راهنمای کامل هزینه های سفر به مشهد

حرم مطهر امام رضا (ع)
ایران گردی, مشهد

از آن جا که در مشهد بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) قرار دارد پس سفر به مشهد در جهت زیارت امام رضا (ع) و تفریحات در مکان های دیدنی آن مثل شاندیز و طرقبه بر هر ایرانی واجب است. حالا برای کسانی که قصد سفر به مشهد را دارند این سوال ایجاد می شود که هزینه سفر به مشهد چقدر است؟ اگر قصد سفر به مشهد را دارید پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید تا تمام هزینه های سفر به مشهد از جمله تور، رزرو هتل، خورد و خوراک و … را بررسی  کنیم.

هزینه سفر به مشهد با تور

نمای داخلی قطار مشهد

در بین روش های سفر به مشهد، سفر با تور از محبوبیت بالایی برخوردار است. زیرا در سفر به تور دیگر نیازی به خرید بلیط و رزرو هتل ندارید و تمام کارها توسط تور انجام می شود. به طور کلی هزینه سفر به مشهد با تور کمتر از روش های دیگر است. معمولا تورهای مشهد 2 شب و سه روز یا 4 شب و 5 روز هستند. در صفحه تورهای یابکس می توانید قیمت تورهای مشهد را چک کنید. همچنین باید در نظر داشت که قیمت تور مشهد یابکس با توجه به زمان و تاریخ، لحظه آخری بودن و نوع هتل آن می تواند تغییر کند.

هزینه سفر به مشهد بدون تور

سفر به مشهد بدون تور دارای هزینه های مختلفی است که در ادامه یک به یک آن ها را توضیح خواهیم داد.

هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی

کسانی که علاقه به جاده دارند و می خواهند تمام مراحل سفر را به خوبی تجربه کنند استفاده از ماشین شخصی می تواند انتخاب مناسبی باشد. سفر به مشهد با ماشین شخصی باعث می شود که زمان سفر دست خود شما باشد البته باید هزینه هایی مثل رزرو هتل و غذا را نیز در نظر داشته باشید. در کنار این مسائل هزینه بنزین ماشین به همراه خرید سوغاتی و گشت و گذار در مکان های تفریحی مشهد هم به مخارج شما اضافه می شود. بهترین ویژگی سفر با ماشین این است که تمام هزینه های سفر از جمله رزرو اقامتگاه، غذا و گشت و گذار با توجه به بودجه شما خواهد بود.

هزینه سفر به مشهد با اتوبوس

سفر با اتوبوس به مشهد

سفر به مشهد با اتوبوس ویژگی های و مشکلات خاص خود را دارد. یکی از مهم ترین مزیت های سفر به مشهد با اتوبوس قیمت پایین تر بلیط اتوبوس مشهد نسبت به بلیط هواپیما مشهد و بلیط قطار مشهد است. البته به دلیل اینکه سفر به مشهد با اتوبوس زمان بیش تری می برد برای کسانی که تنها هدفشان زیارت امام رضا (ع) است مناسب خواهد بود. سفر با اتوبوس به مشهد از همه جای ایران امکان پذیر است. بعد از رسیدن به ترمینال امام رضا (ع) یا پایانه معراج می توانید با خطوط اتوبوس به محل های اقامتی نزدیک حرم بروید. تعداد زیادی بازار در اطراف حرم وجود دارد و شما می توانید از مکان های تاریخی خانه داروغه و باغ نادری و خانه ملک دیدن کنید.

ولی برای کسانی که هدفشان دیدن جاهای دیدنی مشهد است، سفر با اتوبوس کار را برایشان مشکل می کند. چون برای حمل و نقل در سطح شهر و خارج شهر به مشکل بر می خورند و متحمل هزینه های اضافی می شوند. همین طور اتوبوس های درون شهری هم نمی توانند آن ها را به جاذبه های گردشگری اطراف مشهد مثل هفت حوض، شاندیز و طرقبه برساند. مشکل دیگر سفر با اتوبوس به مشهد مدت زمان سفر است. سفر با اتوبوس از تهران به مشهد در حدود 12 ساعت زمان می برد و اگر بخواهیم زمان پیدا کردن اقامتگاه را نیز به آن اضافه کنیم چیزی در حدود 15 ساعت خواهد شد پس زمان زیادی تلف می شود.

هزینه سفر به مشهد با قطار

نمایی از قطار فدک به مشهد

سفر به مشهد با قطار یکی از متداول ترین راه های مسافرت به مشهد است، چون مزیت های زیادی دارد. بزرگترین مزیت سفر به مشهد با قطار این است که زحمت رانندگی شخصی و یا کمردرد در اتوبوس دیگر رخ نخواهد بود. مورد بعدی هزینه مناسب است. با اینکه هزینه بلیط قطار مشهد گران تر از اتوبوس است ولی امکانات آن بیش تر است و همچنین قیمت نسبت به هواپیما کمتر است.

هزینه سفر به مشهد با هواپیما

نمایی از سفر به مشهد با هواپیما

آخرین روش سفر به مشهد با هواپیما است. هزینه سفر به مشهد با هواپیما گران ترین روش محسوب می شود. قیمت بلیط هواپیما مشهد با هزینه بنزین یک ماشین برابری می کند. اما با وجود هزینه بالای قیمت بلیط هواپیما، به آسانی و سریع بودن سفر شما می ارزد. ولی در هر حال در این روش نیز مجبورید برای جا‌به‌جایی در سطح شهر از تاکسی استفاده کنید.

هزینه های اقامت در مشهد

هزینه اقامت در مشهد با توجه به نوع اقامتگاه متفاوت خواهد بود که از جمله عوامل تاثیر گذار موارد زیر هستند:

اقامت در هتل های نزدیک حرم

نمایی از هتل درویشی مشهد

تعداد بسیار زیادی هتل در نزدیکی حرم امام رضا (ع) وجود دارد که شامل هتل های پنج ستاره اعم از هتل درویشی (خیابان امام رضا)، هتل قصرالضیافه (صحن هدایت حرم)، هتل خورشید تابان (خیابان پاسداران)، و تعدادی هتل چهار ستاره مانند هتل کیانا (خیابان امام رضا ۲)، هتل جواد (خیابان امام رضا)، هتل الماس نوین (خیابان امام رضا ۹) و هتل توس (ابتدای خیابان شیرازی) است. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت هتل در ایام شهادت امام رضا(ع) و ولادت ایشان گران تر خواهد بود.

اقامت در هتل های ارزان و مهمان سراها

هتل های ارزان

تعدادی از هتل های مشهد نسبت به سایر هتل ها قیمت پایین تری دارند که از آن ها می توان به هتل سه ستاره زیتون (خیابان پاسداران)، هتل چهار ستاره اترک (فلکه آب، ابتدای بازار رضا)، هتل دو ستاره سپنتا (خیابان آزادی، کوچه بازارچه سراب)، هتل چهار ستاره میثاق ( بلوار وکیل آباد،‌ اقبال لاهوری ۲۰) اشاره کرد.

اقامت در مهمانسراها

نمایی از مهمانسرای مشهد

مهانسراها نسبت به هتل ها هزینه بسیاری پایین تری دارند و یک انتخاب مناسب برای کسانی هستند که نمی توانند بودجه زیادی خرج کنند. این مهانسراها اغلب در کوچه پس کوچه های اطراف حرم هستند.

اقامت در هتل های لوکس

هتل های پنج ستاره مشهد بسیار لوکس هستند. از معروف ترین این هتل ها می توان به هتل قصر طلایی (خیابان امام رضا، بین امام رضا ۳۴ و ۳۶)، هتل الماس ۲ (نبش خیابان امام رضا ۲۰)، هتل درویشی (خیابان امام رضا، بین امام رضا ۲۴ و ۲۶)، هتل بین المللی قصر (خیابان امام رضا،‌ بین امام رضا ۱۴ و ۱۶) اشاره کرد.

هزینه های حمل و نقل در مشهد

هزینه های حمل و نقل در مشهد باید در هنگام سفر به طور جدی در نظر گرفته شود. برای کسانی که با خودروی شخصی به مشهد سفر می کنند باز هم مشکلاتی از قبیل طرح ترافیک و طرح زوج و فرد وجود دارد که باعث می شود در انتها از وسایلی مثل مترو و تاکسی استفاده کند.

مترو مشهد

نمایی از مترو مشهد

متروی مشهد در 2 خط مسافران را جابه جا می کند که خط اول شامل ایستگاه های وکیل آباد، پارک ملت، شریعتی، حرم مطهر با بسیج، فرودگاه مشهد و خط دو شامل ایستگاه کشف رود، طبرسی، راه آهن، شریعتی، کوهسنگی و ایستگاه قطار شهری شهید جوان است. برای سوار شدن به مترو می توانید از من کارت که در مترو و دکه های روزنامه فروشی قابل دسترس هستند استفاده کنید و همچنین برای هر بار سوار شدن به مترو مشهد تنها یک بلیط کفایت می کند.

تاکسی مشهد

نمایی از تاکسی های مشهد

هزینه تاکسی در مشهد با استفاده از تاکسی متر حساب می شود.  برای استفاده از تاکسی های معمولی، تاکسی های 1820 و 133 معروف ترین آن ها هستند که با شماره گیری این دو عدد نزدیک ترین تاکسی به سمت شما می آید. علاوه بر این تاکسی های خطی نیز آماده خدمت رسانی به مردم هستند. با این حال گاهی قیمت این تاکسی ها مقداری گران خواهد بود. بعضی از هتل ها تاکسی های خاص خود را دارند که در اختیار مسافران قرار می گیرند. همین طور در هر خیابون چندین تاکسی تلفنی نیز وجود دارد.

تاکسی اینترنتی

ممکن است بارها برایتان پیش آمده باشد که گرفتار تاکسی هایی شده باشید که کرایه گران تری را از شما گرفته باشند. ولی خوبی تاکسی های اینترنتی این است که قیمت کمتر و به صرفه تری دارند. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت تاکسی اینترنتی در ساعات شلوغی روز مطمئنا افزایش می یابد.

اتوبوس

نمایی از اتوبوس های مشهد

هزینه اتوبوس در مشهد از سایر وسایل حمل و نقل عمومی پایین تر است. پر رفت و آمد ترین مسیر های اتوبوس پایانه پارک ملت، پایانه شهدا و پایانه فردوسی است. برای رفتن به طرقبه و شاندیز و یا حرم می توانید از هر ایستگاهی استفاده کنید. قیمت بلیط اتوبوس در مشهد بسیار کم است و برای پرداخت این هزینه باید از من کارت استفاده کنید. البته بعضی از رانندگان ممکن است پول نقد هم از شما قبول کنند.

هزینه های خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک در مشهد با تهران برابری می کند.  از جمله تفریحات مشهد رستوران گردی است. بهترین فست فودهای مشهد می توانند اوقات خوشی را برای شما رقم زنند. برای تصمیم گیری درباره اینکه کدام رستوران باب میل شما است حتما مطلب رستوران های مشهد را از دست ندهید.

هتل‌ها

غذا خوردن در رستوران هتل الماس 2 مشهد

رستوران هتل های مشهد یک گزینه برای صرف غذا هستند. البته باید گفت قیمت غذا در هتل از رستوران های سطح شهر بیش تر است. با این حال کیفیت غذا در رستوران هتل های پنج ستاره هتل درویشی و هتل قصر بسیار بالاست.

رستوران‌ها

رستوران های مشهد

تعداد زیادی رستوران در خیابان امام رضا و خیابان شیرازی قرار گرفته است و همین طور اگر مایل هستید تا غذاهای خوشمزه را در یک محیط طبیعی صرف کنید می توانید سری به رستوران های طرقبه و چالیدره بزنید. همین طور برای اینکه از قیمت رستوران ها آگاه شوید کافی است تا از اپلیکیشن های غذا مانند اسنپ فود استفاده کنید.

هزینه خورد و خوراک روزانه

به طور مشخص نمی توان رقم خاصی برای هزینه خورد و خوراک روزانه در سفر به مشهد تعیین کرد ولی با توجه به اینکه خودتان آشپزی می کنید یا از غذاهای کنسروی استفاده می کنید یا مقصدتان رستوران ها است هزینه ها متفاوت خواهد بود. همین طور اطلاع از غذاهای سنتی مشهد خالی از لطف نخواهد بود.

هزینه خرید سوغاتی

سفر به مشهد و خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان دو امر جدا نشدنی از همدیگر هستند! برای آشنایی با معروف ترین سوغات مشهد با ما همراه باشید.

زرشک

زرشک مشهد

زرشک یکی از سوغاتی های معروف و اما گران قیمت مشهد است. قیمت زرشک مشهد با توجه به کیفیت آن متفاوت است و از ارزان تا متوسط را شامل می شود. یکی از عوامل دیگری که بر روی قیمت زرشک تاثیرگذار است بسته بندی زرشک است.

زعفران

زعفران مشهد

زعفران به طلای سرخ خراسان مشهور است. مشهد منبع اصلی برای خرید زعفران به شمار می رود. قیمت زعفران نیز بسته به کیفیت آن متفاوت است.

نخود کشمش

نمایی از نخود و کشمش مشهد

نخود کشمش یکی از سوغات های خوشمزه مشهد است که از نخود گل خام تهیه می شود. نخود و کشمش پای ثابت آجیل های خانه، مخصوصا در ایام عید است. همینطور نخود و کشمش راهی آسان برای رفع گرسنگی و کسب انرژی در طول روز نیز است.

انگشتر، مهر و تسبیح

نمایی از تسبیح مشهد

انگشتر، مهر و تسبیح به عنوان یک سوغاتی از شهر زیارتی مشهد انتخاب خوبی خواهد بود. در بازار رضا مشهد می توان انواع انگشتر، مهر و تسبیح در رنگ های گوناگون خریداری کرد. برای معرفی سوغات مشهد به این مطلب مراجعه کنید.

هزینه های تفریح در مشهد

تفریح در مشهد شامل موارد زیادی می شود که می تواند هر مسافری را راضی نگه دارد. در راهنمای سفر به مشهد می توان کلیه اطلاعات را راجع به این موضوع کسب کرد. در این ادامه تعدادی از بهترین تفریحات مشهد را شرح می دهیم.

ورودی جاهای دیدنی

نمایی از تله کابین طرقبه مشهد

از جمله جاهای دیدنی مشهد می توان به آرامگاه نادر شاه افشار، خانه داروغانه، خانه اردکانی، خانه ملک، طرقبه، شاندیز، مسجد 72 تن، مسجد گوهرشاد، پارک خورشید، کوهسنگی و .. اشاره کرد که لیست کامل جاهای دیدنی مشهد به همراه آدرس در این مطلب وجود دارد.

پارک های آبی

نمایی از پارک های آبی مشهد

یکی از جاذبه های گردشگری مشهد پارک های آبی آن است که از جمله معروف ترین پارک های آبی می توان به پارک موج های خروشان و پارک آبی آفتاب اشاره کرد. بعد از این تفریح پر هیجان رفتن به بهترین کافی شاپ های مشهد و صرف یک نوشیدنی خنک بسیار دلپذیر خواهد بود.

پیست اسکی

نمایی از پیست اسکی مشهد

برای کسانی که فصل زمستان را برای رفتن به مشهد انتخاب می کنند سر زدن به پیست اسکی شیرباد مشهد خالی از لطف نیست. هزینه پیست اسکی مشهد هر سال تغییر می کند ولی اگر می خواهید قیمت پایین تری را تجربه کنید سراغ تورهای یک روزه یا دو روزه شیرباد را بگیرید.

هزینه سفر با تور به مشهد چقدر است؟

هزینه سفر با تور به مشهد با توجه به اینکه وسیله نقلیه از نوع هواپیما، اتوبوس و قطار باشد متفاوت است. همین طور باید نوع هتل را نیز در نظر گرفت.

هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی چه قدر است؟

این مورد نیز با توجه به اینکه نوع وسیله نقلیه متعلق به خود شما است کمتر می شود اما هزینه خورد و خوراک و اقامتگاه همچنان پابرجاست.

در چه زمانی از سال هزینه سفر به مشهد ارزان تر است؟

در ایام مدارس هزینه سفر به مشهد کمتر خواهد بود.

در پایان می توان گفت که برای خرید بلیط چارتری مشهد می توانید به سایت یابکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *