کشور را دارید می توانید از طرف قشم یا بندرعباس اقدام کنید. با این حال توجه به این نکته ضروری است که سفر از قشم به هرمز تنها 2 بار در روز امکان پذیر است.

برای اینکار در اسکله شهید ذاکری لنج هایی برای مسافران در نظر گرفته شده است. همین طور اگر با ماشین خود سفر کرده اید باید آن را در پارکینگ این محل قرار دهید.

اما اگر از طریق بندرعباس می خواهید به جزیره هرمز بروید کافی است از اسکله حقانی استفاده کنید. از این اسکله هر 2 ساعت یک بار لنج هایی به سمت این جزیره حرکت می کنند. در این لنج ها نیز امکان حمل ماشین وجود ندارد.

تجهیزات مورد نیاز برای بازدید از دره مجسمه های قشم

شما می توانید یک کمپ کوچک در این ناحیه برگزار کنید و ساعت خوشی در کنار خانواده خود داشته باشید. با این حال اگر قصد دارید تا شب را هم در این محل بگذرانید بهتر است تا لباس گرم و یک پتو به همراه خود داشته باشید. از دیگر وسایل لازم می توان به کفش های مخصوص پیاده روی در مناطق کوهستانی، بطری آب، غذاهای کنسرو شده و تلفن همراه اشاره کرد.

در پایان می توان گفت که اگر قصد بازدید از دره مجسمه های قشم را دارید برای تهیه تخفیف بلیط هواپیما قشم می توانید به سایت یابکس مراجعه کنید.

بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم چه زمانی است؟

از پاییز تا اوایل بهار

آدرس دره تندیس های قشم چیست؟

بخش جنوبی جزیره هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *