صفر تا صد فرودگاه کیش را بشناسید

نمایی از استقبال کارکنان هواپیماکیش
ایران گردی, کیش

تاریخچه فرودگاه کیش

نمایی از فرودگاه کیش

جزیره کیش با داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب، در سال 1349 مورد بازدید کارشناسانی از آمریکا و ایران قرار گرفت. کارشناسان با توجه به ویژگی های خاص این جزیره یعنی وجود سواحل زیبای مرجانی، طبیعت چشم نواز و آب های زلال آن، این منطقه را به عنوان یک منطقه توریستی انتخاب کردند و احتمال ساخته شدن فرودگاه بین المللی کیش را در آن در نظر گرفتند. در سال 1351 سازمان عمران کیش به هدف فراهم کردن رفاه گردشگران و جهانگردان خارجی در این جزیره تاسیس شد. الگوی منطقه کیش شبیه به طرح جزایر هاوایی و کرانه های دریای مدیترانه طراحی شده بود. این ساخت و سازها باعث شد که تا قبل از انقلاب فاز اول و قسمتی از فاز دوم طرح به اتمام برسد. در سال 1352 روستای ماشه که در بزرگترین بخش جزیره بود تخلیه شد و چندین کاخ و یک بازار فرانسوی و هتل در آن ساخته شد.

برای خرید بلیط چارتر کیش کلیک کنید.


یکی از هتل های امروزی به نام هتل شایان ثمره تلاش همان سال هاست. فرودگاه بین المللی کیش نیز در قسمت شرقی که بلندترین مکان جزیره است ساخته شد. در این فرودگاه بزرگترین هواپیماها در کنار باند هوائی قرار داشت. از همان سال بود که تاسیس تلویزیون، نیروگاه برق، رایو و آب شیرین آغاز شد. این عملیات در سال 1356 به اتمام رسید و سرانجام 7 ام آبان ماه همان سال با حضور افرادی از رژیم سابق در کنار سفیران خارجی و سرمایه گذاران داخلی، به افتتاح رسید. محمد رضا شاه از بودجه دولت برای توسعه جزیره کیش استفاده کرد و به دستور او کازینو، نمایشگاه بین المللی، فرودگاه و اقامت گاهی برای او و خانواده اش در آن جا تاسیس شد. بعد از انقلاب اسلامی روند ساخت و ساز در آن متوقف شد تا سال 1358 که سازمان عمران کیش به وزارت ارشاد واگذار شد. ولی چند ماه بعد شورای انقلاب، کیش را به عنوان مرکز آزاد تجاری معرفی کرد.

شورای انقلاب در سال 1365 بازارهای کیش را برای خرید و سیر و سفر باز کرد. از همان سال ها بود که سیل گردشگران به سمت کیش سرازیر شدند. در این زمان ساخت و سازها در کیش به سرعت افزایش یافت و تعداد بازارها، هتل ها، مراکز بازرگانی و صنعتی و بندرگاه ها به شدت افزایش یافت. همین طور توسعه فضاهای تفریحی، جاده ها، میدان ها نیز با توجه به جمعیت بالای توریست ها در دستور کار قرار گرفت. سرانجام در سال 1371 سازمان منطقه آزاد کیش تاسیس و روح تازه ای به جزیره بخشیده شد. در سال 1373 نیز با مجهز کردن باند فرودگاه کیش به چراغ های مخصوص پرواز در شب، امکان پرواز در شب نیز مهیا گشت. در آن زمان فرودگاه کیش پس از فرودگاه مهرآباد بزرگترین و پررفت و آمد ترین فرودگاه کشور به حساب می آمد.

موقعیت قرارگیری فرودگاه

این فرودگاه در بلوار فرودگاه جزیره کیش قرار گرفته است.

اطلاعات فرودگاه کیش

فرودگاه کیش از نوع عمومی یعنی مسافربری است.

کد یاتا این فرودگاه KIH و کد ایکائو آن OIBK است.

ارتفاع فرودگاه کیش از سطح دریا 31 متر است.

فاصله هوایی کیش تا تهران 1043 کیلومتر است.

ترمینال های فرودگاه کیش

فرودگاه کیش دارای دو باند پرواز هر یک به طول 3360 متر است. پنج ترمینال جهت ده پرواز هم زمان داخلی و بین المللی در آن وجود دارد.

امکانات رفاهی فرودگاه کیش

نمایی از فضای داخلی فرودگاه کیش

فرودگاه بین المللی کیش خدمات مختلفی را در اختیار مسافران خود قرار می دهد که از جمله این خدمات می توان به ارائه لیموزین، اینترنت پرسرعت، خدمات ویژه پاویون، خدمات پزشکی و بهداشتی، امانت بار، پارکینگ، خدمات بسته بندی بار، خدمات پستی، خدمات بانکی و صرافی، فروشگاه هایی جهت خرید سوغاتی و تاکسی های مدرن برای راحتی مسافران اشاره کرد.

راه های تماس با فرودگاه کیش

 برای کسب اطلاعات پرواز می توانید از کد سه رقمی 199 استفاده کنید و همین طور شماره تماس های زیر برای ارتباط با فرودگاه کیش هستند.

شماره تماس:

07644485501

07644485502

07644485503

راه های ارتباطی با فرودگاه کیش

شما می توانید از طریق شماره تلفن های ذکر شده یا مراجعه به سایت و تماس با مدیر کل مجموعه با فرودگاه کیش ارتباط بگیرید.

مقاصد پروازی فرودگاه کیش

نمایی از هواپیمای کیش

فرودگاه بین المللی کیش به 20 شهر داخلی و دو شهر خارجی پرواز دارد. پرواز های خارجی آن به شهر های دبی و مسقط هستند. شهر مسقط پایتخت کشور عمان است. پرواز های داخلی این شهر شامل تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرمان، اهواز، بندرعباس، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان، گرگان، جم، عسلویه، سنندج و ارومیه است. پس به طور کلی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی کیش شامل 22 شهر داخلی و خارجی می شود.

ایرلاین هایی که به کیش پرواز دارند

کیش ایر، هواپیمایی ایران ایرتور، هواپیمایی آتا، هواپیمایی کاسپین، ایران ایر، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی کارون، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی معراج، هواپیمایی قشم، هواپیمایی سپهران، هواپیمایی تابان، هواپیمایی زاگرس از جمله شرکت هایی هستند که به کیش پرواز دارند.

فرودگاه کیش چند ترمینال دارد؟

پنج ترمینال

فرودگاه کیش از چه نوعی است؟

مسافربری

فرودگاه کیش به چند شهر داخلی و خارجی پرواز دارد؟

20 شهر داخلی و 2 شهر خارجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *