دره ستارگان قشم، باشکوه ترین ساخته طبیعت

نمایی از دره ستارگان قشم
ایران گردی, قشم

دره ستارگان قشم یک منطقه جالب توجه و ویژه در جزیره قشم است. این دره به صورت کاملا طبیعی و در گذر زمان شکل گرفته است. چنانچه قصد سفر به قشم و تهیه بلیط لحظه آخری قشم را دارید، بهتر است تا به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

تاریخچه دره ستارگان قشم

از ویژگی های جالب توجه این دره این است که تقریبا دو میلیون سال پیش شکل گرفته است. پس می توان گفت که به اندازه تنگه چاهکوه قدمت تاریخی دارد. محلی های این ناحیه بر این باورند که به خاطر برخورد یک ستاره از آسمان، دره ستارگان شکل گرفته است.

این برخورد سبب ایجاد شکافی در زمین شده و ماسه های این ناحیه به شکل ستون در آمده اند. همه این عوامل سبب شده تا زمین شناسان زیادی به این ناحیه از قشم توجه زیادی کنند.

این زمین شناسان متوجه شدند که فرسایش تدریجی سنگ، ماسه و .. بر اثر باد و باران سبب ایجاد این ناحیه شده است. دره ستارگان جزو ژئوپارک قشم محسوب می شود. همین طور باید گفت که بررسی ها نشان می دهد که ستون های به وجود آمده متعلق به دوره سنوزوئیک هستند.

عواملی شکل گیری دره ستارگان

نمایی از دره ستارگان قشم

همان طور که گفتیم در سال های طولانی عوامل طبیعی سبب شده تا این دره کم کم شکل بگیرد. فلات شمالی که بخشی از این دره است در گذر زمان از آسیب های انسان ها در امان مانده و تغییر نکرده است. بارندگی های زیادی در این ناحیه رخ نمی دهد. به همین دلیل اگر بارندگی شدید باشد، ماسه های سست این ناحیه تغییر شکل می دهند.

در دره ستارگان بخش های زیرین که دیواره ها را ساخته اند، نسبت به بخش های رویی استحکام کمتری دارند. دلیل این تفاوت این است که بخش هایی که قسمت های جلویی دیوارها را به وجود آورده اند، از سیمان تشکیل شده اند. چنانچه این لایه ها از بین بروند لایه های درونی هم به سرعت دچار فرسایش خواهند شد.

اعتقادات محلی ها درباره دره ستارگان

بومیان جزیره قشم بر این باورند که گاهی اوقات صداهای مختلفی از دره به گوش می رسد. مخصوصا بعد از غروب آفتاب هیچ کس به این دره وارد نمی شود. اما واضح است که خبری از ارواح در این دره نیست. بلکه علت اصلی این صداها پیچیدن باد در میان حفره های دره است.

آسمان دره ستارگان قشم

دره ستارگان در شب بسیار زیبا است، می توانید از منظره زیبای آسمان پر ستاره لذت ببرید. هوای این ناحیه کاملا تمیز و به دور از هر گونه آلودگی است، در نتیجه شما حس می کنید که از فاصله نزدیک ستارگان را احساس خواهید کرد.

موقعیت دره ستارگان قشم شاهکار طبیعت

این دره در حوالی روستای برکه خلف واقع شده است و با خود جزیره 5 کیلومتر فاصله دارد.

زمان مناسب برای سفر به قشم

جزیره قشم هم همانند کیش آب و هوای بسیار گرمی دارد. در نتیجه اگر در پاییز تا بهار به این جزیره سفر کنید، آب و هوای مطبوعی در انتظار شما خواهد بود. افرادی که فصل بهار یا تابستان را انتخاب می کنند، بهتر است تا لباس های نخی و نازک و همین طور کلاه آفتابی و کرم ضد آفتاب به همراه خود داشته باشند.

شماره تماس دره ستارگان برای اطلاع از زمان و هزینه بازدید: 00987635242282

دره ستارگان کجاست؟

این دره در حوالی روستای برکه خلف واقع شده است و با خود جزیره 5 کیلومتر فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *