جاهای دیدنی مشهد در شب

جاهای دیدنی مشهد در شب
ایران گردی, مشهد

مشهد که قطب زیارتی در ایران است، جاذبه های بسیاری در طول شب دارد که شامل پارک های آبی، مرکز خرید و شهربازی می شود. این شهر زیارتی سالانه پذیرای مسافران بسیاری از سر تا سر ایران و جهان است که گردشگران می توانند بعد از زیارت با مشهد گردی، خاطرات خوشی را رقم زنند. پس برای اطلاع از جاهای دیدنی مشهد در شب با مجله گردشگری یابکس همراه باشید.

منطقه گردشگری چالیدره

نمایی از چالیدره مشهد

چالیدره یکی از جاهای دیدنی مشهد در بهار است که در شرق کشور واقع شده است. این مجموعه دارای بخش های تفریحی متنوعی است که در شهرستان طرقبه قرار گرفته است. چالیدره یکی از دره های طرقبه است که کنارگیری آن در کنار دره ارغوان و سایر دره ها باعث شده است تا از آب و هوای شگفت انگیز و پوشش گیاهی خوبی برخوردار باشد. مساحت چالیدره 150 هکتار و ارتفاع آن 1433 متر از سطح دریاست.  

امکانات تفریحی چالیدره

رستوران برج گردان

 این رستوران محلی مناسب برای صرف غذاهای ایرانی و فرنگی است.

تله کابین

 تله کابین چالیدره را می توان همراه با خانواده تجربه نمود. این کابین بر فراز 270 متری زمین قرار می گیرد و از قسمتی از دریاچه هم عبور می کند.

بانجی جامپینگ

 یکی از هیجان انگیزترین تفریحات چالیدره بانجی جامپینگ است که به وسیله آن می توانید آدرنالین بدن خود را افزایش دهید.

ترن کوستانی

 ترن کوهستانی نیز یکی دیگر از وسایلی است که باعث افزایش هیجان و آدرنالین شما می شود.

زیپ لاین چالیدره

در این تفریح یک طناب به بخش بالایی کوه وصل می شود و سمت دیگر طناب به کمر شما متصل می گردد. سپس به کمک قرقره ای در جهت شیب به سمت پایین کوه حرکت می کنید.

تله سیژ چالیدره

با این وسیله شما به بالای دره می روید و برمی گردید.

آموزش غواصی

قایق سواری در چالیدره

مرکز ماساژ ماهی

در این مرکز از یک ماهی ویژه برای از بین بردن بافت های مرده پوست استفاده می شود. این ماهی توسط عمل مکیدن و ترشح کردن آنزیم باعث از بین بردن بافت های مرده می گردد.

از دیگر امکانات تفریحی چالیدره می توان به کافی شاپ، عکاس خانه سنتی، امکانات تفریحی کودکان، ماهیگیری و .. اشاره کرد.

آدرس: استان خراسان رضوی، مشهد، طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نقندر، چالیدره

حرم امام رضا (ع) از جمله جاهای دیدنی مشهد در شب

نمایی از حرم امام رضا (ع)

حرم امام رضا (ع) یکی از مناطق زیارتی بسیار مهم است که باعث می شود سالانه زائران زیادی به سمت این شهر حرکت کنند. این حرم مطهر در سال 1310 به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است. در حرم امام رضا (ع) افراد مشهور دیگری همچون شیخ طبرسی، بهایی و … نیز دفن شده اند. این حرم یکی از بزرگ ترین مساجد دنیا است که از بخش های مختلفی مانند صحن، رواق، کتابخانه، نقارخانه، ایوان طلا، مسجد و موزه تشکیل شده است. حرم امام رضا (ع) مخصوصا در شب و در زمان نماز مغرب و عشا حال و هوای ویژه ای دارد. از جمله امکانات این حرم می توان به امانت ویلچر، پارکینگ عمومی، اتوبوس برقی، دفتر امانات، سرویس بهداشتی، فروشگاه های رضوی، دفتر نذورات، پاسخ به سوالات شرعی اشاره کرد.

آدرس خراسان رضوی، مشهد، خیابان شیرازی، بست شیخ طوسی

شاندیز از جمله جاهای دیدنی مشهد در شب

نمایی از شاندیز مشهد

شانیدز یک منطقه ییلاقی است که آب و هوای دلپذیری مخصوصا در بهار دارد به همین دلیل از جاهای دیدنی مشهد در عید به شمار می رود. شاندیز منطقه ای کوهستانی است که دارای رودهای پرآب و درختان بلند بالایی است که بهترین مکان برای کسب آرامش و سکون می باشد. همچنین رستوران های زیادی که در این منطقه وجود دارد می تواند به لذت شما بی افزاید. شاندیز علاوه بر طبیعت زیبا دارای یک مرکز خرید لوکس نیز هست که در آن سالن اسکیت، شهربازی سرپوشیده و رستوران وجود دارد. پارک جنگلی شاندیز نیز از جمله معروف ترین جاهای دیدنی مشهد است.

آدرس: مشهد، بزرگراه وکیل آباد، شاندیز

طرقبه از جمله جاهای دیدنی مشهد در شب

نمایی از طرقبه مشهد

طرقبه به دلیل آب و هوای خنک و دل انگیزی که دارد یکی از جاهای دیدنی مشهد در تابستان به شمار می رود. غذای معروف طرقبه شیشلیک است. شب های پر از هیجان و زیبای طرقبه گردشگران زیادی را به این ناحیه معطوف کرده است. مخصوصا صرف یک کباب خوشمزه همراه با دوغ در کنار صدای رودخانه از خاطراتی است که تا ابد در ذهن می ماند! باغ تفریحی ویلاشهر از جاهای دیدنی طرقبه مشهد است. در این مجموعه می توان تفریحات مختلفی همچون قایق سواری، تله کوهستانی، قایق سواری، زیپ لاین و بانجی جامپینگ را تجربه کرد. چندین مرکز تجاری نیز در طرقبه وجود دارد که از آن ها می توان به بازار بین‌المللی بعثت، مجتمع تجاری ویلاژ توریست و مجتمع تجاری گیلاس اشاره کرد.

آدرس: ایران، خراسان رضوی، ۱۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد

شهربازی هپی لند از جمله جاهای دیدنی مشهد در شب

نمایی از شهربازی هپی لند مشهد

این شهربازی که به اسم آرمیتاژ نیز معروف است در سال 92 در مجتمعی به همین نام تاسیس شد و یکی از جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم است. در میان شهربازی های متعدد مشهد، شهربازی هپی لند فاصله کمتری تا حرم دارد. در این شهربازی وسایل مختلفی همچون بازی های سیمولاتوری، کاروس، دارت دربی، هلی کوپتر کودکان، سینما هفت بعدی، فوتبال دستی، پلی استیشن و بازی های رایانه ای وجود دارد همچین شما می توانید از کافه و اتاق عکاسی هم استفاده کنید. 

ساعت کاری: صبح‌ها از ۱۰ تا ۱۴ و عصرها از ۱۷ تا ۲۳

آدرس: ضلع شرقی حرم مطهر، بلوار طبرسی، مجتمع آرمیتاژ طبرسی، شهربازی هپی لند

شهربازی سرزمین بازی ها

نمایی از شهربازی سرزمین بازی ها مشهد

در نقشه جاهای دیدنی مشهد این شهربازی در پایانه مسافربری مشهد قرار گرفته است و همین امر باعث شده تا به شهربازی ترمینال نیز معروف شود. این شهربازی در سال 89 کار خود را شروع کرد و امروزه مجهز به باشگاه پینت بال، بولینگ، سالن لیزرتگ، اتاق فرار، کارتینگ، سینمای شش بعدی، بیلیارد، فوتبال دستی، سالن پاتیناژ، بازی های کامپیوتری، صخره نوری و … است.

 ساعت کاری: از ساعت ۱۵ تا ۲۲ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۱ تا ۲۲

آدرس: انتهای خیابان امام رضا (ع)، طبقه زیرین پایانه امام رضا (ع)

پارک ساحلی آفتاب از جمله جاهای دیدنی مشهد در شب

پارک ساحلی آفتاب مشهد

پارک ساحلی آفتاب در سال 1390 و در نیمه شعبان افتتاح شده است. این پارک در کنار بازار بین المللی سپاد و مرکز تجاری الماس قرار دارد. این پارک ساحلی بخش های جدایی برای آقایان، خانم ها و کودکان دارد. بخش بانوان دارای سونا، حمام سونای ماسه، استخر، سرسره، حمام آفتاب، اتاق نگهداری کودک، فست فود و کافی شاپ هست. قسمت آقایان نیز شامل استخر موج، سرسره پیچ، چشمه جوشان، سرسره چاله فضایی و … می شود.

ساعت کاری: هم اکنون به دلیل محدودیت رفت و آمد به دلیل کرونا  همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ است.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، ميدان بهارستان، جنب الماس شرق

سرزمین موج‌های خروشان

نمایی از سرزمین موج های خروشان مشهد

در این مجموعه نیز خانم ها و آقایان می توانند به صورت جداگانه از امکانات تفریحی آن برخوردار شوند. سرزمین موج های خروشان چندین سرسره سرعتی، رودخانه موج، غار نمک، جویس شاپ، دریاچه متلاطم و پارک مخصوص کودکان دارد. از سایر تفریحات ویژه سرزمین موج های خروشان می توان به سونا، حمام ترکی، سالن ماساژ، سالن ایروبیک، زیپ لاین و پینت پال اشاره کرد. پارکینگ و رستوران نیز از سایر بخش های ویژه این مجموعه هستند.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، ابتدای جاده شاندیز، سرزمین موج‌های خروشان

پارک ارم مشهد

نمایی از پارک ارم مشهد

پارک ارم در 10 کیلومتری حرم امام رضا (ع) است و مکانی مناسب برای تفریح همه سنین به شمار می رود. برای کودکان قسمت مجزایی در نظر گرفته است. زمین فوتبال، دوچرخه، پارکینگ، باشگاه ورزشی از جمله سایر امکانات این پارک هستند. پارک ارم در سال 1386 شروع به کار کرده است و دارای مناظر طبیعی زیبایی نیز می باشد.

آدرس: مشهد، گلشهر، بلوار شهید آوینی، خیابان پنج تن، پنج تن ۴۵ پارک ارم

پارک کوه سنگی مشهد

نمایی از کوه سنگی مشهد

یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب پارک کوه سنگی است که شما می توانید در هر ساعتی از شب با صعود به کوه این پارک، به تماشای منظره زیبای شب بپردازید. از بالای قله کوه حتی گلدسته های حرم نیز مشخص هستند. کسانی که در موقع غروب آفتاب به بالای قله کوه می رسند می توانند شاهد منظره شگفت انگیز ناپدید شدن خورشید باشند. برای راحتی گردشگران تعدادی رستوران نیز در پارک کوه سنگی وجود دارد که یک تجربه خوشمزه را در کنار یک منظره زیبا برای شما به ارمغان می آورد.

آدرس: مشهد، بلوار کلانتری، کوه سنگی

برای کسب اطلاع درباره هزینه های سفر به مشهد کلیک کنید.

بام مشهد از جمله جاهای دیدنی مشهد در شب

نمایی از پارک خورشید مشهد

بام مشهد یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در شب است که به شما اجازه می دهد تا با خودروی شخصی خود وارد پارک شوید. شما می توانید در آلاچیق های زیبای این پارک به همراه اعضای خانواده استراحت کنید و با رفتن به بالاترین نقطه پارک از منظره فوق العاده زیبایی بهره مند شوید. بام مشهد که به پارک کوهستانی خورشید معروف است دارای محیطی برای فوتبال ساحلی، باغ کودک، پیست دوچرخه سواری است.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار هاشمیه (وکیل آباد)، هاشمیه ۹۱، بام مشهد (پارک کوهستانی خورشید)

بازار رضا

نمایی از بازار رضا مشهد

بازار رضا یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب است که در نزدیک حرم امام رضا (ع) قرار گرفته است. بازار رضا مشهورترین بازار مشهد است که بیش تر زائران برای خرید لوازم مورد نیاز خود به این بازار مراجعه می کنند. در این بازار می توان به کالاهای مختلفی همچون مهر و تسبیح، سجاده، اسباب بازی، پوشاک، عطر، زرشک، انگشتر، نبات و زعفران اشاره کرد. خروجی های بازار رضا به میدان 17 شهریور مشهد ختم می شوند.

ساعت کاری: از ساعت ۹ تا ۲۴

آدرس:‌ ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب)، بازار رضا

مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق

مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق مشهد

این مجتمع از مراکز خرید مشهد است که به دلیل اینکه در بخش گنبد خود دارای حالت الماس مانندی است به این نام معروف شده است. در مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، پوشاک، رایانه، ساعت، تلفن، وسایل خواب، ترمه، صنایع دستی و … یافت می شود. وجود یک آب نمای زیبا جلوه جالب تری به این مرکز خرید بخشیده است. یکی دیگر از بخش های جالب این مجتمع عکاس خانه ای است که در آن شما می تونید با پوشیدن لباس هاس سنتی تجربه جالبی را برای خود رقم بزنید. از دیگر امکانات مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق می توان به پارکینگ، شهربازی سرزمین عجایب، سینما پنج بعدی و آکواریوم اشاره کرد. مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق یکی از جاهای دیدنی مشهد در شب است.

ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۱

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق

معروف ترین جاهای دیدنی مشهد کدامند؟

طرقبه، شاندیز، بازار رضا، چالیدره، حرم امام رضا (ع)

شهربازی های مشهد کدامند؟

شهربازی هپلی لند، پارک ارم، شهربازی سرزمین بازی ها

در پایان می توان گفت که برای خرید بلیط لحظه آخری مشهد می توانید به سایت یابکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *