راهنمای سفر اتباع افغانستانی به کیش

جزیره کیش
ایران گردی, کیش

جزیره کیش نه تنها برای گردشگران داخلی بسیار جذاب است، بلکه از سایر کشورها هم برای دیدن این جزیره به ایران سفر می کنند. در این میان اتباع افغانستانی از جمله افرادی هستند که علاقه دارند لحظات خوبی را در این جزیره تجربه کنند. این جزیره انواع و اقسام وسایل تفریحی، مراکز خرید و رستوران ها را در خود جای داده است. همین طور هموطنان عزیز می توانند برای خرید بلیط چارتر کیش به پنل رزرواسیون یابکس مراجعه کنند.

قوانین مربوط به سفر اتباع افغانستانی به کیش

کشور ایران با افغانستان همواره رابطه نزدیکی از سال های قدیم داشته است. در نتیجه اشخاص زیادی از این کشور به طرف ایران آمده اند. در گذشته دریافت پاسپورت به وسیله کسانی که تابعیت افغانستانی داشته اند، تقریبا بیست روز طول می کشیده است، اما در حال حاضر آن ها می توانند این پاسپورت را در طی یک روز دریافت کنند.

جزیره کیش

به طور کلی اتباع خارجی برای سفر به کیش نیازی به گرفتن ویزا ندارند و با حضور در فرودگاه کیش یا بندرگاه آن می توانند، مجوز حضور 30 روزه را در این جزیره بر روی پاسپورت یا سایر اسناد معتبر خود دریافت کنند.

تمدید اعتبار سفر اتباع افغانستانی به کیش

کسانی که می خواهند بیشتر از 30 روز در کیش باشند، باید مدارک خاصی را به بخش اداره امور اتباع خارجی ارائه دهند. این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

ارائه معرفی نما از هتلی که در آن اقامت دارید یا خانه ای که در آن هستید.

اصل گذرنامه معتبر

این مدارک را باید به محلی که گفته شده ارائه دهید، سپس سازمان به بررسی مدارک شما می پردازند و در صورت موافقت یک معرفی نامه برای شما صادر می شود. بعد از آن باید با مدارک دیگری به بخش اداره مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی بروید. مدرکی که در این بخش لازم دارید، شامل موارد زیر می شوند:

درخواست تبعه و میزبان

اصل گذرنامه و دو سری کپی از صفحه اول، ویزای دریافتی و مهر ورودی

به همراه داشتن معرفی نامه ای که توسط اداره امور اتباع خارجی کیش صادر شده است.

یک قطعه عکس رنگی با سایز 3 در 4

تکمیل فرم تمدید ویزا

هزینه های مربوط به تمدید ویزا باید در همان محل پرداخت شود.

هنگامی که کلیه مدارک بررسی شدند، اداره مهاجرت و گذرنامه مهر تمدید را روی پاسپورت فرد می زند.

سرمایه گذاری در کیش برای اقامت اتباع خارجی

جزیره کیش

جزیره کیش دارای موقعیت های تجاری بسیار مناسبی است و گردشگران آن هم زیاد هستند. در نتیجه این مکان تبدیل به محلی ایده آل برای سرمایه گذاران خارجی شده است.

در طی جلسه ای که بین مدیر عامل جزیره کیش و سفیر افغانستان برپا شد، قرار شده است تا همکاری های بیشتری در زمینه اقتصادی و توریستی صورت گیرد تا سرمایه گذاران افغانستانی بتوانند در موقعیت های تجاری این جزیره شرکت داشته باشند.

پس چنانچه فردی از اتباع افغانستانی بخواهد در این جزیره سرمایه گذاری کند، می تواند از 1 تا 5 سال در این جزیره ساکن شود و برای افزایش مدت زمان اقامت باید به سازمان های مربوطه مراجعه نمایند تا آن ها اجازه این کار را بدهند. این سازمان دفتر نماینده دایره امور اتباع خارجی است.

اقامت غیرقانونی و جریمه آن

پس توجه داشته باشید که هرگاه مدت زمان ویزای شما به اتمام رسید، به سرعت برای تمدید دوباره آن اقدام نمایید. زیرا کسانی که مدت زمان ویزای آن ها تمام شده است اما هنوز آن را تمدید نکرده اند به مشکل برخواهند خورد و اقامت آن ها غیرقانونی در نظر گرفته می شود. در این صورت باید جریمه آن را پرداخت نمایند.

هر فردی که به صورت غیرقانونی در جزیره کیش ساکن باشد، به ازای هر روز باید مبلغی به اندازه 90 هزار تومان پرداخت کند. این مبلغ به وسیله سازمان مرتبط اعلام شده است و مبلغ آن دچار تغییر خواهد کرد.

پروانه اشتغال و اقامت در جزیره کیش

جزیره کیش

در صورتی که می خواهید در جزیره کیش اقامت کنید یا در آن کار نمایید باید پروانه اشتغال را گرفته باشید. برای اینکار باید به سازمان مدیریت کار مراجعه کنید و مدارک مربوط به درخواست کارفرما را به این اداره ارائه دهید تا بتوانید مجوز فعالیت را کسب نمایید.

اداره مدیریت کار و خدمات اشتغال مدارک شما را مورد بررسی قرار می دهد و در صورتی که این اداره شما را تایید کند، می توانید با همراه داشتن مدارکی مانند اصل و کپی پاسپورت، دو قطعه عکس، اصل و کپی کارت سلامت و فرم های مورد نیاز برای گرفتن این پروانه اقدام کنید.

برای گرفتن پروانه اقامت هم باید راه یکسانی را در پیش بگیرید. در این صورت شما مدارک مورد نیاز را آماده می کنید و به بخش اداره اتباع خارجی سازمان منطقه آزاد کیش مراجعه کنید.

مدارک لازم برای گرفتن معرفی نامه شامل موارد زیر می شوند:

معرفی نامه کارفرما که شامل درخواست برای گرفتن پروانه اقامت می شود.

اصل پروانه اشتغال

اصل گذرنامه

هنگامی که مدارک شما به وسیله سازمان بررسی شد، یک معرفی نامه برای شما صادر می شود، سپس به همراه این معرفی نامه و گذرنامه، دو عدد کپی از مهر ورودی به همراه دفترچه اشتغال و کپی از صحفه اول و اعتبار، یک عکس رنگی سه در چهار، درخواست کارفرما و واریز تعرفه های مورد نیاز باید به اداره مهاجرت مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که حضور کارفرما یا نماینده او در کنار شخص درخواست کننده الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *