آشنایی با انواع سوغاتی های کیش

شکلات در کیش
ایران گردی, کیش

هرکسی که به کیش سفر می کند احتمالا نسبت به معروف ترین سوغاتی های کیش کنجکاو خواهد بود. در نتیجه این سوال برای شما مطرح می شود که از کیش سوغاتی چی بخریم؟ و کیش چی داره؟ کیش یکی از شهر های بسیار معروف ایران از نظر گردشگری است که سوغاتی های آن نیز ویژه و خاص هستند. شما می توانید سوغاتی های فوق العاده ای را برای دوستان و آشنایان خود تهیه کنید. برای خرید بلیط چارتری کیش کلیک کنید.

خرما و مرکبات

نمایی از خرما کیش

کیش به دلیل آب و هوای گرم خود محل مناسبی برای پرورش مرکبات و خرما است. حتما شما هم در حین سفر به کیش نخلستان های متعدد آن را دیده اید. کیفیت خرما نیز در این منطقه بسیار بالاست. محصولاتی که از خرما به دست می آید همانند عسل خرما، شیره خرما و چپیس خرما نیز به فراوانی در این منطقه یافت شده و می تواند به عنوان سوغاتی استفاده شود.

ادویه و عسل

نمونه ای ادویه های مختلف کیش

ادویه یکی دیگر از محصولات جنوبی کشور است. از مهمترین ادویه های کیش می توان به فلفل سیاه، زیره سیاه، بادیان رومی، جوزبویا، زردچوبه، زیره سیاه، فلفل سبز، دارچین، ساقه زعفران، میخک، ریشه جوز، گشنیز، زردچوبه، زیره سبز، مرزه، فلفل قرمز، گل محمدی، گرد لیمو، زنجبیل، تخم گشنیز، آویشن، جوز هندی و کاری را نام برد. ادویه های نام برده شده می توانند برای پخت انواع گوشت و خورشت مورد استفاده قرار گیرند. در کنار این ادویه ها عسل کیش نیز خالی از لطف نیست.

انواع ماهی و میگو از جمله سوغاتی های کیش

خرید میگو در کیش

در قدیم الایام یکی از شغل های اکثرا بومیان کیش ماهیگیری بوده است. همچین جزیره کیش دارای آب های شوری است که باعث شده میزان مصرف غذاهای دریایی در آن بالا باشد. ماهی و میگو یکی از معروفترین سوغاتی های کیش محسوب می شود. از جمله ماهی هایی که به عنوان سوغاتی می توانید استفاده کنید ماهی سرخو، ماهی مقوا، ماهی تن، ماهی ساردین، ماهی هامور، ماهی سنگسر و میش ماهی است. قیمت این ماهی ها نیز مناسب می باشد. میگو یکی دیگر از آبزیان پرطرفدار در کیش است که از جمله محصولات ارزشمند دریای خلیج فارس به شمار می رود. صیادان تاکنون حدود ده نوع میگوی مختلف را شناسایی کرده اند و معروف ترین میگو که شاه میگو نام دارد بسیار کمیاب است و سالانه تنها 200 هزار از آن به تور صیادان می افتد.

قهوه و انواع شکلات کیش

خرید قهوه در کیش

مراکز خرید کیش دارای غرفه های مخصوص فروش شکلات و انواع قهوه هستند. کیش به نسبت سایر شهرهای ایران قهوه و شکلات بیش تری عرضه می کند که همین مورد موجب شده است تا قیمت این محصولات پایین تر از جاهای دیگر باشد. تنوع شکلات و قهوه نیز بسیار زیاد است. در مغازه های کیش می توان انواع برندهایی همچون لینت، کلاسنو، نستله، الیت، اتی، نسکوئیک، فراگاتا، کاوندیش، هلما، ایگل پریمیوم، پیاستن و گیلیان با قیمت مقرون به صرفه تهیه کرد. درباره قهوه نیز محصولاتی هم چون اسپرسو، ترک و نسکافه و کافی میکس را می شود خریداری کرد. در نتیجه قهوه و شکلات از سوغاتی های کیش مسحوب می شوند.

حنا از جمله سوغاتی های کیش

طرح حنا بر روی دست کیش

مراسم حنابندان یکی از مراسم های مشهور پیش از ازدواج هست. حنا یکی از هنرهای زیبا در بین افراد محلی کیش است. به دلیل این که حنا یکی از محصولات پر مصرف در کیش است در نتیجه همیشه می توانید آن را در فرودشگاه ها به راحتی پیدا کنید. حنا یکی از معروف ترین سوغاتی های کیش است.

پوشاک در کیش

خرید پوشاک در کیش

کیش به دلیل اینکه یک منطقه آزاد تجاری است وارد کردن پوشاک از خارج کشور به آن به سادگی صورت می گیرد. شما می توانید انواع مختلف پوشاک مورد نیاز را با قیمت مناسب تهیه کرده و به عنوان سوغاتی برای دوستان و یا اعضای خانواده خود ببرید.

صنایع دستی از جمله سوغاتی های کیش

کوزه های سفالی کیش

صنایع دستی کیش از جمله سوغاتی های کیش است. مواد مختلفی همچون صدف، پولک، بقایای آبزیان و گوش ماهی ساخته می شوند. از این مواد می توان برای ساخت انواع آینه، زیورآلات، مجسمه و جعبه جواهرات استفاده کرد. در این میان صنایع دستی کیش همچون گلیم ، سبدهای حصیری، پارچه های گلدوزی شده و کوزه های سفالی نیز معروف هستند.

سوغاتی از کیش چی بخریم؟

خرما، ماهی، عسل، ادویه، پوشاک، صنایع دستی

چی تو کیش ارزونه؟

ماهی و میگو، قهوه و شکلات، پوشاک

صنایع دستی کیش را نام ببرید؟

گلیم، سبد دستی، کوزه سفالی، جعبه جواهرات، پارچه گلدوزی شده، آینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *