اسکله تفریحی کیش، مقصدی جذاب برای تفریحات آبی کیش

اسکله تفریحی کیش
ایران گردی, کیش

هم اکنون که این متن را می نویسم در فصل زمستان قرار داریم و آب و هوای تیره ای همه شهر را در برگرفته، حال تصور کنید که در این شرایط در کنار ساحل آفتابی جزیره کیش نشسته اید و از منظره زیبای دریا همراه با نسیم خنک بهاری لذت می برید. تصور چنین منظره ای لذت بخش نیست؟ اگر می خواهید این حس را تجربه کنید پس با یابکس همراه باشید زیرا در این مطلب قصد داریم تا درباره اسکله تفریحی کیش صحبت کنیم.

معرفی اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش در بلوار دریا قرار دارد. در این اسکله صدای مرغان دریایی شنیده می شود. همین طور ماهیگیران در کمال آرامش مشغول ماهیگیری هستند. اسکله تفریحی کیش اولین بار در سال 1385 بنا شد و امروزه مساحتی برابر با 10 هزار متر مربع دارد. سایه بان هایی در این اسکله قرار دارند که اگر در روز به این منطقه سر زدید می توانید از آن ها استفاده کنید.

با این حال پیاده روی در این اسکله در زیر نور نقره فام ماه نیز خالی از لطف نیست. همین طور در شب هوای جزیره خنک تر است و از رطوبت هوا کاهش می یابد. در این اسکله شما می توانید تفریحات آبی مانند غواصی، قایق سواری، فلای بورد و …. را تجربه کنید. به طور کلی هدف از ساخت این اسکله امکان فراهم کردن تفریحات مختلف برای گردشگران بوده است.

تفریحاتی که در اسکله تفریحی کیش می توان انجام داد

پیاده روی یکی از ساده ترین کارهایی است که در هر مکانی می تواند صورت گیرد با این حال اینکه کجا پیاده روی کنیم تفاوت زیادی در اصل قضیه ایجاد می کند.

برای مثال شما ترجیح می دهید تا در بیابان پیاده روی کنید یا در کنار سواحل دریا؟ مطمئنا اکثر مردم منظره دریا رو ترجیح می دهند. هنگامی که در کنار ساحل قدم می زنید می توانید از تماشای منظره زیبای ماهی ها و همین طور لاک پشت های دریایی لذت ببرید.

پیست دوچرخه سواری

پیست دوچرخه سواری کیش

دوچرخه سواری از تفریحات ارزان قیمت کیش است که در سفر به جزیره باید حتما آن را تجربه کنید. حس نسیم دریا روی پوست صورتتان و هم زمان بهره بردن از زیبایی های مناظر اطراف خاطره ای فوق العاده است که همیشه برای انسان رخ نمی دهد.

قایق کف شیشه‌ای

قایق تفریحی کیش

یکی از ویژگی های خلیج فارس آب های زلال آن است به گونه ای که شما با نگاه کردن به داخل آب می توانید موجودات دریایی را تماشا کنید. به همین منظور قایق کف شیشه ای یکی از تفریحات آبی کیش است که برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

بهتر است تا در این گردش دوربین خود را نیز به همراه داشته باشید تا بتوانید تصاویری خاطره انگیز برای خود ثبت کنید.
هزینه قایق کف شیشه ای در کیش تقریبا 30 هزار تومان است.

بالن سواری در کیش

بالن سواری در کیش

بالن سواری یکی از تفریحات اسکه تفریحی کیش است که برای افرادی که به ارتفاع علاقه دارند بسیار مناسب خواهد بود. فکر اینکه جایی بین زمین و آسمان معلق باشید، بسیار هیجان انگیز است!

آموزش های لازم برای سوار شدن به بالن توسط شرکت هایی که خدمات بالن سواری را در اختیار گردشگران قرار می دهند، داده خواهد شد. همین طور شما می توانید با در دست داشتن یک دوربین از مناظری که پیش روی شما قرار دارد فیلم برداری کنید یا عکس بگیرید.

یکی از ویژگی های جالب این بالن ها این است که خودشان مجهز به دوربین هستند در نتیجه شما می توانید بعد از پیاده شدن به غرفه عکس بروید و عکس های مورد نظر خود را خریداری نمایید.

از نکات هیجان انگیز بالن سواری در کیش این است که شما در یک نقطه ساکن نیستید بلکه یک مسیر را طی خواهید کرد و جالب تر اینکه نمی دانید کجا قرار است فرود بیایید! البته لازم به ذکر است که چنانچه وزش باد صورت گیرد ممکن است مجبور شوید مسیر بازگشت را با ماشین طی کنید.

هزینه بالن سواری تقریبا 300 هزار تومان است.

فلای بورد

فلای بورد کیش

فلای برد تفریحی است که در آن به پاهای شما تخته ای متصل می شود و آن تخته ها به لوله های ویژه ای وصل هستند. سپس با فشاری فرد به سمت بالا حرکت می کند. این تفریح بیشتر برای افرادی مناسب است که جثه ورزشکاری دارند و می توانند به راحتی تعادل خود را در آسمان حفظ کنند. البته پیش از اینکه فلای بورد را امتحان کنید یک مربی خبره در مدت زمان کوتاهی آموزش های لازم را به شما خواهد داد.

فلای بورد در کیش در حدود بیست دقیقه طول می کشد. همچنین شما می توانید از یک عکاس درخواست کنید تا در هنگام پرواز از شما عکس بگیرد. سپس می توانید بعد از دیدن عکس ها هرکدام را که بخواهید چاپ نمایید. همچنین لازم به ذکر است که پوشیدن جلیقه نجات در حین فلای بورد الزامی است.

هزینه فلای بورد در زمستان 1400: 436 هزار تومان

غواصی در کیش

غواصی در کیش

در مطالب بالا درباره قایق کف شیشه ای و لذت تماشای موجودات دریایی صحبت کردیم. حال تصور کنید که شما به صورت ویژه درون آب قرار دارید و نه تنها این موجودات را از نزدیک مشاهده می کنید بلکه می توانید با آن ها شنا هم بکنید!

نحوه غواصی کردن در کیش به این صورت است که ابتدا با یک قایق به منطقه ای مشخص برده می شوید سپس یک مربی آموزش های لازم را به شما می دهد. اگر می خواهید صخره های مرجانی را ببینید یا ماهی رنگارنگ را تماشا کنید باید تقریبا هشت متر به درون آب بروید. همین طور شما نیاز به هیچ گونه مهارت شنایی ندارید و یک مربی همراه شما خواهد بود.

مراکز غواصی که در کیش قرار دارند انواع تجهیزات را در اختیار شما قرار می دهند در نتیجه تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید یک حوله و لباس راحتی نیست.
هزینه غواصی در زمستان 1400: 300 هزار تومان

قایق پدالی

قایق پدالی از دیگر تفریحات اسکله تفریحی کیش است. در قایق های پدالی شما خودتان با پدال زدن در آب تجربه ای متفاوت نسبت به قایق های موتوری خواهید داشت. قایق پدالی مخصوصا برای افرادی مناسب است که علاقه ای به هیجان و سرعت ندارند و می خواهند زمانی را در آرامش سپری کنند.

هزینه قایق پدالی تقریبا 80 هزار تومان است.

جت اسکی

جت اسکی در کیش

جت اسکی برای افرادی که دوست دارند آدرنالین بالا را تجربه کنند بسیار مناسب است. در این تفریح می توانید از سرعت بالای حرکت روی آب لذت ببرید. زمان اسکی کردن روی آب به شما بستگی دارد اما باید توجه داشته باشید که هرچه زمان بیشتری را روی آب بمانید هزینه بالاتر خواهد شد.

هزینه جت اسکی در زمستان 1400: 380 هزار تومان

ماهیگیری

بیشتر افراد درونگرا علاقه به محیط های آرام و بی سرو صدا دارند به همین دلیل تفریحاتی که انتخاب می کنند نیز مناسب با روحیه آن ها است. ماهیگیری از جمله این تفریحات است. ماهیگیری را در هر روزی از سفر خود می توانید انجام دهید. برای راحتی مسافران کلیه وسایل ماهیگیری در این اسکله در اختیار آن ها قرار می گیرد.

اسکوتر زیر دریایی

اسکوتر زیردریایی کیش

اگر می خواهید در عمق آب شنا کنید ولی از غواصی می ترسید جای هیچ نگرانی وجود ندارد. زیرا اسکوترهای دریایی مخصوص این افراد ساخته شده است. اسکله تفریحی کیش نخستین بار این وسایل دریایی را در اختیار گردشگران قرار داد.

در اسکتور زیر دریایی باید یک لباس غواصی بپوشید و سر شما داخل یک محفظه قرار می گیرد و نیازی به دستگاه اکسیژن نیست.
هزینه اسکوتر زیردریایی در زمستان 1400: 436 هزار تومان

شاتل سواری در کیش

شاتل سواری در کیش

این تفریح به این صورت است که افراد درون یک تیوپ می نشینند و تیوپ توسط یک قایق تندرو روی آب کشیده می شود. البته شاتل سواری را می توان به صورت تک نفره هم انجام داد ولی دست جمعی لذت بیش تری دارد.

هرچه سرعت حرکت قایق بیشتر باشد هیجان بیشتری هم برای افراد ایجاد می شود. البته باید توجه داشته باشید که افرادی که سوار تیوپ می شوند باید از نظر بدنی بسیار ورزیده باشند تا بتوانند تعادل خود را حفظ کنند.

در هنگام شاتل سواری یک کلاه ایمنی و جلیقه نجات هم در اختیار شما قرار می گیرد. پس توصیه می کنیم که اگر از لحاظ بدنی ضعیف هستید و نمی توانید تعادل خود را حفظ کنید از این تفریح استفاده نکنید.
هزینه شاتل سواری در زمستان 1400: 100 هزار تومان

بنانا سواری در اسکله تفریحی کیش

بناناسواری در کیش

بنانا سواری نیز تقریبا شبیه به شاتل سواری است. در این تفریح نیز یک وسیله که شبیه به موز است به یک قایق تندرو متصل شده و روی آب کشیده می شود. این تفریح مخصوصا برای کودکان هیجان زیادی را به ارمغان می آورد. در بنانا سواری برخلاف شاتل سواری افراد به جای اینکه کنار همدیگر بنشینند در پشت هم قرار می گیرند.

هزینه بناناسواری در کیش: تقریبا 98 هزار تومان است.

جاهای تفریحی نزدیک اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش سایه بان هایی دارد که می توانید در آن ها غذای خود را میل کنید ولی با این حال برای کسانی که دوست دارند در محیط سربسته تری غذا بخورند چند رستوران در اطراف این مکان ساخته شده است. به جز این رستوران ها چندین بازار و سالن بولینگ هم در این منطقه وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

بازار ونوس

بازار ونوس کیش

بازار ونوس یکی از مراکز خرید نزدیک اسکله تفریحی کیش و قدیمی ترین بازار این جزیره است. از جمله کالاهایی که در این بازار به فروش می رسند می توان به شکلات، پارچه، لوازم خانگی، پوشاک و لوازم آرایشی اشاره کرد.

همین طور مکان های تفریحی برای کودکان در نظر گرفته شده تا والدین آن ها بتوانند به راحتی به خرید خود بپردازند. بعد از خرید هم می توانید به کافی شاپ و رستوران این بازار مراجعه کنید.

بازار زیتون

بازار زیتون کیش

در بازار زیتون برندهای معروف به فروش می رسند. همین طور معماری این بازار بسیار قابل توجه است که باعث شده گردشگران زیادی بعد از تفریح در اسکله تفریحی کیش به این بازار سر بزنند.

در بازار زیتون می توانید محصولات مختلفی مانند شکلات، پوشاک و کفش را خریداری نمایید. همین طور این بازار محل مناسبی برای خرید سوغات کیش خواهد بود. در پایان باید اشاره کرد که چندین کافی شاپ و رستوران نیز برای رفاه حال خریداران در نظر گرفته شده است.

بولینگ مریم

باشگاه بولینگ مریم یکی از بزرگ ترین مراکز بولینگ ایران است. از ویژگی های این مجموعه این است که در نزدیکی اسکله تفریحی کیش قرار گرفته بنابرین به راحتی می توانید به آن مراجعه کنید. در این سالن علاوه بر بولینگ امکان انجام بازی های کامپیوتری هم وجود دارد. همین طور در این مرکز بوفه برای صرف نوشیدنی ساخته شده است.

اقامت در نزدیکی اسکله تفریحی کیش

هتل پنج ستاره شایان

هتل های کیش

هتل شایان به اسکله تفریحی کیش بسیار نزدیک است و شما در هر زمانی می توانید به این اسکله سر بزنید. این هتل از جمله قدیمی ترین هتل های جزیره است و امکانات بسیار مناسبی در اختیار مهمانان خود قرار می دهد. در این هتل سوئیت های دونفره و حتی ویلای چهارنفره هم وجود دارد. از دیگر امکانات هتل بالکن های روبه دریای آن است.

هتل بین المللی پنج ستاره کیش

این هتل در سال های اخیر در این جزیره ساخته شده است و در نتیجه امکانات بهتری نسبت به سایر هتل ها دارد. هتل مورد نظر بزرگ ترین هتل جزیره است و در 96 طبقه ساخته شده است. از ویژگی های این هتل می توان نزدیکی آن به ساحل، سالن ماساژ، سالن بازی برای کودکان، استخر و … را نام برد.

بهترین زمان برای بازدید از اسکله تفریحی کیش

در پاییز و زمستان که همه جا برفی و بارانی است جزیره کیش از آب و هوای دلپذیر و معتدلی برخوردار است بنابرین بهترین زمان برای سفر به کیش این دو فصل هستند. بازدید از اسکله تفریحی کیش هیچ گونه هزینه ورودی ندارد و حتی اگر شما نمی خواهید از تفریحات آبی آن استفاده کنید می توانید با پیاده روی در این مکان لحظات خوبی را سپری کنید.

آدرس اسکله تفریحی کیش: جزیره کیش، انتهای خیابان دریا

حرف آخر

در پایان می توان گفت که سفر به جزیره کیش برای عوض کردن حال و هوا و روحیه آدم مخصوصا در زمستان بسیار مناسب است. پس اگر قصد سفر به این جزیره را دارید برای رزرو ارزان ترین بلیط هواپیما کیش به سایت یابکس مراجعه کنید. شما می توانید حتی در شب ها نیز از کنسرت ها و سایر تفریحات این جزیره لذت ببرید.

تفریحات اسکله تفریحی کیش کدامند؟

پیست دوچرخه سواری، فلای بورد، شاتل سواری، قایق کف شیشه ای، جت اسکی و ….

آدرس اسکله تفریحی کیش چیست؟

جزیره کیش، انتهای خیابان دریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *