فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

نمایی از فرودگاه اصفهان
اصفهان, ایران گردی

هر ساله علاقمندان به تاریخ و دوست داران فرهنگ، از داخل و خارج کشور به اصفهان سفر می کنند. بنابرین لزوم وجود یک فرودگاه با امکانات مناسب برای این شهر مهم بسیار ضروری است. برای اطلاع از امکانات و پروازهای فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با مجله گردشگری یابکس همراه باشید. برای خرید بلیط اصفهان لحظه آخری کلیک کنید.

تاریخچه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

نمایی از فرودگاه اصفهان

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان یکی از فرودگاه های قدیمی کشور است که در شرق اصفهان و در بخشی بیابانی قرار گرفته است. ارتفاع این فرودگاه از سطح دریا 1542 متر و در زمینی با ابعاد 1315 هکتار قرار گرفته است. از فرودگاه اصفهان هم برای آموزش و هم پروازهای داخلی و خارجی استفاده می شود. فرودگاه شهید بهشتی اصفهان قبلا در محله صفه قرار داشته است. این فرودگاه سپس به نیروی هوایی سپاه واگذار شد و سپس در سال 61 کار خود را آغاز کرد. یکی از ویژگی های بسیار خوب فرودگاه شهید بهشتی اصفهان فاصله داشتن آن از منازل مسکونی است در نتیجه آلودگی صوتی برای آن ها ایجاد نمی شود.

امکانات فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

نمای از داخل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان امکانات بسیار زیادی دارد که راحتی گردشگران را فراهم کرده است. پس برای آشنایی با راهنمای فرودگاه اصفهان با ما همراه باشید.

رستوران و غرفه چای فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

برای مسافران در قسمت ترمینال داخلی و خارجی غرفه چای و قهوه در نظر گرفته شده است که می توانند قبل از سفر میل کنند. همین طور فرودگاه اصفهان غذاهای باکیفیتی را ارائه می دهد.

غرفه سوغات و تنقلات

برای کسانی که به قصد سفر کاری به اصفهان می روند گشتن در بهترین مراکز خرید اصفهان و تهیه سوغاتی دشوار است در نتیجه در فرودگاه اصفهان غرفه هایی برای خرید سوغاتی در نظر گرفته شده است که این افراد می توانند لحظه آخر سفر خود، خرید کنند.

خدمات خودرو اجاره‌ای فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

افرادی که بدون خودرو شخصی به اصفهان سفر می کنند و علاقه ای به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ندارند می توانند برای راحتی خود یک خودرو اجاره کنند و در طول اقامت در اصفهان چه برای کار چه برای گردش از آن استفاده کنند.

دفاتر فروش بلیط و غرفه رزرواسیون هتل

اگر با عجله به اصفهان سفر کرده اید و هتلی برای اقامت انتخاب نکرده اید می توانید به راحتی با مراجعه به دفاتر موجود در فرودگاه یک هتل رزرو کرده و کار خود را آسان نمایید. همین طور می توانید بلیط هواپیما اصفهان را نیز از همین مراکز تهیه کنید.

اينترنت رايگان فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

از ویژگی های فرودگاه شهید بهشتی اصفهان امکان دسترسی به اینترنت رایگان است. در قسمت های مختلف ترمینال های داخلی و خارجی می توان به اینترنت دسترسی داشت. دسترسی به اینترنت مخصوصا برای مسافرانی که به قصد سفر کاری به اصفهان سفر کرده اند بسیار مهم است.

پارکینگ طبقاتی

پارکینگ فرودگاه اصفهان

پارکینگ طبقاتی از مهمترین بخش های فرودگاه شهید بهشتی اصفهان است که مسافران می توانند از آن برای پارک خودروهای شخصی خود استفاده کنند. پارکینگی که در خود فرودگاه اصفهان واقع است یک مکان 4 طبقه است که ظرفیت 320 خودرو را دارد، همینطور یک پارکینگ روباز دیگر نیز در فرودگاه اصفهان وجود دارد که می تواند 850 خودرو را پذیرا باشد.

اشیاء گمشده

در فرودگاه اصفهان نیز مانند سایر فرودگاه ها محلی برای اشیاء گمشده وجود دارد که باید به قسمت نیروی انتظامی مستقر در آن جا مراجعه کنید. همچنین یک شماره تماس نیز برای اینکار در نظر گرفته شده است. اگر مسافران وسیله ای را در داخل هوایپما گم کنند باید با دفتر شرکت هواپیمایی تماس بگیرند یا مراجعه کنند. در این میان اگر مدارک فرد گم شده باشد از طرف فرودگاه به فرد پست می شود.

همینطور در پایان قابل ذکر است که مسافران خارجی می توانند به راحتی از صرافی فرودگاه اصفهان استفاده کنند.

دسترسی به فرودگاه

نمایی از تاکسی های فرودگاه اصفهان

برای دسترسی به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان می توان از خودروی شخصی، تاکسی و اتوبوس استفاده کرد. با ماشین شخصی باید به بزرگراه چمران بروید سپس با دنبال کردن تابلوی راهنما به فرودگاه می رسید. کسانی که مایل به استفاده از اتوبوس هستند باید از ترمینال کاوه یا ترمینال صفه استفاده کنند. همینطور تعداد زیادی تاکسی در فرودگاه وجود دارد که به صورت شبانه روزی در خدمت مسافران هستند.

آدرس فرودگاه اصفهان: قسمت شرقی اصفهان و در منطقه‌ای به نام صفه

تلفن فرودگاه اصفهان: 03135275050

مسیرهای پروازی فرودگاه

کیش، ماهشهر، کرمان، مشهد، شیراز، سیری، عسلویه، بندرعباس، تبریز، دبی، اهواز، آبادان، استانبول، دوحه، لاوان، رشت، بوشهر، قشم ماهشهر، خارک، ساری، بهرگان، ماهشهر، کویت، قشم، تهران

ایرلاین های داخلی و خارجی فعال در فرودگاه اصفهان

تعداد 11 ایرلاین داخلی و 3 ایرلاین خارجی در فرودگاه اصفهان فعالیت می کنند که همگی آن ها دفتر فروش دارند.

ایرلاین داخلی:

ایران ایر، آتا، آسمان، ایران ایر تور، تابان، کاسپین، ماهان، نفت، زاگرس، کیش ایر، قشم ایر

ایرلاین خارجی:

ترکیش ایر، العراقیه، قطر ایرویز

آدرس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان کجاست؟

قسمت شرقی اصفهان و در منطقه‌ای به نام صفه

امکانات فرودگاه اصفهان چیست؟

غرفه خرید، اینترنت رایگان، پارکینگ اختصاصی

ایرلاین های داخلی که به اصفهان پرواز دارند؟

ایران ایر، آتا، آسمان، ایران ایر تور، تابان، کاسپین، ماهان، نفت، زاگرس، کیش ایر، قشم ایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *