جاهای دیدنی استانبول با مترو

استانبول
استانبول, ترکیه, جهان گردی

هر سالانه ایرانیان زیادی با هدف گردشگری به استانبول سفر می کنند. از آن جا که هزینه تاکسی در استانبول از شهرای ایران بسیار بیش تر است بنابرین استفاده از مترو برای سر زدن به جاهای دیدنی استانبول انتخاب بهتری خواهد بود. بنابرین در این مطلب قصد داریم تا درباره جاهای دیدنی استانبول با مترو صحبت کنیم، پس با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید بلیط هواپیما استانبول ارزان کلیک کنید.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فروم استانبول

ترکیه یکی از بهترین کشورهای نزدیک ایران برای تهیه پوشاک یا لوازم دیگر است. در این میان می توان گفت که مرکز خرید فروم استانبول یکی از جذاب ترین فروشگاه های استانبول به شمار می رود.

در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه های متنوع تعداد زیادی بخش تفریحی مانند سالن بولینگ، شهربازی و … وجود دارند. در این فروشگاه برندهای معروف جهانی به مشتریان عرضه می شوند.

این مرکز خرید مساحتی معادل با 495 هزار متر مربع دارد. در نتیجه بزرگ ترین مرکز خرید این منطقه محسوب می شود. از نکات جالب توجه این مرکز خرید وجود یک آکواریوم بزرگ به نام سی لایف است. در مرکز خرید فروم استانبول امکانات دیگری مانند شبیه ساز هواپیما و یک سینمای مجهز وجود دارند.

معماری مرکز خرید فروم استانبول

در مرکز خرید فروم استانبول اولین چیزی که نظر افراد را به خود جلب می کند یک گنبد زیبا است. همین طور رنگ دیوار های این فروشگاه آبی است که می تواند نمادی از دریا باشد. در ادامه بخش های مختلف این فروشگاه را معرفی خواهیم کرد.

فروشگاه های بزرگ

در اولین طبقه این مرکز خرید برندهای مشهور از سرتاسر دنیا در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

پوشاک خانم ها و آقایان

تعداد زیادی فروشگاه برای عرضه پوشاک مخصوص خانم ها و آقایان در طبقات مختلف فروشگاه دیده می شوند.

پوشاک بانوان

در این مرکز خرید ده فروشگاه ویژه بانوان وجود دارند.

پوشاک آقایان

تعداد ده فروشگاه نیز برای آقایان در نظر گرفته شده است.

پوشاک و لوازم کودکان

ده فروشگاه نیز مخصوص کودکان وجود دارند.

کیف و کفش

برندهای معروف جهانی برای عرضه کفش در این فروشگاه فعالیت دارند.

آکواریوم سی لایف استانبول

این آکواریوم بزرگ ترین آکواریوم کل کشور است که در آن یک تونل 83 متری وجود دارد. در حدود ده هزار موجود دریایی از گونه های مختلف در این آکواریوم زندگی می کنند.

بازدید کنندگان می توانند از تفریحات مختلفی که در این مجموعه در نظر گرفته شده است، لذت ببرند. یکی از این تفریحات، شنا کردن با موجودات آبزی یا غذا دادن به آن ها است.

ژوراسیک لند

ژوراسیک لند

ژوراسیک لند استانبول ابعادی به اندازه ده هزار متر مربع دارد و در آن هفتاد گونه از دایناسورها شبیه سازی شده اند. این مجموعه بزرگ ترین پارک موجود در اروپا به شمار می رود.

در این پارک تفریحاتی در حالت بازی و یادگیری برای هر دو گروه سنی کودک و بزرگسال وجود دارند. ناگفته نماد که یک سینمای چهار بعدی بزرگ در این مرکز ساخته شده است. ساعت بازدید از این مرکز از ساعت ده صبح تا نه شب است.

شهربازی لگولند دیسکاوری سنتر

شهربازی لگولند دیسکاوری سنتر

شهربازی لگولند دیسکاوری سنتر، مرکزی است که بر پایه اسباب بازی های لوگو تاسیس شده است. در این مرکز بخش های مختلفی مانند سینما چهاربعدی، چرخ و فلک، تور و مینی لند استانبول وجود دارند. ساعت بازدید از این محل از ده صبح تا هشت بعداظهر است.

شهربازی فان لب

یکی دیگر از قسمت های مرکز خرید فروم استانبول شهربازی فان لب است. مساحت این مجموعه سه هزار متر مربع است که انواع بازی ها را برای کودکان فراهم کرده است. ساعت بازدید از این شهربازی از ساعت ده صبح تا ده شب است.

شهربازی اختاپوس

شهربازی اختاپوس یکی از بخش هایی است که جدیدا به این مرکز اضافه شده است. این مجموعه در حدود چهارصد متر مربع است و در آن کارگاه های مختلفی برگزار می شوند.

دسترسی به مرکز خرید فروم استانبول

دسترسی به این مرکز از طریق خط مترو M1 و در ایستگاه کجاتپه امکان پذیر است.
آدرس: Kocatepe Mahallesi, Pasa Caddesi | Bayrampasa, Istanbul, Turkey

فروشگاه ایکیا در استانبول از جاهای دیدنی استانبول

فروشگاه ایکیا در استانبول

اگر به قصد خرید لوازم خانگی به استانبول سر می زنید، فروشگاه ایکیا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. ایکیا در واقع یک برند معروف جهانی است که در اکثر شهرهای گردشگری یک شعبه از آن وجود دارد.

این مرکز خرید مخصوص لوازم خانگی است و محصولات دیگری در آن عرضه نمی شوند. این برند مشهور 235 شعبه در کشورهای مختلف دنیا دارد که دو شعبه آن در ترکیه است.

محصولات فروشگاه ایکیا در استانبول

سرویس چوب و کابینت: سرویس چوب این فروشگاه شامل تمام لوازم چوبی می شود.
سرویس اتاق خواب: وسایلی که در این فروشگاه عرضه می شوند شامل کمد، روتختی، پتو، میز آرایش و … می شوند.

سرویس آشپزخانه: یکی دیگر از لوازمی که در این فروشگاه عرضه می شود سرویس آشپزخانه است.
مبلمان و میز و صندلی: انواع لوازم خانه مانند بوفه، سرویس غذاخوری و … در این مرکز به فروش می رسند.

لوازم پذیرایی و غذا خوری: وسایل آشپزخانه مانند ظرف غذاخوری، لیوان و … توسط برند ایکیا عرضه می شوند.

سایر لوازم عرضه شده در این فروشگاه شامل وسایل حمام و لوازم برقی می شوند.

دسترسی به مرکز خرید ایکیا استانبول

دسترسی به این مرکز از طریق خط مترو M1 و در ایستگاه کجاتپه امکان پذیر است.
آدرس شعبه آسیایی: Fatih Sultan Mehmet Mahallesi, Balkan Caddesi, No:62 Ümraniye-İstanbul
آدرس شعبه اروپایی: Forum İstanbul, Kocatepe Mahallesi, Paşa Caddesi, No:1 Bayrampaşa-İstanbul

مرکز خرید اکسیس استانبول

مرکز خرید اکسیس به صورت تجاری و اداری ساخته شده است. در این فروشگاه رستوران، اتاق های کار، سالن سینما، اتاق بازی کودک و مراکز تفریحی وجود دارند.

بخش های متنوع مرکز خرید اکسیس استانبول

مرکز مورد نظر 170 فروشگاه دارد. در این فروشگاه برندهای مشهوری وجود دارند که محصولات متنوعی را در اختیار خریداران قرار می دهند. همچنین در این مرکز سالن های سینمای پیشرفته ای وجود دارند. از دیگر امکانات مرکز خرید اکسیس استانبول می توان به باشگاه ورزشی، رستوران و واحدهای اداری اشاره کرد.

دسترسی به مرکز خرید اکسیس استانبول

دسترسی به این مرکز از طریق خط مترو M1 و در ایستگاه بایرام پاشا مال تپه است. همچنین این مرکز خرید به میدان تکسیم نیز نزدیک است و به راحتی می توانید از خط اتوبوس های مختلف آن استفاده کنید.

کاخ توپکاپی در استانبول از جمله جاهای دیدنی استانبول

کاخ توپکاپی در استانبول

بدون شک کاخ توپکاپی یکی از مشهورترین بناهای تاریخی ترکیه است. دستور ساخت این بنا توسط یکی از پادشاهان عثمانی در سال 1466 داده شده است. عمارت توپکاپی در یک شبه جزیره است که در کنار دریای مرمره قرار گرفته است. این عمارت یکی از جاهای دیدنی استانبول در پاییز است.

منطقه بسفر نیز در بخش شمال شرقی این بنا قرار دارد. در قرن های پانزده تا نوزده میلادی از این کاخ برای انجام امور سیاسی استفاده می شده است. این عمارت بزرگ در حال حاضر مساحتی برابر هشتاد هزار متر مربع دارد.

به دلیل اینکه در گذر زمان هر یک از پادشاهان قسمت های مختلفی را به این بنا اضافه کرده اند هم اکنون کاخ توپکاپی یک مجموعه بزرگ است که قسمت های مختلفی در آن وجود دارند.

در حیاط این کاخ سه دروازه وجود دارند که به نام های باب همایون، باب سلام و باب السعد مشهورند. باب همایون که دروازه اصلی این کاخ است به طرف مجسد ایاصوفیه ساخته شده است. دروازه باب السعد به سمت خزانه داری باز می شده است.

مراکز خرید میدان تکسیم

مرکز خرید بی اوغلوایش استانبول از جمله جاهای دیدنی استانبول

مرکز خرید بی اوغلوایش استانبول

همان طور که می دانید میدان تکسیم و خیابان استقلال مشهورترین بخش استانبول برای خرید یا دیدن جاذبه های گردشگری هستند. مراکز خریدی که در این میدان قرار دارند محصولات مختلف ترکی یا برندهای مشهور جهانی را عرضه می کنند.

یکی از علت هایی که باعث می شود قیمت پوشاک یا لوازم دیگر در استانبول کمتر از سایر شهرها باشد به دلیل وجود مراکز خرید متنوعی است که در سرتاسر شهر قرار دارند. این مرکز یکی از جاهای دیدنی استانبول شب است.

مرکز خرید بی اوغلوایش یکی از بهترین مراکز خرید ترکیه در میدان تکسیم است که نسبت به سایر مراکز خرید قیمت پایین تری دارد. یکی از ویژگی های این فروشگاه این است که فروش آن هم به صورت عمده و هم به صورت جزئی است، در نتیجه افرادی که در ایران فروشگاه دارند می توانند به راحتی خریدهای عمده خود را انجام دهند.

نحوه دسترسی مرکز خرید بی اوغلوایش استانبول

دسترسی به این مرکز از طریق خط مترو M2 و در ایستگاه تکسیم است.

مرکز خرید جواهر از جمله جاهای دیدنی استانبول

مرکز خرید جواهر

جواهر از جمله به صرفه ترین مراکز خرید استانبول است. مرکز خرید جواهر در نزدیکی میدان تکسیم است و با چند دقیقه پیاده روی می توانید خود را به آن برسانید. فروشگاه جواهر دومین مرکز خرید بزرگ در اروپا به شمار می رود.

جواهر یک مرکز خرید شش طبقه است که 224 فروشگاه کوچک در آن قرار دارند. همچنین وجود یک پارکینگ اختصاصی با ظرفیت 2500 خودرو آن را برای خریداران ایده آل کرده است.

نحوه دسترسی مرکز خرید جواهر

دسترسی به این مرکز خرید از طریق خط مترو M2 و در ایستگاه شیشلی است.

مرکز خرید ترکوز پاساژ

این فروشگاه یکی از مراکز خرید ارزان استانبول است که در ناحیه تکسیم قرار گرفته است. در این بازار نیز می توانید به صورت عمده یا جزئی خریدهای خود را انجام دهید. این فروشگاه یکی از جاهای دیدنی استانبول و مراکز خرید آن است.

همچنین به دلیل اینکه چندین فروشگاه تولیدی در این بازار وجود دارند، در نتیجه قیمت اجناس برای خریداران بسیار مناسب است. در این بازار پوشاکی مانند پیراهن، شلوار و … با قیمت های بسیار مناسبی در حدود سه و نیم تا ده لیر عرضه می شوند.

نحوه دسترسی مرکز خرید ترکوز پاساژ

دسترسی به این مرکز از طریق خط مترو M2 و در ایستگاه تکسیم است.

مرکز خرید استانبول خیابان استقلال

خیابان استقلال به دلیل وجود مراکز خرید و رستوان ها و کافه های آن بسیار مشهور است. ایرانیان زیادی هر ساله به قصد خرید به این خیابان مراجعه می کنند.

بدون شک مهمترین علت شهرت این خیابان وجود مراکز خرید ارزان قیمت است. گردشگران می توانند محصولات زیادی مانند لوازم آرایشی، پوشاک، کیف و کفش و سایر لوازم ضروری خود را با قیمتی ارزان در این خیابان خریداری کنند.

خیابان مورد نظر در ناحیه Beyoglu و در بخش اروپایی شهر است. در این خیابان بوتیک های جذاب همراه با دکه های خیابانی برای گردشگران وجود دارند. شما حتی می توانید لوازم سنتی زیادی را در مغازه های آن پیدا کنید که به عنوان سوغاتی گزینه مناسبی هستند.

به طور کلی می توان گفت که این خیابان بهترین محل برای گردش در تعطیلات آخر هفته است و طبق آمارها جمعیتی سه میلیونی در هنگام تعطیلات از این خیابان بازدید می کنند.

اسكله امينونو در استانبول

اسكله امينونو در استانبول

اسكله امينونو در یکی از قدیمی ترین بخش های استانبول قرار دارد. گردشگران بعد از سر زدن به خیابان استقلال و میدان تکسیم می توانند به این محله مراجعه کنند. این اسکله یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم است. در این منطقه ساختمان های زیادی هم به صورت مدرن و هم در حالت تاریخی در کنار هم قرار گرفته اند که این تضاد در نگاه گردشگران بسیار جذاب است.

این محله در نزدیکی خلیج شاخ طلایی قرار دارد به همین دلیل علاوه بر تجاری بودن آن، محلی برای حمل و نقل کالا هم به شمار می رود. این خلیج باعث شده تا گردشگران زیادی به بهانه تفریحات دریایی در منطقه بسفر به این ناحیه سر بزنند. همچنین اسکله های تفریحی نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

در اسكله امينونو برای رفتن به مناطق مختلف شهر می توانید از تراموا استفاده کنید. همچنین این منطقه دسترسی خوبی به بخش اروپایی استانبول یا سایر خیابان های مهم آن دارد. به طور کلی می توان گفت که با بازدید از این منطقه هم می توان از تفریحات مختلف آن استفاده کرد و هم از مراکز خرید آن بهره برد.

گردش در محله امینونو در استانبول

در این محله پل معروف گالاتا قرار گرفته است. گردشگران می توانند در این محل به ماهیگیری یا گرفتن عکس های زیبا بپردازند. در موقع ناهار می توانید به دکه هایی که در کنار اسکله وجود دارند مراجعه کنید و یک غذای دریایی خوشمزه سفارش دهید.

همچنین رستوران های دریایی ویژه ای در زیر پل گالاتا قرار دارند که می توانید در آن جا نیز غذای خود را سفارش دهید. در مقابل این پل بازار بزرگ کاپالی چارشی قرار گرفته است. در این بازار می توانید ادویه ها یا محصولات مختلفی را خریداری کنید.

نحوه دسترسی به محله امینونو

برای دسترسی به این منطقه انواع مختلف سیستم های حمل و نقل وجود دارند. شما می توانید با استفاده از خط تراموای در ایستگاه امینونو پیاده شوید. اگر از مترو استفاده می کنید باید از خط مترو M2 استفاده کنید و در ایستگاه هالیچ پیاده شوید. این ایستگاه در فاصله کمی نسبت به پل گالاتا و بازار کاپالی چارشی قرار دارد.

جاذبه های توریستی اطراف اسکله امینونو

دانشگاه استانبول

این دانشگاه در زمان حکومت پادشاهان عثمانی به عنوان وزارت جنگ استفاده می شده است. اما بعدها به دانشگاه تغییر پیدا کرده و هم اکنون دانشجویان زیادی در آن تحصیل می کنند.

پل گالاتا از جمله جاهای دیدنی استانبول

همان طور که قبلا هم ذکر کردیم پل گالاتا یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه است. در صورتی که به این اسکله سر زدید نباید بازدید از این پل را از دست بدهید.

مسجد سلطان احمد

مسجد سلطان احمد

رنگ آبی به کار رفته در این مسجد نمای زیبا و چشم نوازی به آن بخشیده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید سلطان احمد تمایل داشته تا مجسد بهتری از ایاصوفیه بسازد به همین علت دستور ساخت این بنا را داده است.

جاهای دیدنی استانبول نزدیک میدان تکسیم کدامند؟

خیابان استقلال، مرکز خرید جواهر، مرکز خرید بی اوغلوایش استانبول و …

جاهای دیدنی استانبول با مترو کدامند؟

کاخ توپکاپی، محله امینونو، مرکز خرید فروم استانبول و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *