پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران
ایران گردی, تهران

پارک ژوراسیک تهران یکی از مکان های تفریحی و آموزشی تهران است که می توانید در آن اطلاعات جالبی درباره دایناسورها و تاریخچه چندین میلیون ساله زمین کسب کنید. پس برای آشنایی با این پارک تفریحی تهران با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. همچنین برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران می توانید به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنید.

پارک ژوراسیک و دایناسورها

این پارک در منطقه سعادت آباد تهران واقع شده است و اولین پارک موضوعی خاورمیانه است که در آن می توانید دایناسورهای غول پیکر را در ابعاد واقعی آن ها تماشا کنید.

جالب است که بدانید دایناسورها امکان حرکت و صدا هم دارند که باعث می شود، جذابیت پارک برای بازدیدکنندگان بیشتر شود. این پارک در سال 1392 تاسیس شد و ابعادی برابر با سی هزار متر مربع دارد و 28 عدد مجسمه آن متحرک هستند.

پارک ژوراسیک تهران

یکی از بخش های این پارک تخم دایناسوری است که داخل آن نوزادی وجود دارد که از آن خارج شده و دوباره به آن باز می گردد. این تخم در واقع نحوه تولد دایناسور را به شما نشان می دهد.

اسپایدر پارک، محلی است درباره حشرات و خزندگان که پارک ژوراسیک بعد از افتتاح این پارک به آن افزوده شد. پارک دوم به موضوعاتی از جمله حشرات و زندگی آن ها اختصاص دارد، همچین مجسمه هایی از آن ها هم در این پارک دیده می شود.

دلیل انتخاب اسم پارک

کمتر کسی است که فیلم های مشهور پارک ژوراسیک را ندیده باشد. این فیلم ها در واقع برگرفته از رمانی به همین نام هستند که توسط یک پزشک و نویسنده نوشته شده اند.

به همین دلیل بعد از اکران موفقیت آمیز این فیلم بود که در نقاط مختلف دنیا پارک هایی به همین نام ساخته شد و یکی از آن ها در شهر تهران افتتاح گردید.

جاذبه ‌های گردشگری پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران محدود به دایناسورها نیست، بلکه حیوانات دیگری مانند خرس، فیل و تمساح هم در آن به چشم می خورد و همین طور اطلاعاتی درباره زندگی آن ها به عموم عرضه می شود.

از بخش های مختلف این مکان تفریحی می توان به سینما 8 بعدی، کارگاه های آموزشی، استودیو و کافی شاپ که به اسم ژوراشاپ شناخته می شود اشاره کرد. اگر به مجموعه پارک ژوراسیک سر زدید، می توانید بعد از اینکه اطلاعات و بازدید خود از دایناسورها را کامل کردید، به فروشگاه یا آتلیه آن سر بزنید.

همچنین از دیگر خدمات پارک می توان به پارکینگ، سرویس بهداشتی، بخش مخصوص کودک و بوفه اشاره کرد.

مجسمه دایناسورها و حیوانات

پارک ژوراسیک

همان طور که گفتیم در این پارک می توانید انواع مجسمه ها را ببینید که از جمله آن ها می توان به گوریل، خرس، کینگ کنگ، ماموت، اسب آبی، پاندا و … اشاره کرد. دایناسورها هم شامل یوروپاسورس قدبلند، تاروگوسورس الوسورس، استگوسوروس و … می شوند.

همین طور هر مجسمه صدای ویژه خود را دارد که باعث می شود احساس کنید آن ها زنده هستند. اما امکان عکس گرفتن تنها برای کودکان میسر شده و آن ها می توانند در کنار مجسمه ها عکس بگیرند.

استودیو پارک ژوراسیک تهران

برای اینکه بتوانید خاطرات خود را از این پارک ثبت کنید، می توانید به استودیو پارک ژوراسیک رفته و تصاویر زیبایی را در کنار خانواده خود به ثبت برسانید. این عکس ها به صورت چاپ فوری هستند و در همان زمان به شما تحویل داده می شوند.

سینما 8 بعدی

سینمای هشت بعدی این مجموعه از دیگر جذابیت های آن است که می تواند، واقعیتی مجازی را در اختیار شما قرار دهد. در این سینما شما حس فرار کردن از حیوانات گوشت خوار را به صورت مجازی تجربه خواهید کرد!

فروشگاه هدیه و اسباب‌بازی

فروشگاه پارک ژوراسیک برای گرفتن کادو برای کودکانتان و فرزندانتان بسیار مناسب است. در این فروشگاه اگر بتوانید توپی را به دایناسورهای کوچک بزنید، یک دایناسور بزرگ به عنوان جایزه دریافت خواهید کرد.

کارگاه سفال

این کارگاه هم برای کودکان جذابیت خاصی دارد و می توانند در آن با گل و خاک بازی کنند و مجسمه های گوناگون را درست کنند.

مجموعه اسپایدر پارک تهران

اسپایدر پارک همان طور که گفتیم، مخصوص معرفی حشرات و خزندگان است. در این مجموعه بیشتر از بیست نوع حشره مانند زنبور، حلزون، عنکبوت، مورچه، کشفدوزک و همچنین موجوداتی مانند ایگوانا، تمساح و … در معرض نمایش قرار دارند.

دیدن حشرات از نزدیک

در پارک ژوراسیک تهران دکه ای وجود دارد که می توانید اطلاعات مفیدی درباره زنبور عسل کسب کنید یا عسل را از آن خریداری کنید. همچنین بخشی به اسم VR هم وجود دارد که در آن می توانید با تکنولوژی چند بعدی حشرات کوچک را مشاهده کنید.

بخش میکروسکوپی حشرات

در اسپایدرپارک که مخصوص حشرات است هم می توانید مشخصات حشرات را در جزئیات دقیق مشاهده کنید. همچنین امکان دیدن حشرات در زیر میکروسکوپ هم وجود دارد.

امکانات رفاهی پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

در بخش ژوراشاپ می توانید نوشیدنی های مختلفی را سفارش دهید. همچنین آلاچیق هایی برای استراحت در نظر گرفته شده است. از بخش های دیگر این پارک می توان به سرویس بهداشتی اشاره کرد.

پارک ژوراسیک کجاست؟

سعادت آباد تهران، میدان بهرود، بلوار شقایق، بعد از پارک پرواز

طرز رفتن به پارک ژوراسیک

ماشین شخصی

اگر قصد رفتن به پارک با وسیله شخصی را دارید، می توانید از سه اتوبان چمران، نیایش و یادگار امام استفاده کنید.

با اتوبوس و تاکسی

در صورتی که می خواهید از اتوبوس استفاده کنید باید اتوبوس های میدان صنعت را سوار شوید. سپس با تاکسی خودتان را به سعادت آباد برسانید.

با مترو

روش آسان دیگر برای رفتن به پارک ژوراسیک استفاده از مترو است. برای اینکار می توانید از متروی خط هفت استفاده کنید و در ایستگاه میدان صنعت پیاده شوید و سپس از تاکسی استفاده کنید.

ساعت کار پارک ژوراسیک تهران:

پارک ژوراسیک تهران از شنبه تا چهارشنبه ساعت نه صبح تا هفت شب باز است و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ده صبح تا نه شب فعالیت می کند.

قیمت بلیط پارک ژوراسیک تهران 1401: 50 هزار تومان

هزینه بلیط پارک ژوراسیک تهران چقدر است؟

قیمت بلیط پارک ژوراسیک تهران 50000 هزار تومان است.

آدرس پارک ژوراسیک کجاست؟

سعادت آباد تهران، میدان بهرود، بلوار شقایق، بعد از پارک پرواز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *